Absinthe 2.0 knäckte 1,2 miljoner Apple Ios-enheter under första helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marxor:

För er Jailbreak-veteraner. Finns det något ni rekommenderar i denna djungel?

Som ovan nämnde, SBSettings, du swipar hlögst upp och får upp en meny där du snabbt kan t.ex. stänga av Wifi, blåtand, flygplansläge, etc etc (du kan välja själv)

Installous som tillåter dig att ladda hem appar gratis, använd i gott/ont syfte, syftet med att det skapades var för att du som konsument skulle kunna få testa appen innan du valde att köpa den. Tanken är iaf god.

Lite blandade emulatorer. Om du har Nintendo Wii hemma kan du använda wii-moten till Nintendo emulatorerna (har inte testat andra emulatorer, men möjligt de funkar till andra också).

XBMC, streama allt från min mediaserver hemma, kan tom se material som är 1080p från servern på min lilla iPhone 4 (använder mest iPaden för XBMC)

Det är i stort sett de jag använder, känner själv att jag inte behöver fler, men det händer att man ibland kollar igenom listorna och testar något.

Någon med iPhone 4 som kan bekräfta att detta funkar med iOS 5.1.1?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av iUlf:

lol avundsjuk för du har en htc?

ont:
tror jailbreak kommer bli riktigt bra som innan. bitesms och sbsettings ftw! piratkopierar inga appar alls utan köper bara ännu fler genom cydia oxå

Åh jösses...

Ja, jag är otroligt avundsjuk på min 4,7 tums skärm, min 1280x720 upplösning, och är mest av allt avundsjuk för att jag redan har alla saker du måste jailbreaka din iPhone för att få.
Men mest av allt sitter jag och nästan gråter för att du håller på som du gör.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Åh jösses...

Ja, jag är otroligt avundsjuk på min 4,7 tums skärm, min 1280x720 upplösning, och är mest av allt avundsjuk för att jag redan har alla saker du måste jailbreaka din iPhone för att få.

Ja och så har du lagg också som inte ingår i iphonen. Kanske finns en app på cydia som fejkar android lagget??

Permalänk
Medlem
Skrivet av iUlf:

ska jailbreaka min iPhone så blir den ännu bättre... behövs egentligen inte för den är perfekt men den blir ju lite bättre med jailbreak!! kolla galleri om ni vill se hur den ser ut

iPhone ftw!

Skrivet av iUlf:

lol avundsjuk för du har en htc?

ont:
tror jailbreak kommer bli riktigt bra som innan. bitesms och sbsettings ftw! piratkopierar inga appar alls utan köper bara ännu fler genom cydia oxå

Skrivet av iUlf:

Ja och så har du lagg också som inte ingår i iphonen. Kanske finns en app på cydia som fejkar android lagget??

Du skämmer ju bara ut dig, men det märks att du inte är så gammal, eller ett stort troll.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av iUlf:

Ja och så har du lagg också som inte ingår i iphonen. Kanske finns en app på cydia som fejkar android lagget??

Du gör verkligen min kväll, sitter och garvar så jag får ont i magen...

"Argumentera mot en idiot så kommer han sänka dig till hans nivå och slå dig med erfarenhet"

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

troll...

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iUlf:

Ja och så har du lagg också som inte ingår i iphonen. Kanske finns en app på cydia som fejkar android lagget??

finns du på riktigt?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Apple, men

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

finns du på riktigt?

Ja men var ironisk om du inte fatade det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Haters som vanligt i alla applerelaterade trådar...

Mmm...verkligen otippat. suck

Skrivet av MrNeikter:

Tycker dock att de största bovarna är Apple själva. Har ni sett hur mycket det kostar att marknadsföra en app på app store?

Att de tar 30% av vad app:en kostar menar du? Alltså precis lika mycket som Google tar när du säljer dina appar på Android Market/Google Play?

Citat:

For applications that you choose to sell in Google Play, the transaction fee is equivalent to 30% of the application price. For example, if you sell your application at a price of $10.00, the fee will be $3.00, and you will receive $7.00 in payment.

länk:http://support.google.com/googleplay/android-developer/bin/an...

Tror du det är gratis att stå för en tjänst som Appstore/Google Play?

Permalänk
Avstängd

Kommer aldrig köpa någon Apple produkt.
Dom alldeles för proprietära, låsta, stängda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kommer aldrig köpa någon Apple produkt.
Dom alldeles för proprietära, låsta, stängda.

