Absinthe 2.0 knäckte 1,2 miljoner Apple Ios-enheter under första helgen

Permalänk
Medlem

Självklart jailbreakar jag min/familjens iOS enheter. Skulle aldrig köpt en iPad om den inte gick att jailbreaka.

Permalänk

kan inte förstå varför folk köper en produkt för att sedan Jailbrakea? så dom har förstått att apple säljer en trasig produkt dom är villiga att fixa själva? jag köper fan hellre en produkt som fungerar till att börja med.

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Det är väl snarare så att det är idiotiskt att köpa en android telefon?
Varför köpa en telefon som aldrig får uppdateringar och os'et är segt som sirap?
Hur många % av android telefonerna får uppdateringen, 50%? tveksam till att siffran ens är så hög och om den nu är så NÄR finns en uppdatering?
Orka köra ett OS där man inte vet om man får en uppdatering eller inte.

Det där var ju en hel del sanning med modifikation.
Håller med om att alla android telefoner inte får uppdateringar, dock är det som att jämföra applen med päron.

Då apple enbart enbart har sina egna telefoner att göra program vara till så görs ju android centralt av google som sedan alla tillverkare får modifera själva som de vill. Android är ju därmed mycket större variationer av samma version tillex. 4.0 medans apple enabart har sin variant av ios 5 eller var det nu är.
Det kan inte vara alla som köper android eller apple som bryr sig om vilken version av operativsystemet det är så länge det fungerar att ringa, skicka sms och gud vet vad mer. Det är väll vi teknik nördar som bryr sig mest, tyvärr är vi inte majoritet av världsbefolkningen.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Okej, kan man ta reda på dem själv på något sätt? Vore ändå "kul" och se vad man har. Det framgick inte när jag snabbläste, men jag antar att detta är unthetered? (Behöver ingen dator när den dör på batteriet).

Tror du kan använda dig av geekbench

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Jailbreak = du kan tanka appar som kostar pengar, gratis. Sparat kanske 2 tusen på att jailbreaka.

Vidrigt.

Snart krävs det väl ständig uppkoppling (à la Diablo III) för att starta sina appar. Allt p.g.a. egoister som ska piratkopiera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

hårdvaruiterationerna? Do tell me more please

Kan vara något följande

Permalänk

Som någon skrev innan, de är det där lilla sista som gör det apple missat. Själv har jag en Iphone 4, det var den första och ända iphone jag kommer att ha. Har dock inte bestämt mig för vilken os jag ska ha, men Android är vell något man bör kolla på

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Haha tecken på att apple gör flera saker fel... dock tycks de inte behöva göra rätt för de har så många galna kunder ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogsmulletrance:

Det där var ju en hel del sanning med modifikation.
Håller med om att alla android telefoner inte får uppdateringar, dock är det som att jämföra applen med päron.

Då apple enbart enbart har sina egna telefoner att göra program vara till så görs ju android centralt av google som sedan alla tillverkare får modifera själva som de vill. Android är ju därmed mycket större variationer av samma version tillex. 4.0 medans apple enabart har sin variant av ios 5 eller var det nu är.
Det kan inte vara alla som köper android eller apple som bryr sig om vilken version av operativsystemet det är så länge det fungerar att ringa, skicka sms och gud vet vad mer. Det är väll vi teknik nördar som bryr sig mest, tyvärr är vi inte majoritet av världsbefolkningen.

Sen får vi inte glömma bort prisskillnaden! En Android för 5.5k ligger i samma klass som iPhone(varken sämre eller bättre).
Om du dock tar en Android för 700spänn och jämför med en telefon som kostar 8 gånger så mycket är det klart det är en helt annan upplevelse.

Vi ska köpa en ny Audi snart för en halv miljon lite drygt. Tycker inte det är rättvist när man jämför den med en bil för fyra miljoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tror du kan använda dig av geekbench

Skrivet av m0rk:

Ah, tack så mycket! Tankar programmet nu så får vi se vad jag får fram!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tror du kan använda dig av geekbench

Nope, den visade inte tyvärr! :/

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av subwoofermania:

iPad jailbreakad med xbmc är grymt. Man kan kolla på serier/filmer direkt från nas:en sjukt bekvämt. Sen håller jag med om gränssnittet blir sämre med massa tweaks.

Plex fixar det alldeles utmärkt utan jailbreak.

