The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag hörde att låg lvl spelare blir upplvlade så de har säkert det svårare men ändå inte helt stört som i war eller wow när lvl 30 dödar lvl 10 på en smäll eller så. war gjorde några förändringar där dock.

Just targetting, timing osv, det tror jag kommer bli roligt. Trevligt med skill based.

Kanske inte går att få fram siffror ännu på hur stort övertag utrustning/gear ger men det vore intressant.

Absolut.. Är endast intresserad av PvP så för min del måste det finnas pvp gear om gear ska ha stor betydelse, dock kan man ju crafta.. men att grinda pve för att kunna va på topp i pvp för att ett spel är för gear-focused är inte min grej asså.. Hörde lite om den såkallade upplevlingen och den var ingen hit tydligen..
Om du spelat GW2 WvW så vet du att den delen av spelet faktiskt fungerade riktigt bra.. Men av det jag hört så är ESO varianten inte ens i närheten av så bra, bara en liten buff för låglevlade vilket tyvärr inte kommer hjälpa mot max lvl.. men som sagt, fortfarande beta och själv inte fått testat det så vet ju bara vad guildies har berättat--

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Absolut.. Är endast intresserad av PvP så för min del måste det finnas pvp gear om gear ska ha stor betydelse, dock kan man ju crafta.. men att grinda pve för att kunna va på topp i pvp för att ett spel är för gear-focused är inte min grej asså.. Hörde lite om den såkallade upplevlingen och den var ingen hit tydligen..
Om du spelat GW2 WvW så vet du att den delen av spelet faktiskt fungerade riktigt bra.. Men av det jag hört så är ESO varianten inte ens i närheten av så bra, bara en liten buff för låglevlade vilket tyvärr inte kommer hjälpa mot max lvl.. men som sagt, fortfarande beta och själv inte fått testat det så vet ju bara vad guildies har berättat--

Fick uppfattningen att gw2 var för simpelt så köpte inte det. Känner några som slutade rätt snabbt pga det.

Jag gillar PvP men vill inte se att PvP gear skall ha en allt för stor betydelse. Helst egentligen ingen alls samt att pve gear absolut inte ska påverka pvp. Detta då jag föredrar skill och inte gear. Ger bra gear vs medioker gear ¨5% fördel är det ok i mina ögon men inte mer.

Kör WoT just nu, där är det fint, inga större skillnader för de som är nya eller gamla men är man bra spelare där så är man värd, beroende på matchens prestation, ofta ¨2-5+ spelare själv och det är då inte för att man har en bättre vagn som är utrustad med saker de andra inte kan ha, utan för att man är bra på spelet.

Super duper utrustning är för att noobs skall känna sig bra och inget jag vill se i något spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ett par till frågor.

Kan man på ett smidigt sätt byta utrustning? Dvs byta mellan emperor armor eller vad de kallade det och tex tygutrustning och wips så kan man smyga?

Kan du enkelt, mellan strider, byta färdigheter? Dvs du har några färdiguppsatta färdighetsträd att välja bland?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som verkligen hoppas att Zenimax ser till att ändra Log in sidan i spelet. Tycker den är katastrof. Innan du loggar in ska du ju få den där episka känslan. 😄 Tur att spelet är så jäkla bra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur tyckte ni att det var? Jag hann inte testa trots nyckel

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Hur tyckte ni att det var? Jag hann inte testa trots nyckel

Titta tillbaka några sidor i tråden så finns det lite små recensioner

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Hur tycker folk det står sig mot swtor som jag tyckte var ett riktigt bra spel när allt kom omkring?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Hur tycker folk det står sig mot swtor som jag tyckte var ett riktigt bra spel när allt kom omkring?

Nu har jag bara testat betan en dag. Men för mig känns Eso som ett troligtvis bättre/roligare spel en Swtor. Passar mig bättre iaf. Men det är svårt att säga hur det blir sen, mycket hänger ju på hållbarheten, och de får man ju se i långa loppet.

Men jag tror och hoppas att Eso blir mitt nya lir för ett bra tag framöver. Sen finns det massa andra som har en helt annan åsikt. Det är en smaksak.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns en ny gameplay video med lite PVE på elderscrollsonline.com nu för dom som är intresserad

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig lite, här är en länk till en eso talent tree calculator. Kan vara kul att sitta och trixa med för oss som gillar att min/maxa, dock saknas en massa talents men finns tillräckligt för att det ska vara värt en titt =D

http://skillcalc.massyx.de/

Permalänk

Är det upplagt som i guild wars där alla sköter sig själva mer eller mindre eller är det tank, healer och 3 dps stuket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Är det upplagt som i guild wars där alla sköter sig själva mer eller mindre eller är det tank, healer och 3 dps stuket?

Både och. Enklare content går att göra utan trinity medan svårare i princip kräver det.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Ser ganska stelt ut. Kan man dra bak kameran mer än de gör i videon?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Pre-order uppe nu! Esos hemsida! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Pre-order uppe nu! Esos hemsida! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Även här kan man bok Imperial Edition: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/193020-the_elder_scrol...

cirkus 1300 riksdaler är dock inget jag kommer punga ut för det.

