Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kyla Monstret? :)

Hejsan,

I Februari köpte jag min första dator med nedanstående specs;

Nedanstående är vad jag har just nu:

Chassi: Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower
PSU: Corsair AX 1200W PSU

Moderkort: ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3, Socket-1155
CPU: Intel® Core i7-2700K Processor

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB
Corsair DOMINATOR Airflow Fan

HDD1: Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"
HDD2: Seagate Barracuda® Green 2TB

Hade tills igår Intel® High Performance Liquid Cooling som jag var snäll och gav en chans fast som nu används till morgonstjärna då radiatorn sporadiskt låter som ett tröskverk och produktionfel på montagesatsen som är en skönhetsfläck bara jag vet om.

Använder nu den fläkt jag fick med i7'an och datorn är avsevärt mycket tystare.

Dock gick jag spunk nu vid skatteåterbäringen och beställde ett EK-KIT H3O Supreme HFX 360 Cu, både för att den fläkt jag nu har inte täcker för att klocka med samt att det förmodas se ganska fräckt ut!

Däremot undrar jag vad jag ska göra när det kommer till alla fläktar på chassit, samt lite annat;
* Ska jag byta de 1200rpm som kommer med vattenkylningen mot 2000rpm och fläktcontroller?
* Vad är bäst, ett fåtal stora eller flera små fläktar?
* Längst ner på chassit sitter en stor fläkt som blåser över 3,5" disk tray'n, ska jag flytta mina drives till 5,25 tray'n och låta luften gå in fritt?

Tacksam för alla svar såväl som alla övriga tips & trix!

//Heinza

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinza:

Hejsan,

I Februari köpte jag min första dator med nedanstående specs;

Nedanstående är vad jag har just nu:

Chassi: Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower
PSU: Corsair AX 1200W PSU

Moderkort: ASUS P8Z68 Deluxe/GEN3, Socket-1155
CPU: Intel® Core i7-2700K Processor

RAM: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 32GB
Corsair DOMINATOR Airflow Fan

HDD1: Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"
HDD2: Seagate Barracuda® Green 2TB

Hade tills igår Intel® High Performance Liquid Cooling som jag var snäll och gav en chans fast som nu används till morgonstjärna då radiatorn sporadiskt låter som ett tröskverk och produktionfel på montagesatsen som är en skönhetsfläck bara jag vet om.

Använder nu den fläkt jag fick med i7'an och datorn är avsevärt mycket tystare.

Dock gick jag spunk nu vid skatteåterbäringen och beställde ett EK-KIT H3O Supreme HFX 360 Cu, både för att den fläkt jag nu har inte täcker för att klocka med samt att det förmodas se ganska fräckt ut!

Däremot undrar jag vad jag ska göra när det kommer till alla fläktar på chassit, samt lite annat;
* Ska jag byta de 1200rpm som kommer med vattenkylningen mot 2000rpm och fläktcontroller?
* Vad är bäst, ett fåtal stora eller flera små fläktar?
* Längst ner på chassit sitter en stor fläkt som blåser över 3,5" disk tray'n, ska jag flytta mina drives till 5,25 tray'n och låta luften gå in fritt?

Tacksam för alla svar såväl som alla övriga tips & trix!

//Heinza

1. Låt de 1200 rpm vara kvar om du inte stör/kommer störa dig.
2. Fåtal större, tystare och flyttar mer luft.
3. Om du behöver, så länge du inte känner behovet så behövs det troligen inte.