Windows 8 RTM visas upp på video

Permalänk
Skrivet av Nexus3132:

och vilka ljudkort fungerar på win8...har man Sound Blaster X-Fi XtremeGamer är det väl kört...eller Sound Blaster helt och hållet...tog ju evigheter innan drivrutiner kom till win7...nån som vet?

Lär inte vara några några problem då i princip Windows 7 drivrutiner funkar med Windows 8. De bygger ju på samma grund.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag förstår inte heller denna kärlek för startmenyn. Jag har 8 genvägar klistrade i Taskbar och ändå tillfället jag besöker startmenyn är när jag ska starta upp något av de 4 spel jag inte kunde hitta matchande ikoner till, varav alla fyra sitter klistrade där ändå. Folk behöver nog lära sig hur man söker i Windows, för det är det snabbaste sättet att arbeta på.

om jag tex. vill hitta uppdateringskontrollen till mitt Phoenix sim som jag inte vet vad det heter,
skall jag då söka på update eller?

nää fan så jävla löjligt att måste söka efter nått som jag inte vet vad det heter,
klick klick klick tar inte så lång tid och jag hittar direkt, inget snick snack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Finns inte 8:an RTM som 32-bit (x86) ? Eller är det bara 64-bit (x64) version som gäller.

Varför skulle du någonsin vilja använda 32bit?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

ush... min dator ska inte vara någon jävla surfplatta
som tidigare sagt, får vista att verka som en jävla succé

DOCK microsoft har alltid släppt ett värdelöst, sen ett bra, värdelöst, bra os om vartandra...

Windows 95 bra!
Windows NT 4.0 aldrig använt...
Windows 98 bra!
Windows Millennium, Windows 2000 dåligt!
Windows XP bra!
Windows Vista dåligt!
Windows 7 bra!
Windows 8 gissa!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Jag gillar hur de utnyttjar bredden på skärmen.

Jag vill bara säga...Tack, för en helt underbar kommentar

Ser negativa saker hagla från höger till vänster, så kommer du med iaf en positiv sak! Tack!

--------------------------------------

Själv kör jag W8 RTM just nu. Kan inte säga att jag är imponerad... (Det är ett under var man kan göra med Internet bara man lägger manken till

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpoor:

om jag tex. vill hitta uppdateringskontrollen till mitt Phoenix sim som jag inte vet vad det heter,
skall jag då söka på update eller?

nää fan så jävla löjligt att måste söka efter nått som jag inte vet vad det heter,
klick klick klick tar inte så lång tid och jag hittar direkt, inget snick snack.

Du har tillgång till alla applikationer på Start Screen också.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

ush... min dator ska inte vara någon jävla surfplatta
som tidigare sagt, får vista att verka som en jävla succé

DOCK microsoft har alltid släppt ett värdelöst, sen ett bra, värdelöst, bra os om vartandra...

Windows 95 bra!
Windows NT 4.0 aldrig använt...
Windows 98 bra!
Windows Millennium, Windows 2000 dåligt!
Windows XP bra!
Windows Vista dåligt!
Windows 7 bra!
Windows 8 gissa!

Nja, Windows 2000 var väl inte direkt någon superflopp, men å andra sidan har nästan alla workstation/serveroperativ "lyckats" (i alla fall relativt till flopparna på konsumentsidan) så det är väl kanske mer en fråga varför du inkluderar Windows 2000 när du inte inkluderar någon av de andra serveroperativen som funnits..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Nja, Windows 2000 var väl inte direkt någon superflopp, men å andra sidan har nästan alla workstation/serveroperativ "lyckats" (i alla fall relativt till flopparna på konsumentsidan) så det är väl kanske mer en fråga varför du inkluderar Windows 2000 när du inte inkluderar någon av de andra serveroperativen som funnits..

Därför så stämmer inte den gamla trötta klyschan, vilken förövrigt inte ens stämmer då Windows 2000 var riktigt bra även för vanligt desktop användande.
Det enda operativ som kan ses som riktigt svagt i den listan Nivius postade enligt mig är ME.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Därför så stämmer inte den gamla trötta klyschan, vilken förövrigt inte ens stämmer då Windows 2000 var riktigt bra även för vanligt desktop användande.
Det enda operativ som kan ses som riktigt svagt i den listan Nivius postade enligt mig är ME.

