Samsung Galaxy S III uppdateras med Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk
Avstängd

själv har man haft 4.1 sen i juli

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

SIII:an är en av de populäraste modellerna på marknaden, samt att den passar i ett sammanhang där entusiast-prylar diskuteras. Många har nog sett fram rikligt till denna uppdatering, därför tror jag minsann att denna nyhet är på sin plats.

Kan tänka mig att en del tycker det är extremt upphetsande att få en uppdatering till sin mobiltelefon, men det finns faktiskt sidor som tex swedroid som är fokuserade på just android som är till för de som blir upphetsade av detta och låt Sweclockers vara till för oss som blir extremt upphetsade (nåja) av hårdvara/datorer/mjukvara.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Gött!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Då väntar jag ivrigt på 4.1 till min Note också tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Nu väntar vi bara på att Sony får tummen ur och släpper en uppdatering till sina mobiler inom kort.

Ligger inte dom fortfarande kvar på 2.43 på många av sina modeller :O?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Sweclockers målgrupp blir bara mindre och mindre. Först androidanvändare pga sweclockers vinklande videos och val av artiklar. Nu den specifika modellen galaxy s3 vilket är helt ointressant för 95% av sweclockers besökare.

Även om folk tycker olika och vissa åsikter har mer stöd än andra trodde jag denna webbtidning var objektiv men som många redan nämnt sjunker nivån.

Permalänk
Medlem

Nexus om man ska ha Android. Ska man ha massa kladd och skit kan man gå till iOS där man ändå inte kan bestämma hur saker och ting ska fungera. Samsung har dessutom så extremt fullt UI att man blir mörkrädd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ligger inte dom fortfarande kvar på 2.43 på många av sina modeller :O?

Tror du menar 2.3 och ja.
Sony verkar vara skit dåliga på att uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Bara jag som tycker detta är en fullständigt ointressant nyhet? Bara spel och mobilnyheter här nu för tiden känns det som :/

Allvarligt talat, en uppdatering av mjukvaran till EN MODELL? Okej om det var själva android som fick en ny version, det kanske kan vara värt en nyhet men vad jag minns har sweclockers redan haft en eller två nyheter om just android 4.1?

Jag hade förstått dig om det vart en nyhet gällande Huawei eller någon annan mindre känd aktör men nu handlar det trots allt om den bästsäljande Android telefonen i historien

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Kan tänka mig att en del tycker det är extremt upphetsande att få en uppdatering till sin mobiltelefon, men det finns faktiskt sidor som tex swedroid som är fokuserade på just android som är till för de som blir upphetsade av detta och låt Sweclockers vara till för oss som blir extremt upphetsade (nåja) av hårdvara/datorer/mjukvara.

Är man inte intresserad av mobilenheter så kan man väl bara skippa att läsa dessa apple, samsung etc nyheter?

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla gnällande, när dom äntligen börjar informera om andra mobiler än Crapples Iphone 4-5 så är det bara ett jävla gnäll har ni inget viktigt att bidra med till nyheten så håll hellre käften då...

On topic

Skönt att Samsung börjar rulla ut Jelly Bean, folk kanske tycker det är segt med hela 2 månaders väntetid på uppdateringen men touchwiz och liknande måste anpassas. Har dock aldrig förståt varför man inte kör en global roll out istället för att skippa OS'et till olika länder på olika tider då android har alla språk redan färdiginstallerade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av webspirits:

Även om folk tycker olika och vissa åsikter har mer stöd än andra trodde jag denna webbtidning var objektiv men som många redan nämnt sjunker nivån.

Med tanke på att de skriver obalanserat mycket om iPhone så kan jag inte annat än att hålla med dig.

Om nu Sweclockers har tänkte sig fortsätta bevaka den mobila marknaden så lär de behöva öka antalet artiklar ganska mycket för att kunna fortsätta vara objektiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Tror du menar 2.3 och ja.
Sony verkar vara skit dåliga på att uppdatera.

Självklart, av nån anledning blandade jag ihop modellnumren med ACDsee Classic 2.43 som jag använt som bildvisare i motsats till Picassa och allt annat skräp genom tiderna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har jag ju kört över en månad på min X10mini (första versionen) och det flyter på fint
Tur man har så bra portare på sin telefon som släpper bra releaser. Tror till och med det kom före på min mot SIII och då är X10mini till och med unsupported och LDPI.

PS. Jaja ni behöver inte påpeka att jag kör CM10 för det vet jag redan

Permalänk
Medlem

Har kört Samsungs 4.1 på SGS3 en tid nu (inofficiella versioner som hittat ut) och det har varit en trevlig upplevelse.

Gränssnittet är rappt och bra, och har fått små smarta förbättringar här och där. Bl a är det nya notifikationssystemet riktigt informativt, utan att kludda ner fältet med flera notifikationer av samma sort.

Röstfunktioner brukar vara sådär men Google Now är nog den bästa jag testat hittills, mest pga att den är snabbast och har skalat bort onödigt fluff genom att hålla sig till snabba kommandon.

Överlag tycker jag Google imponerar med hur mycket Android utvecklats funktionsmässigt de två senaste åren och Samsung lyckas även bättre med sitt UI.

Skrivet av webspirits:

Sweclockers målgrupp blir bara mindre och mindre. Först androidanvändare pga sweclockers vinklande videos och val av artiklar. Nu den specifika modellen galaxy s3 vilket är helt ointressant för 95% av sweclockers besökare.

Även om folk tycker olika och vissa åsikter har mer stöd än andra trodde jag denna webbtidning var objektiv men som många redan nämnt sjunker nivån.

