Permalänk

Dålig FPS på DayZ?

Tjenare,

Jag har en extremet dåligt FPS när jag springer in i städer på DayZ.

Dator speccs:

Intel i5 2500k
16 GB DDR3 2133 MHZ
GTX 680 OC'd 1255 MHZ

Lirar på very high, har ingen FPS drop i skogen whatsoever.
Någon som kan tänka sig varför det sker?

Fred.

Permalänk

vet inte typ exakt samma för mig har gott smort för mig innan och har haft samma problem på sitonde tiden.
edit: dont care about felstavning

Visa signatur

We hurt people that love us,
Love people that hurt us

Permalänk
Medlem

Inte för att jag lovar att det hjälper. Men jag blir inte förvånad om det är minnesläckage på klientsida och/eller serversida då spelet har sina problem.

För att felsöka kan man se om det försvinner på en nyrestartad server med ett nystartat spel. Om problemet försvinner och det är på serversidan få man spela på servrar som startar om oftare eller be admin starta om oftare. Om det är på klientsidan får man själv starta om spelet ibland.

Permalänk
Medlem

upplever samma problem. sedan .5 patchen kanske?

Permalänk

Har alltid haft det och jag tycker att det är konstigt, mina speccs är väll inte så dåliga?

Permalänk
Medlem

Jag har ett Gtx 670 och har helt ofattbar dålig prestanda också, shit, jag vet nog inget sämre optimerat spel.

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad mellan olika servrar har jag märkt.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Jag har ett Gtx 670 och har helt ofattbar dålig prestanda också, shit, jag vet nog inget sämre optimerat spel.

Jag var inne på något åt det hållet också, men det är konstigt att det varierar beroende på vilken server man är inne i.

Permalänk
Medlem

Det är servrarna, på vissa så slutar spelet använda mer än 20% av CPU/GPU. Det är iaf så det har tett sig för oss.

Permalänk
Medlem

Testa byta server, annars så kan du ju dra ner post process(?) till disabled vilket tar bort bloom och sådant skräp vilket ska resultera i bättre FPS, men har också varit inne i servrar där man får 1-2 FPS ibland 10-15 FPS och jag sitter just nu vid 55-70 FPS beroende på vart jag är...

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz