[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Sötast

Sorry grabbar, jag vann

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Ja men jag gör ju det?! Jag laddade ner den nya downloader setup filen idag kl 23.43, lät den "initialize" allting.. sen ladda den ner de sista 50-60 mb som blizzard uppdaterade... sen stängde den ner sig självt och startade setup filen.. och jag får fortfarande samma sak efter jag gjort det här nu 5 gånger.. stuck @ 41%.. med disc eject.. och japp jag har 3 tome filer i "download" mappen.. och en (tome3) står det .PART efter... 3 750 483 KB e den på

Det är där du har problemet, du måste alltså ladda ner Downloadern igen och låta den gå igenom din installations mapp. Problemet är att du stängt ner Downloadern innan den blivit helt klar. Antingen tröck på Cancel när den stod att den var klar, eller så tröck du på Finish Install. Detta ska du INTE göra, utan du ska låta Downloadern automatiskt stängas ner, då den är klar. För mig stod den på 100% i drygt 20 minuter innan den stängdes ner och då var det heller inga .PART filer kvar.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Lucky bastard!

edit: Kollar på flera streams, ingen är inne!

Permalänk
Skrivet av Zero201:

Testa att tabort installern helt eller hela mappen o kör installern igen? Det funkade fint fint för mig att installera.

*suck*.. Serverna är ändå nere så kan väl lika gärna vänta tills imorgon då jag ska hämta ut mitt CE på Webhallen.

Kan jag installera på skivan ist.

Blizz fail again.

Får inte spela diablo 3 inatt alls som jag tänkt ändå... lönt man beställde digital copy när inte skiten fungerar. åter igen besviken på blizzard och vad dom har o komma med

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Nu jäklar verkar servrarna stendöda, får Error 37 hela tiden. Innan fick jag lite blandat

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Såja nu är jag inne också

Edit : och där åkte jag ut

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av haggert:

Det är där du har problemet, du måste alltså ladda ner Downloadern igen och låta den gå igenom din installations mapp. Problemet är att du stängt ner Downloadern innan den blivit helt klar. Antingen tröck på Cancel när den stod att den var klar, eller så tröck du på Finish Install. Detta ska du INTE göra, utan du ska låta Downloadern automatiskt stängas ner, då den är klar. För mig stod den på 100% i drygt 20 minuter innan den stängdes ner och då var det heller inga .PART filer kvar.

VA?! jag trycker inte stäng ner eller nåt skit alls.

Jag låter den stå o rulla tills den AUTOMATISKT stängs ner av sig själv Då startar setup.exe filen i diablo 3 foldern och vill installera spelet åt mig. JAG STÄNGER INTE NER ETT SKIT. jag pekar bara till min mapp där jag har laddat ner installer filerna.........

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Har tyvärr svårt att tro dig utan bildbevis :/
Ha med någon trovärdig text också, som hej sweclockers i chatten.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem

http://us.battle.net/d3/en/status bara kika här... ser mörkt ut.

Visa signatur

[ Station - | Corsair Obsidion 650D | MSI Z87-G45 | 2xGTX 970 | SSD 250GB 4,5 TB HDD | 16 GB DDR3 1600 MHz | i7 4770k | Corsair H80 | 2x22" Benq LED ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

VA?! jag trycker inte stäng ner eller nåt skit alls.

Jag låter den stå o rulla tills den AUTOMATISKT stängs ner av sig själv Då startar setup.exe filen i diablo 3 foldern och vill installera spelet åt mig. JAG STÄNGER INTE NER ETT SKIT. jag pekar bara till min mapp där jag har laddat ner installer filerna.........

Oj då ber jag om ursäkt. Jag gjorde nämligen så av misstag eftersom att jag uppfattade det som klart när det stod som Finished och fastnade på 40%. Ursäkta min missbedömning. Hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lol!

Fick komma in och skapa karaktär, sen när jag skulle starta så blev jag disconnected from service (Error 61) >_<

Permalänk
Medlem

Va inne å spela 5 min, sen dc....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk

Jag kom in, kunde skapa char och vad händer? Jag blir utkickad.....

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem

Äntligen inne!

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Ne men ta mig bakifr...
Grattis

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Inte illa att få så här mycket problem med en launch till ett single-player spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

kom in nu jag! lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem

Men faktiskt, det var ju precis detta dom sa någonstans. Att dom skulle släppa in folk successivt, annars så får dom som redan inne en dålig spelupplevelse, så sa dom.

Permalänk
Hjälpsam

5minuter Retrieving Hero List nu, nästan framme..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ska fan byta min battletag till error37

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ska fan byta min battletag till error37

hehehee.

Permalänk
Sötast

Verkar vara fler och fler som kommer in då det blir längre tid mellan gnället

Level 3 nu om inget annat!
Jag som inte ens skulle spela ikväll....

Permalänk
Medlem

Dom kunde ju haft ett kösystem. Så man t.ex kommer in i en kö där det står att det är 4987 användare före och beräknad tid är 1timme 37 minuter. Då slipper man sitta och "hammra" log in 15 ggr per minut och hoppas på tur. Funkar så i andra spel. Och är mycket smidigare. Då kan man göra något annat medans man väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogge66:

Dom kunde ju haft ett kösystem. Så man t.ex kommer in i en kö där det står att det är 4987 användare före och beräknad tid är 1timme 37 minuter. Då slipper man sitta och "hammra" log in 15 ggr per minut och hoppas på tur. Funkar så i andra spel. Och är mycket smidigare. Då kan man göra något annat medans man väntar.

Håller med. De skulle även begränsat antalet inloggningar till en per minut så slapp deras servrar blir så nerspammade.

Permalänk

Men om spelet kommer ha lika många spelare som nu även i framtiden, dvs lika många som vill spela det nu som vid release, så LÄR ju blizzard få problem med sina servrar och ha alla spelare där samtidgt. Uppgradera servrarna kanske?! Eller köp flera?! Eve-online har t.ex världens största server. Nåt som blizzard kanske ska lära sig lite ifrån...

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Nej jag ger upp. Jag offrar inte min sömn för att sitta och glo på en loginskärm i flera timmar. Vi ses imorrn gott folk!

Permalänk
Medlem

Börjar släppa nu kom just in och flera på irc gör det också! Keep on trying!!!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Jag har också kommit förbi Authenticated och väntar på Hero List, inge större förhoppningar dock

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk

nu har jag försökt logga in 3727 ggr!