The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Spelen är ju annorlunda, men det går inte att skygga ifrån att alla andra MMORPGs har failat hårt efter WOWs succé. Slagen saknar tyngd och det känns inte som att du träffar. Tänkte reporta ett bug för jag trodde att jag aldrig träffade, med det visade sig att jag gjorde men det varken såg ut som det eller lät att jag träffade mina motståndare. Att sitta och trycka på vänster knappen blir snabbt väldigt tråkigt och monotont, även ifall det passar bra till PVP blir detta system ganska tråkigt till allt annat så som leveling eller PVE.

Köper ditt resonemang helt och hållet.. såg nu att du redigerat ditt inlägg också.. Om du inte testat age of conan föreslår jag att du i alla fall testar det några levlar, det är Free to play nu och personligen söker jag ett MMO som är mer eller mindre uppföljaren på det. och varken WoW RIFT AION TERA eller ESO kan fylla det helt, dock ser Wildstar lovande ut , ESO fyller det till viss del men ändå inte fullt ut. PS. Ha i åtanke att det är beta fortfarande och att det hinner hända mycket på 3,5 månader.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Köper ditt resonemang helt och hållet.. såg nu att du redigerat ditt inlägg också.. Om du inte testat age of conan föreslår jag att du i alla fall testar det några levlar, det är Free to play nu och personligen söker jag ett MMO som är mer eller mindre uppföljaren på det. och varken WoW RIFT AION TERA eller ESO kan fylla det helt, dock ser Wildstar lovande ut , ESO fyller det till viss del men ändå inte fullt ut. PS. Ha i åtanke att det är beta fortfarande och att det hinner hända mycket på 3,5 månader.

Jo jag förstår att det är beta men mycket kan inte hända med stridssystemet som är grunden till detta spel. Tror att personer som gillar Skyrim kommer gilla detta spel. "Wohoo det är som Skyrim fast multiplayer!", medans jag gillar mer riktiga MMORPGs kommer tycka "Det är alldeles för olikt andra MMORPGs och har en helt annorlunda grund, bläh." Kan dock inte tala för alla, smaken är som baken.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Är förmodligen inte speciellt krävande med tanke på att det är ett MMO Vad har du för cpu och grafikkort?

Jag har en i3 3.1ghz med HT och sen ett gtx 670 2gb samt 8gb ram.

Jag drog allt på högsta i 1920x1080 och det flöt på fint.

Permalänk
Medlem

Okej, nu när man hunnit smälta intrycken lite, vad ska man säga om detta.....jag är kluven.
Som en beta test var det ju fruktansvärt stabilt spelande, har spelat mmorpgs som inte varit i närheten av så här slipade vid release.
Som spel...njaa. För mig är problemet att jag har spelat andra Elder Scrolls spel, jag förväntar mig vissa saker även om jag vet att det är oerhört svårt att göra i ett mmorpg, men jag förväntar mig dem iallafall. Vi kan ju ta det positiva först.

1.Grafiken, många klagar men jag tycker det ser riktigt bra ut, rätt utseende och känsla. Helt ok texturer.
2. Tal, efter att ha spelat SWOTOR förväntar man sig nästan detta. Bra att det är med. Även om jag måste erkänna att jag skippade vissa konversationer men om det inte varit begränsat med tid hade jag nog tagit det lungnare.
3.Crafting, återstår att se hur ekonomin kommer att se ut i praktiken men jag hoppas att de bästa sakerna kommer att vara craftade.
4. Natt/dag cykler..mycket bra bidrar till inlevelsen.
5. Lore, mycket text att läsa och många läsbara böcker, bra men kan bli bättre.
6. Fisket, äntligen någon som förstår hur viktigt saker som detta är för "känslan" Skulle gärna se ett muskik system som i lotro också.

Nu till det mindre bra.

1. Fysiken, eller bristen på denna. Inga fiender känns solida, träffar känns inte. Ingen collision mellan spelare heller. Ingenting känns som att det har substans, var är alla miljoner flyttbara objekt som jag förväntar mig i ett elderscrolls spel? Jag vet att tekniken bromsar men jag förväntar mig det iallafall från ett spel som använder sig av elderscrolls trademark.
2. Skills.....nää..jag hade hellre sett ett system som det i skyrim. Man blir bättre på det man gör helt enkelt. Kan ju bli missbrukat men så länge det finns en max spelar det mig ingen större roll.
3. Tab targeting. Antagligen teknik igen, men så här ska det inte kännas att hantera en pilbåge i Elder scrolls. Pilen ska gå dit jag siktar. Att jag bara behöver stå åt min fiendes generella håll är precis som i alla andra tab target spel....
4. Varför kan jag inte simma under vattnet?
5. Var är våra hus, i npc städerna, (där jag kan samla alla böcker,saker, div som iof inte finns)
6. Känns som att jag blir styrd på samma sätt som i swotor från ställe till ställe, av det jag han se kändes det inte som att det fanns mycket rum eller belöning i planlöst utforskande. (kan ha fel då jag inte hann göra allt jag ville på grund av att jag också har ett vanligt liv)