Objektivitet syftar snarare på en saklig inställning till det man skriver, snarare än en jämn fördelning mellan ämnen oavsett vikt och intresse för dem. Framförallt eftersom det senare påverkas av arbetstid.

Att det förekommer artiklar som man inte är intresserad av måste vara bland de allra minsta problem man kan tänka sig. Ingen tvingar oss att klicka oss in på varje artikel utan vi kan läsa rubriken och snabbt avgöra om vi är intresserade av den. Sidans innehåll är gratis och passar det inte kan du säkert hitta andra sidor som passar dig bättre. Det är för övrigt rent löjligt att skriva att de riktar sig till Android-användare med tanke på att det skrivs fler artiklar om iPhone och Apple.

Vill man visa att man inte är intresserad, och därmed hoppas att innehållet ändras, gör man det via att inte klicka på nyheten. Då får nyheten färre klick och om det blir få nog så kommer nog antalet att minska.

Permalänk
Medlem

Nice bra att dom valde öst länderna som test kaniner hehe

Så kan vi andra få en helt färdig JB utan buggar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Skönt att Samsung börjar rulla ut Jelly Bean, folk kanske tycker det är segt med hela 2 månaders väntetid på uppdateringen men touchwiz och liknande måste anpassas. Har dock aldrig förståt varför man inte kör en global roll out istället för att skippa OS'et till olika länder på olika tider då android har alla språk redan färdiginstallerade.

Det görs regionella anpassningar också. Bl a finns det skillnad på näten i olika länder (även när det gäller samma teknik) så det anpassas efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det görs regionella anpassningar också. Bl a finns det skillnad på näten i olika länder (även när det gäller samma teknik) så det anpassas efter det.

Låter troligt ja men borde inte ta så lång tid att göra dom ändringarna dock.

Permalänk
Medlem

Har kört 4.1.1 i ett par dar nu, original testversion(den sista) PDA: I9300XXDLI8 CSC: I9300OXADLI8 för United Kingdom, och det är verkligen mycket mer smooth än ICS. Skärmarna glider fram som på kullager och det är mycket snygga transitioneffekter, verkar dra något mer batteri och det är förståeligt eftersom hårdvaran utnyttjas mer. Men förhoppningsvis kan det optimeras efter ett par uppdateringar. Kommer såklart att uppgradera till den skarpa så fort den släpps!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot 4.1 Jelly Bean till min S2a men det kommer väl antagligen inte förrän i jul eller nästa år?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Så lägligt, hoppade precis Apple tåget efter 4 år med iPhone till en Galaxy S3 igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Kan tänka mig att en del tycker det är extremt upphetsande att få en uppdatering till sin mobiltelefon, men det finns faktiskt sidor som tex swedroid som är fokuserade på just android som är till för de som blir upphetsade av detta och låt Sweclockers vara till för oss som blir extremt upphetsade (nåja) av hårdvara/datorer/mjukvara.

En smartphone är i stort sett en dator. Iaf är det hårdvara som har fått en mjukvaruuppdatering samt att man kan klocka den och finns (snart) i Sverige. Hur kan den inte platsa på Sweclockers?

Permalänk

Testade precis att uppdatera enheten efter att ha läst den första raden i artikeln. Det är vad som händer om man inte läser klart... Nu får jag testa att uppdatera alla dagar tills det går! 8/

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Har kört 4.1.1 i ett par dar nu, original testversion(den sista) PDA: I9300XXDLI8 CSC: I9300OXADLI8 för United Kingdom, och det är verkligen mycket mer smooth än ICS. Skärmarna glider fram som på kullager och det är mycket snygga transitioneffekter, verkar dra något mer batteri och det är förståeligt eftersom hårdvaran utnyttjas mer. Men förhoppningsvis kan det optimeras efter ett par uppdateringar. Kommer såklart att uppgradera till den skarpa så fort den släpps!

Jag stannade vid LI7 då den fungerade tillräckligt bra och med den har jag faktiskt bättre batteritid än med ICS. Man får dock tänka på att om man lägger in en ny ROM och wipear så kan den dra lite mer batteri i början då den måste bygga upp all cache igen under användandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Ser verkligen fram emot 4.1 Jelly Bean till min S2a men det kommer väl antagligen inte förrän i jul eller nästa år?

Har för mig att Samsung sagt Oktober/November för SGS2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Har för mig att Samsung sagt Oktober/November för SGS2.

Mkt riktigt http://www.swedroid.se/samsung-sverige-meddelar-nar-galaxy-s2...

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Ligger inte dom fortfarande kvar på 2.43 på många av sina modeller :O?

Kan hända men det är säkert på de från 2010 eller äldre.
De som släpptes 2011 har iaf så att det går att uppgradera till 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Har för mig att Samsung sagt Oktober/November för SGS2.

Det tackar vi för... november enligt Swedroid.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Samsung är en av dom första som uppdaterar till jb. Så förstår inte hur folk kan klaga på att dom är långsamma. Vad jag vet är det bara Nexus enheter och ett par få surfplattor som fått det.
Men jag förstår inte varför detta blir en nyhet på sweclockers och uppdateringen i sig är inte så speciellt märkvärdig heller. Skillnaden är minimal.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt! Skönt att det verkar som att S2 också ska få JB. Är helnöjd med min S2 och ser för nuvarande ingen vits med att uppdatera till S3an men det är alltid kul att äldre modeller inte glöms bort!

Och för er som klagar om att Swec kör artiklar som gäller annat än ren hårdvara: Jag tror att swec priorierar nyhgeter om hårdvara och datorer, men finns det inga nyheter att tillgå så ser jag inget problem alls att de skriver om tech i allmänhet. Är man inte intresserad av nyheten så behöver man inte läsa den, punkt!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.