Jag blev just uppringd....

Permalänk

spela in samtalet

Permalänk

om dem ringer en andra gång sätt upp en virtuell maskin och spela in samtalet

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

SNÄLLA GÖR DET!!!!!!!!!!!!!

Menar du att man kan ringa upp dem och få support..?

Det borde väl inte vara en omöjlighet men annars menar jag rent generellt med alla telefonskojare som ringer.
Det går ju inte en dag nästan utan att det ringer från diverse olika företag.

De är en billig underhållning och billigt skratt och oftast ringer de aldrig mer sedan.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med vidarekoppling numera? Är det ens eget nummer som visas på nummerpresentatören hos den man kopplar telefonen vidare till?

Om ens eget nummer inte syns vore det ju rätt hilarious att dra en "I really need to go to the bathroom, can you call me back in three minutes?", och sedan vidarekoppla telefonen till Microsofts support

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem

det roliga är om du delar med dig med både video och samtal och laddar upp och slänger hit en länk vid nästa tillfälle! så att vi andra kan få ut det roliga. finns en hel del på nätet men dom har man sett o hört.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Äckligt kul när dom ringer. Dom frågade mig ifall jag hade en PC då sa jag ja, sedan blev det lite frågor om operativsystem och sånna saker och jag sa att jag körde windows 7 och då bad dom mig göra nånting och då sa jag att jag aldrig har ägt en windows dator i hela mitt liv och att jag aldrig har sett än och sånna saker. Sjukt kul att driva med dom

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Så ja nu ska vi inte tala illa om Apples produkter. Faktum är att man känner sig redigt mycket säkrare bakom spakarna på en Mac en på en Windows PC när man är ute och surfar.
Nu är jag varken ett Apple fanboy eller Microsoft fanboy men rent säkerhetsmässigt vinner Apple med hästlängder.

Du, vill du veta en hemlis som jag tänker dela med mig nu? Det finns virusskydd

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Varför ringer ingen till mig och snackar på indiskbrytning:(
Ill "Apu" them back!

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 13ers3rk:

Du, vill du veta en hemlis som jag tänker dela med mig nu? Det finns virusskydd

Ah tack så mycket men det visste jag redan. Kör med MSE på en gammal Windows 7 dator hemma men man ska aldrig säga aldrig när det gäller sånt oavsett hur säkert man än surfar.

Bara en sådan sak som att kunna köra OS X utan virusskydd är en jäkla frihet. Aldrig den där konstanta rädslan som finns när man surfar på en Windows dator.
Usch jäkla värld vi lever i där man ska behöva vara orolig för vad andra kan utsätta en för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xzhaskd:

Du har inte läst nyheterna det senaste året eller ?

http://www.idg.se/2.1085/1.442010/600-000-macar-smittade-med-...

Kan inte direkt säga att jag känner mig på något sätt oroad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xzhaskd:

Så varför trolla i windows trådar då ? Lite fånigt.

Jag trollar inte jag försvarade från början bara dales post när Dahle86 skrev:

"Inte konstigt han ringde, du har ju fått in "rutten frukt viruset", bara kasta och köpa nytt"

Inget illa menat med att försvara dales och Apple eller?
Ska man bara få skit när man försöker vara snäll så kan det ju snart kvitta att posta.

Permalänk
Medlem

Ville svara "Sätta upp en virituell maskin och dra ut på tiden så mycket som möjligt" men insåg att jag inte har tid med sånt bara för att djävlas med dom, så svara "Be dem dra åt h*lvete direkt och slänga på luren"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Ville svara "Sätta upp en virituell maskin och dra ut på tiden så mycket som möjligt" men insåg att jag inte har tid med sånt bara för att djävlas med dom, så svara "Be dem dra åt h*lvete direkt och slänga på luren"

Ja och när man har extra bråttom kan man också köra gamla dra telefonen mot tröjan "You're breaking up I can't hear you" valsen.

Permalänk

Bara jag som inte fattar varför dem ringde? Förklara gärna

Permalänk
Medlem

hahahaa dom ringde min pappa också, och min pappa blev förbannad och sa "f*ck you motherf*cker" XD har aldrig hört nånting sånt förrut från han

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Kimolsson:

Bara jag som inte fattar varför dem ringde?