Största anledningen jag ser till att jailbreaka är att få bort den löjliga begränsningen på hur mycket man får ladda ner över 3G.
Kommer nog återställa min telefon om jag inte hittar något mer övertygande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Blev en liknande siffra när första jailbreaket till iOS 5 kom, om jag minns rätt.
Själv ser jag jailbreak som en bra sak, då man kan sätta en personlig prägel på sin lur och göra den så mycket mer användbar. Dessutom bidrar det till en positiv utveckling av iOS. Ta den nya notifikationsbaren som kommer upp högst upp när man får ex. ett sms. Har funnits till iPhone ett tag på Cydia, innan iOS 5. Tror till och med Apple anställde killen som gjorde originalet.
Tyvärr jailbreakar de flesta på grund av att piratkopiera appar. Inte speciellt positivt.

Permalänk
Medlem

"It just works"............ Men nu ändrar vi det till att bli mer likt android!

Permalänk
Medlem

Gör det för att kunna testa min och kompisars hemmabyggda appar.
Och ja, jag har en rootad android också.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Någon som kan förklara denna term för mig?

"Absinthe 2.0 will affect the majority of Apple devices running iOS 5.1.1 including iPad 1,1 – 2,1 – 2,2 – 2,3 – 3,1 – 3,2 – 3,3, the iPhone 2,1 – 3,1 – 3,3 – 4,1 and iPod 3,1 – 4,1."

Vad menas med 2,1 - 3,1 etc etc.? Är det iOS numren som de levererades med när de såldes? Hur kan man dubbelkolla detta mot sin egna isf? Har iPhone 4, vore grymt skönt och få in iOS 5 och kunna synka med iCloud mot paddan jag har!

Det är ju bara att stoppa in sladden i datorn och uppdatera till iOS 5... Behövs ingen jb för det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Haha tecken på att apple gör flera saker fel... dock tycks de inte behöva göra rätt för de har så många galna kunder ändå.

Tecken på att Apple (givetvis) kan göra saker bättre, ja. Att kunderna generellt skulle vara galna är fullständigt trams.
Apple träffar överlag ändå mest rätt när det gäller användarvänligthet (och det har delvis med begränsningarna att göra). Det är därför det går/gått bra för iOS.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Det är ju bara att stoppa in sladden i datorn och uppdatera till iOS 5... Behövs ingen jb för det

Skickades från m.sweclockers.com

Det var inte det frågan var, att uppdatera är inget problem, men frågan är om jag kan jailbreaka efter det? Därför jag ville dubbelkolla innan jag är hemma och ska börja med processen!

Någon som testat ännu?! Vilken modell och resultat?!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Skulle inte tro det. Du kanske inte visste att det finns massor av olika Eee PC's? Om den nu är så långsam, säg mig, hur är den då lika snabb som en Mac?

Hur definierar du "lika snabb som en Mac"?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Det var inte det frågan var, att uppdatera är inget problem, men frågan är om jag kan jailbreaka efter det? Därför jag ville dubbelkolla innan jag är hemma och ska börja med processen!

Någon som testat ännu?! Vilken modell och resultat?!

Jailbreakade min systers iPod Touch 4G 5.1.1 med absinthe igår utan några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Som någon skrev innan, de är det där lilla sista som gör det apple missat. Själv har jag en Iphone 4, det var den första och ända iphone jag kommer att ha. Har dock inte bestämt mig för vilken os jag ska ha, men Android är vell något man bör kolla på

Det var samma för mig med, haft andra lurar innan men jag känner precis tvärtom. Har lekt med HTC väldigt mycket och visst den kan göra samma sak men allt känns som onödigt komplicerat. Men det är hela EKO-systemet som är så tacksamt. En ok telefon som blir väldigt mycket bättre med Jailbreak. IntellisreenX fullbordar den. Sen som nån annan skrev innan... PLEX är underbart till luren och Ipaden.... och ja en billig Jailbreakad appletv gör hela hemmet enkelt. Streama vad du vill... musik, filmer och bilder... Ni får en lcd tv som har några år på nacken att bli "smart" utan att behöva köpa den senaste. Hey.. hela hemmet kan bli smart om man vill sätta sig in i det. Styr lampor, tv, stereon... ja rubbet. Och ja det kan man säkert med Android också så behöver inte ha en debatt om det. Det är enkelheten med Apple och det där lilla extra som kommer med Jailbreak jag pratar om. Jag styr och gör allt med min Iphone 4

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

Jag hade tidigare en iPhone, och tröttnade efter 6 månader. Då jailbreakade jag men fick inte ut någon mer glädje för det.

Jag gillar personligen inte iPhone eller Apple, men jag måste verkligen ge dem beröm för uppdateringar. 3GS (Snart 3 år sedan release) får fortfarande uppdateringar, även om vissa funktioner saknas.

