Diablo 3 item värdering

Permalänk
Medlem

Kompis som hittade, vad kan den vara värd?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Ärligt talat alla här, jag undrar också vad ett item är värt ibland men då går jag bara in på AH och skriver in liknande stats och så får man veta ungefär. Vad någon här inne tror att någon vill betala är ganska meningslöst då det finns så många olika klasser och builds.

Jovisst, men många priser på AH är rena fantasipriser, visst finns de bättre forum än detta för att få lite koll på värde på sakerna, men bättre än att gå blint på de värden som är för tillfället på AH.
Sen kan vi ju ta den chesten jag länkade längre upp, det finns inga liknande på AH. Det finns de med mycket lägre stats ja, men finns ingen som är i närheten av de statsen jag fick på min plus att jag har lite moddar som inte finns på de med lägre stats heller.
Sen att det dyker upp items i tråden där man kan köpa bättre på AH för 10k är en annan femma.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Kompis som hittade, vad kan den vara värd?

http://i.imgur.com/foFP9.png

Runt 10k, fast med rätt köpare som behöver det i tidig lvl så är nog denne beredd att punga ut bra mycket mer.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Vad kan denna tänkas vara värd?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem

Hej

Skulle någon som kan mycket om items veta vad man ska sätta för buyout på den här.
/vann den för 2000 gold på att lägga ett bid när det var 1h kvar.

tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av joelkarl:

Hej

Skulle någon som kan mycket om items veta vad man ska sätta för buyout på den här.
/vann den för 2000 gold på att lägga ett bid när det var 1h kvar.

tacksam för svar

Jag hade lagt ut den för kanske 10k. Tror inte den är värd mycket mer.

Nån som vet vad denna är värd? Om den är värd nåt. Kan inte sortera på dmg i AH heller.

Citera gärna!

MVH

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta värdet på mitt quiver.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Kompis som hittade, vad kan den vara värd?

http://i.imgur.com/foFP9.png

Hade den haft dex så hade den gått för minst 100k, men är leveln sänkt så mycket finns det alltid någon som vill ha den. Jag skulle lagt en buyout på 66666.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

exalted sovereign mail Plan någon som har en aning om vad den är värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

http://i.imgur.com/AVzQ5.png

exalted sovereign mail Plan någon som har en aning om vad den är värd?

Går just nu för 6780g på AH, snittet de senaste dagarna har dock varit under 5k, väldigt lätt att kolla upp genom att öppna AH

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Går just nu för 6780g på AH, snittet de senaste dagarna har dock varit under 5k, väldigt lätt att kolla upp genom att öppna AH

Men är det bara ett fåtal som säljs så kan priset som visas på AH bli väldigt missvisande, därför jag frågade.

Men det är alltså inget av värde direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

Men är det bara ett fåtal som säljs så kan priset som visas på AH bli väldigt missvisande, därför jag frågade.

Men det är alltså inget av värde direkt.

Inga plans med 4 stats är av värde (dvs inga plans som droppar i A1 inferno) då dessa droppar relativt ofta.
Plans med 5 stats lite mer och plans med 6 stats kan gå för många miljoner beroende på vilket item det är, vissa är värda mer än andra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Sålde precis det sjukaste quivert på AH för 2 mille

80 agi, 60 vit
14% attack speed
7%crit chans
7% mer HP
9% mer skada på elemental arrow
1 socket
:D:D

Köpte det av en kille på general för 180k

Permalänk
Medlem

Hitta denna nyss

Vad kan jag sälja den för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Vad kan jag sälja den för?

Det är inte svårare än att söka på AH på templar relics med 100 str/200 vit. Då ser du direkt att de 2 miljoner du satt som startpris på den är en ren fantasisiffra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Fick som tips att sätta den där. Så tänkte varför inte prova.

EDIT: Varför inte lite konstruktiv kritik? Vad skulle du sätta ut den för isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

EDIT: Varför inte lite konstruktiv kritik? Vad skulle du sätta ut den för isåfall?

