Permalänk
Medlem

Frågor om överklockning. (i5-3570K)

Tjenare.

Jag har precis köpt en helt nytt system som jag vill överklocka och vill ha hjälp att reda ut lite frågor kring det.

Jag kan tillägga att jag läst igenom denna guide flera gånger:
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

1. Jag förstår inte riktigt det här med turbo bost. När jag klockar processor så används alltid den högsta turbo hastigheten i load. Min processor ska ha en standard klock på 3,4GHz men jag har aldrig sätt den hastigheten användas i cpu-z.

2. När jag klockar med Asus TurboV EVO i windows och ställer volten på 1,125 och sen höjer jag multipliern då höjs volten mer än 1,125 ändå. Om jag höjer multipliern ännu mer så fortsätter v-coren att stiga fast jag satt ett värde på just 1,125. Har jag missat någon inställning eller gör bara programmet så?

3. När man klockar med hjälp av multipliern är det bara v-coren och CPU PLL volt man ska ändra på för att få det stabilt?

4. I guiden ovan nämner han "Instabilt i Prime?: Öka "Turbo Boost" med +0.004v." Jag hittar inget ställe där jag kan öka volten för turbo bost.

Dator:
Processor: i5-3570K @ 3,4GHz
Moderkort: Asus P8Z77-V
Grafikkort: Gigabite HD7970
Nätaggregat: Fractal Tesla 650W gold
Ram: 8GB 1600MHz

Väldigt tacksam för svar! ( :

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-P II | Intel Core i7 9700K | GTX 1070 | 16GB DDR4 2666MHz | Corsair RM750X | Fractal Design Define C

Permalänk

Har samma problem som dej.
Väntar också efter en lösning.