Nintendos president "unboxar" Wii U

Permalänk

Rolig gubbe!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Tack

Tack för att ni skrev det ("unboxar") i citationstecken. Det borde finnas ett svenskt/gammelsvenskt ord för att packa upp en ny produkt. Annars kan vi låna av bröderfolket i öst, för tydligen har de redan ett ord för det och de har stulit tusentals ord till finskan från svenskan genom att sätta "i" eller "lajnen" bakom ordet. Inte mer än rätt att vi får lite ränta......

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av nitroid:

Recension av Wii U, som jag rekommenderar att folk ser innan de bestämmer sig att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

Ja, den kommer faila ganska hårt, eftersom den är bara lika kraftfull som en PS3, och den har en Nintendo DS som en handkontroll, och sen kommer molntjänster som Sony's Gaikai utrota spelkonsoler inom några år.

Vilket struntprat! Man hoppades ju att folket som hängde på en sida som Sweclockers skulle ha lite mer förståelse kring hårdvara, du bevisar tyvärr motsatsen. Wii U är självfallet betydligt starkare än alla konsoler i den förra generationen, en slutsats vem som helst väldigt enkelt kan dra om de läser lite. Sluta trolla.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Tack för att ni skrev det ("unboxar") i citationstecken. Det borde finnas ett svenskt/gammelsvenskt ord för att packa upp en ny produkt. Annars kan vi låna av bröderfolket i öst, för tydligen har de redan ett ord för det och de har stulit tusentals ord till finskan från svenskan genom att sätta "i" eller "lajnen" bakom ordet. Inte mer än rätt att vi får lite ränta......

Du menar... Uppackning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Om jag får säga så själv så ser den inte särskilt lockande ut. Jag har inte ägt en enda Nintendo-konsol (om man bortser från GameBoy etc) sedan Nintendo 64. Inte för att jag inte gillar Nintendo, utan för att jag föredrar att spela vid datorn. De gånger jag sitter vid en konsol vill jag gärna ha en gamepad som sitter bra i handen. Inte för att vara fördomsfull, men Wii Us gamepad ser obekväm och opraktisk ut. Ser inte riktigt vad som är så speciellt med två skärmar, blir bara mer att hålla reda på.

Men det är jag det.

Holy shit, om dessa demos funkar i verkligheten så har nintendo redan vunnit nästa generation av console-wars. Vad som säljer är party games och casual gaming, de kommer ha 90% av marknaden med dessa produkter. Hardcore gamers kommer antingen spela på PC eller den konsoll som ger mest OOMF för pengarna. Men utan tvekan så vet de flesta att det är inte i hardcore produkterna pengarna ligger om du inte redan har etablerat märke.
Såklart FF, GearsOW, Mass effect, Baldurs, Fable, Metroid och Mario spelen kommer sälja oavsett plattform och kostnad, men de är inte en stor procent av den totala marknaden. Till exempel: Jag gillar starkt Rappala fishing för wii. Finns det bättre grafik i andra spel? Jajomänsan.. Är det bra spelkänsla? Nja, men för en gångs skull är kontrollen "bra nog" att kännas litegranna som riktigt fiske när man står där med wii kontrollen och det räcker gott och väl. Att spela detta på PC är bara skit.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det var de jag var mest rädd för.
Att kontrollen skulle vara tung.
För att sitta med en kontroll i handen som väger typ 500g+ och använda på ett interaktivt sätt blir snabbt jobbigt.
Visst kan man ha den i knät men det beror också mycket på hur dom implementerat kontrollen i spelet.
I vissa spel så kanske den behövs hållas uppe mot skärmen en hel del och då blir en tung kontroll riktigt jobbig.

Nu väger kontrollen 500g och jag tror det är gräns fall faktiskt.
En ipad väger 600g~ och om man tänker själv att sitta med en sådan en hel del och hålla med utsträckta armar en hel del så blir det rätt jobbigt.

Men det återstår att se hur det känns. Jag vet iaf att jag inte kommer förbeställa någon. Och skulle jag köpa en skulle det nästan bli uteslutande för Zelda

Den är väldigt ergonomisk dock,till skillnad ifrån en ipad.:)

Sen har man ju pro controllern och vanliga wii controllern.

Permalänk
Medlem

schysst unboxing!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att använda "uppackningsvideo"?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Känns som en sista utväg för att inte visa grova fingeravtryck på finishen.,..