Kommer inte på något mer just nu men jag kommer nog att vänta med detta spel och se vad som händer, ni som tycker att jag förväntade mig Skyrim online har rätt. Problemet är att jag nog inte är den enda som gjorde det.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Okej, nu när man hunnit smälta intrycken lite, vad ska man säga om detta.....jag är kluven.
Som en beta test var det ju fruktansvärt stabilt spelande, har spelat mmorpgs som inte varit i närheten av så här slipade vid release.
Som spel...njaa. För mig är problemet att jag har spelat andra Elder Scrolls spel, jag förväntar mig vissa saker även om jag vet att det är oerhört svårt att göra i ett mmorpg, men jag förväntar mig dem iallafall. Vi kan ju ta det positiva först.

1.Grafiken, många klagar men jag tycker det ser riktigt bra ut, rätt utseende och känsla. Helt ok texturer.
2. Tal, efter att ha spelat SWOTOR förväntar man sig nästan detta. Bra att det är med. Även om jag måste erkänna att jag skippade vissa konversationer men om det inte varit begränsat med tid hade jag nog tagit det lungnare.
3.Crafting, återstår att se hur ekonomin kommer att se ut i praktiken men jag hoppas att de bästa sakerna kommer att vara craftade.
4. Natt/dag cykler..mycket bra bidrar till inlevelsen.
5. Lore, mycket text att läsa och många läsbara böcker, bra men kan bli bättre.
6. Fisket, äntligen någon som förstår hur viktigt saker som detta är för "känslan" Skulle gärna se ett muskik system som i lotro också.

Nu till det mindre bra.

1. Fysiken, eller bristen på denna. Inga fiender känns solida, träffar känns inte. Ingen collision mellan spelare heller. Ingenting känns som att det har substans, var är alla miljoner flyttbara objekt som jag förväntar mig i ett elderscrolls spel? Jag vet att tekniken bromsar men jag förväntar mig det iallafall från ett spel som använder sig av elderscrolls trademark.
2. Skills.....nää..jag hade hellre sett ett system som det i skyrim. Man blir bättre på det man gör helt enkelt. Kan ju bli missbrukat men så länge det finns en max spelar det mig ingen större roll.
3. Tab targeting. Antagligen teknik igen, men så här ska det inte kännas att hantera en pilbåge i Elder scrolls. Pilen ska gå dit jag siktar. Att jag bara behöver stå åt min fiendes generella håll är precis som i alla andra tab target spel....
4. Varför kan jag inte simma under vattnet?
5. Var är våra hus, i npc städerna, (där jag kan samla alla böcker,saker, div som iof inte finns)
6. Känns som att jag blir styrd på samma sätt som i swotor från ställe till ställe, av det jag han se kändes det inte som att det fanns mycket rum eller belöning i planlöst utforskande. (kan ha fel då jag inte hann göra allt jag ville på grund av att jag också har ett vanligt liv)

Kommer inte på något mer just nu men jag kommer nog att vänta med detta spel och se vad som händer, ni som tycker att jag förväntade mig Skyrim online har rätt. Problemet är att jag nog inte är den enda som gjorde det.

Dold text

Kan hålla med dig i mycket och även jag hade förväntat mig lite skyrim online vilket det till viss del var. Började som ranged men bytte dock till melee istället rätt snabbt då det var klart roligare med combat systemet som fanns. Blev förövrigt level 14 så kom en bit i alla fall

