Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem

Räknas fyndvaror ens som begagnade? Jag tror snarare de räknas som nya vad gäller att skilja mellan rättigheter för nytt vs begagnat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Räknas fyndvaror ens som begagnade? Jag tror snarare de räknas som nya vad gäller att skilja mellan rättigheter för nytt vs begagnat.

Mer eller mindre räknas de som nya åtminstone ur ett reklamationer spektiv. Garantier är däremot frivilliga, du kan dock ofta hävda tillverkargaranti oavsett.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Playstation 5 disc edition inkl CoD MWIII. Mycket bra pris då man får ett spel på köpte om man förhandsbokar. 6 189 kronor på Inet. Finns hos fler återförsäljare för 6 190 kr.

https://www.inet.se/produkt/6611425/sony-playstation-5-cod-mw...

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12624346

Det är ett uppenbart skämt eller? Ser det som en chans att spara 1kr, hur är det fynd?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Det är ett uppenbart skämt eller? Ser det som en chans att spara 1kr, hur är det fynd?

PS5 discversion inkl. ett spel brukar inte kosta 6200kr, snarare uppåt 7000kr så detta är ett ganska bra pris skulle jag säga.
Snarare standard att den ligger på 6700-7000kr och detta utan spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Det är ett uppenbart skämt eller? Ser det som en chans att spara 1kr, hur är det fynd?

Om inte annat så är det defintivt ett fynd för de som söker ett PS5 och MWIII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fifunen:

Produkt: PNY XLR8 CS3040 M.2 NVMe Gen4 SSD 1TB
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/harddiskar-l...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5655667
Pris: 599kr

Elgiganten "briljerar" som vanligt....
När jag beställde 2st fanns det "+25" kvar, och fick orderbesked i förrgår och besked om leverans idag, igår kväll fick jag SMS "ditt paket är försenat, beräknad ankomst 9/11"

Men nu kom ytterligare ett SMS: (8/11)
Bäste kund!
Produkt PNY CS3040 NVMe intern SSD (1TB) som ni beställt visar sig vara en utgående modell och den tillverkas inte längre
Vi kan därför inte leverera produkten och har krediterat köpet
Har du några frågor eller funderingar kan du nå oss på 0771 115 115
Mvh Elgiganten

🤡🤡🤡

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Det är ett uppenbart skämt eller? Ser det som en chans att spara 1kr, hur är det fynd?

Precis. Bara PS5 utan spel brukar vara betydligt dyrare än 6 189 kronor. Därav fynd för denna modell inkl CoD.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarragon:

Produkt: Belkin BoostCharge Pro Flex USB-C to USB-C 2.0 3M - Blue
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/363580-Belkin-BoostCharg...
Kategori: Övrigt
Pris: 149

5 års garanti, mycket flexibel, något tung. Silikonmantel och textilklädd yta. Laddar min laptop från en 65W-laddare utan problem. Inkluderar magnetfäste och metallpuck med klister att fästa på t.ex. skrivbordet.

Det är inte första gången Webhallen prissänker den här kabeln. Jag köpte en själv i somras och den är inte så dum.
Kabeln känns gedigen och klarar 60 W laddning enligt Belkin själva, men dataöverföringshastigheten är begränsad till USB 2-standarden, d.v.s. 480 Mbit/s.

Permalänk
Inaktiv

Såg Pixel 7 för 4790 kr hos Elgiganten. Det lägsta den har varit nere på tydligen och billigare än Pixel 7a när den var nedsatt till 4990 kr för ett tag sedan. Dålig koll på hur mycket som skiljer de åt förutom design (baksida i plast/glas).

Tror ni det blir bättre under Black Friday? Kanske nått bra erbjudande med abonnemang? Missade Comviqs Flash Sale av Pixel 6a med 20 GB för 195 kr/mån i 24 månader. Minns även nått hyfstat erbjudande på Pixel 7a från Elgiganten vid lansering. Hade annars tänkt invänta att Pixel 6a gå ner till 2990 kr igen men inte främmande för nyare eller bättre modell för nån tusing mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Såg Pixel 7 för 4790 kr hos Elgiganten. Det lägsta den har varit nere på tydligen och billigare än Pixel 7a när den var nedsatt till 4990 kr för ett tag sedan. Dålig koll på hur mycket som skiljer de åt förutom design (baksida i plast/glas).

Tror ni det blir bättre under Black Friday? Kanske nått bra erbjudande med abonnemang? Missade Comviqs Flash Sale av Pixel 6a med 20 GB för 195 kr/mån i 24 månader. Minns även nått hyfstat erbjudande på Pixel 7a från Elgiganten vid lansering. Hade annars tänkt invänta att Pixel 6a gå ner till 2990 kr igen men inte främmande för nyare eller bättre modell för nån tusing mer.