Tänk på alla ungar som käkar ostbågar o annat när de spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Vilket struntprat! Man hoppades ju att folket som hängde på en sida som Sweclockers skulle ha lite mer förståelse kring hårdvara, du bevisar tyvärr motsatsen. Wii U är självfallet betydligt starkare än alla konsoler i den förra generationen, en slutsats vem som helst väldigt enkelt kan dra om de läser lite. Sluta trolla.

Intressant att höra, men jag bara drog den slutsatsen för att det är vad jag läste på ign.se, att den är lika dålig som PS3, och jag har kollat på grafiken i olika Wii U spel: den ser inte bättre ut än PS3 spel. Jag förstår inte hårdvara så bra, för att kunna bedöma det genom hårdvaran.

Skrivet av GuessWho:

Wii U kanske går bra, Wii U kanske floppar, men den där 'recensionen' är usel !!

Synd att du inte gillade den, men kanske det finns någon annan som tycker den är bra.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Holy shit, om dessa demos funkar i verkligheten så har nintendo redan vunnit nästa generation av console-wars. Vad som säljer är party games och casual gaming, de kommer ha 90% av marknaden med dessa produkter. Hardcore gamers kommer antingen spela på PC eller den konsoll som ger mest OOMF för pengarna. Men utan tvekan så vet de flesta att det är inte i hardcore produkterna pengarna ligger om du inte redan har etablerat märke.
Såklart FF, GearsOW, Mass effect, Baldurs, Fable, Metroid och Mario spelen kommer sälja oavsett plattform och kostnad, men de är inte en stor procent av den totala marknaden. Till exempel: Jag gillar starkt Rappala fishing för wii. Finns det bättre grafik i andra spel? Jajomänsan.. Är det bra spelkänsla? Nja, men för en gångs skull är kontrollen "bra nog" att kännas litegranna som riktigt fiske när man står där med wii kontrollen och det räcker gott och väl. Att spela detta på PC är bara skit.

Grym teknik är det verkligen, och jag spelar mer än gärna party games, och tycker Wii är riktigt grymt till det syftet. Men personligen blir jag inte direkt sugen av gamepaden, även om det finns vanliga Wii-kontroller också.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Intressant att höra, men jag bara drog den slutsatsen för att det är vad jag läste på ign.se, att den är lika dålig som PS3, och jag har kollat på grafiken i olika Wii U spel: den ser inte bättre ut än PS3 spel. Jag förstår inte hårdvara så bra, för att kunna bedöma det genom hårdvaran.

Synd att du inte gillade den, men kanske det finns någon annan som tycker den är bra.

Då förstår jag,iallafall så är grafikkretsen snarlik radeon HD 4770(har jag för mig).

Det korter springer varv runt PS3:s grafik. Jag har dock ingen källa så ta det med en nypa salt. Men den är helt säker på att den är snabbare än ps3:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Hoppas inte transformatorerna är så gigantiska på den europeiska versionen, ser ju ut att kunna leverera 150W - 200W. Och behöver man extra transformator för att kunna ladda kontrollen? Känns inte det onödigt.

du kanske gömmer konsollen bakom tv:n/i lådan eller någon annanstans, eller bara har soffbordet någon meter från den, då är det väldigt skönt att istället ha kontrollern på bordet/fönsterbrädan brevid soffan (jag antar att man precis som xboxen kan starta och stänga av wii u från kontrollern)

Det är vad jag tycker iaf

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Inte speciellt imo.
Gamegear
http://www.studio42.info/GameGear/game-gear.jpg

Wii u
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/06/wii-u-c...

Visst är de fyrkantiga med en skärm på mitten men det har t.ex. ipad också. Tycker nintendo brukar lyckas göra bra kontroller så jag hoppas trenden fortsätter.

Jag håller med inte så lik, Gamegear är mycket snyggare

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Då förstår jag,iallafall så är grafikkretsen snarlik radeon HD 4770(har jag för mig).

Men Radeon HD 4770 är ett tre generationer år gammalt kort, de borde ha lagt åtminstone en 7870 inne i den.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

HAHAHA this is dope, bästa unboxing video på länge!!

Permalänk
Medlem

Vilken härlig snubbe!

Permalänk
Skrivet av Nypifisel:

Vilket struntprat! Man hoppades ju att folket som hängde på en sida som Sweclockers skulle ha lite mer förståelse kring hårdvara, du bevisar tyvärr motsatsen. Wii U är självfallet betydligt starkare än alla konsoler i den förra generationen, en slutsats vem som helst väldigt enkelt kan dra om de läser lite. Sluta trolla.

