Microsoft Surface prissatt – börjar på 499 dollar

Permalänk
Medlem
Skrivet av w00xie:

Hur får ni 699 USD till 5790 kr?

Det är inklusive moms.

Permalänk
Skrivet av altair4:

Förstår inte vad det ger att köpa RT versionen. Om man ska ha Windows så ska det ju vara riktiga och klara köra sina gamla Windowsprogram annars är det ju bara som vilken surfplatta som helst fast med färre appar.

Fast Windows appar ska väll vara samma Appar till RT/x86-x64/WP?
Jag tycker absolut nya Windows verkar ha mycket att komma med, även om man får tänka om rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Billigare än 3e generations iPad med likt minnesutrymme...

Förutom att den har exakt samma pris.
Ipad 64GB kostar $699 också.
Surface har inte möjlighet till 3g/4g så du får jämföra med motsvarande variant.

Permalänk
Medlem

Men seriöst detta måste väl ändå vara fel? "10,6"-skärm med upplösningen 1366 x 768 pixlar"

Jag köper gärna en sån här platta för att testa lite, men eftersom jag har en iPad 3 nu så blir det svårt att gå från retina till grynig text igen (alá iPad 1).

Vem fan släpper en 10" premium platta med 1366x768 i upplösning när folket är vana med retina?

Permalänk
Skrivet av Hellspawned:

Förutom att den har exakt samma pris.
Ipad 64GB kostar $699 också.
Surface har inte möjlighet till 3g/4g så du får jämföra med motsvarande variant.

Du får inte med ett tangenbord om du köper en iPad för $699. Så visst, jämför med motsvarande variant.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Vet någon om modellerna har 3G eller bara wifi?

Har det läckt några andra siffror som vikt eller batteritid?

Permalänk
Medlem

Faktiskt lite små intressant.
Vänta spänt på folk som kan ge personliga åsikter än bara gå efter siffror på papper
det är ändå rätt personligt vad man tycker om och inte.

EDIT: hittar ingen officiel tråd här på swec, eller vet någon om en? mina sökskills verkar suga eller så finns det ingen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fast då får du högre upplösning i iPad oxå .

Ot: Lågupplöst platta, för dyr för min smak.

Skrivet av emigrating12:

Du får inte med ett tangenbord om du köper en iPad för $699. Så visst, jämför med motsvarande variant.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Upplösningen är alldeles för låg. Kindle Fire HD har 1920x1200 och kostar $299.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankoo:

Men seriöst detta måste väl ändå vara fel? "10,6"-skärm med upplösningen 1366 x 768 pixlar"

Jag köper gärna en sån här platta för att testa lite, men eftersom jag har en iPad 3 nu så blir det svårt att gå från retina till grynig text igen (alá iPad 1).

Vem fan släpper en 10" premium platta med 1366x768 i upplösning när folket är vana med retina?

Är ju mainstream modeller det här, pro är premium versionerna.
Har aldrig sett någon med "nya ipad", tror inte så många är vana med högre upplösning.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Som ovannämnt så är ju upplösningen en jävla flopp. Var riktigt sugen på att äntligen slippa köpa apple>microsoft för designens skull; och så gör dem en skitsnygg platta med samma upplösning som min 10 år gamla laptop... Odugligt.

Nej för den prislappen för den upplösningen blir det ingen Surface för mig, deras telefon är jag desto mer intresserad av dock!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sephirot:

Vet någon om modellerna har 3G eller bara wifi?

Har det läckt några andra siffror som vikt eller batteritid?

Bara Wifi. Vikt 676 gram. Batteritid 13-17 dygn uppkopplat till internet i ett nytt typ av sovläge, eller 8 timmars uppspelning av hd-film.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Surface Pro ska enligt specifikationer på andra sidor iaf utrustas med 1920 x 1080 pixlars upplösning, vilket borde räcka lite längre iaf.
(bl.a Phonearena listar det iaf)

Permalänk
Medlem

Känns som den upplösningen passar bättre på en 5" skärm...

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Vad kommer Pro varianten kosta, vill inte ha RT.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Surface Pro ska enligt specifikationer på andra sidor iaf utrustas med 1920 x 1080 pixlars upplösning, vilket borde räcka lite längre iaf.
(bl.a Phonearena listar det iaf)

Då kanske det kan bli aktuellt!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Positiva klubben här på sweclockers. Själv tyckte jag den såg väldigt trevlig ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankoo:

Vem fan släpper en 10" premium platta med 1366x768 i upplösning när folket är vana med retina?

Vadå premium?

Surface RT är ju budgetplattan. Microsoft kanske SÄGER att det är en premium platta men det gör den inte till det. Alltså får du inte det bästa, för att MS tycker inte att du ska ha det.

Dessa priser - och upplösningen för den delen - är helt väntade. Till och med imponerande att dom inte börja på 16gb för samma priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad kommer Pro varianten kosta, vill inte ha RT.

Spekulationen är vad jag sett att Pro hamnar kring $1000.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Säkert en kompetent surfplatta, men som andra sagt, låg upplösning för det priset. Sen är det lite trist att de kände sig tvunga att göra en papperslansering i juni. De kunde lika gärna väntat och dragit på stora trummorna nu när den snart finns på marknaden. Blir intressant att läsa recensioner i alla fall, speciellt lite längre fram när folk haft den ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Du får inte med ett tangenbord om du köper en iPad för $699. Så visst, jämför med motsvarande variant.

Spelar ingen roll då det finns finesser på ipaden som inte surface kommer med. största skillnaden är väl skärmen så där kommer man upp i ungefär samma nivå ändå

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är för dyr :/

Nu när jag ser de här priserna så skulle jag personligen valt en iPad.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Why? Jag köper givetvis en platta för att använda som en platta - och där har jag inget som helst behov att köra Photoshop eller whatever.

Och hur används en platta som en platta? Surface är i ett för tidigt stadie för att vara värd att satsa på. Enligt mig är iPad det enda som är värt att satsa på med tanke på antal kvalitets appar.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att göra ett jämförande test på en Android Platta, en iPad och en Win8 RT platta och se hur de fungerar för de saker som man normalt gör på en platta. Många är nog intresserade av hur det fungerar att göra de saker man normalt gör på en bärbar dator på en surfplatta.

T.ex. gå in på sweclockers hemsida, titta på en video, lyssna på podcast, skriva en kommentar i forumet och skicka en länk via email. Intressanta saker att titta på är också prestandan i användargränssnittet, lagg är skapligt irriterande på en touch enhet.

Jag är mer intresserad av hur de olika operativsystemen fungerar för de saker jag gör på min platta, och om det laggar än hårdvaran. Kör i princip 100% surfplatta hemma nu och använder stationära som mediaspelare och lagring. Min och tjejens bärbara används inte sen vi skaffade varsin surfplatta.

Permalänk
Medlem

Går det att ha den uppfälld i knäet? Måste skärmen ha den jävla stödgrejen där bak?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk

Känns som att man lika gärna kan ta den för $599 istället för den utan tangentbordet för $499 enligt mig.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

HERREGUD VA SEXIGT!

Permalänk
Medlem

ingen nämde pris på surface pro ? har väntat efter den nu - pris :)??

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att Microsofts egna W8 platta Surface kommer vara lite dyrare än de andra tillverkarnas? Lenovo/Sony etc

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Äh vad synd, inte tillgänglig i Sverige den 26:e . Bara "Australia, Canada, China, France, Germany, Hong Kong, the United Kingdom and the United States"

http://www.microsoft.com/en-us/news/Press/2012/Oct12/10-16ann...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...