Det jag tyckte var bra med spelet var:
-Riktigt mysig miljö och omgivning, tyckte det såg riktigt bra ut dessutom!
-En lite annorlunda crafting än jag stött på tidigare i ett mmo som i alla fall jag tyckte fungerade bra på lägre level, oklart hur det blir senare dock då jag kan tänka mig att det är rätt frustrerande att förlora sitt epic item för tredje gången när man uppgraderar det till legendary trots 80% chans att lyckas...
-Ett roligt och aktivt combat system, det är inte bara att följa den gamla vanliga rotationen med skills som i de flesta andra mmos jag testat.
-Quest systemet. Många klagar på att det bara är spring dit prata med X, spring dit prata med Y osv. Själv är jag riktigt nöjd med att jag får gå och prata med och få reda på vad som händer istället för att jag ska gå och döda 8 grisar i skogen eller hitta 12 blommor osv. Sen slutar mycket med att man ska döda någon "ledare" för diverse saker men då vet man varför i alla fall!
-Att det är så pass öppet och olinjärt, Sprang man rundor lite så hittade man grottor/läger/ruiner osv med quests/speciella mobs osv som man aldrig blivit ledd till om man inte sprungit runt själv.
-Blev positivt överraskad när jag såg att man kunde bli bättre i skills från böcker!

Och mindre bra.
-Combat systemet må vara roligt, men det var en mardröm som melee när det laggade, dog massor gånger trots att jag hade lämnat den röda zonen eller blockat attacken i god tid, så hoppas laget är fixat till riktiga släppet.
-Avsaknaden av fysik och placering, Det ända som händer när jag slår på motståndaren är att healthbaren rör sig. Det är samma ljud, animation och känsla om jag slår på en bandit, sten eller bara i luften.
-Varför kan jag inte dyka!
-Antingen en alldeles för begränsad bank eller alldeles för många sorters materials, Det är otroligt frustrerande att vara tvungen att slänga/sälja craftingmaterials för att det finns (typ) hundratals sorters redan i de första 2 zonerna samtidigt som banken har 30 slots.. Jag ser gärna att de behåller mångfalden men ge oss då en större bank!
-Svårt att se nodes med materials, Metall var rätt lätt men framförallt de 200 sorterna med blommor var hopplösa att se!
-Skills och levels. Kändes bra och genomtänkt i början men redan vid level ~12 så kändes det som att det inte fanns något väldigt givande att sätta poäng i och man var nere på tredje och fjärdehands val. Blev snarare att man såg fram emot ny gear varannan level än ett nytt skillpoin.
-Buggade quests, ja jag vet att det var en beta, men hoppas verkligen att de områden som inte blivit beta testade har mindre problem vid släppet än det vi testade i helgen.

Permalänk
Medlem

han aldrig prova pvpn, var så nära att bli lv 10 hittade dock ett par tre quester som inte gick att slutföra. men spelet känns helt ok men inte att jag hurrar precis men jag han aldrig riktigt bli insatt i karaktären. tror dock att detta kommer bli riktigt nice då man utan problem som lv7 kan ta gubbar som är lv17, kitea å allt sånt där trixande funkar ser fram emot att få prova pvp

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Happ, vad ska man göra ikväll då

Kommer man automatiskt ha tillgång till flera beta testningar nu eller hur kommer detta fungera?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Han prova ca 1 h bara :(. Men av det lilla ja spela så var det helt ok, men tyvärr inte mycket mer än så.

Jag antar att de kommer köra med någon mer beta test i en lite längre period. typ en vecka eller så. Annars kommer de nog försöka beta testa andra delar av spelet.

Permalänk

Kom ihåg att fylla i surveyn, Alla Beta testare har fått ett mail med en länk

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

-Combat systemet må vara roligt, men det var en mardröm som melee

Jo tack, spelet verkar intressant förutom just buggar men framförallt så är combat systemet hemskt. Behövs verkligen fixas innan jag köper det. Annars verkar spelet bra förutom alla buggarna som finns.
Mer reaktion i melee systemet så man vet när man träffat och känner att man verkligen gjort något behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lapo:

Jo tack, spelet verkar intressant förutom just buggar men framförallt så är combat systemet hemskt. Behövs verkligen fixas innan jag köper det. Annars verkar spelet bra förutom alla buggarna som finns.
Mer reaktion i melee systemet så man vet när man träffat och känner att man verkligen gjort något behövs.

Damagenumbers hade ju varit en bra början faktiskt.. Sen så kan man ju aktivera healthbars+namn på allt i settings men verkar som att det inte funka i denna betan tyvärr.. Lite blod eller liknande vid träff kunde ju funka med.. Hade ganska roligt när jag lirade men är enbart där för pvp så dog snabbt när jag köade io timmar för pvp och inte kom in pga att det va buggat.. Men i efterhand så kommer man på att det folk skriver faktiskt stämmer och kan inte säga att jag känner det där suget efter att spela riktigt.. =(