Hur vet du att Wii U är betydligt starkare?

Det utvecklare har sagt är att grafikkortet är starkare, men att processorn är svagare än PS3 och 360.

Processorn vet vi redan är en trekärnig variant av Wii-processorn som är enkärnig, som i sin tur är baserad på Gamecube.
Det är knappast starka grejer. Det är liksom en processor från 2001.
Skulle tippa på att den fyrkärniga processorn som sitter i Samsung Galaxy S3 är minst lika kraftfull eller troligen kraftfullare än den trekärniga Wii U-processorn. Du har säkert själv sett att dagens smartphones redan 2011 började sniffa på samma grafik som PS3 och 360. Nu är det ett år senare och prestandan i smartphones har ökat rejält.

Men grafikkortet är som sagt starkare i Wii U. Frågan är hur mycket det hjälper om processorn inte duger till.

Och frågan är hur Wii U står sig mot smartphones som lär vara ikapp och förbi Wii U-prestandan inom max 3 år.
Samt möjligheten att koppla in smartphones i TV'n. Eller att köpa en Ouya.
Wii U får det svårt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sesam2k:

Gillar den presentationen! Med glimten i ögat hela vägen. Sen ber han snällt om ursäkt att han ställt till med en röra

Tummen UPP!

Jodu, Japaner är väldigt artiga och seriösa, Men vi på internet vet precis vad som döljer sig bakom denna fasad

ONT jag vill köpa en sån här konsol! om man får en för under 300euro

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Går man vilse i sitt vardagsrum så undrar jag om en kompass verkligen är den hjälp man behöver...

Denna meningen...
Skrattade mig själv till tårar

Permalänk
Medlem

Hahaha, bäst.

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner att spelen till Wii hittills har varit si så där, och att denna nya konsol känns väldigt lik det gammla Wii:et, bara det att de har slängt med en bärbar/släpbar version oxå?
Lästa just att nån tyckte den såg ut som game gear, vilket jag tycker stämmer så där, men en blandning av ett klumpigt game gear och första generationen PSP tycket jag låter mer likt :/

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

denna konsolen ska införskaffas när det börjar dippa ner lite roliga titlar som mario/zelda osv efter lansering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur vet du att Wii U är betydligt starkare?

Det utvecklare har sagt är att grafikkortet är starkare, men att processorn är svagare än PS3 och 360.

Processorn vet vi redan är en trekärnig variant av Wii-processorn som är enkärnig, som i sin tur är baserad på Gamecube.
Det är knappast starka grejer. Det är liksom en processor från 2001.
Skulle tippa på att den fyrkärniga processorn som sitter i Samsung Galaxy S3 är minst lika kraftfull eller troligen kraftfullare än den trekärniga Wii U-processorn. Du har säkert själv sett att dagens smartphones redan 2011 började sniffa på samma grafik som PS3 och 360. Nu är det ett år senare och prestandan i smartphones har ökat rejält.

Men grafikkortet är som sagt starkare i Wii U. Frågan är hur mycket det hjälper om processorn inte duger till.

Och frågan är hur Wii U står sig mot smartphones som lär vara ikapp och förbi Wii U-prestandan inom max 3 år.
Samt möjligheten att koppla in smartphones i TV'n. Eller att köpa en Ouya.
Wii U får det svårt.

man köper Wii U för spelupplevelsen och Nintendo exklusiva titlar! sålänge de levererar grymma zelda och mario spel och liknande titlar så skiter jag iallafall vad den innehåller för hårdvara.

kommer enbart köra pc och wii u nästa generation!

Permalänk

These white gloves kind of make me feel like Mario.
Haha jag kan inte kolla mer ikväll för jag gråter av skratt :'D

Visa signatur

R5 2600・RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur vet du att Wii U är betydligt starkare?

Det utvecklare har sagt är att grafikkortet är starkare, men att processorn är svagare än PS3 och 360.

Processorn vet vi redan är en trekärnig variant av Wii-processorn som är enkärnig, som i sin tur är baserad på Gamecube.
Det är knappast starka grejer. Det är liksom en processor från 2001.
Skulle tippa på att den fyrkärniga processorn som sitter i Samsung Galaxy S3 är minst lika kraftfull eller troligen kraftfullare än den trekärniga Wii U-processorn. Du har säkert själv sett att dagens smartphones redan 2011 började sniffa på samma grafik som PS3 och 360. Nu är det ett år senare och prestandan i smartphones har ökat rejält.

