Permalänk
Medlem

Extremt seg dator

Hej Sweclockers!

Min lillebror köpte i julas en dator från komplett.se, som har blivit EXTREMT seg, trots att jag har ominstallerat Windows och installerat de nyaste drivrutinerna till både moderkort och grafikkort.

Den är dock bara seg i Windows och när man surfar, den laggar aldrig när man spelar, utan då fungerar den klockrent. Det tar tex 30sek för datorn att öppna menyn som kommer fram om man högerklickar på en mapp. Omstarter och uppstarter är också väldigt sega. Vid vanlig surfning så tar det ibland upp till en minut att hämta en vanlig webbsida (swec t ex).

Här är en länk till vad som finns i datorn: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10520

Det sitter ju en ssd i den, så man tycker att den borde vara snabb.

Har dock googlat lite på SSD:n och även tittat här i forumet, och det verkar ju inte vara världens bästa enhet direkt men den borde ju ändå inte vara såhär seg tycker jag.

Någon som har någon ide?
All hjälp uppskattas.

Mvh Marcus

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har du senaste firmware:n på ssd:n (dock tycker man den skulle vara allmänt seg och inte ibland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Har du senaste firmware:n på ssd:n (dock tycker man den skulle vara allmänt seg och inte ibland?

Det har jag ingen aning om, har aldrig uppdaterat den, så troligtvis inte.

Men om man läser recensioner så verkar det ju vara en värdelös enhet, så man kanske kan reklamera den till komplett?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Corsair Nova är riktigt usel, så är den köpt som färdig dator, varför inte?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Corsair Nova är riktigt usel, så är den köpt som färdig dator, varför inte?

Ska skicka iväg i ett mail till komplett och höra vad de kan göra

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Länka till produktens prisjakt-sida i ditt mail så det får substans
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=920496

Har en kompis som köpte en sån beggad för 200kr, han kastade ut den genom fönstret (bokstavligen)
Tur han bor mitt i skogen!

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Länka till produktens prisjakt-sida i ditt mail så det får substans
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=920496

Har en kompis som köpte en sån beggad för 200kr, han kastade ut den genom fönstret (bokstavligen)
Tur han bor mitt i skogen!

Ja, jag får göra det, bra idé!

Tror ni att jag kommer få lov att skicka in hela datorn till Komplett?

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!