Nja, Vista kan knappast anses ha varit någon direkt succé. Flopp är nog det närmast beskrivande ordet för Vista.
Dock anser jag, och många med mig, att Vista inte på något sätt var ett dåligt operativ och alla gånger ett naturligt steg upp från XP. Men det är knappast vad som bestämmer om operativet i fråga är en succé eller en flopp..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Nu var det inte fråga om det var en kommersiell framgång eller inte utan om det var som Nivius skriver ett värdelöst operativ.
Och i den lista som postades så är det enda operativsystem som någorlunda stämmer in på det epitetet Windows Millenium.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Alltså ursäkta men vad är det för jävla småbarn som är på sweclockers egentligen?

ni stör er på METRO, dvs STARTMENYN... STARTSKÄRMEN på Windows 8, ni kan konfiguerera den HUR ni vill, ni slipper till och med se den om ni inte vill.

Ni beter er som ni går i lågstadiet, "Min pappas bil är bättre än din pappas för den är svart".

Ni har garanterat inte en aning om vad som är förbättrat under huven på windows 8 utan ni gnäller på det grafiska interfacet.

Skulle jag lägga upp en poll om 1 år så är jag helt säker på att 95% av alla gnällspikar kör windows 8 när ni förstår fördelarna.

Det jag misstänker är att MS vill skuffa undan desktopen, och hoppas och tror att Metro ska ta över fullständigt inom några år. Metro är sataniskt uselt för produktivitet, och passar sig enbart och endast på mobila leksaker. MS säger ju att de vill uppnå enhetlighet mellan alla datorvarianter; samma interface överallt (desktop, laptop, telefon, platta, konsoll). Precis som kommunismen verkar det som en bra idé, men fungerar illa i praktiken.

Så även om jag kan dräpa bort startskärmen, så stödjer jag indirekt MS Metrotänk om jag köper Win8. Det är jag inte sugen på.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Installerade Win 8 i VMware och testkörde lite och jag tycker att det är ett ganska nice OS, det kräver nog bara att man vänjer sig med vissa funktioner, men överlag så gillar jag det ändå, kommer garanterat att uppgradera mitt win 7 vid nästa formatering

Visa signatur

Antec P193 | ASUS P7P55D-E | Intel i5 750 2,66GHz @ 4,1GHz | Noctua NH-C12P-SE14
XFX RADEON HD7970 | 4x2048 Corsair XMS3 1600Mhz | 2 x 120GB Corsair SSD Force Series

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus3132:

och vilka ljudkort fungerar på win8...har man Sound Blaster X-Fi XtremeGamer är det väl kört...eller Sound Blaster helt och hållet...tog ju evigheter innan drivrutiner kom till win7...nån som vet?

Kör Windows 8 och har ett SoundBlaster Audigy, fungerar utmärkt. Drivrutiner gjorda för Windows 7 funkar ju, förmodligen sådana för Vista, också.

Själv har jag inget mot 8:an, förutom att man har en startskärm som täcker hela skärmen, men använder ju bara Start som sökfunktion, så, äh. Förstår att folk kan störa sig på det, dock.

Allt som allt känns det som ett snabbare W7 med ett, enligt mig, snyggare utseende.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

ush... min dator ska inte vara någon jävla surfplatta
som tidigare sagt, får vista att verka som en jävla succé

DOCK microsoft har alltid släppt ett värdelöst, sen ett bra, värdelöst, bra os om vartandra...

Windows 95 bra!
Windows NT 4.0 aldrig använt...
Windows 98 bra!
Windows Millennium, Windows 2000 dåligt!
Windows XP bra!
Windows Vista dåligt!
Windows 7 bra!
Windows 8 gissa!

Gah. Jag blir vansinnig när folk skriver att Windows 2000 var dåligt. Windows 2000 var/är antagligen det bästa OS som Microsoft producerat. Fruktansvärt snabbt, stabilt och snyggt.

Dessutom stämmer det inte riktigt heller enligt mig. Vista är efter SP2 riktigt användbart. 98:an gillade folk inte heller riktigt i början då det ansågs slöare än 95:an.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Alltså ursäkta men vad är det för jävla småbarn som är på sweclockers egentligen?

ni stör er på METRO, dvs STARTMENYN... STARTSKÄRMEN på Windows 8, ni kan konfiguerera den HUR ni vill, ni slipper till och med se den om ni inte vill.

