EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

Permalänk
Inaktiv

EVE Online + DUST 514, Warhammer 40,000 och WipEout behöver man fler spel?

Permalänk
Medlem

PC är valet för FPS och strategiska spel.
PS3 är valet för Story, Fighting, Platform etc. Metal Gear Solid, Final Fantasy, Kingdom Hearts, God of War, ICO & Shadow of the Colossus, Rayman, Little Big Planet och min personliga favorit Naruto Ultimate Ninja Storm 1-3 med mera

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Inte oväntat då pirat versioner inte har multiplayer, det är väll mer singerplayer spel som förlorar en del på PC.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Jag visste det! men hur var det med piratkopieringen nu?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Inget Nintendo DS?

Permalänk
Avstängd

PC 100 - Resten 0

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd

För varje sån här sak som kommer upp så ser ubisoft bara mer och mer värdelös ut.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Sweclockers undersökningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Jag föredrar faktiskt PS3 som spelkonsoll, dock spelar jag helt klart mest på datorn då det är där jag har mest spel och onlinespel som WoW och Diablo 3.

Vissa spel skall dock spelas med handkontroll, tycker Jag. Sen om du väljer Xbox eller Playstation bryr Jag mig inte om, Jag väljer PS3.

Ps3 och 360 kontroll passar till PC...

Har en 360 kontroll ansluten till min dator och njuter av att spela bilspel i full HD och 32xAA och 16xAF med 90-120FPS

Istället för 720P@30FPS ingen AA eller AF som konsolerna levererar

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Bara hoppas att Madden NFL kommer tillbaka till pc.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Omöjligt. PC-marknaden är död, det vet vi ju alla.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

så även om dom sköt sig i foten med steam så går det ganska bra aja. det går ju bra för apple ochså och dom två är lika onda i min mening : )

Permalänk

Det är klart dom börjar tjäna pengar nu när man faktiskt måste betala för att spela.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Entusiast

Undrar hur lång tid det dröjer innan någon beskyller Star Wars fall på piratkopiering. För det kan ju inte vara på grund av att spelskaparna glömde att lägga in någon att göra efter man nåt max level som får folk att slita spela? Ett MMO ska ju vara mer än ett vanligt spel fast online. I alla fall om man vill att folk ska orka spela det mer än några månader.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Trots piratkopieringen tjänade EA alltså mer på PC än PS3?

Kan man sluta skylla på piratkopiering nu? Ps3 är billigare, mer tillgängligt (då syftar jag på barn/familjer), piratkopieringen är begränsad.

Jag antar att du menar att maskinen är billigare? För spelen är ju ca 100-300 kr dyrare på konsoler än vad de är på pc

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Inte oväntat då pirat versioner inte har multiplayer, det är väll mer singerplayer spel som förlorar en del på PC.

Precis,
BF3 är ju allt om mutliplater, piratversionerna är alltid fulla med fuskare.

SP spel som skyrim och half life kan lätt bli piratkopierade.
Ends lösningen är DRM och vi vet hur alla är mot det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Så när man istället för att straffa kunderna som köper spelet och underlättar distributionen så ökar försäljningen?, Suprise!!!
Är precis vad de som har piratkopierat klagat på hela tiden, forstätt i samma riktning så kommer det nog gå riktigt bra...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Hade både PC, 360, wii, ps3 för några år sen. Idag har jag endast PC. PC är den enda plattformen man behöver om man gillar att spela!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmend:

Den största utgåvan av single-player spel tycker jag är mysigast på tv-bunden konsoll. "The last remnant" är ett klockrent exempel.

Nix, uppskalad 720 till 1080 är aldrig klockrent.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

spelen är ju inte dyra längre, förstår inte dom som påstår att det är dyrt att typ köpa cod och cs, som istället måste tank piratversionerna för att dom är snåla..

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaluku:

PC är valet för FPS och strategiska spel.
PS3 är valet för Story, Fighting, Platform etc. Metal Gear Solid, Final Fantasy, Kingdom Hearts, God of War, ICO & Shadow of the Colossus, Rayman, Little Big Planet och min personliga favorit Naruto Ultimate Ninja Storm 1-3 med mera

Men dom flesta av dina PS3 favoriter går väl att lira på PC med väl? Och det går att koppla Tv:en till datorn med väl? Och det går väl även att koppla en handkontroll till datorn väl?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SideWinder86:

Ps3 och 360 kontroll passar till PC...

Har en 360 kontroll ansluten till min dator och njuter av att spela bilspel i full HD och 32xAA och 16xAF med 90-120FPS

Istället för 720P@30FPS ingen AA eller AF som konsolerna levererar

Du har istället PlayStation 3s egna kantutjämningsfunktion.. (du finner den under "inställningar").

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ajaj... Där fösvann genast ursäkten att mitt skitspel säljer dåligt på grund av piratkopiering. Vad skall jag nu hitta på? Kanske något om Unperpants Gnomes som manipulerar siffrorna för egen vinning för att få det att bara se ut som om piratkopieringen saknar betydelse för försäljningen, och att det trotts allt VISST är piratkopieringens fel?

Ja, det kan nog funka... det är tillräckligt många som köper idén om att "Trotts att alla fakta, statistk, undersökningar och övriga bevis pekar på att piratkopieringen helt saknar negativ inverkan på försäljningen, och i vissa fall till och med har en positiv inverkan, så är det endå piratkopieringens fel att jag säljer dåligt."

Sedan för att övertyga de sista obildade nötterna så kan jag trycka på "få moralpanik och ignorera juridiska begrepp"-knappen och hävda att"Piratkopiering är stöld" Så får jag med mig resten av kreaturen.

Hoppas det funkar nu bara.. Annars kanske jag måste skaffa mig ett riktigt jobb eftersom jag är oförmögen att göra spel som säljer... usch... hemska tanke.

Varför är du så infernaliskt besatt av företags strategier kring försäljning av digitalt innehåll? Du är inne i varje tråd som berör ämnet och härjar.

Varför blir du så arg av att företag väljer att sälja sina produkter?

Ska du inte vara lite skojig och skriva "swimmingpöl" också? Är du en ex-employee som är missnöjd eller?

Bara en stilla undran. Varför är det så viktigt för dig att inte verka för ett klimat där man följer lagen? Bland annat den om upphovsrätt?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av WarWolf.667:

Så när man istället för att straffa kunderna som köper spelet och underlättar distributionen så ökar försäljningen?, Suprise!!!
Är precis vad de som har piratkopierat klagat på hela tiden, forstätt i samma riktning så kommer det nog gå riktigt bra...

Det har ju även musikindustrin sakta börjat inse. Nu väntar vi bara på att filmbranchen ska se ljuset så kanske det kan bli ett slut på mycket av den barnsliga debatten där det sitter lobbyister i ena hörnet av sandlådan och skriker om stöld och skadestånd i miljonklassen och bortskämda småglin i andra hörnet som skriker om att information minsann vill vara fri.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Sötast

Nej fan vad ni ljuger EA!

Fråga UBISOFT!!! Det går inte att sälja PC spel för ingen köper dem, alla bara piratkopierar!

PC:n är DÖD!!!!

/sarkasm /ironi /hjärnblödning

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WarWolf.667:

Så när man istället för att straffa kunderna som köper spelet och underlättar distributionen så ökar försäljningen?, Suprise!!!
Är precis vad de som har piratkopierat klagat på hela tiden, forstätt i samma riktning så kommer det nog gå riktigt bra...

Köp spelet och tanka en crackad release?

Har piraterna klagat på att de får gratis mjukvara eller vad menar du?

Eller är det piraternas lobbyistgrupp som för betalande människors talan eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Nej fan vad ni ljuger EA!

Fråga UBISOFT!!! Det går inte att sälja PC spel för ingen köper dem, alla bara piratkopierar!

PC:n är DÖD!!!!

/sarkasm /ironi /hjärnblödning

Tror du företag säger nej till vinster för att de vill göra potentiella kunder arga?

Om Ubisoft lägger ner PC-divisionen gör den inte vinst helt enkelt.

Verkar som ni är arga på att Ubisoft anser att det inte går att sälja spel på PC, samtidigt som ni vidhåller att alla köper spel som är bra...

Varför är ni då arga på att Ubisoft har den inställningen? Det är väl bra om de lägger ner isåfall? Så slipper ni spel som tydligen inte är värda pengar men som man gärna piratar och lägger ner X antal timmar på.

Eller handlar det om någonting annat? Kanske att ni vill rättfärdiga brott mot upphovsrätten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Omöjligt. PC-marknaden är död, det vet vi ju alla.

Självklart är den det när hundratals-miljoner sitter vid sina datorer och spelar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterKlister:

Varför är du så infernaliskt besatt av företags strategier kring försäljning av digitalt innehåll? Du är inne i varje tråd som berör ämnet och härjar.

Varför blir du så arg av att företag väljer att sälja sina produkter?

Ska du inte vara lite skojig och skriva "swimmingpöl" också? Är du en ex-employee som är missnöjd eller?

Bara en stilla undran. Varför är det så viktigt för dig att inte verka för ett klimat där man följer lagen? Bland annat den om upphovsrätt?

Dig har jag inte sett innan, men jag såg att du har skrivit tre inlägg och är registrerad i Juli 2012, men du tror dig endå veta att jag är inne i varenda tråd och "härjar"? Nå ja... Trotts att du lägger in en massa egna verderigar som saknar faktagrund får jag väl försöka svara på dina frågor med utgångspunkten att dina påståenen är fakta, vilket är helt befängt, men det blir som sagt svårt att svara på frågorna annars.

Jag är inte infernaliskt besatt av företags strategier kring försäljning, jag är "infernaliskt besatt" av bakåtsträvande företags strategier att skylla sin dåliga affärsutveckling och förkärlek till en marknadsmodell som kunderna gått ifrån på "piratkopiering".

Jag blir inte arg av att företag väljer att sälja sina produkter. Jag blir arg när företag skyller usel försäljning på "piratkopieringen".

Jo, jag kan väl vara lite skojig och skriva "Swimmingpöl" om du vill, även om jag oftast skriver det för att på ett skämtsamt, men ack så träffande sätt visa på att de som gnäller tillhör kategorin "mycket vill ha mer".

Nej, jag är varken ex-employee eller missnöjd.

Jag har varken själv piratkopierat, eller uppmanat andra att göra det, och har över huvud taget inte kommenterat andra lagar. Däremot följer jag lagen om yttrandefrihet, och den innebär bland annat att man får tycka illa om gällande lagar utan att det per automatik innebär att man bryter mot dem. Generellt tycker jag att "det är olagligt" är ett väldigt dåligt argument när man för diskussioner om vad som är moraliskt riktigt då lagar knappast är till för att se till att folk har rätt "moral" utan snarare att se till att samhället fungerar. Ibland håller folk inte med om gällande lagar och då uppstår diskussion, vilket man har laglig rätt till.

Hoppas du fick svar på dina frågor

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RzrTrek:

Du har istället PlayStation 3s egna kantutjämningsfunktion.. (du finner den under "inställningar").

Måste funka dåligt...för jag tycker då ps3'ans konturer i spelen ser ut som MS paint..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD