The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ta sig till Cyrodiil och pvpa där i denna betan? Vet inte om jag har tillräckligt med tid för att testa.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Installera om dina drivisar eller något för jag har testat med ett GTX670 klockat till 1215MHz och det flyter på som smör i 60fps.

Har senaste WHQL brukar inte köra betadrivisar så ofta då det oftast lett till krasher för mig tyvärr.

Det känns ju inte direkt svårdrivet med tanke på att ett GTX 670 går inte ens på halvfart å ändå 20FPS med allt på max i 1080p. Men jag har samma problem alltså att grafikkortet går ner mycket i frekvens och bara går i 40-60% i andra framförallt ÄLDRE singeltrådiga spel då min FX-6300@4.4GHz inte alls verkar hänga med. Riktigt tråkigt då det i flera spel verkar funka klockrent, t.ex. i GRID 2, DiRT 3 mm så är det 98-99% i 1163MHz konstant å superbra flyt :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska shysst grafik för att vara ett MMO, men overall så är första intrycket "meh".
Combatsystemet är totalt värdelöst, och de hoppas jag dom ändrar. Finns noll RPG-känsla, men det är inte konstigt. MMORPG är ju inget som faktiskt existerar.

Lore-mässigt kan jag inte säga mycket... Kan de mesta inom Elder Scrolls lore, men man får ju inte veta nånting vad beträffar lore.
Uppdragen är ju väldigt trista måste jag säga.

Overall, helt okej som MMO att döma just nu, men blir det inte F2P så har dom ju inte sålt in spelet hos mig.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Har senaste WHQL brukar inte köra betadrivisar så ofta då det oftast lett till krasher för mig tyvärr.

Det känns ju inte direkt svårdrivet med tanke på att ett GTX 670 går inte ens på halvfart å ändå 20FPS med allt på max i 1080p. Men jag har samma problem alltså att grafikkortet går ner mycket i frekvens och bara går i 40-60% i andra framförallt ÄLDRE singeltrådiga spel då min FX-6300@4.4GHz inte alls verkar hänga med. Riktigt tråkigt då det i flera spel verkar funka klockrent, t.ex. i GRID 2, DiRT 3 mm så är det 98-99% i 1163MHz konstant å superbra flyt :/

332.21? Jag kör 331.82 som är de näst senaste WHQL.
Skumt problem hursomhelst, men ja, ESO är ju beta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon som tänkt på att vissa röster låter datagjorda, Typ som "microsoft sam" eller vad det hette i Windows XP, Väldigt konstiga uttal osv, Aicessar i Fighters Guild på Auridon till exempel.

Haha, I en konversation med Aelif så var "Hmm" med i hennes dialog, Hon bokstaverade H.M.M Kul när vissa karaktärer helt plötslig byter röst och börjar prata som en robot

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Cadwell = John Cleese?

Tänkte precis samma sak!

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Och det ena är i Alpha/Beta och andra är ett färdigt spel...hmm....
Nä... det har inget med saken att göra...... Du har nog rätt, jämnför Beta mot färdig spel..... *Sigh*

Tyckte det ända som var sämre med GW2 under stresstesterna var att man hade svårt att komma in i på servrar utöver det så tyckte jag att GW2 var bättre (även under stresstester) Det är ett roligare spel helt enkelt, inte bara springa fram och tillbaka mellan NPCs utan det hände mer, hade trevligare combat och var intressant.

Tänkte iaf kicka igång ESO och ge det ett nytt försök idag.
Igår slutade det med att jag bara satt och suckade för att det var långtråkigt att springa mellan NPCs tillslut orkade jag helt enkelt inte spela mer, att tröttna och sätta sig och surfa istället är inget som brukar hända när jag får tillgång till en stresstest nyckel till ett nytt spel precis

Permalänk
Medlem

Spelat två timmar av beta imorse och detta är mitt ofiltrerade första intryck(det mest ärliga imo).

Kort bakgrund om mig: Jag har inte spelat så många MMORPG'n alls genom mina år så jag är inte cynisk. WoW vanilla var egentligen det enda jag spelade seriöst och det var runt 2006-2007. Köpte Guild Wars 2 när det kom ut som jag lirade en del tills det spelet dog av att spelarbasen slutade lira(vilket skedde snabbt). Men utöver de två spelen så är det ganska få andra MMORPG'n. Spelade aldrig Skyrim men ägde och spelade Oblivion.

