Ljudswitch för 3 ljudutgångar?

Permalänk
Medlem

Ljudswitch för 3 ljudutgångar?

Är det någon som har ett tips på hur man kan lösa en ljudswitch för 3 ljudutgångar?
Har två högtalaruppsättningar och ett headset jag vill kunna växla mellan med någon enkel switch, men de jag hittar har bara stöd för två utgångar.

Någon som sitter inne på något tips, eller kan man seriekoppla det på något sätt?

Permalänk
Medlem

Har inte sett någon enklare model av switch för fler än 2 ljudutångar, men om du kan välja ljudutgång för två eller fler utgångar på ljudkortet så borde det vara enkelt löst. Om inte annat köra headestet från frontpanelen och sen växla högtalare med typ en enklare audio switch från tex. clas ohlssons?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Nej kan inte välja det, har bara integrerat ljudkort på moderkortet.

Finns det ljudkort som har möjlighet att köra ut ljudet på flera kanaler samtidigt?
Då kan jag t.ex. koppla så att den spelar på ett högtalarpar hela tiden och så sätter jag en switch på den andra kanalen med de andra två högtalarna och headsetet.

Permalänk
Medlem

Ja. Händer att jag har spel, film, musik etc. i högtalare och mumble i lurarna med mitt xonar xense vilket borde gå på de flessta vettiga korten.

Har själv en switch till hörlurarna, inte direkt för att switcha emellan men för att lätt komma åt kontakten och sen högtalare på en annan kanal på ljudkortet.
Dock fungerar inte mitt "asus xonar xense audio center" i windows 8 vilket gör att jag switchar mellan högtalare/ hörlurar med switchen för tilfället.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.