Permalänk
Medlem

Jag skulle vill köpa den, men priset är lite för mycket för en fattig student (,:

Permalänk
Medlem

Testade den på gameX förra helgen, helt stört roligt med vänner. Ensam vet jag fanimig inte, kanske blire att gå ihop med vänner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Däremot verkar det lite dyrt, ok PS3 kostade väl 6k när den kom men i USA får man premium för 350dollars, hur fan kan det bli 3500? 2500.- vore mer normalt, men så brukar det ju alltid vara med Bergsala, gånga dollarn med 10 eller 11.

Så brukar det vara med de flesta spelrelaterade prylarna. Är samma sak med microsoft och sony med sina konsoler och kinect osv. Vilket är synd då det var länge sedan man multiplicerade dollarn med 10 :/

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

Jag har ett beställt som kommer på posten som jag planerat avboka om jag inte får tag på ett ex på releasedagen då jag planerat att köa.

så bra gick det efter att ha bestämt mig för att vara en vuxen människa och inte köpa på releasedagen.

Stolt över mig själv.

Permalänk
Medlem

Jag förbokade redan förra sommaren

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

3G på en konsoll som står hemma? Varför??
Premium är svart och har 32GB flash istället för 8GB

Det var bara en fråga

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Med tanke på detta så blir det nog inget köp.

"Wii U-titeln New Super Mario Bros. U kommer att köras i 1080p, meddelar Nintendo. Det är den enda av lanseringstitlarna (tillsammans med Toki Tori) som körs i såpass hög upplösning – övriga titlar nöjer sig med 720p."
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121011/mario-till-wii-u-blir-i-1080p

Plus att handkontrollen är enorm.

Permalänk

Handkontrollen är det enda som gör mig sugen, tyckte inte om Wii och hade inte tyckt om Wii U om inte det varit för handkontrollen.

Men vilka spel kommer man kunna spela enbart på handkontrollen? blir så som MS vill, att man ska kunna lira samma spel fast annorlunda grafik såklart.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av cinex:

"Wii U-titeln New Super Mario Bros. U kommer att köras i 1080p, meddelar Nintendo. Det är den enda av lanseringstitlarna (tillsammans med Toki Tori) som körs i såpass hög upplösning – övriga titlar nöjer sig med 720p."
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121011/mario-till-wii-u-blir-i-1080p

Plus att handkontrollen är enorm.

Fast det där stämmer inte. NSMB renderas i 720p och skalas upp till 1080p.
Handkontrollen är lite större ja. det är oundvikligt när man har en skärm på den. Den väger dock mindre än en ipad så jag tror knappast storleken är ngt problem.

Permalänk

Wii u Premium paket med Zombie U och NSMB+Wii mote med nunchuck beställt och betalt.

Jobbigt långt kvar till den 30:e dock, sjukt vad man längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Wii u Premium paket med Zombie U och NSMB+Wii mote med nunchuck beställt och betalt.

Jobbigt långt kvar till den 30:e dock, sjukt vad man längtar!

Har dämpat suget ngt genom att beställa en ny tv som dyker upp på måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av cinex:

"Wii U-titeln New Super Mario Bros. U kommer att köras i 1080p, meddelar Nintendo. Det är den enda av lanseringstitlarna (tillsammans med Toki Tori) som körs i såpass hög upplösning – övriga titlar nöjer sig med 720p."
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121011/mario-till-wii-u-blir-i-1080p

Plus att handkontrollen är enorm.

Varför skulle det där påverka ett köp, finns väl inga spel som körs i 1080p på någon konsol. Antar att hårdvaran inte är där riktigt än, kanske Xbox 720 och PS4 klarar det.

Permalänk
Medlem

Det finns några spel som renderas i 1080p men de är väldigt få och inte speciellt avancerade.

Permalänk
Avstängd

''Upplev Mario som aldrig förr... i full 1080p HD, bara på Wii U!, skriver Nintendo.''

Jag kör WII Emulator på min dator och dess spelen i 1080P Så Mario i full HD är inget nytt i datorvärlden..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

''Upplev Mario som aldrig förr... i full 1080p HD, bara på Wii U!, skriver Nintendo.''

Jag kör WII Emulator på min dator och dess spelen i 1080P Så Mario i full HD är inget nytt i datorvärlden..

Inte riktigt samma sak då texturer och modeller fortfarande är lågupplösta.

Trist att Nintendo ljuger bara för spelet renderas i 720p.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Inte riktigt samma sak då texturer och modeller fortfarande är lågupplösta.

Trist att Nintendo ljuger bara för spelet renderas i 720p.

Såpass! Då måste jag fixa texturmodd till emulatorn!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter med pekaren på köp-knappen.
Blivit grymt sugen på sistone att göra.