Du kan fortfarande köpa den svarta pixel 7 för det priset.
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Tror inte du kommer hitta en mycket bättre deal än detta under black friday om det du är ute efter är en Pixel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danieleet:

Du kan fortfarande köpa den svarta pixel 7 för det priset.
https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko...

Tror inte du kommer hitta en mycket bättre deal än detta under black friday om det du är ute efter är en Pixel.

Tack för påpekandet att det håller på att sälja slut. Beställt en nu. Osäkert det blir bättre under Black Friday men får den ca en vecka innan Black Friday så kan avvakta med att öppna den tills kusten är klar. Endast intresserad av Pixel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Såg Pixel 7 för 4790 kr hos Elgiganten. Det lägsta den har varit nere på tydligen och billigare än Pixel 7a när den var nedsatt till 4990 kr för ett tag sedan. Dålig koll på hur mycket som skiljer de åt förutom design (baksida i plast/glas).

Tror ni det blir bättre under Black Friday? Kanske nått bra erbjudande med abonnemang? Missade Comviqs Flash Sale av Pixel 6a med 20 GB för 195 kr/mån i 24 månader. Minns även nått hyfstat erbjudande på Pixel 7a från Elgiganten vid lansering. Hade annars tänkt invänta att Pixel 6a gå ner till 2990 kr igen men inte främmande för nyare eller bättre modell för nån tusing mer.

Tar man Pixel 7 med 24 månaders abonnemang hos Comviq så blir priset för mobilen 4488 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Tar man Pixel 7 med 24 månaders abonnemang hos Comviq så blir priset för mobilen 4488 kr.

Är man ute efter abonnemang/villig att byta till en annan operatör så är detta en bättre deal, men annars inte värt det imo för att spara in ~300 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Tar man Pixel 7 med 24 månaders abonnemang hos Comviq så blir priset för mobilen 4488 kr.

Kan inte hitta det. Hittar bara för 384 kr/månad med 20 GB surf på Comviqs hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Är man ute efter abonnemang/villig att byta till en annan operatör så är detta en bättre deal, men annars inte värt det imo för att spara in ~300 kronor

If i learned anything about the operators in Sweden is that you aren't rewarded for being a loyal customer. It is way more beneficial to switch once in a while, unless you are locked in for some reasons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

If i learned anything about the operators in Sweden is that you aren't rewarded for being a loyal customer. It is way more beneficial to switch once in a while, unless you are locked in for some reasons.

Hear hear!
+1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fetskaft:

Tar man Pixel 7 med 24 månaders abonnemang hos Comviq så blir priset för mobilen 4488 kr.

Skrivet av Randen:

Kan inte hitta det. Hittar bara för 384 kr/månad med 20 GB surf på Comviqs hemsida.

Undrar samma. Det är dessutom 10 GB surf för 382 kr/mån i 24 månader. 20 GB kostar 412 kr/mån i 24 månader. Tycker inte det är så billigt då jag inte måste ha så mycket surf, men för rätt pris är jag alltid intresserad.

Comviqs Flash Sale av Pixel 6a i 24 månader för 195 kr/mån och 20 GB var ju billigt, betalar man 1690 kr/år eller 141 kr/mån för 20 GB surf (räknar då att Pixel 6a är värd 2990 kr dvs. lägst kampanjpris).

Permalänk
Medlem

Verkar som CDON har börjat med sin black friday tidigt..

Bara skit och från andra företag..

CDON har verkligen sjunkit i mina ögon, kan inte minnas senast jag gjord en best där ifrån, men är några år nu.

För er som är nyfikna.
https://cdon.se/black-friday/

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Verkar som CDON har börjat med sin black friday tidigt..

Bara skit och från andra företag..

CDON har verkligen sjunkit i mina ögon, kan inte minnas senast jag gjord en best där ifrån, men är några år nu.

För er som är nyfikna.
https://cdon.se/black-friday/

1600 sidor med skit... Cdon är verkligen sämst.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

1600 sidor med skit... Cdon är verkligen sämst.

haha beredd att hålla med. Helt sjukt hur man kan sälja så mycket skit och inte ens billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

1600 sidor med skit... Cdon är verkligen sämst.

Är det bara för mig som de i alla fall verkar ha tagit sig tid med filtreringsrubrikerna... brandName, currentPriceInclVat....bland annat

Permalänk
Medlem

CDON:
Smart-TV LG 65NANO816QA NANO CELL WI-FI 65" LED 4K Ultra HD NanoCell
11 470,99 kr
-34%
Ordinarie pris: 17360 kr 😡😡😡😡

För 3 månader sedan 8888:- på Elgiganten

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

CDON är något av en viltdjursolycka - alla vet att djurets tid är över men ingen vill eller vågar ta initiativet att sätta punkt för lidandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormtrooper:

CDON är något av en viltdjursolycka - alla vet att djurets tid är över men ingen vill eller vågar ta initiativet att sätta punkt för lidandet.

