Windows 8 RTM visas upp på video

Permalänk
Medlem

Varför skulle den vara bra på bärbara?

Jag tror den lämpar sig bara till användning med pekskärmar och inget annat.

Förstår inte hur man vill gå från nåt genomtänkt och användarvänligt till nåt som är onödigt jobbig och försämrar användarvänligheten istället för att förbättra den. Det är inte snyggt heller. Hur kan man komma ut med nåt så fult år 2012?

Jag skulle inte ens ta i Win 8 om det var gratis.

Permalänk
Medlem

Ska troligen köra in Windows 8 i min ultrabook när det släpps eftersom jag kommer få det för runt en hundralapp. Windows 7 stannar nog dock ett tag på den stationära iaf

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd

Jag har 24" skärm och vill multi-taska med flera fönster öppna samtidigt, inte köra allt i fullscreen.

Metro suger!
Jag vill inte ha något mobil-interface på min desktop.

Permalänk
Medlem

Använder knappt startmenyn idag och tänker köra Win 8 på stationära. Alla program jag kör går bra i desktopläge och tycker startskärmen fungerar kalas. Kommer det någon trevlig metroapp så kan man ju köra den också.

Permalänk

Själv kommer jag inte låta Windows 8 komma nära min desktop. Tänker inte köra ett surfplatte OS på min feta dekstop med 24"skärm. Det finns bara inte. Dock så ser jag W8 som ett mycket trevligt OS till surfplattor och kommer lätt att skaffa en W8 platta.

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Om de nu ska ha ett helt program för väder kan de inte göra det lite mer avancerat och datoranpassat då? Ett helt jävla program täcker rutan för att man ska se temperatur och om det är sol/regn/snö. Ge oss åsknedslagskartor, vindkartor etc.! Hade varit mycket smidigare med en gadget på sitt skrivbord. Jag kommer nog inte palla med apparna. För att dom är SÅ onödiga! Massa programrappar du kan snabbt kolla upp och göra i webläsaren som är mycket smidigare! (tex. kolla väder)

Jag fattar ingenting av games-hubben. Varför ligger där massa xbox 360 spel? Är det inte en pc windows 8 ska användas till? Och sen dessa jävla avatar-gubbarna *spyr*

Du missar en fördel med metro här. I metro har du även tiles som kan visa information. Du behöver alltså inte ens gå in i Väder appen för att se vädret. Enligt mig smidigare än att gå tillbaka på skrivbordet och kolla på en gadget som ligger där. Bara klicka på [win] kolla vädret i tilsen och sen [win] igen för att komma tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Du missar en fördel med metro här. I metro har du även tiles som kan visa information. Du behöver alltså inte ens gå in i Väder appen för att se vädret. Enligt mig smidigare än att gå tillbaka på skrivbordet och kolla på en gadget som ligger där. Bara klicka på [win] kolla vädret i tilsen och sen [win] igen för att komma tillbaka.

https://dl.dropbox.com/u/11327358/2012-08-03_2018.png

Precis, vilket är smart. Jag menar, Rainmeter blev just dödat.

Tror nog Windows 8 blir en dunder succé trots allt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

okej.

Skrivet av ArtMan:

Varför skulle den vara bra på bärbara?

Jag tror den lämpar sig bara till användning med pekskärmar och inget annat.

Förstår inte hur man vill gå från nåt genomtänkt och användarvänligt till nåt som är onödigt jobbig och försämrar användarvänligheten istället för att förbättra den. Det är inte snyggt heller. Hur kan man komma ut med nåt så fult år 2012?

Jag skulle inte ens ta i Win 8 om det var gratis.

Okej, men varför inte följa med "teknikens värld" och stänga av "metro" så har du en "modernare windows 7" och kanske snabbare?

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av chila:

Du missar en fördel med metro här. I metro har du även tiles som kan visa information. Du behöver alltså inte ens gå in i Väder appen för att se vädret. Enligt mig smidigare än att gå tillbaka på skrivbordet och kolla på en gadget som ligger där. Bara klicka på [win] kolla vädret i tilsen och sen [win] igen för att komma tillbaka.

https://dl.dropbox.com/u/11327358/2012-08-03_2018.png

Ja det är en fördel men det funkar ju samma sak som en gadget man har på skrivbordet då. Inte sant?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Ja det är en fördel men det funkar ju samma sak som en gadget man har på skrivbordet då. Inte sant?

Ja och då kan man ha flera andra fönster ingång samtidigt...

Och då slipper man att kolla på den fula metro start menyn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Hänger på hur man ser det. Enligt mig var 1996 i dåtiden.
https://lh6.googleusercontent.com/-gjV71zEpzY0/T4aFXbTyUYI/AA...

I slutet av 90-talet så hade det ökända företaget Framfab något som de kallade för bricks. Ett webbgränssnitt som är extremt lika "metro". Tyvärr kan jag inte finna några bilder på det, ska leta lite till. Men är det ingen annan här som vet vad jag menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

okej, men varför inte följa med "teknikens värld" och döda "metro temat" så har du en "modernare ndows 7" och snabbare.?