Stor grej är just att, sitter man vid tvn och frugan vill kika, bara spela vidare på displaykontrollen en del spel.
Ska försöka hålla mig till slutet av veckan, så får man se lite

Litet klipp till:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gillar att man kan styra tvn också med handkontrollen.

Permalänk
Medlem

Om folk vill läsa reviews så har Wii U släppts i USA nu. Lite blandade reviews. Bland nackdelarna nämns tre timmars batteritid på gamepaden vilket är löjligt dåligt för något bärbart tyvärr.

Zombiu får också blandat, lågt av ign, 6 tror jag vilket är lågt i ign mått där det mesta får 8+. Sen fick det högt av Eurogamer. Jag har ingen större respekt för ign så deras review oroar mig inte direkt.

Vet någon om Scribblenauts kommer släppas i eu?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Vet någon om Scribblenauts kommer släppas i eu?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/156113-scr...

Det är väl planerat kan jag tänka mig.. men när vette tusan.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med bara 3-4h batteritid på kontrollen =/ Hoppas sladden är låååååång annars kan jag tänka mig att det blir riktigt frustrerande när man krupit upp i soffan för att spela hela natten

Jag tänker inte köpa den på release utan håller mig till mellandagsrean. Man kan ju alltid hoppas på premium går att få tag på runt 3000kr då. Jag känner ju att jag måste köpa minst två pro-kontroller också när man bjuder hem kompisar för lite fifa eller nhl. Då vill man ju ha det gamla vanliga spelsättet som "alla" är vana med från xbox och ps3.

Det ska bli intressant att se om Nintendo väljer att lämna motionkontroller helt i kommande zelda. Jag tror det kommer kännas sjukt ovant efter att ha viftat med kontrollen de senaste åren. Jag har svårt att se samma inlevelse utan motion för det är ju ändå rätt mäktigt att bli en del av spelet när man tar sig an till exempel en boss. Jag har nog aldrig känt samma inlevelse med gammal hederlig button mash, men vi får väl se!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Sladden är 8' alltså 2 meter tror jag. Man får sitta nära ett eluttag helt enkelt.

Om man läser om Zombiu så verkar det inte vara jättebra. Verkar väldigt enformigt med bara ett melee vapen och att man oftast bara använder det vapnet. Får dock se när fler användare har något att säga. Jag börjar bli lite orolig på de spel jag tänkte ta som första spel. New mario bros U verkar fortfarande bra så ingen fara där. Epic Mickey 2 däremot har ju inte fått några strålande reviews, Zombie U har lite upp och ner hittills. Trist

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nej zombiu är väl lite av en besvikelse verkar det som. Nåväl det har fått hyffsade betyg så det är nog värt att spela det. Det verkar dock ganska repetivt. Nu vill jag se lite recensioner på mass effect 3. Funderar på att skaffa det.

Permalänk
Medlem

Måste säga att man börjar bli tveksam på Wii u nu. Inte lika många launch titlar som lockar längre

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

har inte prövat den men faktumet att den inte har en intern hårddisk som man kan installera spel på gör den ännu mer begränsad än befintliga konsoller så jag vet inte hur lätt det blir för utvecklare att porta spel till den från 360/ps3, vad jag läst verkar mass effect 3 ha rätt usel grafik på den

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

har inte prövat den men faktumet att den inte har en intern hårddisk som man kan installera spel på gör den ännu mer begränsad än befintliga konsoller så jag vet inte hur lätt det blir för utvecklare att porta spel till den från 360/ps3, vad jag läst verkar mass effect 3 ha rätt usel grafik på den

Det är för att pressa priset. Det går att köra en extern hårddisk som man installerar spelen på.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har beställt det, har alltid varit ett Nintendo-fan och litar på att dom fixar bra spel nu också. Om inte annat kan man ta och lira om SMG 1&2 i jul och kanske lite Skyward Sword

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

har inte prövat den men faktumet att den inte har en intern hårddisk som man kan installera spel på gör den ännu mer begränsad än befintliga konsoller så jag vet inte hur lätt det blir för utvecklare att porta spel till den från 360/ps3, vad jag läst verkar mass effect 3 ha rätt usel grafik på den

Ganska väntat. Wii U har för få sålda enheter för att de ska orka lägga massa tid på att porta spelen ordentligt. Sen har de nog inte haft mer än ett halvår eller så på sig att porta till en helt ny konsoll. Nog inte helt enkelt.

Black Ops 2 som är ett nytt spel ser dock bäst ut på Wii U. Bortsett från PC då såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Har beställt det, har alltid varit ett Nintendo-fan och litar på att dom fixar bra spel nu också. Om inte annat kan man ta och lira om SMG 1&2 i jul och kanske lite Skyward Sword

Jag köpte metroid prime trilogi som jag tänker spela igenom också. Det kommer ta ett antal veckor
Funderar på att skaffa bägge super mario galaxy. De borde man ha i hyllan hemma. 2 av de bästa spelen genom tiderna