Haha, skicka detta till ledningen! HoHoHo

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Elgiganten "briljerar" som vanligt....
När jag beställde 2st fanns det "+25" kvar, och fick orderbesked i förrgår och besked om leverans idag, igår kväll fick jag SMS "ditt paket är försenat, beräknad ankomst 9/11"

Men nu kom ytterligare ett SMS: (8/11)
Bäste kund!
Produkt PNY CS3040 NVMe intern SSD (1TB) som ni beställt visar sig vara en utgående modell och den tillverkas inte längre
Vi kan därför inte leverera produkten och har krediterat köpet
Har du några frågor eller funderingar kan du nå oss på 0771 115 115
Mvh Elgiganten

🤡🤡🤡

Lite off-topic och kanske passar bättre i en tråd om konsumenträtt, men... Om du fått orderbesked som inkluderar tidpunkt för beräknad leverans så är det nog att betrakta som ett ingånget avtal och då kan du kräva leverans.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Undrar samma. Det är dessutom 10 GB surf för 382 kr/mån i 24 månader. 20 GB kostar 412 kr/mån i 24 månader. Tycker inte det är så billigt då jag inte måste ha så mycket surf, men för rätt pris är jag alltid intresserad.

Comviqs Flash Sale av Pixel 6a i 24 månader för 195 kr/mån och 20 GB var ju billigt, betalar man 1690 kr/år eller 141 kr/mån för 20 GB surf (räknar då att Pixel 6a är värd 2990 kr dvs. lägst kampanjpris).

Räknar du bort kostnaden för abonnemanget, oavsett om du tar 10 eller 20 GB, så har telefonen efter 24 månader kostat 4488 kr. Abonnemang kostar pengar. Cashar man en Pixel 7 på Elgiganten för 4700 så ska man ju ändå ha ett abonnemang som sedan kostar pengar, men då har man iofs mer valfrihet.
Comviq brukar ha väldigt bra deals på abonnemang under black week så kan vara värt att vänta. Om man nu ändå ska teckna ett abonnemang.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fetskaft:

Räknar du bort kostnaden för abonnemanget, oavsett om du tar 10 eller 20 GB, så har telefonen efter 24 månader kostat 4488 kr. Abonnemang kostar pengar. Cashar man en Pixel 7 på Elgiganten för 4700 så ska man ju ändå ha ett abonnemang som sedan kostar pengar, men då har man iofs mer valfrihet.
Comviq brukar ha väldigt bra deals på abonnemang under black week så kan vara värt att vänta. Om man nu ändå ska teckna ett abonnemang.

Förstår inte hur det är en bra deal faktiskt. Kontant kostar Pixel 7 4790 kr. Köper jag den på Comviq för 382 kr/mån i 24 månader blir totalkostnaden 9168 kr, dra av 4790 kr för Pixel 7 och jag betalar ca 182 kr/mån för abonnemanget. Utan att binda mig kostar det abonnemanget 195 kr/mån. Så jag ska binda mig till Comviq i 24 månader för att spara 13 kr per månad? Nej tack. Ska jag binda mig kräver jag mer besparingar än så.

Ja, det återstår att se vad Comviq, Tele2, Tre osv. kommer med för erbjudanden under Black Week. Förra året tecknade min far abonnemang hos Tre via MediaMarkt med obegränsad data för 399 kr/mån inkl. iPhone 12. Ointressant för mig då jag inte behöver obegränsad data men perfekt för honom som bor på två olika ställen och inte kan ha fiber på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Elgiganten "briljerar" som vanligt....
När jag beställde 2st fanns det "+25" kvar, och fick orderbesked i förrgår och besked om leverans idag, igår kväll fick jag SMS "ditt paket är försenat, beräknad ankomst 9/11"

Men nu kom ytterligare ett SMS: (8/11)
Bäste kund!
Produkt PNY CS3040 NVMe intern SSD (1TB) som ni beställt visar sig vara en utgående modell och den tillverkas inte längre
Vi kan därför inte leverera produkten och har krediterat köpet
Har du några frågor eller funderingar kan du nå oss på 0771 115 115
Mvh Elgiganten

🤡🤡🤡

Konstigt, jag beställde en på Måndagskvällen och fick hem den idag.. Kan det vara för att du beställde 2?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Konstigt, jag beställde en på Måndagskvällen och fick hem den idag.. Kan det vara för att du beställde 2?

@Exydia

Samma här, jag har fått min

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 7200MHz cl34 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Konstigt, jag beställde en på Måndagskvällen och fick hem den idag.. Kan det vara för att du beställde 2?

Samma här, beställde typ 16:30 på måndagen, och fick det till postombud vid 11 idag.