EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

Permalänk
Melding Plague

EA Games drog in mer pengar på PC än PS3

I den senaste kvartalsrapporten framkommer det att speljätten EA Games tjänar mer pengar på PC-plattformen än Playstation 3, mycket tack vare ökad digital försäljning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Åh va nice! Roligt att se PC komma före konsoler någon gång i dagsläget!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Inaktiv

BAAAAZINGA kul att höra!

Permalänk
Medlem

haha so far 1 på ps3

Har mitt ps3 som media spelare bara.
känns lite onödigt..men men.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Större marknad än vissa vill få oss att tro

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Trots piratkopieringen tjänade EA alltså mer på PC än PS3?

Kan man sluta skylla på piratkopiering nu? Ps3 är billigare, mer tillgängligt (då syftar jag på barn/familjer), piratkopieringen är begränsad.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Min Xbox 360 har mest agerat damm samlare dom senaste månaderna Och hade jag haft en PS3a istället, så lär den ha samlat minst liak mycket damm.. Är mest katterna som får användning av min 360, som en liten pall för att ta sig upp till hyllan ovan xboxen...

Om det existerar en PC version, så kör jag alltid med PC versionen över konsol. Väntar till och med några månader tills PC versionen släpps, än att rusa ut och skaffa konsol versionen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Va? Nej men det kan väl aldrig vara så att när laglig distribution blir lika enkel och smidig som piratkopiering så börjar folk att betala för sig?
Kan det vara så att alla som har använt argument som att det är skönt att slippa skivor, abnormt jobbig DRM (ja, jag vet att origin har DRM, men den är faktiskt inte så farlig), och att det är lättare att slippa gå till en affär och köpa spel har RÄTT, de är ju bara ute efter att slippa betala för sig, det vet ju alla.

Borde inte Steam och GoG ha bevisat för rätt länge sen att digital distribution gör att folk gärna betalar för sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Otippat att PC ligger så högt på SweClockers. Höhö.

Sådant här är bra, anser jag, det ger företagen mindre och mindre anledning att skylla på piratkopiering för att motivera deras beslut att göra sunkiga konsolportningar eller lägga ner titlar helt och hållet.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel, och så kan vi tagga ner lite med konsolportningarna?

k, thx bye

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

Vad förvånad man blir att PC vinner i omröstningen här på Sweclockers

Visa signatur

"I hate when people quote me for things i don't say" - Abraham Lincoln

&

Permalänk
Medlem

Kanske spel börjar bli skapade för PC i första hand inom en snar framtid?

Permalänk
Medlem

Bra att företag äntligen inser detta.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Inte så konstigt, 5 år gammalt PS3 nu, ingen vill köpa spel då.

Permalänk

De måste ha räknat fel, inte lönt att sälja spel till pc pga den "omfattande piratkopieringen" ju? Dessutom är det ju så pass lågt intresse på pc som plattform att man kan nya sig med lite enkla konsoll-portningar?

Kan ju bara hoppas att detta leder till lite öppnade ögon och att vi får tillbaks de "äkta" pc-spelen igen

Permalänk
Medlem

BF3s förtjänst månntro? Själv föredrar jag att lira på PC, men då det finns fler välutvecklade och exklusiva AAA-titlar på konsol så blir det mest att man lirar på PS3 och Xbox 360. Kul att det börjar gå upp för PC igen i alla fall. Frågan är ju i fall det beror på att konsolerna är så gamla idag och få spelutvecklare engagerar sig lika mycket i dom som förr på grund av detta. Så fort next-gen konsolerna kommer så lär vi väl få se majoriteten usla portar till PC och väldigt lite exklusivt. Man får passa på och njuta av PCs glada dagar så mycket som möjligt nu

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomSwedishGuy:

Vad förvånad man blir att PC vinner i omröstningen härmpå Sweclockers

Vilken omröstning? Nu har jag missat nåt känner jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HA!!! Där fick dom:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Vilken omröstning? Nu har jag missat nåt känner jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du läst nyheten så är omröstningen på den sidan;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LinusNeuman:

Inte så konstigt, 5 år gammalt PS3 nu, ingen vill köpa spel då.

Ändå så tror 90% av världsbefolkningen att en konsol är 100x bättre än en monsterdator från 2012..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Vill inte vara den som är den. Jag lika glad som näste man i ledet om pc-spelare får lite kärlek men jag tror inte detta kommer göra någon större skillnad vad gäller spel anpassade för konsol då dessvärre pc-plattformen fortfarande är långt bakom konsolerna i helhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så fruktansvärt SKÖNT att läsa. Rakt i ansiktet på dem j*vlarna.

"Vi satsar mer på konsol eftersom man inte tjänar pengar på PC, pga. piratkopiering".

Eller?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Ajaj... Där fösvann genast ursäkten att mitt skitspel säljer dåligt på grund av piratkopiering. Vad skall jag nu hitta på? Kanske något om Unperpants Gnomes som manipulerar siffrorna för egen vinning för att få det att bara se ut som om piratkopieringen saknar betydelse för försäljningen, och att det trotts allt VISST är piratkopieringens fel?

Ja, det kan nog funka... det är tillräckligt många som köper idén om att "Trotts att alla fakta, statistk, undersökningar och övriga bevis pekar på att piratkopieringen helt saknar negativ inverkan på försäljningen, och i vissa fall till och med har en positiv inverkan, så är det endå piratkopieringens fel att jag säljer dåligt."

Sedan för att övertyga de sista obildade nötterna så kan jag trycka på "få moralpanik och ignorera juridiska begrepp"-knappen och hävda att"Piratkopiering är stöld" Så får jag med mig resten av kreaturen.

Hoppas det funkar nu bara.. Annars kanske jag måste skaffa mig ett riktigt jobb eftersom jag är oförmögen att göra spel som säljer... usch... hemska tanke.

Stavgång.
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar faktiskt PS3 som spelkonsoll, dock spelar jag helt klart mest på datorn då det är där jag har mest spel och onlinespel som WoW och Diablo 3.

Vissa spel skall dock spelas med handkontroll, tycker Jag. Sen om du väljer Xbox eller Playstation bryr Jag mig inte om, Jag väljer PS3.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Är väl formatet man säljer på, försöker man kränga sunkiga singleplayer portar så säljer man nog inte mycket. Satsar man på spelportaler (Origin, steam) med lättillgängliga spel och multiplayer säljer man.

Permalänk
Medlem

wam bam thank you mam! PC is the shit and always will be. En PC kan göra allt som en konsoll kan plus myyyyycket till.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ajaj... Där fösvann genast ursäkten att mitt skitspel säljer dåligt på grunf av piratkopiering. Vad skall jag nu hitta på? Kanske något om Unperpants Gnomes som manipulerar siffrorna för egen vinning för att få det att bara se ut som om piratkopieringen saknar betydelse för försäljningen, och att det trotts allt VISST är piratkopieringens fel?

Ja, det kan nog funka... det är tillräckligt många som köper idén om att "Trotts att alla fakta, statistk, undersökningar och övriga bevis helt saknar negativ inverkan på försäljningen, och i vissa fall till och med har en positiv inverkan, så är det endå piratkopieringens fel att jag säljer dåligt."

Sedan för att övertyga de sista obildade nötterna så kan jag trycka på "få moralpanik och ignorera juridiska begrepp"-knappen och hävda att"Piratkopiering är stöld"" Så får jag med mig resten av kreaturen.

Hoppas det funkar nu bara.. Annars kanske jag måste skaffa mig ett riktigt jobb eftersom jag är oförmögen att göra spel som säljer... usch... hemska tanke.

hahaha förjävla skönt skrivet

Gabe Newell sa (också) sanningen rakt ut: "Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Jag föredrar faktiskt PS3 som spelkonsoll, dock spelar jag helt klart mest på datorn då det är där jag har mest spel och onlinespel som WoW och Diablo 3.

Vissa spel skall dock spelas med handkontroll, tycker Jag. Sen om du väljer Xbox eller Playstation bryr Jag mig inte om, Jag väljer PS3.

Ja, vissa spel ska spelas med handkontroll; handkontroll går utmärkt att använda till pc'n

Vissa spel passar bäst framför tv'n; HDMI sladd är allt som behövs

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Den största utgåvan av single-player spel tycker jag är mysigast på tv-bunden konsoll. "The last remnant" är ett klockrent exempel.

Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LinusNeuman:

Inte så konstigt, 5 år gammalt PS3 nu, ingen vill köpa spel då.

Nä, för man tjänar säkert en kvarts miljard på något som inte säljer... Och xbox 360 är så mycket yngre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.