The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Okej. Efter ~1h30 spelande kan jag redan säga att jag är väldigt nöjd. Det verkar faktiskt ganska bra gjort även fast det är i BETA-stadiet. Väldigt detaljrikt ljud & atmosfär, som man oftast hade sparat till sist i ett spel. Så här vill jag att BET:or (stavning?) ska vara. Inte som Battlefield 4 var, eller t.o.m fortfarande är efter ett par månader av full release. Den enda buggen jag har upptäckt är att när man t.ex ska trycka E för att öppna en dörr, ta quest-objekt etc. så kan man spamma knappen så att ljudet upprepas mitt i varann, om ni förstår vad jag menar. Och om man går igenom en dörr och skärmen blir till svart innan loading screen, så kan man trycka på E igen så hamnar man i början av animationen.

* Edit: Bilder bortplockade p.g.a. NDA *

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

De måste fixa till UIt väldigt mycket, det är ju optimerat för konsol för tillfället. Sen tycker jag de kan släppa mycket bättre grafik på PC, tycker det ser suddigt ut.

Permalänk
Medlem

Kan man ändra mus sens något? Kan inte hitta det...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

De måste fixa till UIt väldigt mycket, det är ju optimerat för konsol för tillfället. Sen tycker jag de kan släppa mycket bättre grafik på PC, tycker det ser suddigt ut.

Suddigt? Vad kör du för upplösning? Jag kör allt på max i 1080p och det ser riktigt bra ut, Inget suddigt öht.

Första intrycket var att spelet ser riktigt bra ut för att vara ett MMO, Dom första 2 timmarna var lite långsamma men sedan blir det bättre när man får lite mer skills/spells. Questen känns intressanta och inte lika repetetiva som dom brukar göra i dom flesta MMORPG, Roligt combat system med elder scrolls känsla (också till skillnad mot dom flesta av dagens MMORPG som oftast är så kallade button mashing MMOs)

Skulle gärna vilja se lite mer group quests och liknande då det hittills känns mer som ett singelplayer spel, Men det kanske kommer senare.

Edit: En annan sak är att det verkar ganska cpu krävande, Kör förvisso min 4770k i stock klock just nu samt endast ett HD7970, Core#0 ligger konstant på 100% och GPU toppar ca 60%, Tråkigt att det inte utnyttjar fler kärnor, FPSen droppar ner till 35 i städer nu när det är natt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Blev en avinstallation efter en kvart. Det var nog inget för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Blev en avinstallation efter en kvart. Det var nog inget för mig :/

Dömer du alltid spel under tutorial?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om någon vill hitta på något så finns jag under namnet Youma (Dark Elf) Jag blev just klart med nybörjar-ön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Blev en avinstallation efter en kvart. Det var nog inget för mig :/

Skicka pm om man kan låna konto sugen på att testa men inte fått nån key

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar nu. So far är jag inte vidare imponerad. Känns som att man mest springer runt och pratar med NPCs. Storyn är säkert bra men spelet i sig tycker jag är ganska tråkigt om jag ska vara ärlig, "spring dit, prata med honom, spring dit och prata med honom, läs ett papper, prata med honom osv osv"
Grafiken osv är helt OK men hur karaktärerna rör sig känns skumt och combaten är ganska seg och man vet inte riktigt om man träffar moben annat än om man tittar på health-mätaren.

Ger det något timme till, kanske blir bättre.

Permalänk

det känns lite grumligt hur man ska gå till väga med skill tree osv... vilka vapen till sin klass och stil osv.. vill inte tabba mig på det direkt! får väl försöka läsa på lite från skyrim eller nåt

Permalänk
Medlem

Tre timmar in tycker jag det artar sig rätt bra. Är mer imponerad än jag var av WAR, AoC och SWTOR. Combat har aldrig varit TES starka sida men jag tycker ändå de fått till det hyfsat även om jag inte hunnit bli kompis med att man inte har en target utan det är mer som AoC.

Starting zone var väl lite löjlig men funkar väl för storyn antar jag. Har upptäckt några små glitchar som är lite störande men inga deal breakers.

Jag gillar faktiskt skill systemet och att man faktiskt kan VÄLJA och inte låta spelet välja åt dig. Om du vill vara en SnB Assassin så kan du det. Om det sen är effektivt återstår att se.

På det stora hela känns det bra.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

det känns lite grumligt hur man ska gå till väga med skill tree osv... vilka vapen till sin klass och stil osv.. vill inte tabba mig på det direkt! får väl försöka läsa på lite från skyrim eller nåt

Din gubbe försvinner nog efter helgen iaf, är ju bara en stresstest

Förövrigt sprungit omkring och snackat med olika NPCs i nån liten stad i drygt 40 min nu... Börjar ledsna nu, inte mycket action här hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Suddigt? Vad kör du för upplösning? Jag kör allt på max i 1080p och det ser riktigt bra ut, Inget suddigt öht.

Första intrycket var att spelet ser riktigt bra ut för att vara ett MMO, Dom första 2 timmarna var lite långsamma men sedan blir det bättre när man får lite mer skills/spells. Questen känns intressanta och inte lika repetetiva som dom brukar göra i dom flesta MMORPG, Roligt combat system med elder scrolls känsla (också till skillnad mot dom flesta av dagens MMORPG som oftast är så kallade button mashing MMOs)

Skulle gärna vilja se lite mer group quests och liknande då det hittills känns mer som ett singelplayer spel, Men det kanske kommer senare.

Edit: En annan sak är att det verkar ganska cpu krävande, Kör förvisso min 4770k i stock klock just nu samt endast ett HD7970, Core#0 ligger konstant på 100% och GPU toppar ca 60%, Tråkigt att det inte utnyttjar fler kärnor, FPSen droppar ner till 35 i städer nu när det är natt.

1080P max i allt, svårt att läsa text bland annat för det bara blendar in i allt och är väldigt suddig sen när WoW har klarare grafik är det dåligt. Oblivion grafik.

Tycker också en sak är väldigt dåligt om man spelar med pilbåge, väldigt ofta så har jag ingen aning om det kommer någon pil eller inte när jag skjuter.

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Din gubbe försvinner nog efter helgen iaf, är ju bara en stresstest

Förövrigt sprungit omkring och snackat med olika NPCs i nån liten stad i drygt 40 min nu... Börjar ledsna nu, inte mycket action här hehe

jo du har nog rätt såklart!

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

1080P max i allt, svårt att läsa text bland annat för det bara blendar in i allt och är väldigt suddig sen när WoW har klarare grafik är det dåligt. Oblivion grafik.

Tycker också en sak är väldigt dåligt om man spelar med pilbåge, väldigt ofta så har jag ingen aning om det kommer någon pil eller inte när jag skjuter.

Hmm märkligt, Har du senaste drivrutinerna osv? Kanske är någon inställning i Nvidia kontrollpanelen som spökar? Det är definitivt något som inte är som det ska iaf.

Du hör ju tydligt när du skjuter en pil samt syns pilarna tydligt, För övrigt verkar pilbågen bugga ganska mkt i kombination med skills/spells.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

1080P max i allt, svårt att läsa text bland annat för det bara blendar in i allt och är väldigt suddig sen när WoW har klarare grafik är det dåligt. Oblivion grafik.

Tycker också en sak är väldigt dåligt om man spelar med pilbåge, väldigt ofta så har jag ingen aning om det kommer någon pil eller inte när jag skjuter.

prova stänga av kantutjämning, kan ta bort suddigheten

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Näää nu får det räcka för ikväll, tycker man bara springer fram och tillbaka mellan NPCs.. Nu är jag less, kanske blir att testa det lite imorgon och se om jag ändrar uppfattning. Hittills tycker jag tyvärr att spelet är dö-trist.. :S

EDIT: Ang att det är suddigt, har du dragit ner på SubSampling Quality? Blev suddigt när man sänkte det.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra igång nu men launchern verkar ha fastnat på "Loading Defaults". Kanske för att jag har spelet installerat på en extern HDD?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Sötast

För alla er som är sugna på spelet så kan jag ge er ett tips:

Det lär vara F2P inom 8-12 månader

Permalänk
Skrivet av Allexz:

För alla er som är sugna på spelet så kan jag ge er ett tips:

Det lär vara F2P inom 8-12 månader

Jag skulle tippa på F2P inom 3-6 månader.

