EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

Permalänk

Det känns som att omröstning är över.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Ändå så tror 90% av världsbefolkningen att en konsol är 100x bättre än en monsterdator från 2012..

Jag vet, och det värsta är när de bråkar om vilken konsol som är bäst...

Edit: Förresten skulle det vara ganska intressant och se vilka spel som sålt mest på PS3/PC. (Som EA utgivet)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det jag har kännt på mig på sistone, PC är på väg upp i full fart igen om man ser till alla härliga titlar som släppts sedan 2010!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag vet, och det värsta är när de bråkar om vilken konsol som är bäst...

Edit: Förresten skulle det vara ganska intressant och se vilka spel som sålt mest på PS3/PC. (Som EA utgivet)

Skickades från m.sweclockers.com

Lite som att bråka om vilken vedspis som är bäst när det finns induktionshällar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kanske kan vi då får se mer PC spel och inte bara dåliga portningar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Röstar man nåt annat än PC så ska man nog inte hänga på swec.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Lite som att bråka om vilken vedspis som är bäst när det finns induktionshällar.

hahah exakt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kan dom sluta med sitt lobbyist skitsnack nu då?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag Gillar både PC och nintendo, Men jag föredar nog PC fast jag är ett stort Nintendo Fan.

På konsol ska man ju spela spel som mario etc, och inte CoD och andra fps spel.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

haha so far 1 på ps3

Har mitt ps3 som media spelare bara.
känns lite onödigt..men men.

Hade det förr i tiden med men inte ens det gör den bra, Sony är sämst på mjukvara just nu står den mest bara och samlar damm kommer garanterat att bli en Xbox nästa generation.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant detta då PS3 är den mist piratade platformen med god marginal och ändå den som säljer sämst. Nä att piratsnacket är ren BS kan man inte längre dölja.

Permalänk
Medlem

Sitter och nöter Batman AC just nu med 360-dosa på PC:n. Bästa tänkbara kontroll, ljud och bild = Win!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Lite som att bråka om vilken vedspis som är bäst när det finns induktionshällar.

hahaha, bäst!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ozzed:

Lite som att bråka om vilken vedspis som är bäst när det finns induktionshällar.

Haha, den där var riktigt hård

Permalänk

Jag börja spela dator pga de första spelen jag piratkopiera (t.ex CS-S etc. när de kom ) men sluta med att tyckte det var kul och köpte det så jag skulle få tillgång till alla servrar förutom none-steam.

Efter det har jag köpt alla spel förutom något skitspel som jag vill pröva innan jag ens funderar på att spendera 500:- på. (konsollportade singleplayer shooters)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterKlister:

Köp spelet och tanka en crackad release?

Har piraterna klagat på att de får gratis mjukvara eller vad menar du?

Eller är det piraternas lobbyistgrupp som för betalande människors talan eller?

Jag menar att många spel är överlägsna funktionsmässigt när dessa är crackade, några exempel:
* Spel som man behöver en uppkoppling för DRM skall fungera (även om inte spelet kräver detta)
* Spel som behöver ha en skiva i dvd:n för man skall kunna spela (väldigt jobbigt att byta på en stor mängd spel)
* Bekvämligheten att införskaffa spelet genom att många spel var man tvungen att vänta fler dar på då det ej fanns digital distribution.
* En del spel fungerade inte alls i vissa typer av dvd-spelare (hänt mig flera gånger, köper spelet men måste cracka för att kunna spela)
* En del spel är betydligt snabbare (och mindre) när kopiering-skyddet är borttaget.

De enda som lider av dessa begränsningar är riktiga kunder som köper spelen, såklart ingen köper spelen om man blir bestraffad för det?

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

*Hämtar popcorn i väntan på att PowerNet ska komma inflygande och försvara PS3 med näbbar och klor samtidigt som han kallar alla som föredrar PC för efterblivna*

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Bra att spelföretagen lyckas ha stora inkomster trots all piratkopiering, ser ut som att framtiden för pc-spel är säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

*Hämtar popcorn i väntan på att PowerNet ska komma inflygande och försvara PS3 med näbbar och klor samtidigt som han kallar alla som föredrar PC för efterblivna*

Haha, den som väntar på något gott...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

*Hämtar popcorn i väntan på att PowerNet ska komma inflygande och försvara PS3 med näbbar och klor samtidigt som han kallar alla som föredrar PC för efterblivna*

Han vaknar väl snart upp och kommer traskande från sin bro där lilla trollet ligger och sover om dagarna

Jag köper alla mina spel nuförtiden. 100-400:- är inte dyrt.

Dock så är jag arbetslös men sen röker jag inte, snusar eller äter godis Så istället för att lägga pengarna på dessa onyttigheter så bidrar jag pengar till PC spelbranschen istället.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Jag föredrar faktiskt PS3 som spelkonsoll, dock spelar jag helt klart mest på datorn då det är där jag har mest spel och onlinespel som WoW och Diablo 3.