Nu nog om det och till spelet:

Spelmekaniken i sig är rolig. Striderna är bra gjorda. För att träffa så måste man faktiskt träffa, vilket är kul, till skillnad från WoW's automatiskt träffar med mage. Men tycker mig ändå finna en noterbar bias för meleevapen. Jag är sorcerer och valde archer som mitt huvudvapen och tänkte att det kunde vara ett komplement men njae, svärd är fortfarande bättre. Dock är sorcererklassen i sig väldigt rolig.

Grafiken ser bra ut, men inget revolutionerande. Det är värt att nämna att jag spelar på high/anti-aliasing med ett GTX 560 Ti och har ingen lagg alls så spelet är riktigt bra optimerat av det jag har sett hittills. Har ännu inte varit i en stad med massa människor men där brukar nästan alla MMORPG'n lagga ändå jag tittar mer på hur spelet flyter på utanför storstäder och jag är imponerad av det jag ser.

Questen är roliga av det jag spelat hittills. Det känns skönt att spela utan en massa auto-directing addons som mer eller mindre gör questet åt dig(á la WoW).

Musiken är också bra, vilket det är viktigt om man ska lira längre perioder.

Sammanfattningsvis så skulle jag säga att jag har ett bra första intryck av spelet men utan några spontana "WOW!"-tillfällen så vitt jag kan minnas.

Hittills skulle jag ge det kanske 8/10 med uppsida mot högre betyg när jag bildat mig en djupare uppfattning och spelat spelet mer. Jag är nöjd men inte häpnadsförd av spelet, så kan man sammanfatta det tills vidare.

Permalänk

Har precis som Umbrelas ovan lirat ett par timmar.

Jag har de senaste åren lirat praktiskt taget varenda mmo-beta som kommit. Mina favoriter inom mmo hitintills är Darkfall Online, EVE, WoW, The Secret World, Neverwinter.

Striderna känns väldigt mycket som i Darkfall vilket är underbart. Alla som gillar mmo's av typ WoW, tab/targeting, måste vara medvetna om att det är stor skillnad. Lirade med svärd och sköld vilket funkade fint.

Grafiken flyter bra (hade lite lagg i går under primetime). Utseendemässigt är det inget revolutionerande... vilket det aldrig är i ett mmo. Det går ju inte ha för höga systemkrav.
Stämningsfull spelvärld. Mysigt var känsan jag fick i Tamriel.

Inte hunnit ta mig speciellt djupt in så klart men förstaintrycket är positivt. Tyvärr så ger nya spel mig aldrig någon aha-upplevelse nuförtiden.

Fösta intrycketbetyg 6/10.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Jag tycker spelet verkar vara riktigt lovande. Har dock inte spelat jättemycket. Jag har däremot problem med att det kommer att kosta ganska mycket att spela. Tror det kommer bli spelets fall.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Mer intryck:

Rerollade min sorcerer(archer som vapen är verkligen tokuselt, så det är ett tips att undvika det vapnet i början när du får valet). Dock så är spelet inte så biased för melee som jag skrev innan. Testade med en frost staff som skjuter, yes you guess it, frostmagi mot fiender. Man kan röra sig mycket mer än med en archer och det funkar bra.

Andra random intryck:

  • Spelarbasen är väldigt vettig. Ofta är spammen i chatten något som förstör stämningen i ett MMORPG, men jag tycker den chatt jag sett hittills i spelet är väldigt bra. Folk hjälper varandra gärna och det finns inte en massa p12or som spammar. Det känns moget. Kanske är det en artifact av att en stängd beta drar till sig de mest seriösa spelarna.