Permalänk
Medlem

Cadwell = John Cleese?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Dömer du alltid spel under tutorial?

Var inget för mig helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Väldigt roligt spel med bra grafik och gameplay. Jag har upplevt lite problem med hitboxen ibland, vilket gör att jag behöver slå flera gånger för att få in en träff. jag gillar att man kan crafta rustningar som ser olika genom att lägga till ett extra item. blir inte så att alla går runt med identisk rustning och vapen då.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att de påminner riktigt mycket om Gw2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BesteN:

Spelat några timmar nu. So far är jag inte vidare imponerad. Känns som att man mest springer runt och pratar med NPCs. Storyn är säkert bra men spelet i sig tycker jag är ganska tråkigt om jag ska vara ärlig, "spring dit, prata med honom, spring dit och prata med honom, läs ett papper, prata med honom osv osv"
Grafiken osv är helt OK men hur karaktärerna rör sig känns skumt och combaten är ganska seg och man vet inte riktigt om man träffar moben annat än om man tittar på health-mätaren.

Ger det något timme till, kanske blir bättre.

Inga ljudeffekter eller blodsprut?
Blev det bättre?

Sitter här toktaggad och väntar på att det ska laddas ner.

Permalänk
Medlem

Inte illa alls gillade ju Skyrim så detta är helt ok. Jag vet att det är BETA men alla dessa "UI krasher" som gör att det låser sig när man har en dialog med NPC är så störande. Nu när man vet hur man kommer ur det lätt ska det väl gå bättre men att logga ut å in varje gång är störande, speciellt då det händer hela tiden.

Dock lider jag av framerate problem STORA FPS-problem, ligger ofta bara runt 20FPS i den "öppna" världen i dungeons å liknande är det bättre. Mitt GTX 670 som ska gå i 1163MHz går i 784MHz och ~40-60%, CPU används inte mycket mer heller. Vette fan varför det är så dåligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ber inte om en nyckel men har lite långtråkigt så om någon vill låna ut ett konto så kan jag åtminstone sitta och stresstesta ikväll, det är bara att skicka ett PM så vore man glad.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Allexz:

För alla er som är sugna på spelet så kan jag ge er ett tips:

Det lär vara F2P inom 8-12 månader

Skrivet av Hagge:

Bara jag som tycker att de påminner riktigt mycket om Gw2

GW2 var bra mycket bättre än det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

GW2 var bra mycket bättre än det här.

Och det ena är i Alpha/Beta och andra är ett färdigt spel...hmm....
Nä... det har inget med saken att göra...... Du har nog rätt, jämnför Beta mot färdig spel..... *Sigh*

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Alltså, nja...känns som ett Skyrim MMO. Kanske meningen men jag lär inte betala en månadsavgift för detta.

Tycker grafiken är platt och tråkig (även om många i chatten tycker det är snyggt) och världen likaså. Combatsystemet är inte superbra det heller och questerna är lite halvskumma. Visst, det flyter på och musiken är väl trevlig men det känns verkligen som ett Skyrim HD (även om texturerna helt ärligt är rätt lågupplösta även i Ultra-High). Det positiva är UIt som är mjukt och tydligt. Sen är det självklart kul med voiceactingen.

Skall köra det lite mer imorgon och se om det blir bättre.

Skrivet av krrjon:

Inte illa alls gillade ju Skyrim så detta är helt ok. Jag vet att det är BETA men alla dessa "UI krasher" som gör att det låser sig när man har en dialog med NPC är så störande. Nu när man vet hur man kommer ur det lätt ska det väl gå bättre men att logga ut å in varje gång är störande, speciellt då det händer hela tiden.

Dock lider jag av framerate problem STORA FPS-problem, ligger ofta bara runt 20FPS i den "öppna" världen i dungeons å liknande är det bättre. Mitt GTX 670 som ska gå i 1163MHz går i 784MHz och ~40-60%, CPU används inte mycket mer heller. Vette fan varför det är så dåligt

Installera om dina drivisar eller något för jag har testat med ett GTX670 klockat till 1215MHz och det flyter på som smör i 60fps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9