Vissa spel skall dock spelas med handkontroll, tycker Jag. Sen om du väljer Xbox eller Playstation bryr Jag mig inte om, Jag väljer PS3.

Kul att se ett mer genomtänkt inlägg och inte bara hat mot konsoler eller tvärtom. Anser också att vissa spel gör sig bättre med handkontroll som t.ex. Fifa och NHL. Nu har jag däremot skaffat en xbox-kontroll till PC så därför blir det ännu mer pc nu för tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterKlister:

Tror du företag säger nej till vinster för att de vill göra potentiella kunder arga?

Om Ubisoft lägger ner PC-divisionen gör den inte vinst helt enkelt.

Verkar som ni är arga på att Ubisoft anser att det inte går att sälja spel på PC, samtidigt som ni vidhåller att alla köper spel som är bra...

Varför är ni då arga på att Ubisoft har den inställningen? Det är väl bra om de lägger ner isåfall? Så slipper ni spel som tydligen inte är värda pengar men som man gärna piratar och lägger ner X antal timmar på.

Eller handlar det om någonting annat? Kanske att ni vill rättfärdiga brott mot upphovsrätten?

jag är bara nyfiken. Vad är det med ditt "dolda budskap" när du postat flera inlägg där upphovsrätten (och den där väldigt viktiga markeringen) tas upp?

Vad är det du vill framföra/påstå?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

jag är bara nyfiken. Vad är det med ditt "dolda budskap" när du postat flera inlägg där upphovsrätten (och den där väldigt viktiga markeringen) tas upp?

Vad är det du vill framföra/påstå?

Jag funderade också på det. Det är en väldig massa tjat om att bryta mot lagar och upphovsrätt hit och dit, och han eller hon har typ 5 poster, och är registrerad i Juli i år. Antingen är det någon som blivit bannad för att de inte lyckats hålla sig ifrån personangrepp i upphovsrättsdebatten, eller så är det Monique Wadsted som fyllepostar. Om det nu är någon helt annan som faktiskt har de här åsikterna kan man väl fundera på om han eller hon kanske skulle gå en retorikkurs för att lära sig att variera sig en aning i sin argumentation.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Samurai237:

Jepp, dags å gå hem

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

En stark bidragande faktor är Steamsales, många som laddar ned olagligt väljer att köpa spelet bara för prisets skull och därmed få ut skyldigheten ur sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan ju erkänna att Steam (och till viss del Origin) är en av anledningarna till att jag köper mer spel nu för tiden - överkomligt pris och smidigt som tusan.
Även om det ibland är skönt att ha spelet i hardback.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Warwolf: Det är bara dåliga spel som är bättre crackade än orginal. Bra spel har massa mervärde orginal som inte finns annars: kontinuerliga uppdateringar, gratis dlc och vettig onlinefunktionalitet. Crackar man spelen är uppdateringar sällan snabba att komma ut och onlinefunktioner fungerar inte alls. Sådant mervärde skyddar ju bättre mot piratkopiering än vad något koperingsskydd, som ofta som du säger orsakar problem.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att swtor goes free to play?

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lloldrin:

Borde inte Steam och GoG ha bevisat för rätt länge sen att digital distribution gör att folk gärna betalar för sig?

+1

Permalänk
Medlem

haha, snacka om att greppa som åsnor efter halmstrån.

för att göra en stor poäng av datorburkens återkomst och popularitet så jämför man alltså den klart mest spridda plattformen med enbart den minsta och då är ändå inte segern direkt episk minst sagt. lägger man sen till att hela argumentationen från början gällde datorburk mot konsoller så är fortfarande så att det säljs mer än dubbelt på just konsollerna trots allt, samt faktumet att "den där andra lite vanligare konsollen" dessutom också säljer fler spel mumlades bort i förbifarten.

hade det inte varit för att det hela här "bevisar" vad majoriteten hoppas så hade det gastats friskt om Aftonbladet och sanningar om statistik här.

och helt plötsligt verkar även EA ovanligt nog rätt ok ändå, och de vanliga fildelarmaffiosarna sprider sin copy-paste-svada och kanske inbillar sig att EA ska bortse från att även den totala försäljningen (boxarna inräknade) försvinner som en dvärg i bollhavet jämfört med piratomsättningen.

Skrivet av Ozzed:

Lite som att bråka om vilken vedspis som är bäst när det finns induktionshällar.

vilket som är vedspisen i analogin kan iof diskuteras..

vedspisar är åas också nått som en mindre skara användare är beredda att betala en ganska rejäl summa för, och det passar analogin bra om man vänder på den antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint