[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/status

Står att Europa servrarna är nere :/

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Subdubwise:

Någon mer än jag som får felmeddelandet "This Battle.net account does not have a Diablo III license attached to it (Error 12)" när jag försöker logga in på Asien-servrarna?

Det stämmer, du skall inte kunna köra på Asien förrän D3 är släppt i USA.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Vet inte om det spelar roll, men mitt spel var inställt att logga in på amerika-servers.

Permalänk
Medlem

Error 12 för samtliga som har en digital kopia... inget spelande inatt för oss

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Inget spelande för oss andra heller för det är omöjligt att komma in.

Permalänk
Medlem

Wrath of the Lich King gick att spela 30 minuter efter release.

De har 3 minuter på sig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Error 12 för samtliga som har en digital kopia... inget spelande inatt för oss

Har digital kopia och inte sett error 12 för europa-servern...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

De kanske skulle uppgraderat 486DX2 de verkar köra som server innan launch

Permalänk
Medlem

http://us.battle.net/d3/en/status kul status över servernarna....

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem

EU servern är nere på den här hemsidan
http://eu.battle.net/d3/en/status

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

NERD RAGE!

Nädå.

Sitter med en nybryggd balja lut och väntar med spänning.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Minsc S2:

Wrath of the Lich King gick att spela 30 minuter efter release.

De har 3 minuter på sig.

WOTLK var en expansion på ett redan fungerande system som hade tagit flera åt att bygga upp.

D3 använder sig av ett sprillans nytt system, med alla barnsjukdomar kvar och ovanpå det så hade D3 redan för ett par dagar sedan FLER förbokningar än WOTLK hade + 24 timmars försäljning.

Gå och lägg dig istället och spela imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Detta var anledningen till att jag inte förbokade spelet utan kommer handla det lite senare när jag är i nån butik som säljer eller får för mig att beställa det.

Då är väl anledningen till att du inte förbokade det att du inte vill spela det?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

EU servern är nere på den här hemsidan
http://eu.battle.net/d3/en/status

Jag är inne, funkar prima :S

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Jag är inne, funkar prima :S

Pics or it didn't happen

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

Bashiok ‏ @Bashiok
The EU servers were doing well there for a bit! We're trying to keep up under the crushing demand, expect a login error. Stay tuned.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

WOTLK var en expansion på ett redan fungerande system som hade tagit flera åt att bygga upp.

D3 använder sig av ett sprillans nytt system, med alla barnsjukdomar kvar och ovanpå det så hade D3 redan för ett par dagar sedan FLER förbokningar än WOTLK hade + 24 timmars försäljning.

Gå och lägg dig istället och spela imorgon

Inte för att påpeka som kallsvettats i flera år på skiten

Permalänk
Sötast
Skrivet av Zoidberg:

http://eu.battle.net/d3/en/status

Står att Europa servrarna är nere :/

Skulle nog tro att den hemsidan har lika svårt att ansluta till servrarna som vi har

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som får att login information is incorrect? Jag kör med min email som är kopplad till mitt b.net konto, borde stämma va?

Permalänk
Skrivet av haggert:

Det är eftersom att dina filer installations mappen inte är helt klara, därav .PART efter filnamnet. Ladda hem den senaste Blizzard Downloader och låt programmet initilize hela din installations map, vänta till att programmet samt installen startar av sig själv, stäng inte av downloadern bara för att det står "Finished" utan vänta till att den stängs ner per automatik. Kan ta upp till 10 minuter.

Ja men jag gör ju det?! Jag laddade ner den nya downloader setup filen idag kl 23.43, lät den "initialize" allting.. sen ladda den ner de sista 50-60 mb som blizzard uppdaterade... sen stängde den ner sig självt och startade setup filen.. och jag får fortfarande samma sak efter jag gjort det här nu 5 gånger.. stuck @ 41%.. med disc eject.. och japp jag har 3 tome filer i "download" mappen.. och en (tome3) står det .PART efter... 3 750 483 KB e den på

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Lifestream:

Jag är inne, funkar prima :S

Bevisa det, tills dess är du bara ett troll som försöker provocera alla spelsugna personer som förgäves försöker komma in.

Permalänk
Inaktiv

Mina installationsfiler var tydligen korrupta så är tvungen att tanka om hela skiten.. verkar dock inte missa så mycket atm ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån mer än jag som får att login information is incorrect? Jag kör med min email som är kopplad till mitt b.net konto, borde stämma va?

Jag vet inte om det har med överbelastade servrar eller om det har med copy-paste att göra.. jag får den med ibland

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Jag är inne, funkar prima :S

Har tyvärr svårt att tro dig utan bildbevis :/
Ha med någon trovärdig text också, som hej sweclockers i chatten.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag vet inte om det har med överbelastade servrar eller om det har med copy-paste att göra.. jag får den med ibland

Kanske ska lugna ner mig med ctrl +v då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Då är väl anledningen till att du inte förbokade det att du inte vill spela det?

Precis! Nej men det kände som att det skulle vara lite strul, tänker på hur det var under den fria beta helgen när jag satt och räknade ner tills betan skulle gå online, tji fick man, tog ett par timmar innan man kunde spela. Sen har jag en kompis som är bortrest till och med söndag som jag lovat vänta på, så kändes som att om jag bokat det hade jag inte kunnat hålla mig.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Ja men jag gör ju det?! Jag laddade ner den nya downloader setup filen idag kl 23.43, lät den "initialize" allting.. sen ladda den ner de sista 50-60 mb som blizzard uppdaterade... sen stängde den ner sig självt och startade setup filen.. och jag får fortfarande samma sak efter jag gjort det här nu 5 gånger.. stuck @ 41%.. med disc eject.. och japp jag har 3 tome filer i "download" mappen.. och en (tome3) står det .PART efter... 3 750 483 KB e den på

Testa att tabort installern helt eller hela mappen o kör installern igen? Det funkade fint fint för mig att installera.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Permalänk
Medlem
Citat:

Gå och lägg dig istället och spela imorgon

Du gillar verkligen att kommentera nedvärderande på mina inlägg va?
Och jag förstår förolämpningen, även om du packade in den i en vacker låda först.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.