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Damagenumbers hade ju varit en bra början faktiskt.. Sen så kan man ju aktivera healthbars+namn på allt i settings men verkar som att det inte funka i denna betan tyvärr.. Lite blod eller liknande vid träff kunde ju funka med.. Hade ganska roligt när jag lirade men är enbart där för pvp så dog snabbt när jag köade io timmar för pvp och inte kom in pga att det va buggat.. Men i efterhand så kommer man på att det folk skriver faktiskt stämmer och kan inte säga att jag känner det där suget efter att spela riktigt.. =(

Damage numbers? Ja tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Lapo:

Jo tack, spelet verkar intressant förutom just buggar men framförallt så är combat systemet hemskt. Behövs verkligen fixas innan jag köper det. Annars verkar spelet bra förutom alla buggarna som finns.
Mer reaktion i melee systemet så man vet när man träffat och känner att man verkligen gjort något behövs.

Ja tack!

Nu i betan kändes det som att man svingade i ett vakum. Varken tyngd eller reaktion vid träff. Kändes som en pokemon fight.

Dock tror jag att karaktärsanimationerna är ganska nya och kommer förhoppningsvis att slipas till ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Damage numbers? Ja tack!

Nej tack.

Dock så håller jag med om att det ska kännas när man träffar...och blir träffad. Något ZeniMax definitivt behöver fixa innan launch.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Man Borde åtminstone kunna se i chattfönstret vad man gör för damage :S

Permalänk

En massa siffror på skärmen förstör hela upplevelsen imo. En combat log hade varit bättre isf

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

En massa siffror på skärmen förstör hela upplevelsen imo. En combat log hade varit bättre isf

Jag håller med till 100%.

Permalänk

Pinsamt att LOTRO som är 7-8 år gammalt är bättre än ESO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Pinsamt att LOTRO som är 7-8 år gammalt är bättre än ESO.

Haha en komiker bland oss. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ericb:

Haha en komiker bland oss. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inget skämt...

Permalänk
Skrivet av Fractalstar:

Pinsamt att LOTRO som är 7-8 år gammalt är bättre än ESO.

Nyare betyder inte att det är bättre, Förstår inte riktigt hur du resonerar då ett spel som är 7-8 år teoretiskt sett borde vara riktigt bra med tanke på hur lång tid dom har haft att utveckla och förfina spelet samt tagit emot kritik från spelare och format spelet efter vad majoriteten av spelarna vill ha. Och sedan jämföra det med ESO BETA kanske inte är speciellt rättvist?

Zenimax har gjort ett spel som du kan se som en grund, Dom bjöd sedan in massor utav spelare till denna beta weekend för att testa stabilitet och se vad alla gillade/inte gillade med spelet (Därav alla frågor i Surveyn som man fick fylla i), Det finns många brister i spelet men det är därför dom gör såna här tester innan dom släpper spelet, Hade du varit med i tidigare beta test så hade du förstått hur det fungerar, Beta versionen är inte spelet du kommer att köpa när det släpps.

Personligen tycker jag att dom första 2 åren av World of Warcraft får alla mmorpg att se pinsamma ut, Men bara för att jag tycker det så är det inte fakta, Jag var även med och beta testade World of Warcraft (closed beta) och alla andra som var med då kan intyga att spelet såg väldigt annorlunda ut 4 månader innan release.

Så för att sammanfatta, Döm inte spelet efter några timmars beta testande och jämför inte en beta med ett färdigt spel.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractalstar:

Det är inget skämt...

Allt är ju relativt vad man menar med bättre. Men även fast Eso bara är i beta så har jag väldigt svårt att hålla med dig. Försökte återkomma till lotro för några veckor sen men tyckte att det kändes lite väl "gammalt". Missförstå mig rätt, jag gillade lotro mycket. Sen är ju såklart alla olika. Föregående talare hade en oerhört bra poäng.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hoppas de kommer ut med en ny beta våg snart där de fixat det största problemet, animationerna för attacker :), inte lätt men det är det typ alla klagat på mest att de känns luddiga å som att man inte träffar. Även något jag själv håller med om :/

Permalänk
Skrivet av Qwal:

hoppas de kommer ut med en ny beta våg snart där de fixat det största problemet, animationerna för attacker :), inte lätt men det är det typ alla klagat på mest att de känns luddiga å som att man inte träffar. Även något jag själv håller med om :/

Bara att hoppas på att folk gnällt på det i Surveyn så att dom vet om det Tror att open Beta börjar snart och kommer att pågå fram tills April

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Bara att hoppas på att folk gnällt på det i Surveyn så att dom vet om det Tror att open Beta börjar snart och kommer att pågå fram tills April

tvivlar faktiskt starkt på att de kommer ha open beta, om de har är det najs men de kommer nog inte göra det :(.