  • Återkommer till grafiken. Ja, spelet flyter bra men tycker ändå att grafiken känns sådär. Jag kräver inte ultrarealism men föredrar Wildstar's mer färggranna stil framför denna. Elder Scrolls serien är känd för sin bra grafik och jag tycker detta spel känns lite 2007 grafikmässigt. Spelet ska också släppas för konsoler och det märks på sitt sätt. Även om jag inte äger Skyrim så känns det spelet mycket snyggare. Jag skulle t.o.m. gå så långt att Oblivion är snyggare på vissa ställen trots sin ålder. Jag förstår att de måste kompromissa i ett MMORPG för att få ner laggen men ändå.

  • Måste återigen lyfta fram hur skönt combat känns. Däremot så märkte jag att även om det inte finns WoW-liknande always-hit(så länge din skill är högre än motståndarens flee) så måste du inte vara extremt precis när du siktar för att träffa. Spelet hjälper till ganska mycket när jag avfyrar min magi eller frostbolts från min staff. Jag är ganska exakt när jag skjuter men testade för skojs skull att skjuta lite vid sidan av monstret och frostbolten vände sig mot monstret ändå. Det är inte överdrivet mycket men det är noterbart.

  • Gjort lite fler quest. Vissa quest är väldigt mycket "prata med hon och honom" i överdrift. Andra är mycket mer roliga. Ett quest så var man tvungen att prata/interagera med säkert 10-15 saker/människor inom ett radie av kanske 100 meter och det kändes ganska onödigt. Men ett annat quest i en dungeon var kriminellt roligt.

Mitt betyg är nu 7.5/10. Det är trots allt en beta så betyget är långt ifrån färdigt. Kan mycket väl gå upp igen.
Jag skulle rekommendera att lira betan. Den är rolig. Men jag tror inte TESO kommer bli det nya WoW(vilket alla nya MMORPG verkar vilja bli).

Jag var mer hajpad på GW2 när jag testade den betan och kände rent spontant att det spelet både var mycket snyggare och kändes mer roligt när jag spelade(vilket många andra också tyckte för så många köpte spelet).
Men ett väldigt bra spel är inte längre en garanti för en stabil spelarbas på längre sikt.

Ska försöka testa PvP och klankrig lite senare i TESO. För mig är en väldigt engagerande PvP-del som inte bara handlar om Arena något som också höjer endgamevärdet enormt mycket.
Det är något jag prioriterar och om den delen väldigt bra så kan betyget höjas från bra till mycket bra.

Permalänk
Medlem

Umbrellas: Spelarbasen kommer försämras senare. Eftersom du skriver på ett NDA för att prova betan så måste du vara 18 år eller ljuga. Jag har sett flera trådar där ynge valt "fel" ålder och inte kunnat lägga till spelet med koden. Så det kommer bli som vilket annat spel som helst sen

Mitt största misstag är att jag gick in med förväntningar baserade på Skyrim fast att det skulle vara bättre att spela med andra. Det var ett stort misstag från mig. Det är likt tidigare ES-spel men ändå inte.

Det som stör mig mest är att andra spelares rörelser är ryckiga i jämförelse med NPC/min egna. Gör man ett quest så står där 10 andra och dödar monster åt en. Nu är det ju extremt då det är stresstest, men det kommer minst vara lika rörigt när spelet släpps på riktigt? I alla fall den första tiden.

Questen är i alla fall lite roligare än WoW. Där är det ofta många quest på samma ställe, så kändes det inte här. Länge restid till platser och ingen konkurrens med att 40 pers springer runt och letar grisar att döda (som i WoW).

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd

kombat trist.
visuellt helt ok.
buggit
singel spel.
för enkelt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

kombat trist.
visuellt helt ok.
buggit
singel spel.
för enkelt.

Du missade att det var en beta?

ang att det var för enkelt, vilken lvl är du på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

(...) och dåliga förutsättningar för något rollspel precis som i gamla skyrim som man måste modda sönder för att göra det till ett rollspel.

Om (med betoning på -om-, eftersom jag bara sett bitar so far...) det nu är så måste jag nog hålla med generellt, Alltså, ärligt talat spelar ingen roll hur bra storyn är i ett game om inte plattformen håller, samma med en film eller bok, fungerar inte plattformen orkar man inte läsa/se skiten oavsett hur mycket krut de lagt på storyn, 90% av arbetet ligger i riktig reserach och tekniskt arbete.

