[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Hur fungerar egentligen dag/natt-cykeln på den här servern, tycker det är natt flera gånger per IRL-dygn.

det börjar bli mörk vid 4-halv 5 (servertid) sen blir det ljust igen när servern restartar (realtid)
KL:
00.00
06.00
12.00
18.00
21.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

det börjar bli mörk vid 4-halv 5 (servertid) sen blir det ljust igen när servern restartar (realtid)
KL:
00.00
06.00
12.00
18.00
21.00

De senaste dagarna tycker jag det har varit mörkt varje gång en timme innan servern ska restartas, börjar den om vid 12.00 då får man anta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

De senaste dagarna tycker jag det har varit mörkt varje gång en timme innan servern ska restartas, börjar den om vid 12.00 då får man anta?

det brukar va mörkt ungefär en timme innan servern restartar varje gång innan servern restartar vid:
06.00
12.00
18.00
har jag för mig men annars är det dag
om jag har fel får gärna någon rätta mig

Permalänk
Medlem

Då kanske admin kan svara på varför det är mörkt just nu, dvs 19.00.
Lite trist att det är natt 6 gånger per IRL-dygn..
speciellt med tanke på att det står [DAY] i serversignaturen.

Permalänk

mogna killar Bgr... hoppas ni njuter av bannen.. tyvärr så gav jag er inte perm som jag velat. men sitta o lipa i side o klaga hjälper inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caramintz:

mogna killar Bgr... hoppas ni njuter av bannen.. tyvärr så gav jag er inte perm som jag velat. men sitta o lipa i side o klaga hjälper inte

Vad hände egentligen?

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk

Folk försöker mäta e-penis, men förlorar för de inser inte att de käftar emot en som kan kicka/banna

Permalänk
Medlem

Mess with the Bull, you get the horns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krusken86:

Folk försöker mäta e-penis, men förlorar för de inser inte att de käftar emot en som kan kicka/banna

Det spelar det ingen roll vem man tjafsar mot men ligger lite i vad du säger.

mvh
/admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Då kanske admin kan svara på varför det är mörkt just nu, dvs 19.00.
Lite trist att det är natt 6 gånger per IRL-dygn..
speciellt med tanke på att det står [DAY] i serversignaturen.

bumpar detta i hopp om att någon admin ska svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

bumpar detta i hopp om att någon admin ska svara.

aha nu fattar jag vad du menar
ja varför har ni ändrat tids cykeln på servern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

bumpar detta i hopp om att någon admin ska svara.

Vi/jag som playing admin/admins har faktiskt ingen aning, men måste blivit strul efter uppdateringen och försöken innan som var. Tror "Smygarn" e medveten om detta och han kan kontrollera sådant men tid måste finnas. Precis som jag, småbarns far och gör detta på fritiden när tid finns Vi playing admins kan ju inte kontrollera några server inställningar eller något sådant som har med ingame att göra. Vi kan bara kicka, banna och starta om servern typ ja och stänga av den men inte starta den haha :S

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suddet:

Då kanske admin kan svara på varför det är mörkt just nu, dvs 19.00.
Lite trist att det är natt 6 gånger per IRL-dygn..
speciellt med tanke på att det står [DAY] i serversignaturen.

Det betyder att omstarterna strulat. Annars är det precis som ni tidigare skrivit. Det hinner mörkna innan omstarterna kl 12 och 18. För övrigt ska det vara ljust.

/smygarn

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren och hoppas det ordnar sig, tycker det är en riktigt härlig server med skön stämning och har hittills inte stött på en enda hacker vilket är väldigt positivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

All cred till all admins och host, men jag önskar att ni lägger er tid som ni lägger på servern för att kolla över stabiliteten.

Har kört flera veckor på servern och är den bästa jag kört på hittils. Men ikväll var det _helt_ ospelbart.

Ses om någon vecka då det förhoppningsvis är stabilt igen

// [IS] klanen.

Har fått in en del rapporter på att det gått segt, efter att vi kört in ny servermjukvara (Bytt från Bliss till Reality) och 1.7.5.1 patchen.

Kanske läge att titta vidare på alternativ. Hur är 1.7.5.1 på andra servers ?

/smygarn

Permalänk

Spelat en massa på andra serverar med 1.7.5.1 då när denna strular som den gör tyvärr.
Har inte stött på samma problem på de servrarna som denna när det gäller lagg och osynk.
För ofta när man spelar är det lagg spikes osv, man hoppar in i en bil tex. Tar ibland 5 sekunder eller upp till 30 sekunder innan man är i fordonet.
Eller man tömmer ett DMR mag i ryggen på en spelare ser träffarna, men 10 sekunder senare faller spelaren ihop och kill mess kommer upp.

Sen när det strullar med nattetid på server så försvinner suget med. Visst vill att det ska finnas mörker, men nu har man vant sig att man har det ljust på de tider det är mest spelare inne på servern.
Så något måste göra åt detta alt är att få oss andra att det är så här med mörker och ljus kommer att bli på servern. Innan fler spelare hoppar av =/

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Har fått in en del rapporter på att det gått segt, efter att vi kört in ny servermjukvara (Bytt från Bliss till Reality) och 1.7.5.1 patchen.

Kanske läge att titta vidare på alternativ. Hur är 1.7.5.1 på andra servers ?

/smygarn

Har inte kört på så många andra servrar så kan inte uttala mig.

Men som ett exempel kan jag ta att precis före posten här i forumet så frös hela spelet för oss (desync) i 4-5 minuter.
Vi 3 kunde springa runt som normalt lokalt på vår dator, men allt annat stod still (förutom zombiez som är klientbaserade).

