Microsoft Surface prissatt – börjar på 499 dollar

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface prissatt – börjar på 499 dollar

Mjukvarujätten Microsoft är på väg att ge sig in på surfplattemarknaden med den egna modellen Surface. Nu avslöjas prissättningen på Microsofts officiella webbplats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

För dyrt.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av grottsten:

För dyrt.

Billigare än 3e generations iPad med likt minnesutrymme...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Nästan lite Äpplevarning på priset per GB där på de olika modellerna!

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Hedersmedlem

För 5000 kan jag mycket väl tänka mig att hoppa på deras satsning.

Det är uppenbart att Microsoft på bred front försöker göra en modern Apple-transformering, men jag gillar vad jag ser (bortsett från Metro på vanlig PC), så varför inte?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

För mycket för en platta även om den ser vansinigt lyxig och smidig ut i mina ögon. Gillar designen på allt utom os.
Hade jag inte varit anti "metro" och prislappen vart en tusing under nuvarande med touchbrädan så tror jag en hade dykt ner i lådan snabbt efter release.
(jo jag vet att modern ui är kalas på platta och mobil men jag uppskattar inte designen då den känns lite lekstuga. Presonlig åsikt)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Pro versionen är nog mer intressant för min del.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

En platt M$ platta med ett Apple pris. Dock såg den lite småhäftig ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Verkar faktiskt ganska kul, om jag ska vara ärlig!

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur den är i verkligheten

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tycker faktiskt det är ett helt okej pris. Kan man lägga in en vettig linuxdistribution för den här typen av plattform som stödjer touch hade jag nog varit spekulant.

Jag gillar Apples design, men jag tycker att MS har lyckats shapa upp sitt design-team. Både Surface och deras telefon [1] ser bra ut, faktiskt bättre än Apples motsvarigheter.

[1] http://wp-life.com/wp-content/uploads/2012/06/windows-phone-8...

Skrivet av Waowt:

Blev lite sur när jag såg upplösningen. För låg tycker jag. En anledning till att iPad 3 är ett utav de bästa plattorna. Annars är det väl inga fel på prestandan.

Sant! Man har blivit lite bortskämd när det gäller pixelmängd. Men man ska inte kasta pixlar åt svin heller

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Billigare än 3e generations iPad med likt minnesutrymme...

Blev lite sur när jag såg upplösningen. För låg tycker jag. En anledning till att iPad 3 är ett utav de bästa plattorna. Annars är det väl inga fel på prestandan.

Permalänk

Gillar idén med "tangentbordet" i locket och stativet.

Men det känns som de borde ligga ca 100-200 $ lägre i pris för att vara konkurenskraftiga, de ligger ju trots allt efter både ios och android plattorna.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad det ger att köpa RT versionen. Om man ska ha Windows så ska det ju vara riktiga och klara köra sina gamla Windowsprogram annars är det ju bara som vilken surfplatta som helst fast med färre appar.

Permalänk
Medlem

Ja om man kan blåsa om den med något annat kul så varför inte men nuvarnde appar i deras store är inte vidare imponerande.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Helt ok pris, även om jag tycker att de hade kunnat skicka med ett TouchCover för det där priset.

Tror nog jag väntar ett tag tills Surface Pro kommer, den ser onekligen väldigt intressant ut!

Permalänk
Skrivet av altair4:

Förstår inte vad det ger att köpa RT versionen. Om man ska ha Windows så ska det ju vara riktiga och klara köra sina gamla Windowsprogram annars är det ju bara som vilken surfplatta som helst fast med färre appar.

Why? Jag köper givetvis en platta för att använda som en platta - och där har jag inget som helst behov att köra Photoshop eller whatever.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Stilig, men det känns som den passar studerande i skolan eller liknande. Surfplatta + fotstöd + tangetbord.

Permalänk
Medlem

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Vilket överpris. Får ju typ samma platta om man köper Nexus 7 för under 50% av priset.

Kan man lika gärna vänta på pro-versionen och ersätta sin laptop istället för att behöva ha 2 enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Man kan inte översätta priset direkt då andra faktorer spelar in såsom moms osv.

1366x768 upplösning? Är det ett skämt eller har dom bara skrivit fel?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

699 USD är ungefär 4631 kr, men sedan ska vi ju såklart betala moms för det!

4631 * 1,25 vilket blir ungefär 5789 kr avrundat.

Jag gick på Googles växlingskurs när jag kollade.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Flopp, för dyrt och för llitet användingsområde..

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skäggig legend

Tycker de kunde pumpa upplösningen mera. Kombinerar man det tillsammans med priset så är det inte mycket till en iPad dödare i mina ögon.

Nexus 7 är otroligt mycket mer intressant tillsammans med Apples iPad "mini" (om den lanseras).

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Med moms kanske?

Permalänk
Medlem

Surface PRO blir nog min första surfplatta. Har en digitilizer och en penna på min mobil så att ha det på en platta skulle sitta väldigt fint. Synd bara att upplösningen är så låg. Har högre på mobilen som är 5,3" och att sänka upplösningen och gå till 10" känns inte särskilt kul.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Glöm inte räkna med 25% moms. Utan moms blir det ~4600.

https://www.google.com/search?q=699+USD+in+sek

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Blir lite sugen Men har den plats för minneskort? Om inte så är det lite fult att ta så mycket betalt för mer minne. Inte för att det angår mig, kommer inte lagra några stora filer på den ändå om jag köper den, men jag tycker ändå att det är fult att ta bort möjlighet att lägga till mer minne och sen ta så mycket betalt för lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Giuffria:

Vilket överpris. Får ju typ samma platta om man köper Nexus 7 för under 50% av priset.

Kan man lika gärna vänta på pro-versionen och ersätta sin laptop istället för att behöva ha 2 enheter.

Vad gör du på din laptop som du inte kan göra på en WinRT maskin egentligen? Kanske bara är mig, men en laptop känns onödig eftersom man får fullt Office på SurfaceRT. Ska jag göra några tyngre saker sätter jag mig iallafall vid skrivbordet framför den stationära med två skärmar etc.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Ungefär på detta vis:
Valutakurs för dollarn = 6,6kr/$
699 dollar till svenska kronor = 699 * 6,6 = 4613,4kr
Moms 25% = 4613,4 * 1.25 = 5766,75

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?