problem med radeon mobility x1400

Permalänk

problem med radeon mobility x1400

Ska installera radeon mobility x1400 på en dell-bärbar efter att jag installerat om win 7 och drivrutinerna på dells hemsida fungerar inte på win 7 och nya drivrutiner för detta gamla kort verkar inte finnas.

får felmeddelandet:

"Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setyp."

kommer ihåg att jag hade detta problemet sist gång med när jag installerade om men jag minns inte hur jag löste det då.

har googlat på det och hittat info om att köra mobilitymodder på drivrutinerna och har provat detta. installationen går igenom och datorn startas om. Catalyst control center finns i menyn men inget händer när jag försöker starta det.

problemet är att jag inte kan få ut bilden till tvn utan ati drivrutiner:/

nån som vet hur jag fixar detta?

mvh/slobbster

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem

Windows update borde fixa drivers åt dig om du låter det.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

ATI driver 10.2 till vista är senaste version du kan köra det kortet med och det är en vista drivrutin så är lite krångel att få in den men ska fungera ihop även med win7.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Tack för tipsen! Får prova detta! Vad innebär det att det kan vara problem att få in det på windows 7?
Jag har försökt med windows update men det står att den bästa drivrutinen är installerad, det är standard drivrutin. Men med den kan jag inte få bild på tvn, hittar inte skärmen om jag trycker på "hitta" i inställing av upplösning m.m.

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem

1. vad har du för anslutning till tvn?

2. har du provat att göra det via windows skärminställningar? ("hitta", klicka på den oupptäckta skärmen, välj anslut ändå)

3. med att det kan vara komplicerat menar han nog att du kanske måste påtvinga en installation av mjukvaran via enhetshanteraren...

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Permalänk

får prova ditt förslag silicon111, det andra fungerade dessvärre inte:/ installationen går igenom och datorn startas om men inga filer har blivit installerade:S
edit: jaha det var länken till 10.2...skumt att den inte vill installeras, i loggen står det att det är gjort:S

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobbster:

får prova ditt förslag silicon111, det andra fungerade dessvärre inte:/ installationen går igenom och datorn startas om men inga filer har blivit installerade:S
edit: jaha det var länken till 10.2...skumt att den inte vill installeras, i loggen står det att det är gjort:S

Det är fel, såg det jag med. Du ska ha specielt för bärbar. Vad heter din DELL dator?

Permalänk

inspiron 6400

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobbster:

inspiron 6400

Prova http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/Product/inspiron...

Annars vet jag inte mer:)

Och välj vista 32bit.

Permalänk
Medlem

Det är ej mobility drvers detta

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Jag lyckades få det att installera nu genom att köra mobility modder på 10.2an. Dock blev det inte som jag ville. Den hittade tvn med o ccc är installerat. Med dessa drivrutiner fungerade bara 1680x1050 i upplösning på laptopen som blev alldeles för smått på den lilla skärmen. Sänkte jag upplösningen så fylldes inte hela skärmen upp, svarta kanter runt om. Upplösningen på tvn var dock ok. Hjälpte inte att jag inaktiverade tvn heller, var tvungen att avinstallera igen för att få normal upplösning på laptopen. Ska prova dell-länken med!
Tack för all hjälp alla ändå! På nått sätt ska jag väll få igång den, annars får laptopen prova sina vingar från balkongen!^^

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobbster:

Jag lyckades få det att installera nu genom att köra mobility modder på 10.2an. Dock blev det inte som jag ville. Den hittade tvn med o ccc är installerat. Med dessa drivrutiner fungerade bara 1680x1050 i upplösning på laptopen som blev alldeles för smått på den lilla skärmen. Sänkte jag upplösningen så fylldes inte hela skärmen upp, svarta kanter runt om. Upplösningen på tvn var dock ok. Hjälpte inte att jag inaktiverade tvn heller, var tvungen att avinstallera igen för att få normal upplösning på laptopen. Ska prova dell-länken med!
Tack för all hjälp alla ändå! På nått sätt ska jag väll få igång den, annars får laptopen prova sina vingar från balkongen!^^

Eller installera xp/vista. Native stöd för drivrutinerna som finns på dell.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av slobbster:

Jag lyckades få det att installera nu genom att köra mobility modder på 10.2an. Dock blev det inte som jag ville. Den hittade tvn med o ccc är installerat. Med dessa drivrutiner fungerade bara 1680x1050 i upplösning på laptopen som blev alldeles för smått på den lilla skärmen. Sänkte jag upplösningen så fylldes inte hela skärmen upp, svarta kanter runt om. Upplösningen på tvn var dock ok. Hjälpte inte att jag inaktiverade tvn heller, var tvungen att avinstallera igen för att få normal upplösning på laptopen. Ska prova dell-länken med!
Tack för all hjälp alla ändå! På nått sätt ska jag väll få igång den, annars får laptopen prova sina vingar från balkongen!^^

Eller helt enkelt lägga in XP som den väl är tänkt med från början?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Eller helt enkelt lägga in XP som den väl är tänkt med från början?!

njae, det är pappas dator och han har slarvat bort xp-skivan:) men körde win 7 innan jag installerade om men jag kommer inte ihåg vilka drivrutiner jag hade då bara:/

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W