Disconnected from EA online, EDIT: PC servrarna nere.

Permalänk
Medlem

Disconnected from EA online, EDIT: PC servrarna nere.

Har felsökt 2 timmar och testat allt jag kan komma på, vänder mig därför till er!

Har tidigare(strax innan jul) haft problemet men inte på samma skala, förut fick jag det en gång men försökte jag connecta igen så kom jag in. Nu, från och med idag(måndag 23 april) får jag det 100% av gångerna jag försöker connecta. Har updaterat PB och har en gateway från BBB och sitter på fiberlina så har inget uPnP att av-aktivera heller. Rätt frustrerande när man har första lediga vardagen på 6 veckor och ville lira lite i lugn och ro!

När jag connectar till en server så går allt som det ska, Joining Server, Spelet startas automatiskt, Initializing, Logging in (Spelet är startat men om jag försöker förstora upp det blir det bara en windowed mode och rutan är vit i några sekunder tills jag får Disconnected from EA och det stängs ner). Det gäller både servrar som är orankade och utan PB likaväl som rankade och med PB. Har någon annan fått detta problem från och med idag?

EDIT: Självklart så hittar jag denna status sidan som EA har gömt väldigt bra vilket inte förvånar mig, http://www.ea.com/servers/battlefield3
Jag kan köpa att servrarna går ner ibland men att dom inte kan göra så att man ser det lättare och tror att det är nåt annat är fan pinsamt!

Visa signatur

Corsair 800D | Asus Maximus IV Extreme-Z | Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Intel i5 2500k @ 4,3ghz | ASUS GTX670 DCUII | BenQ XL2410T 120hz | Corsair AX 1200W |

Permalänk
Medlem

Backend maintenance is undergoing impacting the ability to join games. Estimated time of completion 10:00 UTC

Står ju så just nu på battlelog, har inget med det att göra då?