Ja

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Bara surfa med Opera så slipper du virus och skit. En Mac är inte säkrare än en PC för en erfaren användare.

Det har ingenting med erfarenhet att göra..

Mac-fanboys säger att det inte finns virus till Mac's. Det stämmer oftast.
Men det beror inte på att Mac's är så himla bra och snabba, som fanboys säger, utan att drygt 600k människor använder de, och 4 miljarder använder PC (om jag minns rätt).

Så det betyder att hackers/idioter hellre gör virus o spyware för PC, för de kan få ut mer av det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Det har ingenting med erfarenhet att göra..

Mac-fanboys säger att det inte finns virus till Mac's. Det stämmer oftast.
Men det beror inte på att Mac's är så himla bra och snabba, som fanboys säger, utan att drygt 600k människor använder de, och 4 miljarder använder PC (om jag minns rätt).

Så det betyder att hackers/idioter hellre gör virus o spyware för PC, för de kan få ut mer av det.

Rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Bara jag som inte fattar varför dem ringde? Förklara gärna

Det korta förklaring till varför de ringer är: Pengar.

Den lite längre är: någon med lite datorkunskap (och lite illvilja/stöld glad) kommer på den briljanta iden att påstå att man ringer från microsoft etc och be användaren öppna upp sin dator för RDP (remote desktop protokoll, fjärrskrivbord dvs någon kan styra din dator över nätet för tex felsökning) för dem så att de kan ändra och leka med användarens dator så man ska tro den har massa problem som de kan hjälpa till att lösa för den fantastiska summan av endast $299... Och därmed lura godtrogna på pengar... Och även öppna upp datorn för framtida virus/trojaner etc för stöld av data/kontonr/etc...
Så någon sätter upp en "kundtjänst" i något billigt land (typ Indien) och ger dem ett manus av vad de ska säga och göra. Profit! (om än extremt oärligt och oftast rent kriminell)

Men som sagt fråga dig själv/vänner/familj/kollegor "varför i h*lvete vill Microsoft ringa runt till hela Sverige för att hjälpa till med diverse problem" (visst har M$ pengar men inte så mycket..) om de går på scamen....

Permalänk
Skrivet av Dravond:

Det korta förklaring till varför de ringer är: Pengar.

Den lite längre är: någon med lite datorkunskap (och lite illvilja/stöld glad) kommer på den briljanta iden att påstå att man ringer från microsoft etc och be användaren öppna upp sin dator för RDP (remote desktop protokoll, fjärrskrivbord dvs någon kan styra din dator över nätet för tex felsökning) för dem så att de kan ändra och leka med användarens dator så man ska tro den har massa problem som de kan hjälpa till att lösa för den fantastiska summan av endast $299... Och därmed lura godtrogna på pengar... Och även öppna upp datorn för framtida virus/trojaner etc för stöld av data/kontonr/etc...
Så någon sätter upp en "kundtjänst" i något billigt land (typ Indien) och ger dem ett manus av vad de ska säga och göra. Profit! (om än extremt oärligt och oftast rent kriminell)

Men som sagt fråga dig själv/vänner/familj/kollegor "varför i h*lvete vill Microsoft ringa runt till hela Sverige för att hjälpa till med diverse problem" (visst har M$ pengar men inte så mycket..) om de går på scamen....

Okey tack. Så det är alltså inte Microsoft som ringer då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kimolsson:

Okey tack. Så det är alltså inte Microsoft som ringer då?

Nej och skämt och sido jag tycker synd om många äldre som har lättare för att gå på det här.
Det är lätt för oss som är kunniga att sitta och skämta om det men tyvärr finns det äldre som går rakt in i fällan.

Bästa vore om alla skojare och lurendrejare bara dog ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Okey tack. Så det är alltså inte Microsoft som ringer då?

Det är inte Microsoft de skulle ALDRIG ringa till dig!
Sweclockers officiella upplysning....

Nu ska vi bara hoppas de ringer mig igen och jag har tid att spela med, har satt upp en liten virtuell maskin bara åt allas våra älskade bedragare!

Permalänk
Avstängd

Jag blev också uppringd nyss. Jag fördröjde samtalet med meningslösa frågor och svar.