Alltså, Har personligen aldrig riktigt förstått poängen med att grinda runt på en halvtaskig plattform i en odefinierad pöbelhop.
Då lägger jag hellre tid och krut på att lira riktiga strategispel!

Var tog alla old shool RPG spel vägen?
Nu är det ju i princip bara framstressat urvattnat kräk man hittar i princip överallt oavsett vem/vilka som ligger bakom, trist som bara den tycker jag. Jag vill ha spel som räcker länge och ger motivation att sätta sig in och att man verkligen får jobba och planera ordentligt för att ta sig fram och att man verkligen tycker att det var mödan värt att komma från A till B. (för övrigt tycket jag att de flesta combatsystem i praktiken blir alldeles för nedlusade med en massa manabajs kombinationer och sådant som gör att man tappar lusten efter en tid (i allafall när det blir obligatoriskt för att vinna iställetför ordentlig planering, vill jag köra "fastest trigger win" så kör jag hellre FPS combats eller liknande där man slipper skiten och kan koncentrera sig på seriös taktik på riktigt. Men, jag menar mellan FPS och ren strategi, idag är där ett närmast massivt vacum tycker jag sedan många år tillbaka tyvärr.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan lyckas registrera koden, det står bara nått skit om hur "You are not allowed to redeem this code. Please review our Privacy Policy." Jag har läst igenom Policy'n och ser inte hur jag strider mot den genom att försöka använda beta nyckeln.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem

Mouse sensitivity ligger under Camera i inställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Mouse sensitivity ligger under Camera i inställningarna

Vart hittar man Camera?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vart hittar man Camera?

Letar du ens? Controls->Camera

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Letar du ens? Controls->Camera

Jag kanske är kass på att leta?
Tack.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Drygt Attempted to create character with invalid race or alliance.. ÄR!

Ska tydligen fungera om man trycker på ignore.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Skulle hellre ha sett ett nytt singleplayer spel. Som tar bort allt bullshit och har det som Morrowind.

Permalänk

Väntar på att alliance war (pvp/wvw) startar, det skulle börja idag. Är level 10 och det är också vad som krävs för det. Än så länge så är jag rätt nöjd.

Permalänk
Medlem

Är jag bara efterbliven eller är man fast på den lilla ön om man väljer Aldmeri dominion?
Är på en liten ö, gjort alla uppdrag förutom två, ena har buggats, de andra har inga map markers på vart jag ska.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Svårt att ta sig in nu..

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Är jag bara efterbliven eller är man fast på den lilla ön om man väljer Aldmeri dominion?
Är på en liten ö, gjort alla uppdrag förutom två, ena har buggats, de andra har inga map markers på vart jag ska.

Körde daggerfall och du måste köra main questen för att ta dig ifrån ön och där fanns det även ett gåtquest som man behövde förstå ledtrådarna i ett brev för att klara.

Annars tycker jag spelet är riktigt roligt och inte ett enda " döda x antal mob typ b" ques än. Till er som vill så ett nytt old school RPG så är nog ert enda hopp kickstarter eller dylikt då allt numera går mot casual.

Permalänk
Medlem

Denna Betan är .. mycket bra optimerat... Men... same shit som alla andra mmos som kommit de senaste 3 åren känns som det blir wildstar och inte detta när det närmar sig..

Grafiken är väl ok men denna trista färgskala kom igen ffs skaffa en färgpensel när ni gör spel ....

Testat på Max Ultra men +2560*1600 flyter kanon så optimeringen verkar ok men som sagt känns som ett 3-4 år gammalt MMO och Tyst, ok där finns musik i bakgrunden men tyst tyst tyst .. känns som jag är den ende som springer runt fast man ser en hel del andra ppl..

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Du missade att det var en beta?

ang att det var för enkelt, vilken lvl är du på?

Jag är inte personen du frågade, men jag undrar när det blir svårare? Jag är lvl 7, har inte varit under halft hp än . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Jag är inte personen du frågade, men jag undrar när det blir svårare? Jag är lvl 7, har inte varit under halft hp än . . .

Då borde det börja bli svårare snart, Har en gäng quests nu som jag inte fixar själv (Är level 10)

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Någon annan mer än jag som får Login Service has Failed när man försöker logga in?