Edit:

Kommer nog köpa det via ESO:s hemsida, 5 dagar early access låter trevligt. Speciellt då jag har tålamod som en 5-åring.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Står säkert någonstans i tråden, men är alldeles för lat för att kolla efter det så frågar istället. Kommer spelet kosta i månaden?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Står säkert någonstans i tråden, men är alldeles för lat för att kolla efter det så frågar istället. Kommer spelet kosta i månaden?

Från FAQ på deras sida:

What payment model will The Elder Scrolls Online use? We will be announcing exact payment methods at a later date, but globally we will be supporting multiple payment options. Players must purchase The Elder Scrolls Online in order to play it. They will have unlimited access for the first 30 days following activation and can continue beyond that with a subscription of $14.99/month (€12.99 / £8.99).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Pre-order ger en del intressanta bonusar. Speciellt att spela vilken ras man vill i alla allianser. http://elderscrollsonline.com/en/preorder

Ny trailer:

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Play as any race in any alliance.
Känn på den! 👍😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjulstad:

Absolut.. Är endast intresserad av PvP så för min del måste det finnas pvp gear om gear ska ha stor betydelse, dock kan man ju crafta.. men att grinda pve för att kunna va på topp i pvp för att ett spel är för gear-focused är inte min grej asså.. Hörde lite om den såkallade upplevlingen och den var ingen hit tydligen..
Om du spelat GW2 WvW så vet du att den delen av spelet faktiskt fungerade riktigt bra.. Men av det jag hört så är ESO varianten inte ens i närheten av så bra, bara en liten buff för låglevlade vilket tyvärr inte kommer hjälpa mot max lvl.. men som sagt, fortfarande beta och själv inte fått testat det så vet ju bara vad guildies har berättat--

Jag tycker egentligen att låglevelade inte ska få någon buff alls, för om alla är starka så är ingen stark. Det ger folk mer motivation att ta sig till max level dessutom.

Permalänk

*hoppar in i diskussionen*
Det står tex på kompletts hemsida att man kommer få early access om man köper collectors där.
Men är det något bekräftat eftersom det endast står så på bilden dem har. Och den bilden känns vell lite sådär 100% korrekt till hur det kan bli när man väl köper det via dem eftersom det är så nytt med collectors.
Elder Scrolls Online Collectors ED komplett.se

Och har ni hört några rykten/sett något om någon annan collectors ED än imperial?
Jag själv är inte speciellt sugen på imperial.
Själv skulle jag bli mer intresserad av det om det kom i Aldmeri Dominion ED.
Visst är Molag bal asgrym som staty att ha hemma men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreamfreezee:

*hoppar in i diskussionen*
Det står tex på kompletts hemsida att man kommer få early access om man köper collectors där.
Men är det något bekräftat eftersom det endast står så på bilden dem har. Och den bilden känns vell lite sådär 100% korrekt till hur det kan bli när man väl köper det via dem eftersom det är så nytt med collectors.
Elder Scrolls Online Collectors ED komplett.se

Och har ni hört några rykten/sett något om någon annan collectors ED än imperial?
Jag själv är inte speciellt sugen på imperial.
Själv skulle jag bli mer intresserad av det om det kom i Aldmeri Dominion ED.
Visst är Molag bal asgrym som staty att ha hemma men ändå

Om du pre-order får du 5 dagars headstart. CE med Imperial är det enda som kommer. Vad jag vet iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har de just gjort en uppdatering? http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

Tidigare såg det ut som man behövde punga ut 200 spänn extra för att kunna vara med i vilken allians man vill och allt det där, det tycks de ha flyttad ned till den vanliga versionen nu.

Det är bra om jag tolkar det rätt för upplägget var annars rätt stötande och det var många på flera forum som var/ är arga.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har de just gjort en uppdatering? http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

Tidigare såg det ut som man behövde punga ut 200 spänn extra för att kunna vara med i vilken allians man vill och allt det där, det tycks de ha flyttad ned till den vanliga versionen nu.

Det är bra om jag tolkar det rätt för upplägget var annars rätt stötande och det var många på flera forum som var/ är arga.

Det är bara om du vill va Imperial du måste köpa CE. Vanliga standard kan du va vilken ras som helst (utan imperial) i vilken alliance du vill. Vad som framgått än är att detta bara är för pre order. Väntar du tills spelet släppts kan du bara välja en av de tre raserna till din alliance.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har de just gjort en uppdatering? http://elderscrollsonline.com/en-uk/preorder

Tidigare såg det ut som man behövde punga ut 200 spänn extra för att kunna vara med i vilken allians man vill och allt det där, det tycks de ha flyttad ned till den vanliga versionen nu.

Det är bra om jag tolkar det rätt för upplägget var annars rätt stötande och det var många på flera forum som var/ är arga.

Imperial var (och är afaik) låst till den dyrare varianten men jag tror att folk läste lite snabbt och missade att "alliansfriheten" endast var kopplad till pre-order.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

Köpte Imperial Edition (Digital) för 400 riksdaler. Kändes som ett kap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Köpte Imperial Edition (Digital) för 400 riksdaler. Kändes som ett kap.

Var köpte du det, jag vill också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av geeko:

Var köpte du det, jag vill också!

Finns för ungefär det priset på bland annat greenmangaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Finns för ungefär det priset på bland annat greenmangaming.com

Kostar ju 70 pund där?