Inte för att vara sådan, men verkar som du missat hela nyheten med iOS 5.x.x? Du är t.ex. inte längre låst till o använda iTunes. (Woho!). Och ja, med jailbreak så är de längre inte så låsta. Är det något speciellt du hade i åtanke?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Alltså nu menar jag en Mac som är lika gammal som denna. En bärbar Mac (tror dom heter Macbook). Så denna Asusen jag har är ungefär lika snabb som en Macbook som är like gammal (alltså cirka 2 år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Alltså nu menar jag en Mac som är lika gammal som denna. En bärbar Mac (tror dom heter Macbook). Så denna Asusen jag har är ungefär lika snabb som en Macbook som är like gammal (alltså cirka 2 år).

För två år sedan hade macbook (13") C2D 2.4GHz+ och geforce 320m vilket springer cirklar kring vilken eee pc som helst.
Sluta trolla.

Skrivet av Itchy Trojan:

och htc äger.

Nej.
De bygger fantastiska telefoner hårdvarumässigt (om man kan leva med extremt dålig högtalare), men de är urusla på mjukvara och sämst i klassen på att uppdatera telefonerna.
Jag har haft tre stycken, och enda anledningen till att jag varit nöjd med två av dem är för att man kan roota och slippa deras mjukvara.
Den tredje var windows mobile 6.5 så det kan man kanske inte beskylla dem för iofs.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

1 200 001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Fattar inte hur Apple klarar sig. Deras grejer är sämst, i alla fall för priset. Jag har (eller snarare hade) en iPod Touch. Inget annat från Apple. Det är enligt mig den enda Apple produkten som är värt priset. Är inte säker på priserna just nu men jag vet att Mac laptops kostar minst 9000kr och dom är inte snabbare än min Asus Eee PC som kostar under 3500kr. Skulle dock hellre vilja ha Linux i den eftersom Windows är rena skräpet om man inte ska spela spel. Tyvärr så har den ett Radeon grafik kort vilket inte är så bra att köra med Linux (det kan krascha systemet, hände med min stationära PC som hade Radeon). I alla fall, en iPhone tänker jag inte skaffa oavsett om jag skulle få den för bara någon tusenlapp. Blev uttråkad av iPoden ganska snabbt och om jag ska ha en ny mobil så skiter jag fullständigt i om den har touch eller knappar, har Wifi eller inte, ringa och smsa är ju huvudsaken...

Personligen är jag inget fan av apple: jag tycker som många andra att det är dyrt för hårdvaran man får. Dessutom avskyr jag deras os, klarar verkligen inte av dem. Det sagt finns det gott om folk som inte behöver bättre hårdvara och gillar gränssnitten som apple producerar. Många som köper en appleprodukt köper den således inte för den prisvärda hårdvaran(får man väll iaf hoppas)...

För övrigt går det aldeles utmärkt att köra radeon men linux, grafikkortsdrivare är alltid lite meck i linux. Samma gäller för nvidia.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

1 200 001

1 200 002! Woho!

iPhone 4, som hade 4.3.3 innan och jailbrekad, säkerhetsbackup samt synkning mot itunes (även för de crackade apparna) och sen en återställning när telefonen var uppdaterad. Slutligen följt av Absinthe jailbreak igen, den faila dock på sista steget på första försöket, bara plugga ur telefonen, in igen och pröva jailbreaka igen, gick bättre nu, antagligen för iTunes var öppet första gången (trots att Absinthe stänger ner de åt dig).

Great Success!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Men hur tar man bort jailbreaken om man nu vill det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

Inte för att vara sådan, men verkar som du missat hela nyheten med iOS 5.x.x? Du är t.ex. inte längre låst till o använda iTunes. (Woho!). Och ja, med jailbreak så är de längre inte så låsta. Är det något speciellt du hade i åtanke?

Censur i App Store.
Man får inte göra någon Apple kritik.

iOS finns bara för Apple så börjar man använda den, så kan man inte byta till annan tillverkare och behålla det underliggande systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krysvac:

Men hur tar man bort jailbreaken om man nu vill det?

Bara att uppdatera den igen med 5.1.1... poff... jailbreak borta. Men varför?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Skrivet av krysvac:

Men hur tar man bort jailbreaken om man nu vill det?

Bara att gå in i iTunes och klicka uppdatera funkar även om det inte finns en ny uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av krysvac:

Men hur tar man bort jailbreaken om man nu vill det?

Uppdatera/Återställ.

Skrivet av rektor:

Censur i App Store.
Man får inte göra någon Apple kritik.

iOS finns bara för Apple så börjar man använda den, så kan man inte byta till annan tillverkare och behålla det underliggande systemet.

