Hur känner ni inför rmah?

Permalänk

Tid är pengar

Glömde tillägga att jag tycker det är grymt bra med RMAH

Permalänk
Medlem

Tycker ju att det är bra att Blizzard försöker ta tag i handeln av items och guld med riktiga pengar så att mindre människor blir lurade/hackade osv... Sen så är det bra för de som kanske inte kan spela lika mycket som andra, då kan de fortfarande komma vidare i spelet lite fortare.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Medlem

de gör real money trading mainstream. jag tycker inte om det nån vidare, men microtransaktioner förekommer ju i nästan alla spel idag med dlc och skins och det finns ju gratisspel som finansieras av det helt som lol typ så det var väl oundvikligt...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

15% per item inte så farligt? Du får alltså lov att betala 15% av varje såld item så att blizzard får in ÄNNU mer pengar på sitt sämsta spel genom tiderna, dom skiter totalt i kvalité och du vill betala ännu mer pengar till dom? Smart tänkt, det är nog så vi ska göra för att få bättre kvalité på spelen...

Fortfarande bättre än att gå in på en sida, skicka över pengar till okänd och sen inte få ditt item, vanligt i D2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

de gör real money trading mainstream. jag tycker inte om det nån vidare, men microtransaktioner förekommer ju i nästan alla spel idag med dlc och skins och det finns ju gratisspel som finansieras av det helt som lol typ så det var väl oundvikligt...

Jag anser inte att tradning mellan spelare och microtransfers är samma sak.

Microtransfers är när spelföretaget säljer saker som oftast ger dig en klar fördel omöjlig att uppnå för andra spelare som inte betalar pengar.

Det är rätt stor skillnad mot att låta dig köpa saker från andra spelare som alla andra kan få tag i själv (även om de behöver lägga ned mer tid).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Så du anser att Blizzard har kontrollen på alla kineser som spamma General chatten??? Ok.

Kan inte uttala mig då jag alltid stängt av General chat samma sekund som jag loggat in i spelet.
Fast de gånger jag glömt detta och det faktiskt har kommit något spam så har jag endast sett gold sellers och inte item sellers, guld är inte tillgängligt än på AH så detta spam lär väl försvinna det med så fort det blir tillgängligt direkt i AH.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Gillar inte riktigt att man blandar in riktiga pengar i ett spel, men jag sålde en DH amulet för €250 idag så jag ska väl inte klaga.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.