Han förklarade om virus som har hamnat på min dator och att de tar över datorn osv medans jag frågade om det ens fanns virus och om att det går bort om man tar bort de genom att stänga ned huvudströmmen i huset och köra på efter 5 min, som man gör för att reset:a cmos. Han förklarade att de går bort genom att jag skulle följa honom vad än han säger. Han frågade vilket OS jag hade och jag svarade windows 3,11 och han sa att det ska vara windows 7 eller xp. Han frågade hur mycket ram den hade och jag svarade 2mb. Han frågade när datorn var köpt och jag svarade 1986. Han frågade om jag var seriös och jag svarade jaa. Jag svarade att det kan inte komma någon virus i datorn eftersom datorn klarar inte av att öppna en hemsida. Han frågade om jag hade en annan dator och jag svarade att jag hade en ipad så det blev helt tyst i en lång tid och då tackade han för sig själv och la på.

Min kompis garvade hur länge som helst, hahah

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimolsson:

Okey tack. Så det är alltså inte Microsoft som ringer då?

Microsoft ringer dig när du själv har bett om det och inget annat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon183825:

Så ja nu ska vi inte tala illa om Apples produkter. Faktum är att man känner sig redigt mycket säkrare bakom spakarna på en Mac en på en Windows PC när man är ute och surfar.
Nu är jag varken ett Apple fanboy eller Microsoft fanboy men rent säkerhetsmässigt vinner Apple med hästlängder.

Det är ju inte konstigt med tanke på användarbasen, och där leder PC med ljusår före Apple.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Jag blev också uppringd nyss. Jag fördröjde samtalet med meningslösa frågor och svar.

Han förklarade om virus som har hamnat på min dator och att de tar över datorn osv medans jag frågade om det ens fanns virus och om att det går bort om man tar bort de genom att stänga ned huvudströmmen i huset och köra på efter 5 min, som man gör för att reset:a cmos. Han förklarade att de går bort genom att jag skulle följa honom vad än han säger. Han frågade vilket OS jag hade och jag svarade windows 3,11 och han sa att det ska vara windows 7 eller xp. Han frågade hur mycket ram den hade och jag svarade 2mb. Han frågade när datorn var köpt och jag svarade 1986. Han frågade om jag var seriös och jag svarade jaa. Jag svarade att det kan inte komma någon virus i datorn eftersom datorn klarar inte av att öppna en hemsida. Han frågade om jag hade en annan dator och jag svarade att jag hade en ipad så det blev helt tyst i lång tid och då tackade han för sig själv och la på.

Min kompis garvade hur länge som helst, hahah

Det är rätta takter det

Om nu bara alla var tillräckligt datorkunniga och gjorde lika dant med alla samtal... Som det är nu så måste ju någon gå på dem eftersom de fortsätter...

Och till alla j*vla Apple älskare: Ja Apple har mindre mängd med skadlig programvara ut i det fria, men det gör även att när de drabbas så går folket oftare på det för "min mac kan inte få virus/trojaner/etc"....
Det var ju en del som gick på de senaste scamware programen... sisådär minst 500k.... Ars Technica

Permalänk
Inaktiv

Asså dom ringer mig helatiden, och snubben inleder samtalet med att säga "this is not a scam sir" med uber indisk brytning.
Och när jag sa att jag inte ägde nån dator blev han stumm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon190433:

Asså dom ringer mig helatiden, och snubben inleder samtalet med att säga "this is not a scam sir" med uber indisk brytning.
Och när jag sa att jag inte ägde nån dator blev han stumm.

Det är han som ringer om kring hela tiden, han är arbetslös och vill säkert slösa tid på att luras

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Jag tycker att de har taskig support alltså.

De visste inte vad varken PPC eller Alphaversionerna av NT 4 var för nått, de klarar inte win 3.1, Netware 4.11, warp 3 eller Warp4. Nästa gång tror jag att jag ska hävda AIX
Eller ska vi dräma till med OpenVMS?

Nej tar det härliga underbara OPENSolaris eller varför inte inte underbara CP/M

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Kimolsson:

Okey tack. Så det är alltså inte Microsoft som ringer då?

wat. aja I guess det finns människor av alla slag..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|