Ni beter er som ni går i lågstadiet, "Min pappas bil är bättre än din pappas för den är svart".

Ni har garanterat inte en aning om vad som är förbättrat under huven på windows 8 utan ni gnäller på det grafiska interfacet.

Skulle jag lägga upp en poll om 1 år så är jag helt säker på att 95% av alla gnällspikar kör windows 8 när ni förstår fördelarna.

Ironin är att du gnäller på gnällspikarna. Låt oss ha problem med interfacet om vi så vill. Och om du har problem med något argument man framför så får du gärna presentera motargument istället för att kalla alla för gnällspikar.

Grafiska interfacet är värt mycket för en power-user. I windows 7 får jag en snabb lista i startmenyn på alla mina program. I windows 8 så blir listan lätt gigantisk då ikonerna blir stora, inget är mappgrupperat och listan blir då i sidled väldigt stor och lång som behöver stora musgester för att ta sig dit man vill.

Som grädde på moset måste den också täcka för allt jag jobbar med. Jag kan inte sitta och läsa en artikel i webbläsaren, trycka winkey och söka mig fram till ett dokument jag vill få upp. För metro kommer i vägen och täcker för hela mitt skrivbord, och vill dessutom att jag ska föra muspekaren till en knapp för att bekräfta att jag söker efter ett dokument och inte ett program! Winkey + skriv sökord och tryck enter fungerar bara för program!

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikce:

Gah. Jag blir vansinnig när folk skriver att Windows 2000 var dåligt. Windows 2000 var/är antagligen det bästa OS som Microsoft producerat. Fruktansvärt snabbt, stabilt och snyggt.

Dessutom stämmer det inte riktigt heller enligt mig. Vista är efter SP2 riktigt användbart. 98:an gillade folk inte heller riktigt i början då det ansågs slöare än 95:an.

Win 98 var ju en katastrof. Konstanta blåskärmar och strul med drivrutiner. Var ju när Win 98 SE kom som de fick ordning på saker och ting. Många tycks glömma bort det och tänker endast på Win 98 SE.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GaMeR2K5:

Vem tvingar er att köpa/installera/använda Windows 8 om ni inte vill?

Onödigt o klaga på något ni inte kommer använda. >.<

Utvecklingen av windows påverkar även de av oss som kommer sitta kvar med win7. Tanken med PC för många av oss är att arbeta med de inte sitta och kolla väder och möjligtvis se på någon film vid sidan om. win8 är tragiskt för varje användnings område, det är bara det att när man inte gör något annat än fördriver tiden så är sunkigt arbetsflöde inte någon jätte nackdel.

Undrar vad de filmade det hela. Var ju segt så in i helvete. Att starta väder app ska inte ta mer än en sekund på sin höjd. För om den tar 5-10 undrar vad det skulle ta att starta matlab eller PS...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daevilb:

Alltså ursäkta men vad är det för jävla småbarn som är på sweclockers egentligen?

ni stör er på METRO, dvs STARTMENYN... STARTSKÄRMEN på Windows 8, ni kan konfiguerera den HUR ni vill, ni slipper till och med se den om ni inte vill.

Ni beter er som ni går i lågstadiet, "Min pappas bil är bättre än din pappas för den är svart".

Ni har garanterat inte en aning om vad som är förbättrat under huven på windows 8 utan ni gnäller på det grafiska interfacet.

Skulle jag lägga upp en poll om 1 år så är jag helt säker på att 95% av alla gnällspikar kör windows 8 när ni förstår fördelarna.

De har inte förbättrat något som spelar någon som helst större roll för de flesta som jobbar med sina datorer. Däremot har man fått jävla metro på halsen som saboterar arbetsflödet. Fatta att alla inte sitter med 2 program max och spelar som mest avancerade man gör med sin dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madsoul:

Du förstår, dagens "datornördar" har alltid startmenyn framme och de kan spenderar flera timmar i startmenyns underbara värld. Om man kollar på flera som har kommenterat här.

För en som kör fortfarande kör med pre XP utseende på startmeny och sådant så tycker jag att Metro är lite som att få en släng av cancer i ögonen vid första titt. Det är så jävla plottrigt och rörigt, inte alls fint och simpelt upplagt som den normala startmenyn.

Tänker hursomhelst inte köpa skiten, så det drabbar mig inte.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Fattar fortfarande inte varför folk whinar på startmenyn. Vem fan använder startmenyn över huvud taget? Finns mycket bättre sätt att starta sina program på.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Arcifer:

Fattar fortfarande inte varför folk whinar på startmenyn. Vem fan använder startmenyn över huvud taget? Finns mycket bättre sätt att starta sina program på.

Jag använder min startmeny i W7 väldigt frekvent..

Permalänk
Skrivet av Arcifer:

Fattar fortfarande inte varför folk whinar på startmenyn. Vem fan använder startmenyn över huvud taget? Finns mycket bättre sätt att starta sina program på.

Startar majoriteten av mina program och söker efter filer via start-menyn.

Permalänk
Skrivet av Nivius:

ush... min dator ska inte vara någon jävla surfplatta
som tidigare sagt, får vista att verka som en jävla succé

DOCK microsoft har alltid släppt ett värdelöst, sen ett bra, värdelöst, bra os om vartandra...

Windows 95 bra!
Windows NT 4.0 aldrig använt...
Windows 98 bra!
Windows Millennium, Windows 2000 dåligt!
Windows XP bra!
Windows Vista dåligt!
Windows 7 bra!
Windows 8 gissa!

Skrivet av nikce:

Gah. Jag blir vansinnig när folk skriver att Windows 2000 var dåligt. Windows 2000 var/är antagligen det bästa OS som Microsoft producerat. Fruktansvärt snabbt, stabilt och snyggt.

Dessutom stämmer det inte riktigt heller enligt mig. Vista är efter SP2 riktigt användbart. 98:an gillade folk inte heller riktigt i början då det ansågs slöare än 95:an.

Om inte minnet mitt sviker så var inte windows 98 någon vacker historia innan second edition. Krashningar var något orginalversionen trodde att användaren uppskattade. Använde dock mest NT 4 på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Gah. Jag blir vansinnig när folk skriver att Windows 2000 var dåligt. Windows 2000 var/är antagligen det bästa OS som Microsoft producerat. Fruktansvärt snabbt, stabilt och snyggt.

Dessutom stämmer det inte riktigt heller enligt mig. Vista är efter SP2 riktigt användbart. 98:an gillade folk inte heller riktigt i början då det ansågs slöare än 95:an.

WinXP tyckter jag var sämst vid lansering. Vista funkade ok vid lanseringen och jag tycker det är ett bra operativsystem som är snäppet under Win7. Jag ser däremot fram emot Win8. Win95 och 98 led av blåskärmar. Win 3.1 funkade kanon som jag minns det, även om det nu var dos man mest spelade i

Windows2000 har jag nästan aldrig använt så jag låter bli att skriva nånting negativt om det. Brukar ofta vara mycket skit bakom spakarna

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

De rullar på bra här, körs på en ännu icke win8 supporting dator med Trinity prolle, från Kina. Like a bauws. så inget wifi betyder det, tills vidare.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

De rullar på bra här, körs på en ännu icke win8 supporting dator med Trinity prolle, från Kina. Like a bauws. så inget wifi betyder det, tills vidare.

http://i49.tinypic.com/i3uepv.jpg

Skulle du kunna kolla om classic shell funkar på RTM?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Skulle du kunna kolla om classic shell funkar på RTM?

Tyvärr inte, ska se om det finns att installera dock

Lägger upp en till bild för de intresserade

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Skulle du kunna kolla om classic shell funkar på RTM?

Classic shell funkar.

Permalänk
Skrivet av Chawan123:

how u no mean? trodde classic var "den gråa" från win7?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tyvärr inte, ska se om det finns att installera dock

http://i48.tinypic.com/b6eqso.png

Lägger upp en till bild för de intresserade

http://i46.tinypic.com/15rf58m.png

Skrivet av Chawan123:

Gutt finns hopp för W8, men avstår till MS fixar det själva. Annars tror de nog jag gillar metromenyn och så kan vi inte ha det.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3