[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Just det jag menade med det jag skrev
För en Hive server är väl sådan du kan flytta din gear med, eller har jag fått för mig helt fel ?

På samma sätt som att denna tråd handlar om Privat dayz server - SE 1911 servern.
Ändå kommer det in reklam om andra serverar ?

reklam var väl å ta i, jag tjänar inte ett öre på att drifta servern jag går back pga elräkningen

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Klart det är reklam, du vill ju ha in mer folk på din server eller hur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Just det jag menade med det jag skrev
För en Hive server är väl sådan du kan flytta din gear med, eller har jag fått för mig helt fel ?

På samma sätt som att denna tråd handlar om Privat dayz server - SE 1911 servern.
Ändå kommer det in reklam om andra serverar ?

Nej går inte på private hive.

Permalänk
Medlem

Har hittat ett nytt repository som gör det möjligt att uppdatera till DayZ 1.7.5.1. Försöket går av stapeln vid den vanliga omstarten kl 21.00. Har förberett en del så det borde gå snabbt om allt fungerar.

/smygarn

Permalänk

Låter kanon! hoppas det går vägen

Permalänk
Medlem

Idag runt 20.30 tiden åkte jag runt med min cross i wilderness, Koordinater 45/15 då jag skrev ner dem när jag hitta en ural.
I hopp om att finna ett camp forsatt jag söka i närområdet. Då blir jag först kickad (admin kick battleeye restiction 44 admin kick) Stod något i den stilen, Va i helvete är det första som slår mig, Då detta ALDRIG hänt sen jag började spela dayz för några månader sedan. Loggade in, Hann röra mig någon meter, Ser en helicopter och VIPS! Kickad igen samma meddelande. Undrar vafan som pågår och prövar igen och springer direkt till helicoptern som bara stod några meter bort och kollar gear. I samma ögonblick loggar caramintz in rakt framför näsan, Vänder sig om och börjar skjuta samtidigt som jag öppnar eld.

Jag blev självklart skogstokig när detta inträffade, Och de bröt ut lite rabalder chatten.
I samband blev även polaren bannad, Med all rätt om han nu Caramintz kan bevisa sin oskuld.

Jag hoppas innerligt att detta bara är ett i stört jävla sammanträffande, Eller så är det bara så enkelt att admin är en fuskare och abusar sina admin privilegier. Smygarn vad har du för relation med övriga admins? Kan du förklara för mig vad (admin kick battleeye restriction 44 admin kick) innebär? Det som stör mig är att det står ADMIN KICK!
Folk i chatten menade på att det var error, Men det tror jag svagt på eftersom jag googla upp hur det ser ut när man blir battleeye kickad och det står inte ett jävla SKIT om ADMIN KICK!

(Bevis)
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/45588-battleye-scri...

Varför blir jag kickad 2ggr? Och varför blir jag inte kickad en tredje gång? Min förklaring menar på att Caramintz då var i loading screen och hoppades att han skulle hinna in före mig eller att jag inte skulle försöka en tredje gång.
Jag tror vem som helst skulle bli fundersam om de hänt dem. Förklara tack.

Han stod sig oförstående till anklagelserna som även en dum schimpans skulle gjort i den situationen. Och skyllde på att han käkat och precis loggade, Jag hoppas maten smakade vidrigt och att du blir kronisk magsjuk din jävla basementrunkare!

Kommer inte spela på servern tills en vettig förklaring kommer, Ursäkta ovårdat språk. Tack för mig

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk

rent patetiskt visst kolla upp mig.. om jag hade gjort detta så hade jag väll för fan inte kickat dig ir ??? snälla du.. och för de andra varför i helvete skulle jag göra det för ???

Permalänk
Medlem

Läste du ens vad jag skrev? Vem som helst hade väl blivit fundersam och velat haft svar? Så även du om du var i min situation.

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk
Inaktiv

Jag ser inte vad i detta som skulle vara bevis?

Om jag förstår den tråden rätt handlar det om en admin som blir kickad när han försöker komma åt serverns kontrollpanel.

http://www.youtube.com/watch?v=NA7uaPstcdI

Där kan man se vad admins kan göra (Säger absolut inte att cara eller någon annan av våra admins gör detta! Vet ej heller om de har dessa verktyg). Om en admin vill ha gear så går det lägga in det när han är utloggad och han behöver således inte loota crash sites och kicka folk i närheten av dessa.

Den Caramintz jag mött på taviana instansen skulle inte kicka utan snarare skjuta.

Edit: Är det problem med uppdateringen som gjordes nyligen som kan varit roten till dessa problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Jag ser inte vad i detta som skulle vara bevis?

Bevis är väl ett lite väl starkt ord kan jag väl erkänna, Men jag syftade på att det inte stod något om admin kick.

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miiicro:

Läste du ens vad jag skrev? Vem som helst hade väl blivit fundersam och velat haft svar? Så även du om du var i min situation.

Hej! Märker att du är lite upprörd! Men det står admin kick pga BE är admin det också. Du länkade till 54 och inte 44. Så ingen människa kickade dig. Blir så ibland för mig också när synket mot private hive inte funkar som de ska. Att "cara" skulle göra något sådant låter befängt och det skulle han inte göra! Det blev så att han loggade in och du hade problem och ni stötte på varandra. Sedan att din vän säger opassande saker senare är ju en annan sak och det rättfärdigar en ban! Men säg gärna namnet på vännen så unbannar jag han i morgon efter jobbet om han fick en lång ban, och hoppas han ser det som en varning att man inte säger vad som hälst till varandra och det gäller inte bara mot admins utan mot alla spelare!

mvh
/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

men varför skulle jag ens vilja kicka dig ??? för en helis skull ??..... hade jag sj dött om jag visste att du va där ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Jag ser inte vad i detta som skulle vara bevis?

Om jag förstår den tråden rätt handlar det om en admin som blir kickad när han försöker komma åt serverns kontrollpanel.

http://www.youtube.com/watch?v=NA7uaPstcdI

Där kan man se vad admins kan göra (Säger absolut inte att cara eller någon annan av våra admins gör detta! Vet ej heller om de har dessa verktyg). Om en admin vill ha gear så går det lägga in det när han är utloggad och han behöver således inte loota crash sites och kicka folk i närheten av dessa.

Den Caramintz jag mött på taviana instansen skulle inte kicka utan snarare skjuta.

Edit: Är det problem med uppdateringen som gjordes nyligen som kan varit roten till dessa problem?

Hej!
Det är sant att vi kan göra mycket men inte så mycket! Inte med det verktyget vi har fått på 1911 Sedan har vi en uppgift att göra att ge en bättre upplevelse för andra och inte förstöra för dom. Ville bara säga de så det inte blir någon admin flame här i tråden!

mvh
/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är för mkt klagomål på admins och för mkt slumpmässiga saker. Just att det står admin kick gör väl att man misstänker att det är admin som sitter och kickar?

Permalänk
Medlem

Jag vill inte på något vis vara någon jävla besserwisser heller, Ni gör ett kanon jobb alla ni som håller servern igång. Men min kritiska ställning efter händelsen kommer kvarstå tyvärr. Om de nu är så som Caramintz säger, Då är får jag väl bli martyr då, På grund av min revolt mot ers höghet, I annat fall hoppas jag att du fått dig en tankbeställare i bästa fall, Du är den enda som vet vad som egentligen hände. Men nu släpper vi det här om ni admins inte har något mer att tillägga och kan väl istället diskutera upp daten.

Vad tycker ni om den?

För övrigt heter min Kompis Razk eller Razken och taggar |Black| innan namnet. Men han är värre tjurskalle än mig, Så osannolikt att han dyker upp närmaste tiden.

Visa signatur

Design Define R3 - Titanium Grey, AMD Phenom II X4 965 Black Edition, Corsair H50, ASUS M4A89GTD PRO, ASUS Radeon HD 6870, Corsair Force Series F60 60GB, Western Digital Caviar Green 1TB 64MB, Corsair HX750W

Permalänk

All cred till all admins och host, men jag önskar att ni lägger er tid som ni lägger på servern för att kolla över stabiliteten.

Har kört flera veckor på servern och är den bästa jag kört på hittils. Men ikväll var det _helt_ ospelbart.

Ses om någon vecka då det förhoppningsvis är stabilt igen

// [IS] klanen.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Admin Control Panel - youtube lookie lookie what we´ve got here

// PLAYER 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcfattinada:

Vårat ser typ ut så där fast vi kan inte göra nått med inspawnade gear (inget med gear föresten) om inte servern är avstängd typ. Det heter Bliss och finns filmer på tuben

Mvh
/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Det känns som att det är för mkt klagomål på admins och för mkt slumpmässiga saker. Just att det står admin kick gör väl att man misstänker att det är admin som sitter och kickar?

Hej! Klagomål kommer alltid att finnas och skall finnas i ett demokratiskt samhälle och ger oss feedback, men förklara gärna vilka slumpmässiga saker riktade mot oss? Vet bara om typ ett par saker under servens levnad oO betydligt mer mot random folk.

mvh
/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

backpacks

hej jag har lite frågor angående uppdaten igår som skedde.
det enda jag igentligen undrar är hur weponslotsen fungerar om jag har en alice pack kan jag då ha 2 vapen i den + 16 st pepsi?

Permalänk
Medlem

kollade upp de nu och det verkar som att det inte funkar alls med backpackuppdaten

Permalänk
Medlem

Varför är det så jävla mörkt på natten så det ser ut som man är instängd i en liten låda i andromeda galaxen ? . Lite mörkt ska det vara men så mörkt att det inte går att se marken ? Knappast

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Hej! Klagomål kommer alltid att finnas och skall finnas i ett demokratiskt samhälle och ger oss feedback, men förklara gärna vilka slumpmässiga saker riktade mot oss? Vet bara om typ ett par saker under servens levnad oO betydligt mer mot random folk.

mvh
/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Vart ingen RS klockan 12 idag. Kan någon admin, typ du då komma in och köra en rs snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Varför är det så jävla mörkt på natten så det ser ut som man är instängd i en liten låda i andromeda galaxen ? . Lite mörkt ska det vara men så mörkt att det inte går att se marken ? Knappast

du får ju tänka om du går i skogen mitt i natten utan några lysen så ser du ju faktist inte marken heller du har ju ingen aning om vad som ligger där eller?
sen kan du ju ba ställa in så du har gamma och brightness på fullt så der du mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

du får ju tänka om du går i skogen mitt i natten utan några lysen så ser du ju faktist inte marken heller du har ju ingen aning om vad som ligger där eller?
sen kan du ju ba ställa in så du har gamma och brightness på fullt så der du mer

Haha men hallå ? Bor du i stockholm och har alldrig varit ute när det är mörkt ? Jag vet iaf att man kan se marken framför en och se golv osv....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Haha men hallå ? Bor du i stockholm och har alldrig varit ute när det är mörkt ? Jag vet iaf att man kan se marken framför en och se golv osv....

Det finns inga golv i skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruski:

Det finns inga golv i skogen.

Men jag menar ju inomhus ? Det går inte heller att se vart looten är ....

Om man ska ha det så här jävla mörkt går det väll iaf göra så att man spawnar med en ficklampa ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Men jag menar ju inomhus ? Det går inte heller att se vart looten är ....

Om man ska ha det så här jävla mörkt går det väll iaf göra så att man spawnar med en ficklampa ?

Titta ner i golvet så ska det komma upp "loot texten" om det ligger något där.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar egentligen dag/natt-cykeln på den här servern, tycker det är natt flera gånger per IRL-dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Haha men hallå ? Bor du i stockholm och har alldrig varit ute när det är mörkt ? Jag vet iaf att man kan se marken framför en och se golv osv....

jag kan ju säga att jag på ute på ekerö på landet och jag kan säga att om jag går i skogen bakom mitt hus kl 2 på natten så ser jag ingenting alls om jag inte har någon form av lampa om det inte är stjärnklart och fullmåne.
jag ser nada då jag vet inte vart du bor men tro mig om du inte har någon ljuskälla i närheten så finns det nog inte så stor chans att du ser något alls i9 alla fall från min egen erfarenhet...
men som sakt ställ in dina vidio options till full gamma och brightness så kommer du se lite bättre sen