Detta var bara spiken i kistan, för före detta under kvällen så var det dsync kanske varje minut i några sekunder.. Väldigt påtagligt när man satt i fordon.

Anledningen till vår diss var att vi vid tilfället hade tagit oss upp till Östra Arifielden, skutit av en survivor och tagit oss fram för att hitta en helikopter, vi reparerade den och tankade upp den, följt av att vi all dog instant.

Det som hände var att det frös medans jag sprang runt och lagade/tankade den. Och när väl servern "laggade" klart ett par minuter senare så small det till och alla vi vart dödade, utan att förstå varför. Och vi märkte att alla på servern hade fårr samma problem "Jävlar vilket lagg" för att citera några.
Vi hade tagit med oss ett fett fordon 200 slotare, men mycket gear. Så vi vart väldigt besvikna.

Men nog om det, det är en bra server, bara ni får ordning på allt tillslut som kommer vi tillbaka

// [IS] klanen.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå det här spelet går ut på?

Kan tillägga att jag låg på 20 zombie-kills när jag började!

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Skrivet av diezel:

Det är väl ändå det här spelet går ut på?

https://lh3.googleusercontent.com/-9Es1RSkH_B0/URrKZKPgSWI/AA...

Kan tillägga att jag låg på 20 zombie-kills när jag började!

Har fått sluta skjuta zeds, för folk skjuter mig istället
Gått från att plocka 200-300 zeds per liv till 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av diezel:

Det är väl ändå det här spelet går ut på?

https://lh3.googleusercontent.com/-9Es1RSkH_B0/URrKZKPgSWI/AA...

Kan tillägga att jag låg på 20 zombie-kills när jag började!

Fan vad bra! Snyggt!

Fick en idé! Vi får lite rörelse i tråden genom att vi postar bild med debugmonitorn alt. Looten våran. Som en liten skryt tävling!!!

Banditer posta eran bästa camp räd eller bästa stulna looten! Hur många bönor tog ni av en spelare på en gång?

Mördare posta eran kallblodiga debug med kills och -humanity! Ni som njuter av tillfället med apokalyps att kunna slå till kallblodigt B-)

Hjältar posta eran debug med zombiekills, +humanity och dödade banditer!

eller posta vad ni vill! Jag postar när jag kommer hem från jobbet B-)

Mvh
/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

haha ja lagget känns som ett problem polaren crashade vår nya heli igår bara för det laggade XD
men det är sånt man får ta tkr folk kan ta de lugnt och låta admins sköta detta i deras takt
dom jobbar redan hårt med att få alla på servern nöjda och dom gör ett bra jobb det minsta vi på servern kan göra är att ge dom tid att lösa problemen och inte stressa dom:)

Permalänk
Medlem

Hur får jag upp Debug monitorn?

Ja, ursäkta en dum bambi, men hur får jag upp Debug Monitorn? Jag har provat det mesta på flera olika servrar men
får inte upp den. Är den serverberoende eller är det något fel på min installation?
Sorry om denna fråga inte passar i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmile:

Ja, ursäkta en dum bambi, men hur får jag upp Debug Monitorn? Jag har provat det mesta på flera olika servrar men
får inte upp den. Är den serverberoende eller är det något fel på min installation?
Sorry om denna fråga inte passar i denna tråd.

tryck på scroll lock
fungerar bara på nyaste dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreagone:

tryck på scroll lock
fungerar bara på nyaste dayz

Tack, det fungerade. Men jag ser nu att "Blood level" eller vad det heter, inte kommer upp.
Det är ju intressant att få veta, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmile:

Tack, det fungerade. Men jag ser nu att "Blood level" eller vad det heter, inte kommer upp.
Det är ju intressant att få veta, eller?

Det får man höfta via symbolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

Fan vad bra! Snyggt!

Fick en idé! Vi får lite rörelse i tråden genom att vi postar bild med debugmonitorn alt. Looten våran. Som en liten skryt tävling!!!

Banditer posta eran bästa camp räd eller bästa stulna looten! Hur många bönor tog ni av en spelare på en gång?

Mördare posta eran kallblodiga debug med kills och -humanity! Ni som njuter av tillfället med apokalyps att kunna slå till kallblodigt B-)

Hjältar posta eran debug med zombiekills, +humanity och dödade banditer!

eller posta vad ni vill! Jag postar när jag kommer hem från jobbet B-)

Mvh
/Admin D01tY

Skickades från m.sweclockers.com

Mördare och postar min -humanity, inte så mycket men endå något

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av whenjohnfalldown:

http://img255.imageshack.us/img255/7555/2013021300001f.jpg

Mördare och postar min -humanity, inte så mycket men endå något

MVH
/Admin D01tY

Jäkla läskig bild!
Du är alltså admin och kan se varenda newspawn på kartan. Så sitter du med värsta sniperkanonen och knäpper dem för att sedan kunna
skryta med en massa mord och negativ "humanity". Det kan verkligen inte vara speciellt svårt!
Det är väl sådana som du som förstör hela spelet i grunden, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmile:

Jäkla läskig bild!
Du är alltså admin och kan se varenda newspawn på kartan. Så sitter du med värsta sniperkanonen och knäpper dem för att sedan kunna
skryta med en massa mord och negativ "humanity". Det kan verkligen inte vara speciellt svårt!
Det är väl sådana som du som förstör hela spelet i grunden, eller?

Say what? Jag ville bara starta att man postar lite bilder och ber om ursäkt om du tog illa vid dig! Pm'a gärna och förklara vad som gjort dig så arg och upprörd. Hjälper hemskt gärna till om det är något!

PS. Vårt verktyg är inte så avanserat och vi är seriösa admins på servern för att folk skall tycka de e kul att spela på 1911.

MVH
/Admin D01tY

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Admin med -100k humanity... Sweet!