Codemasters avslöjar Grid 2

Permalänk
Melding Plague

Codemasters avslöjar Grid 2

Populära bilspelet Grid sladdar vidare genom en efterlängtad uppföljare. Utvecklaren Codemasters avslöjar att nästa del i serien landar på butikshyllorna under 2013.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Klarade aldrig ut första spelet för strömmen gick när jag skulle savea. Tror ett headset gick sönder också. (inte av åskan)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Satans va gött! Älskade ettan, mycket väljgort och enligt mig det bästa racingspelet för pc

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem

Äntligen! Visste dock redan att det skulle annonseras snart men frågan var bara när de skulle göra det.
Synd att multiplayer delen är borttagen på ettan annars hade jag fortfarande spelat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Äntligen! Visste dock redan att det skulle annonseras snart men frågan var bara när de skulle göra det.
Synd att multiplayer delen är borttagen på ettan annars hade jag fortfarande spelat.

Hur blev det där, dök aldrig upp några alternativa "piratservrar" eller vad man ska säga? Minns att jag var rätt sur när officiella stängde ned, jag och polarna körde fortfarande några gånger i månaden.

Permalänk
Medlem

Grid 2 + NFS: Most Wanted (2012), ge mig

Permalänk
Medlem

Helt klart en intressant titel. Jag tokälskar första GRiD dels för den apsköna drifting-känslan och även dels för skadesystemet på bilarna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Första GRiD är bra, jag kommer dock inte köpa tvåan. Fortfarande besviken över hur de skötte nedstängandet av ettans MP-del.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Bästa bilspelet till PC genom tiderna enligt mig!

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131002:

Hur blev det där, dök aldrig upp några alternativa "piratservrar" eller vad man ska säga? Minns att jag var rätt sur när officiella stängde ned, jag och polarna körde fortfarande några gånger i månaden.

Jag har ju köpt mitt spel. Får väl inga piratservrar...

Permalänk
Medlem

Kanske ett spel att testa nya graffet på

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Jag har ju köpt mitt spel. Får väl inga piratservrar...

Ja, jo, jag med. Menade privata ersättare till multiplayer-servern, så man kan köra mot polare över nätet trots att den officiella är nedstängd. Vet att jag letade efter något sådant precis när det var aktuellt, men har inte kikat på det sedan dess.

Permalänk
Medlem

Var videon in-game eller bara CGI?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Var videon in-game eller bara CGI?

Konsolspel...så CGI.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Intressant, 1an var väldigt underhållande. En del bilspel är väldigt bra simulatorer men är inte roliga för det (GT5 t.ex) men det här lyckades blanda in lite skoj ibland utan att det blev larvigt. Topgear-eventen i Forza 4 är bara retarderade :/

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Konsolspel...så CGI.

Nu är det ju dock möjligt att även om det är ovanligt, så kan det vara bra grafik på PC ändå
Någon som vet hur det var med första spelet på den punkten?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Helt klart en intressant titel. Jag tokälskar första GRiD dels för den apsköna drifting-känslan och även dels för skadesystemet på bilarna.

aaa ja säger samma sak om driftandet
när man kör vanligt race går de i vissa kurvor att drifta lite

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xinux:

Nu är det ju dock möjligt att även om det är ovanligt, så kan det vara bra grafik på PC ändå
Någon som vet hur det var med första spelet på den punkten?

Första spelet såg rätt bra ut för sin tid.

Permalänk

Äntligen! Ettan är mitt favorit racing spel, Älskar driftingen!

Visa signatur
Permalänk

Vart lagom imponerad när mitt savegame försvann efter 40timmars spelande i ettan....

Men bra känsla för att vara arkad, bättre än många simulatorer.

Permalänk
Medlem

Tycker Dirt 2 är mycket roligare och "realistiskt" att köra än Grid. Om "arkad" är usla köregenskaper så nej tack. Stack förresten inte huvuddelen av genierna på Codemasters till Playground istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Nu är det ju dock möjligt att även om det är ovanligt, så kan det vara bra grafik på PC ändå
Någon som vet hur det var med första spelet på den punkten?

Helt ok.
Codemasters ligger även bakom Dirt-serien där Dirt3 vart mycket lyckat på PC med DX11 stöd osv.
Tror PC versionen på detta kommer bli kanon. :>

Permalänk
Medlem

Varför ingen nyhet om Need For Speed Most Wanted också?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131002:

Första spelet såg rätt bra ut för sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=5olU1u_Xw6A

Tycker det ser bra ut för vår tid också

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför ingen nyhet om Need For Speed Most Wanted också?

Nog för att jag totalt missat det, men det är väl en gammal nyhet? Trailern på youtube är daterad Juni ;o Ska bli spännande att få se Criterions take på NFS Most Wanted. Gillade MW en hel del.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Konsolspel...så CGI.

Dock är codemasters bra utvecklare och gör väldigt snygga racingspel till pc. Så klaga lite mindre på de som faktiskt ger pcspelare extra, istället bara för att porta direkt över.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ettan måste vara det bilspel som har snyggast rök, Har inte sett något annat bilspel där man kan se hur röken bildas runt hjulet när man driftar och inte bara blir rök "puffar" med någon millimeters mellanrum

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

g25 kopplings support, g25 kopplings support, g25 kopplings support!
man kan ju önska

Permalänk
Inaktiv

Förr i tiden var Codemasters bäst på att skapa rally och racingspel, men idag är de helt värdelösa. Men låt oss nu istället hoppas på att spelat inte floppar lika mycket som DiRT-serien (inkl. Showdown) där hela spelserien snabbt kom att konverteras till ett X-Games baserat spel, där man helt valt att fokusera på Ken Block istället för rally legenden Colin McRae som spelet egentligen bygger på och från videon att döma så lär det bli en mega-flopp om de inte tillför något som redan inte exciterar i racing universumet, kanske lite från WipEout(+1) men det är en annan historia!

Permalänk
Medlem

Äntligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?