Om du har en bil du gillar men den kommer ut i nyare version fast med totalt annorlunda och ful kaross byter du till den? Den är inte lika rolig att köra, har massa fula knappar på instrumentpanelen av vilka man inte lär använda mer än hälften och växellådan har 10 växlar som är jobbiga att växla hela tiden. Visst den kanske har 20 extra hästkrafter och automatiska vindrutetorkare. Upp till varje person om man tycker det är värt att byta eller ej eller kanske bara "mooda" karossen.

Permalänk
Medlem

Av nån anledning tycker jag det ser t.o.m mer förvirrande ut nu. Hoppas dom implementerar en classic mode nångång, annars stannar jag nog vid windows 7.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag har 24" skärm och vill multi-taska med flera fönster öppna samtidigt, inte köra allt i fullscreen.

Metro suger!
Jag vill inte ha något mobil-interface på min desktop.

hur multitaskar du med startmenyn i dag?

Jag använder då alt-tab, om applikationerna inte är i bakgrunden dvs.

Metro/startmenyn funkar på samma sätt (om än lite eljest) än den i windows 7. Så länge du inte rör i hotspotten/knappen så kommer du inte veta att du kör windows 8 annat än att den går snabbare

du som många andra verkar tro att metro är allt du har, nej. Det du har är windows 7 fast med en annan startmeny. thats it.

Permalänk
Avstängd

Nya windows = Fuk..d up!!!
väntar till dom inser det själva!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chila:

Du missar en fördel med metro här. I metro har du även tiles som kan visa information. Du behöver alltså inte ens gå in i Väder appen för att se vädret. Enligt mig smidigare än att gå tillbaka på skrivbordet och kolla på en gadget som ligger där. Bara klicka på [win] kolla vädret i tilsen och sen [win] igen för att komma tillbaka.

https://dl.dropbox.com/u/11327358/2012-08-03_2018.png

Du har inga fönster hemma?, Ingen TV? Ingen mobil heller? Snacka om rökt !!! ,Då måste du ha Win 8 så du ser vädret!

Enda fördelen med Windows 8 är att man håller sig kvar till 7an! och har mobilen bredvid sig så man vet hur vädret är utanför!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Du har inga fönster hemma?, Ingen TV? Ingen mobil heller? Snacka om rökt !!! ,Då måste du ha Win 8 så du ser vädret!

Enda fördelen med Windows 8 är att man håller sig kvar till 7an! och har mobilen bredvid sig så man vet hur vädret är utanför!

Fler såna här inlägg så vi inte håller så hög nivå på diskussionerna. :annoyed:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fetskaft:

Fler såna här inlägg så vi inte håller så hög nivå på diskussionerna. :annoyed:

Kan man svara smart på det inlägget? En fördel med Win 8 ?? Vädret?

Då är det illa!

Windows 8 A.K.A ME
varannan version av windows är enligt tradition fuc..ed ! Väntar tills dom inser vilket skämt det här är! Jag har en PC inte någon annat fjantigt!
Det är inne att porta allt nu.Man börjar i den svaga änden som vanligt.

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Kan man svara smart på det inlägget? En fördel med Win 8 ?? Vädret?

Då är det illa!

Men det var väl ändå bara ett exempel!? Finns fler sammanhang som livetiles kan vara bra.

Sen, varför förutsätter du att man ska vara intresserad av vädret i sin egen stad så man kan öppna fönstret och kolla? Jag använder väderapp i telefon för att hålla koll på kommande väder när jag ska resa, eller vad det är för väder hos släktingar utomlands osv. Så en väderapp i Win 8 är inte så dumt för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fetskaft:

Men det var väl ändå bara ett exempel!? Finns fler sammanhang som livetiles kan vara bra.

Sen, varför förutsätter du att man ska vara intresserad av vädret i sin egen stad så man kan öppna fönstret och kolla? Jag använder väderapp i telefon för att hålla koll på kommande väder när jag ska resa, eller vad det är för väder hos släktingar utomlands osv. Så en väderapp i Win 8 är inte så dumt för min del.

*Suck*
Ja precis,Du har den i mobilen?

Det som retar mig är inte vädret,Det som är retsamt är att man utvecklar skiten till något annat än just PC! Hur kommer det se ut nästa gång?
Jag vill inte ha en tablet men det är just det win8 är till för.Snart får man väl köra PC på mobilversionen i den här takten!

Förvånar mig om det ens blir en piratversion av det här misslyckandet! Det kanske dom säkrat i alla fall!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Jag tror inte att mjukvaran är sämre än Windows 7? Kanske onödigt lull lull "metro", och onödiga finesser. Men med några få av bockningar som vilken svensson som helst klarar av så är det ju i alla fall ett modernare windows? Jag har inte testat windows 8 24/7 men jag tycker det i alla fall att det är användar vänligt.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

hur multitaskar du med startmenyn i dag?

Jag använder då alt-tab, om applikationerna inte är i bakgrunden dvs.

Metro/startmenyn funkar på samma sätt (om än lite eljest) än den i windows 7. Så länge du inte rör i hotspotten/knappen så kommer du inte veta att du kör windows 8 annat än att den går snabbare

du som många andra verkar tro att metro är allt du har, nej. Det du har är windows 7 fast med en annan startmeny. thats it.

Du förstår, dagens "datornördar" har alltid startmenyn framme och de kan spenderar flera timmar i startmenyns underbara värld. Om man kollar på flera som har kommenterat här.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Kan dom inte ens optimera menyerna och grafiken som rycker och laggar på en dator år 2012. Microsoft har aldrig lagt vikt på att optimera OS så allt blir smooth när det scrollar eller zoomar. Pinsamt uselt och fult! Allt känns fortfarande som Paint 1993.

Suck vad jag mår illa av Win 8, tidernas flopp

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ja det är en fördel men det funkar ju samma sak som en gadget man har på skrivbordet då. Inte sant?

Jo det stämmer, för min del dock passar tiles bättre. Jag har aldrig tyckt om att ha saker på mitt skrivbord. Verken gadgets, iconer eller rainmeter. Så jag tycker det är bra att kunna sammla allt på ett ställe där allt (är fyrkantigt och) följer samma design.

Skrivet av Thewiruz:

Du har inga fönster hemma?, Ingen TV? Ingen mobil heller? Snacka om rökt !!! ,Då måste du ha Win 8 så du ser vädret!

Enda fördelen med Windows 8 är att man håller sig kvar till 7an! och har mobilen bredvid sig så man vet hur vädret är utanför!

Har jag någonstans hävdat detta? Jag svarade helt enkelt på en fråga/påstående. Själva poängen med mitt svar var just att information kan träda fram i tiles och att man inte måste öppna programmen. Hela metro blir då som en stor informationspanel med appar i. Detta har ju inte endast med väder att göra. Tex behöver jag inte öppna min mail för att se hur många olästa mail jag har. Men kom nu inte och påstå att jag inte har en brevlåda hemma.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Tänker inte titta på videon, har sett nog för i år av Windows 8.
Hur Microsoft har lyckats backa utvecklingen av OS med ca 20 år är vad Windows 8 är

Väldigt skeptisk på att du har sett nog, det kommer fler nyheter och du lär posta hur mycket du inte kommer skaffa Windows 8, som du gjort i varje nyhet hittills, i vissa fall, t.om. två gånger(!) i samma nyhet för att få uppmärksamheten hur du verkligen inte ska ha Windows 8.
Så nej, jag tror inte du har sett det sista av Windows 8, syns i nästa nyhetstråd om Win 8.

Nu ska jag skriva till dig något som du inte kommer tycka om, jag kommer uppgradera till Win 8, men säger varken Buu eller Bää förrän jag testat det ordentligt. Just nu är jag inte så förtjust i Metro, men som jag skrev i förra nyhetstråden igår, inte precis svårt och skapa en mapp med genvägar till de program jag använder mest och pinna den i aktivitetsfältet. Så, det enda nytta egentligen startmenyn fyller är och ha en massa program i och det är ju så svårt och skapa en mapp med genvägar så blir det som startmenyn, dvs så här:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

så det verkar som ingen säger något bra om win8, bara gnäller över metro? allt annat då?
personligen tycker jag att det finns en hel del förbättringar som även skulle gå hem på en stationär dator.
På tablets o laptops ser jag dock ingen anledning att ha kvar win7 om man kan få det uppgraderat för en billig peng.

förbättringar som jag främst tänker på är:
- tar mindre utrymme (både ram o diskutrymme perfekt om man har en liten ssd som systemdisk)
- task manager är ju förträfflig, smidigt att hitta processor o mer överskådligt
- storage spaces, även fall jag nu själv inte kommer använda detta är det en ytmärkt funktion för personer som inte har en dedikerad server hemma
- pausa filoperationer (riktigt smidigt att slippa vänta på att föregående kopiering/flyttning ska bli färdig innan man börjar nästa)

om nu metro är så dåligt så att alla andra fördelar suddas ut, kanske det är värt att bara dra in vistart eller annat program som lägger till den vanliga startmenyn igen?

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoppHS|Kotten:

Okej, men varför inte följa med "teknikens värld" och stänga av "metro" så har du en "modernare windows 7" och kanske snabbare?

Du får gärna upplysa oss hur det skulle gå till, Metro är INTE avstängbart nämligen, hade det varit så enkelt så hade det inte varit spaltkilometer med klagomål på Windows 8

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jag känner mig gammal... jag fattar ingenting av win 8.. har inte provat eller läst på speciellt mycket och förstår inte hur jag ska använda det på desktop? nyfiken dock! ska prova...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Windows 8 släpps till en PC och de visar hur operativsystemet är för en pekskärm och inte med en datormus och tangentbord. Ursäkta mitt språkval, men vad i jävla helvete tänkte de med?! Alla har inte pekskärmar! Nej! Det får bli att behålla Windows 7 och slopa Windows 8 totalt. 100% anpassat för en pekskärm! Skitsystem -.-

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

detta borde inte windows!

Skickades från m.sweclockers.com