Men grafikkortet är som sagt starkare i Wii U. Frågan är hur mycket det hjälper om processorn inte duger till.

Och frågan är hur Wii U står sig mot smartphones som lär vara ikapp och förbi Wii U-prestandan inom max 3 år.
Samt möjligheten att koppla in smartphones i TV'n. Eller att köpa en Ouya.
Wii U får det svårt.

Med andra ord är Wii U snabbare än sin föregångare, tror inte ingenjörerna har kastat i en totalt onödig dyr grafikkrets i en hårdvarumiljö som inte kan ta nytta av kretsen, komponenturvalet är extremt noga avvägt. Sen att den inte kommer nå upp till PS4, eller t.o.m PS3 i prestanda spelar ingen roll då Nintendos tyngd inte ligger i prestanda, utan mer spelinnovation på andra sätt. Sen har de ju några odödliga titlar de förvaltar väl. Nintendo har gått en egen väg och är antagligen orsaken till att de fortfarande existerar. Vill man ha en konsoll som har bättre prestanda så finns ju redan två andra alternativ att välja på.

Att mobiltelefoner ska ersätta det ena och andra har jag hört sedan typ 1999, än har de inte de ersatt något men har givetvis blivit ett användbart komplement till mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Tack för att ni skrev det ("unboxar") i citationstecken. Det borde finnas ett svenskt/gammelsvenskt ord för att packa upp en ny produkt. Annars kan vi låna av bröderfolket i öst, för tydligen har de redan ett ord för det och de har stulit tusentals ord till finskan från svenskan genom att sätta "i" eller "lajnen" bakom ordet. Inte mer än rätt att vi får lite ränta......

Vi sätter ju för det mesta ett A efter ett engelskt ord om det inte finns en modern översättning, vilket i det här fallet blev unboxAr (böjd form). Så vi behöver inte låna något från våra grannar i öst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kunde han inte ens tagit de på engelska ........

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det var de jag var mest rädd för.
Att kontrollen skulle vara tung.
För att sitta med en kontroll i handen som väger typ 500g+ och använda på ett interaktivt sätt blir snabbt jobbigt.
Visst kan man ha den i knät men det beror också mycket på hur dom implementerat kontrollen i spelet.
I vissa spel så kanske den behövs hållas uppe mot skärmen en hel del och då blir en tung kontroll riktigt jobbig.

Nu väger kontrollen 500g och jag tror det är gräns fall faktiskt.
En ipad väger 600g~ och om man tänker själv att sitta med en sådan en hel del och hålla med utsträckta armar en hel del så blir det rätt jobbigt.

Men det återstår att se hur det känns. Jag vet iaf att jag inte kommer förbeställa någon. Och skulle jag köpa en skulle det nästan bli uteslutande för Zelda

Nu vet jag inte om du ens använt en ipad men inte fan håller man en ipad utsträckt framför sig. Man vilar den i knät eller på bröstet när man ligger ner. Folk kommer använda den här handkontrollen på exakt samma sätt.
Hur håller du en kontroll till ps3 eller 360? Håller du också dem utsträckta framför dig? Det gör inte jag. Jag har dem i knät eller vilandes på ett ben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Hur vet du att Wii U är betydligt starkare?

Det utvecklare har sagt är att grafikkortet är starkare, men att processorn är svagare än PS3 och 360.

Processorn vet vi redan är en trekärnig variant av Wii-processorn som är enkärnig, som i sin tur är baserad på Gamecube.
Det är knappast starka grejer. Det är liksom en processor från 2001.
Skulle tippa på att den fyrkärniga processorn som sitter i Samsung Galaxy S3 är minst lika kraftfull eller troligen kraftfullare än den trekärniga Wii U-processorn. Du har säkert själv sett att dagens smartphones redan 2011 började sniffa på samma grafik som PS3 och 360. Nu är det ett år senare och prestandan i smartphones har ökat rejält.

Men grafikkortet är som sagt starkare i Wii U. Frågan är hur mycket det hjälper om processorn inte duger till.

Och frågan är hur Wii U står sig mot smartphones som lär vara ikapp och förbi Wii U-prestandan inom max 3 år.
Samt möjligheten att koppla in smartphones i TV'n. Eller att köpa en Ouya.
Wii U får det svårt.

Ouya?? Skämtar du. Jag kommer bli förvånad om de säljer mer än ett par tusen av den.
Möjligtvis den duger som media extender och lite spel från android market but thats it.