Permalänk
Skrivet av Qwal:

tvivlar faktiskt starkt på att de kommer ha open beta, om de har är det najs men de kommer nog inte göra det :(.

Dom har dock sagt att Open Beta skulle börja "några månader" innan launch, Så det borde vara typ nu snart.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Dom har dock sagt att Open Beta skulle börja "några månader" innan launch, Så det borde vara typ nu snart.

ahhhhhh shit de har ja elt missat, å ja som lyssnar på för många eso podcasts xD

Najs najs, hoppas verkligen )

Permalänk
Medlem

Jag tycker liret verkar intressant dock utan att själv ha testat. Framförallt tycker jag det verkar intressant då jag gillade warhammer online och RvR. (Det liret falerade dock pga buggar, serverlagg, fusk, balans etc.). I tier 1-2 (tier 3 sög med 5+s långa disables, stunns, och annat som gjorde att du inte kunde göra något i vad jag bedömmer som en mycket lång stund).

Vad är era erfarenheter av rvr? Tycks lite svårt att hitta info om det, inte så många som lvl'at så högt?

Sen har jag funderingar över utrustning. I många mmo's så ju mer tid du lägger ned ju bättre blir du oavsett om du egentligen är bra eller ej, utrustningen gör allt så som i wow, rift (iaf när rift var någorlunda nytt, vet ej hur det är nu) och många andra mmos.
Här har jag sett det sägas bero mer på hur bra en spelare är, och det är ju bra, men hur stor påverkan har utrustning? Är det som i wow, rift, etc?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag tycker liret verkar intressant dock utan att själv ha testat. Framförallt tycker jag det verkar intressant då jag gillade warhammer online och RvR. (Det liret falerade dock pga buggar, serverlagg, fusk, balans etc.). I tier 1-2 (tier 3 sög med 5+s långa disables, stunns, och annat som gjorde att du inte kunde göra något i vad jag bedömmer som en mycket lång stund).

Vad är era erfarenheter av rvr? Tycks lite svårt att hitta info om det, inte så många som lvl'at så högt?

Sen har jag funderingar över utrustning. I många mmo's så ju mer tid du lägger ned ju bättre blir du oavsett om du egentligen är bra eller ej, utrustningen gör allt så som i wow, rift (iaf när rift var någorlunda nytt, vet ej hur det är nu) och många andra mmos.
Här har jag sett det sägas bero mer på hur bra en spelare är, och det är ju bra, men hur stor påverkan har utrustning? Är det som i wow, rift, etc?

Älskade själv WAR RvR på låg level.. Gear kommer vara avgörande om 2 lika duktiga spelar möts .. Men om den är den ena bättre så kan det vara avgörande på ett annat sett än i tex WoW.. Här måste du ha timing och faktiskt sikta på din motståndare så mycket svårare.. När det kommer till RvR i ESO tror jag det finns lite info just för att det var sånna problem med kö-systemet till zonen.. Men ett problem jag ser är att det är 1 och samma zone för lvl 10 till endgame, så balansen kommer bli kass för låglevlade... Köade själv från lördag morgon till söndag kväll flera gånger utan att komma in..
Min uppfattning.

tl:dr Om du suger kommer du dö, möter du en motståndare av samma skicklighet kan gearen göra betydelse..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Älskade själv WAR RvR på låg level.. Gear kommer vara avgörande om 2 lika duktiga spelar möts .. Men om den är den ena bättre så kan det vara avgörande på ett annat sett än i tex WoW.. Här måste du ha timing och faktiskt sikta på din motståndare så mycket svårare.. När det kommer till RvR i ESO tror jag det finns lite info just för att det var sånna problem med kö-systemet till zonen.. Men ett problem jag ser är att det är 1 och samma zone för lvl 10 till endgame, så balansen kommer bli kass för låglevlade... Köade själv från lördag morgon till söndag kväll flera gånger utan att komma in..
Min uppfattning.

tl:dr Om du suger kommer du dö, möter du en motståndare av samma skicklighet kan gearen göra betydelse..

Jag hörde att låg lvl spelare blir upplvlade så de har säkert det svårare men ändå inte helt stört som i war eller wow när lvl 30 dödar lvl 10 på en smäll eller så. war gjorde några förändringar där dock.

Just targetting, timing osv, det tror jag kommer bli roligt. Trevligt med skill based.

Kanske inte går att få fram siffror ännu på hur stort övertag utrustning/gear ger men det vore intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!