Den konstruktiva kritiken fanns redan i mitt inlägg
Sök på vad föremål med liknande attribut har för bud och buyout. I ditt fall är det str och vit som är relevant medan dex och hp/s inte är det. Det ligger en blå relik med bättre stats än din ute med 600k i buyout som legat där i nio timmar och ännu inte fått något bud (den är utlagt med 456313 som startbud så det skall se ut som att den blivit bjuden på).
Nu ligger det även en nytillkommen relik med återigen bättre stats där med 400k som buyout. Skulle du sätta ut din nu vore 125k starting 325k BO rimligt.

I princip alla frågor i den här tråden kan lätt besvaras genom att söka på förenål med liknande, relevanta stats och se vad de går för. Då lär man sig dessutom tämligen snabbt vad som säljer och inte

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Droppade i slutet av act 1 inferno
Min första legendary så det var ju skojj, synd att det inte var någon höjdare.
Vad kan den vara värd?

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Vad kan den vara värd?

15k

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Dom andra med ungefär samma stats låg på 5 miljoner men riktigt så mycket tror jag inte, men 15k njaee ;p
Finns alltid någon som vill ge en hundring iaf tror jag

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ectazy:

Dom andra med ungefär samma stats låg på 5 miljoner men riktigt så mycket tror jag inte, men 15k njaee ;p
Finns alltid någon som vill ge en hundring iaf tror jag

Det finns just nu nio stycken på AH som har en buyout på 15k eller lägre, varav åtminstone fem har högre dps och bättre stats än din. Lägg därtill de cirka sjuttiofem (räknade lite snabbt) som saknar buyout men har starting bid satt under 15k.
Visst kan du sätta ut den för 100k om du inte vill ha den såld, eller slänga den på en mule för att titta på en regnig dag. Affektionsvärdet på ditt första legendary är säkerligen högre än vad du någonsin kan få betalt för det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det finns just nu nio stycken på AH som har en buyout på 15k eller lägre, varav åtminstone fem har högre dps och bättre stats än din. Lägg därtill de cirka sjuttiofem (räknade lite snabbt) som saknar buyout men har starting bid satt under 15k.
Visst kan du sätta ut den för 100k om du inte vill ha den såld, eller slänga den på en mule för att titta på en regnig dag. Affektionsvärdet på ditt första legendary är säkerligen högre än vad du någonsin kan få betalt för det.

Jo det stämmer nog. Vet bara att polare fått "skit" legendary sålt för många tusen när folk tycker de är "coolt". Men sparar den nog då

Visa signatur

hejpa

Permalänk
Medlem

Skit eller bra?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Skit eller bra?

2H är nästintill alltid vendor trash om dps < 1k. Undantaget är dps > 900 med bra mods.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Vad tror ni dessa går för?
Några millar kanske ;)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastrull:

http://i.imgur.com/7R1FR.png

Vad tror ni dessa går för?
Några millar kanske ;)?

Om den hade haft vit istället för str eller int så hade du fått en rejäl hacka för den. Det är ju bra stats i övrigt, jag skulle gissa på 2-3M nu möjligtvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastrull:

Vad tror ni dessa går för?

Tror inte du får de 1.8m du satt ut dem för, det är en dålig kombination av stats.
En intklass vill ha mer armor (550 är lågt på byxor) eller vit, medan barbarer vill ha... tja, mer armor och/eller vit
Säljer de inte tycker jag du skall sätta ut dem med starting bid runt 800k samt buyout säg 1.8m, då kan du både få bud och har en chans att någon halkar med fingret och trycker "buyout".

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Om den hade haft vit istället för str eller int så hade du fått en rejäl hacka för den. Det är ju bra stats i övrigt, jag skulle gissa på 2-3M nu möjligtvis.

Den gick för 2.6 mille på Ah precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kastrull:

http://i.imgur.com/7R1FR.png

Vad tror ni dessa går för?
Några millar kanske ;)?

Nja max en mille tror jag, vet inte riktigt vilka som ska använda dom. WD/Wizard behöver inte strength och barb behöver inte direkt int.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

De gick för 2.6 mille iaf