Absinthe 2.0 knäckte 1,2 miljoner Apple Ios-enheter under första helgen

Permalänk
Melding Plague

Absinthe 2.0 knäckte 1,2 miljoner Apple Ios-enheter under första helgen

Apples spärrar i operativsystemet Ios uppskattas inte av hemmapulare och entusiaster. På en helg "jailbreakades" hela 1,2 miljoner enheter med nya Absinthe 2.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Därför köper inte man en iphone.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att iOS är nästintill oanvändbart om man är van hanterare av teknik och behöver kunna göra saker som Apple inte vill tillåta. Dessutom är det väldigt bra för egenutvecklare att kunna ta sig in på marknaden av att sälja applikationer och tweaks som annars inte har råd att spendera massor av pengar för att få det godkänt av Apple för att ens hamna på AppStore.

Så jag tycker inte det är konstigt att fler vill jailbreaka då chansen ges att kunna göra som man vill.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Jobbet har prackat på mig en iPhone, så detta är väldigt välkommet!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd

Apple är IT världens Diktator.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

Permalänk
Medlem

Vad innebär "Jailbrakea" och varför gör man det?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halldin:

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

Dessa erfarenheter har jag med.
Nä Fy F**

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vad innebär "Jailbrakea" och varför gör man det?

En del gör det för att ändra gränssnitt och installera mjukvara som inte finns på AppStore. Väldigt många göra det tyvärr för att piratkopiera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Halldin:

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

Yaarrrgh?

Tycker dock att de största bovarna är Apple själva. Har ni sett hur mycket det kostar att marknadsföra en app på app store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Apple är IT världens Diktator.

Google och Android är IT världens anarki där folket måste invänta bistånd från andra länder (uppdateringar) då 99% inte klarar sig själv i en anarki.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Håller med till viss del...

Skrivet av Halldin:

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

Att försöka ändra gränssnittet brukar sällan lyckas, som vissa säger så blir det ofta till det sämre.
Men det finns faktiskt en hel del förbättringar man kan göra också, bättre och mer info vid låsbart läge t.ex.
fler rader med ikoner etc. Inte så stor skillnad kan många tycka men det är den där lilla extra touchen som apple har missat på
vissa saker.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Fast det är ju verkligen inte för att tanka piratkopierade appar man kör jailbreak, då har man missat 95% av vitsen med jailbreak.

Det finns massor med små tweaks som gör användandet så mycket enklare.

Tex SBsettings där man kan styra wifi-, 3g-, data på och av från en swipemeny (som på android typ)
Till denna kan man koppla massor med små saker, tex remove bg som med en "knapptryckning" stänger ner alla program som ligger och multitaskar.
Who is calling- ett program som söker via bla 118100 på telefonnummren som ringer en i realtid.
Phonecloser- ger en en massa alternativ vad telefonen ska göra när man kopplar ifrån ett samtal

För att nämna lite trevliga funktioner:)

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur Apple klarar sig. Deras grejer är sämst, i alla fall för priset. Jag har (eller snarare hade) en iPod Touch. Inget annat från Apple. Det är enligt mig den enda Apple produkten som är värt priset. Är inte säker på priserna just nu men jag vet att Mac laptops kostar minst 9000kr och dom är inte snabbare än min Asus Eee PC som kostar under 3500kr. Skulle dock hellre vilja ha Linux i den eftersom Windows är rena skräpet om man inte ska spela spel. Tyvärr så har den ett Radeon grafik kort vilket inte är så bra att köra med Linux (det kan krascha systemet, hände med min stationära PC som hade Radeon). I alla fall, en iPhone tänker jag inte skaffa oavsett om jag skulle få den för bara någon tusenlapp. Blev uttråkad av iPoden ganska snabbt och om jag ska ha en ny mobil så skiter jag fullständigt i om den har touch eller knappar, har Wifi eller inte, ringa och smsa är ju huvudsaken...

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

iPad jailbreakad med xbmc är grymt. Man kan kolla på serier/filmer direkt från nas:en sjukt bekvämt. Sen håller jag med om gränssnittet blir sämre med massa tweaks.

Visa signatur

Abit AB9 Pro, E6600 @ 3200 MHz, 3gb ram 800 MHz 1:1, ATI 4890 GPU

Permalänk
Medlem

Tycker det är idiotiskt att Jailbreaka sin iphone, läs på ordentligt innan ni köper och köpt en android istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsakuroX:

Själv tycker jag att iOS är nästintill oanvändbart om man är van hanterare av teknik och behöver kunna göra saker som Apple inte vill tillåta. Dessutom är det väldigt bra för egenutvecklare att kunna ta sig in på marknaden av att sälja applikationer och tweaks som annars inte har råd att spendera massor av pengar för att få det godkänt av Apple för att ens hamna på AppStore.

Att betala 99 dollar per år för att därefter kunna lägga upp hur många appar man vill på AppStore tycker inte jag är en särskilt stor kostnad.

Permalänk
Medlem

Haters som vanligt i alla applerelaterade trådar...

Jag är inte förvånad då man faktiskt kan göra en del med jailbreak, men eftersom min iPhone inte är operatörslåst och jag inte sitter och använder mobilen till allt så har jag inte behov av det.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Baxtex:

Tycker det är idiotiskt att Jailbreaka sin iphone, läs på ordentligt innan ni köper och köpt en android istället.

Är din android telefon rootad?

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Själv ser jag knappt vitsen med att jailbreaka. Det som brukar framhållas som främsta fördelen är att man kan ändra gränssnittet efter sitt tycke, men av vad jag sett blir det bara fulare/sämre.

Är man exempelvis operatörslåst och inte vill vara det, eller om man vill piratkopiera så finns det väl en vits dock.

Vad sägs om att föra telefonen mycket mer produktiv? T.ex. som att ringa och SMS:a ifrån vilken applikation som helst, för att nämna en promille av de saker man kan göra.

Permalänk
Medlem

En stor del av dessa 1,2 miljoner gör det för att kunna säga att de jailbreakat sin iPhone och att de hatar Apple.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag vet att antal haters som är emot apple är stort här och jag gillar dem inte heller. Jag hade aldrig kunnat ha en iphone en längre tid utan Jailbreak. Att Android har ett betydligt friare operativsystem är givet. Men Det är ändå imponerande vad dev-teamet och hela communityt åstadkommer om man vet vad apple gör. Mycket kommer från android ja, men mycket annat är nytt och ibland kan ge större frihet än android då det är privatpersoner som fixar det. Jag kommer inte köpa en iPhone nästa gång jag ska köpa mobil, men det är jailbreaket som gör att jag behåller den!

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tycker det är idiotiskt att Jailbreaka sin iphone, läs på ordentligt innan ni köper och köpt en android istället.

Det är väl snarare så att det är idiotiskt att köpa en android telefon?
Varför köpa en telefon som aldrig får uppdateringar och os'et är segt som sirap?
Hur många % av android telefonerna får uppdateringen, 50%? tveksam till att siffran ens är så hög och om den nu är så NÄR finns en uppdatering?
Orka köra ett OS där man inte vet om man får en uppdatering eller inte.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Är inte säker på priserna just nu men jag vet att Mac laptops kostar minst 9000kr och dom är inte snabbare än min Asus Eee PC som kostar under

Och där gick troll-mätaren upp på max. Eee PC är extremt långsam och värdelös jämfört med vilken riktig laptop som helst.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara denna term för mig?

"Absinthe 2.0 will affect the majority of Apple devices running iOS 5.1.1 including iPad 1,1 – 2,1 – 2,2 – 2,3 – 3,1 – 3,2 – 3,3, the iPhone 2,1 – 3,1 – 3,3 – 4,1 and iPod 3,1 – 4,1."

Vad menas med 2,1 - 3,1 etc etc.? Är det iOS numren som de levererades med när de såldes? Hur kan man dubbelkolla detta mot sin egna isf? Har iPhone 4, vore grymt skönt och få in iOS 5 och kunna synka med iCloud mot paddan jag har!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det. Du kanske inte visste att det finns massor av olika Eee PC's? Om den nu är så långsam, säg mig, hur är den då lika snabb som en Mac?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Tozzi:

Någon som kan förklara denna term för mig?

"Absinthe 2.0 will affect the majority of Apple devices running iOS 5.1.1 including iPad 1,1 – 2,1 – 2,2 – 2,3 – 3,1 – 3,2 – 3,3, the iPhone 2,1 – 3,1 – 3,3 – 4,1 and iPod 3,1 – 4,1."

Vad menas med 2,1 - 3,1 etc etc.? Är det iOS numren som de levererades med när de såldes? Hur kan man dubbelkolla detta mot sin egna isf? Har iPhone 4, vore grymt skönt och få in iOS 5 och kunna synka med iCloud mot paddan jag har!

Det är Apples interna modellnummer. Iphone 3GS/4/4S går att jailbreaka med Absinthe 2.0.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Någon som kan förklara denna term för mig?

"Absinthe 2.0 will affect the majority of Apple devices running iOS 5.1.1 including iPad 1,1 – 2,1 – 2,2 – 2,3 – 3,1 – 3,2 – 3,3, the iPhone 2,1 – 3,1 – 3,3 – 4,1 and iPod 3,1 – 4,1."

Vad menas med 2,1 - 3,1 etc etc.? Är det iOS numren som de levererades med när de såldes? Hur kan man dubbelkolla detta mot sin egna isf? Har iPhone 4, vore grymt skönt och få in iOS 5 och kunna synka med iCloud mot paddan jag har!

Skulle kunna tänka mig att de menar hårdvaruiterationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är Apples interna modellnummer. Iphone 3GS/4/4S går att jailbreaka med Absinthe 2.0.

Okej, kan man ta reda på dem själv på något sätt? Vore ändå "kul" och se vad man har. Det framgick inte när jag snabbläste, men jag antar att detta är unthetered? (Behöver ingen dator när den dör på batteriet).

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Skulle kunna tänka mig att de menar hårdvaruiterationerna.

hårdvaruiterationerna? Do tell me more please

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070