Permalänk
Medlem

Ljudet höjs och sänks automatiskt

Jag har Windows 7, integrerat ljudkort.

Idag när jag startade datorn och skulle spela lite så hörde jag bara ljudet i höger hörlur. När jag öppnade Windows Volume Mixer så ser jag att ljudet för alla program hoppar upp och ner konstant. Alltså ljudkontrollerna sprättade verkligen upp och ner i snabbt takt.

Ljudkontrollerna har slutat sprätta nu, men om jag startar ett spel så hoppar automatiskt ljudet för spelet ner till 50 %. Om jag höger upp ljudet till 100 % för spelet, tabbar upp och ner det så hoppar ljudet automatiskt ner till 50 % igen.

Detta problem uppstod mitt i allt, utan att jag installerat något program eller ändrat i någon inställning.

Jag har provat startat om datorn. Jag har inget program för att mixa ljudet med bortsett från windows egna ljudmixer.

Permalänk

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Ljud -> Kommunikation -> Välj "Gör ingenting"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Ljud -> Kommunikation -> Välj "Gör ingenting"

Ljudet hoppar ner till 50 % ändå. Detta gäller inte bara spel, utan även "System sounds" dras ner till 50 % automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av onaona:

Ljudet hoppar ner till 50 % ändå. Detta gäller inte bara spel, utan även "System sounds" dras ner till 50 % automatiskt.

Inte nån idiotfunktion som ska begränsa ljudstyrkan i hörlurar? (typ som på vissa telefoner, mp3-spelare osv.) Vilket moderkort har du?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...