problem och "missnöje" med galaxy S2. Vill fräscha upp den lite

Permalänk
Medlem

problem och "missnöje" med galaxy S2. Vill fräscha upp den lite

Hej swec!

Införskaffade mig en s2 för ett tag sen. Är supernöjd med nästan allt på telefonen. Men efter näst senaste och senaste uppdateringen har telefonen gått åt skogen. Touchen vart helt off efter senaste update:n. har provat att "recalibrate" för båda axlarna för touchen, men utan resultat. Men touchen är bara dålig vid skärmlås och under bruk av appar. I menyer och liknande fungerar den som den ska. Har även lite problem med "hemknappen" När jag trycker på den, kommer bakgrunden upp, men det tar cirka 2 sekunder innan ikonerna kommer upp på skärmen. Sen tycker jag att den är lite tråkig i utseendet. Någon som vet om/hur man kan fixa lite snyggare teman och liknande? Har dragit upp kontrasten lite för skarpare kanter, samt ändrat lite teckensnitt. Men inte mycket mer än så. Finns det även någon app eller liknande så man kan tweeka prestandan lite? Tycker det är roligt att klocka datorer så skulle vara kul att kunna leka lite med telefonen

PS: Vill INTE ha några "du skulle köpt en iphone" inlägg eller dylikt. Då är det raka vägen till moderatorerna. Tack !

Mvh

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid roota telefonen och byta ROM om den känns ostabil.

För att ändra utseende/"tema" behöver du bara byta till en annan launcher. Några du kan kolla på är launcher PRO, go launcher och nova launcher. Sen kan man ladda ner massvis med olika teman och plugins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Du kan ju alltid roota telefonen och byta ROM om den känns ostabil.

För att ändra utseende/"tema" behöver du bara byta till en annan launcher. Några du kan kolla på är launcher PRO, go launcher och nova launcher. Sen kan man ladda ner massvis med olika teman och plugins.

Laddar man ned via google play eller från datorn?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av flipp3n:

Laddar man ned via google play eller från datorn?

googla rootning Och sen lite guider kan rekommendera Ressurection rom !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Laddar man ned via google play eller från datorn?

Yes box. Jag känner samma sak för min SII:a körde tidigare GO Launcher och GO Locker för skärmlås och hemskärm. Fungerade för det mesta helt ok, men buggade sig ibland så att jag fick två låsskärmar.

EDIT:

Missade ett "eller" där. GO Launcer finns att ladda ned från Google play. Root kan du göra antingen vi Google play eller datorn.

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk
Medlem

Skulle också rekommendera att lägga in en annan rom.
Annars så kan du köra en factoryreset i hopp om att touchproblemen försvinner.
Om du vill ändra utseende så byt din launcher. Själv kör jag nova och är jättenöjd.

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1116898-ro...

Är en tråd jag kan rekommendera. tjuvkollar själv på den när de är dags

Permalänk
Medlem

Gjorde en factory reset och nu är allt lika smidigt som det var innan. Har kollat lite på launcers men blir inte så klok av det. Hur funkar det ?

EDIT: Någon som har tips för några shyssta och snygga plugins?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Märkte även nu att den gröna linjen för "Pattern-lock" inte visar sig när jag gör mitt mönster för att låsa upp telefonen. Något tips ? använder just nu Go launcer

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Märkte även nu att den gröna linjen för "Pattern-lock" inte visar sig när jag gör mitt mönster för att låsa upp telefonen. Något tips ? använder just nu Go launcer

Det ska vara så

Inställningar -> Säkerhet -> Gör mönster synligt.

Permalänk
Medlem

är väldigt nöjd nu när jag lekt runt lite med GO launcer. Men jag vill ha en clock widget. Har installerat två stycken men får dom inte till hemskärmen. Hur gör jag ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Inaktiv

Testa Cyanogenmod. Den är väl kanske den mest stabila mjukvaran, och är av original Android-look. Fixa lite teman på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flipp3n:

Gjorde en factory reset och nu är allt lika smidigt som det var innan. Har kollat lite på launcers men blir inte så klok av det. Hur funkar det ?

EDIT: Någon som har tips för några shyssta och snygga plugins?

Vilken android version kör du? (inställningar>om telefonen>android version) Har du uppdaterat nyligen?
Hur som helst avskyr jag personligen all typ animering. Kör du ICS kan du gå in i inställningar>utvecklaralternativ och stänga av alla "skala för xxxxx". Telefonen kommer reagera betydligt snabbare och man slipper mycket mikrolagg. Sedan kan man även leka lite med inställningarna i launchern. Där finns i regel flikar där man kan deaktivera animeringar och dyl. Även det kan snabba upp mobilen.
Widgets: Långklick på skrivbordet då kommer det fram en menu där du kan välja lägga till widgets.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

är väldigt nöjd nu när jag lekt runt lite med GO launcer. Men jag vill ha en clock widget. Har installerat två stycken men får dom inte till hemskärmen. Hur gör jag ?

Ladda ner Fancy widget, den har väder och klocka. DU kan ställa in den på många sätt och med många teman.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Har nu lekt runt lite mer och fått till det så att jag är nöjd ! Har dock ett litet problem, när jag får ett sms och drar ner listen från toppen av skärmen och klickar på meddelandet. Så får jag upp ett till skärmlås med patternlock. Har alltså två stycken skärmlås? hur fixar man det ?

Går det även att få menyerna i telefonboken samt meddelande och dylikt att vara likadant som utseendet på min hemskärm, utan att använda tema?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Har nu lekt runt lite mer och fått till det så att jag är nöjd ! Har dock ett litet problem, när jag får ett sms och drar ner listen från toppen av skärmen och klickar på meddelandet. Så får jag upp ett till skärmlås med patternlock. Har alltså två stycken skärmlås? hur fixar man det ?

Märkligt! Kan inte hitta något sådant låsalternativ i mina lurar.

Permalänk
Medlem

Märkligt! Kan inte hitta något sådant låsalternativ i mina lurar.[/QUOTE]

Nu vill jag ta bort lockern jag installerade men jag får inte bort den,haha Det är en GO locker, lyckas bara inaktivera den. Inte avinstallera den

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Att trolla är inte ens lite tillåtet - vänligen anmäl direkt när det trollas, tack!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.