Jag fick nyss reda på att min Xperia Play, 13 månader sedan release, inte ska få Android 4.0 utan kommer sitta fast i Android 2.3. Inga mer uppdatering, ever. Det tycker jag suger. Jag föredrar Android som operativ, men Apple p.g.a. deras stöd för gamla enheter i nya uppdateringar.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elcentralen:

kan inte förstå varför folk köper en produkt för att sedan Jailbrakea? så dom har förstått att apple säljer en trasig produkt dom är villiga att fixa själva? jag köper fan hellre en produkt som fungerar till att börja med.

Då antar jag att du behåller din telefon helt vanilla också? Du vet, utan appar från din mobils appstore, inget flashande, rootande eller någonting överhuvudtaget. För då gör du ju faktiskt något som, ve och fasa, förbättrar användarupplevelsen!

Anledningen till att jag köpte min iPhone 4 direkt vid släpp var för att den har en fin skärm, jag gillar iOS gränssnitt och för att motståndet på marknaden var värdelöst.* Jag tycker att min iPhone fortfarande känns relativt modern, något jag verkligen inte kan säga om respektive mobiler med Android som släpptes runt samma tid.

En iPhone med jailbreak är grymt bra. iOS är ett väldigt trevligt operativsystem, väldigt många småmissar till trots. Men dessa finns det massvis med människor som gärna kodar sina egna lösningar till. Oftast med väldigt lyckade resultat!

Ibland lyssnar Apple också, och implementerar (/kopierar rakt av) dessa lösningar i sina större programuppdateringar. Envis feedback skulle man kunna kalla det, men det lönar sig.

För att göra detta inlägget ännu längre (suck, jag vet) så är här folks anledningar för att jailbreaka, till er som inte förstår.

  • SBsettings

  • BiteSMS

  • Teman och UI-ändringar (ja det finns faktiskt snygga sådana)

  • Folderenhancer

  • Och tyvärr nästan vanligast.. Piratkopiering

* Har ingenting emot Android i dagens läge.

Permalänk
Medlem

"Absinthe 2.0 (senare buggfixad i 2.0.1)"

Ännu senare buggfixad i 2.0.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Fast det är ju verkligen inte för att tanka piratkopierade appar man kör jailbreak, då har man missat 95% av vitsen med jailbreak.

Det finns massor med små tweaks som gör användandet så mycket enklare.

Tex SBsettings där man kan styra wifi-, 3g-, data på och av från en swipemeny (som på android typ)
Till denna kan man koppla massor med små saker, tex remove bg som med en "knapptryckning" stänger ner alla program som ligger och multitaskar.
Who is calling- ett program som söker via bla 118100 på telefonnummren som ringer en i realtid.
Phonecloser- ger en en massa alternativ vad telefonen ska göra när man kopplar ifrån ett samtal

För att nämna lite trevliga funktioner:)

95%? Nä nu överdrev du. Ja jag vet att SBS finns och jag använder det. Även Mywifi eller vad det heter är ganska najs. Där man kan få telefonen att tro att man är på wifi när man är på 3g så man kan streama i bättre kvalle. Men huvudsaken med Jailbreak är ju att kunna tanka gratis appar, med handen på hjärtat. Men det finns som du säger fiffiga funktioner som gör iPhonen så mycket trevligare att använda.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Avstängd

ska jailbreaka min iPhone så blir den ännu bättre... behövs egentligen inte för den är perfekt men den blir ju lite bättre med jailbreak!! kolla galleri om ni vill se hur den ser ut

iPhone ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iUlf:

ska jailbreaka min iPhone så blir den ännu bättre... behövs egentligen inte för den är perfekt men den blir ju lite bättre med jailbreak!! kolla galleri om ni vill se hur den ser ut

iPhone ftw!

Lugna dig..snälla

Du gör bara misstyckandet mot Apple större med att hålla på som du gör.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

För er Jailbreak-veteraner. Finns det något ni rekommenderar i denna djungel?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x | ASUS ROG X570 Crosshair VIII Dark Hero | ASUS TUF OC RTX 3090 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL14 | Corsair AX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Lugna dig..snälla

Du gör bara misstyckandet mot Apple större med att hålla på som du gör.

lol avundsjuk för du har en htc?

ont:
tror jailbreak kommer bli riktigt bra som innan. bitesms och sbsettings ftw! piratkopierar inga appar alls utan köper bara ännu fler genom cydia oxå

Permalänk
Skrivet av iUlf:

lol avundsjuk för du har en htc?

ont:
tror jailbreak kommer bli riktigt bra som innan. bitesms och sbsettings ftw! piratkopierar inga appar alls utan köper bara ännu fler genom cydia oxå

Ja, för Apple lyckades ju så jävla dåligt själva.

och htc äger.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36