En av de första grejerna jag möttes av efter uppdatering av iOS 5.1.1 var om jag ville vara med och skicka dem feeback om min användning och ge dem feedback, så jag vet inte hur jag ska tolka din första mening, varför skulle de inte lyssna på vad folket vill ha? Annars skulle ingen köpa deras produkter om de inte levererade vad folk var ute efter.

Det är ju ganska självklart att iOS bara finns för Apple, det är ju en anpassad mjukvara till deras egna plattformar som de tagit fram. Likaså när du köper en bil kan du inte gå och köpa fälgar/reservdelar hur som helst. Dessutom ser jag som konsument detta som en fördel, jag vet att jag får bra hårdvara med optimerad kod för det, något jag tyvärr inte tycker att Android lyckats med och kan förstå då det ska vara mer generellt och finnas på fler olika plattformar från olika tillverkare, samt att varje tillverkare ska ha ett finger med i spelet hjälper tyvärr inte.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Bara att uppdatera den igen med 5.1.1... poff... jailbreak borta. Men varför?

jag kanske ångrar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Censur i App Store.
Man får inte göra någon Apple kritik.

iOS finns bara för Apple så börjar man använda den, så kan man inte byta till annan tillverkare och behålla det underliggande systemet.

Inte för att vara sån, men varför ska man ens ha någon form av kritik i en programbutik?
Sen din andra ståndpunkt förstod jag inte. Om man gillar iOS, varför skulle man vilja ha det hos en annan tillverkare? Eller menade du något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Fattar inte hur Apple klarar sig. Deras grejer är sämst, i alla fall för priset. Jag har (eller snarare hade) en iPod Touch. Inget annat från Apple. Det är enligt mig den enda Apple produkten som är värt priset.

Så den enda Apple produkten som du verkligen har testat är den som är värt pengarna?

Personligen så tyckar jag att Apple gör bra grejor, dock gillar jag inte Bolaget Apple.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krysvac:

Men hur tar man bort jailbreaken om man nu vill det?

Skrivet av Juicis:

Bara att uppdatera den igen med 5.1.1... poff... jailbreak borta. Men varför?

Det är enklare än så, bara att återställa telefon. Men varför ens jailbreaka? Det är redan ett system som fungerar och är optimerat.

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det är enklare än så, bara att återställa telefon. Men varför ens jailbreaka? Det är redan ett system som fungerar och är optimerat.

Självklart klarar man sig bra länge på det system som finns, Men! man vill alltid göra den lite mer personlig samt ha smarta extra funktioner som man har velat se att det hade varit standard på ios förlänge sedan. Finns BRA mycket sådana funktioner, men om ALLA behöver dom funktionerna är en annan femma

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Koyaanis:

Om man gillar iOS, varför skulle man vilja ha det hos en annan tillverkare? Eller menade du något annat.

För en annan tillverkare kanske kommer med något intressanta. Något snyggare, billigare, snabbare, längre batteritid, mer funktionell eller nåt, så kanske man vill byta.

Jag använder en Sony Ericsson telefon som kör Android.
Då är det jätteskönt att när som helst kunna byta ut den mot en Samsung eller Motorola, men fortsätta att köra samma bekanta operativ system med samma appar.

Jag vill inte vara låst till en tillverkare. Jag vill ha valfrihet och möjligheter!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iUlf:

lol avundsjuk för du har en htc?

ont:
tror jailbreak kommer bli riktigt bra som innan. bitesms och sbsettings ftw! piratkopierar inga appar alls utan köper bara ännu fler genom cydia oxå

Suck.. Fanboys..

Han kanske valde en HTC för att han tycker om den? Denna "Alla som inte gillar Apple är idioter.." resonemanget är bara barnsligt Inse att vissa gillar Päron, andra äpplen. Har själv en SG2 och kan inte vara mer nöjd. Stod faktiskt och valde mellan SG2 och Iphone 4 (4S var inte ute då) och valde då SG2 eftersom den var snabbare, hade android och faktiskt var en tusenlapp billigare. Bara för att man har råd med något så betyder det inte att man ska lägga ut de pengarna

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jailbreakat både 4S och iPad3 nu..

När jag skaffade min 4S var det en Samsung försäljare i butiken, som försökte kränga en SG2 eller om det var en SG3, kommer inte ihåg men det var inte så länge sedan. Hur som helst kan jag fortfarande sitta och garva åt honom och hans försök att övertala mig att inte välja iPhone framför den och Android. Någon sämre uppvisning och presentation av en produkt har jag nog aldrig varit med om.. inte mycket som fungerade som det skulle.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD