Permalänk
Medlem

kan inte starta en karta...vad ovanligt att det krånglar vid start *NOT* aja..får hoppas det funkar efter jobbet idag då, då man inte fick smygstarta nu innan jobbet..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Haha, jadu, inte för att jag räknat med något annat när ett till spel fixar ett krav på att man konstant ska vara online. Även fast jag verkligen är sugen på spelet ska jag hålla mig från att köpa det så länge jag kan, förhoppningsvis för evigt. Är helt enkelt inte okej att göra såhär mot sina kunder, varför ska de betalande bestraffas för att folk laddar ner?

Lär er att göra demos istället, så folk kan prova spelen, och gör sen bra spel, som folk är villiga att betala för, så har ni en bättre lösning än att skjuta er i foten sådär.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

GAF: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=519993&page=19
Reddit: http://www.reddit.com/r/SimCity/
SimCity Hall: http://simcityhall.net/viewtopic.php?id=423&p=11
EA Answer HQ 1: http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/SimCity-Servers...
EA Answer HQ 2: http://answers.ea.com/t5/Miscellaneous-Issues/Unable-to-creat...
EA Forum 1: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9339905.page
EA Forum 2: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/915/8374852.page

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik_IB:

Någon som har listat ut hur man ändrar språk på skiten? Vill ha det på engelska.

Jag vet inte om det går. Jag beställde mitt på engelska, spelade det på Svenska av någon anledning innan det var officiellt ute, men när det släpptes och jag installera om det var det på engelska. Men om du kollar runt i Origin Games mappen så hittar du filer som t.ex. GDFBinary_en_US.dll (GDFBinary_sv_SE.dll i ditt fall antar jag) samt Origin Games\SimCity\SimCityData\Locale\en-us (sv-se) och där ligger en fil som heter Data.package.

Jag försökte hjälpa en person genom att skicka mina filer som hade det på ett annat språk, och då fick man även pilla lite i registret i Windows. Men om det fungerade eller inte återstår att se eftersom han inte har hört av sig.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Såg att någon på GAF också undrade, men hör väl här också, någon som vet när Sim City: Mass Effect Citadel DLCn släpps? Kan inte vara långt kvar nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

va mysig video till köpa dirr :

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av Farner:

Jag vet inte om det går. Jag beställde mitt på engelska, spelade det på Svenska av någon anledning innan det var officiellt ute, men när det släpptes och jag installera om det var det på engelska. Men om du kollar runt i Origin Games mappen så hittar du filer som t.ex. GDFBinary_en_US.dll (GDFBinary_sv_SE.dll i ditt fall antar jag) samt Origin Games\SimCity\SimCityData\Locale\en-us (sv-se) och där ligger en fil som heter Data.package.

Jag försökte hjälpa en person genom att skicka mina filer som hade det på ett annat språk, och då fick man även pilla lite i registret i Windows. Men om det fungerade eller inte återstår att se eftersom han inte har hört av sig.

Tror aldrig att jag har varit med om att ett modernt spel där man ej kan ändra språket. Extremt besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik_IB:

Tror aldrig att jag har varit med om att ett modernt spel där man ej kan ändra språket. Extremt besviken.

Sämre företag än EA är svårt att hitta... Ta en titt på denna chatten, från Reddit;
http://pastebin.com/mFMt375v

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk

Precis kommit hem från jobbet och är sugen på att testa spelet, men funkar skiten nu? Snabbt svar, för annars går jag och lägger mig.

*Edit* Köpte grisen i säcken, håller tummarna och installerar nu. Funkar det inte så kommer jag gnyta näven och bege mig till metacritic och langa en 0'a som alla andra.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Skrivet av Farner:

Sämre företag än EA är svårt att hitta... Ta en titt på denna chatten, från Reddit;
http://pastebin.com/mFMt375v

Helt sjukt. Jag lyckades dock fixa mitt problem.

Om du avinstallerar simscity och sen ändrar du språket på origin till engelska så kommer du få upp en ruta när du ska installera simscity om vilket språk du vill ha det på (någonting du inte fick när origin var på svenska)

Permalänk

Jag har problem med att städer ej går att skapa

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Jag har problem med att städer ej går att skapa

Samma här sen dog serverna vet inte om dom är uppe en

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det spelar någon roll ping mesig vad man tar för Select server ??

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk

Har testat alla olika Europa serverar ingen funkar.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

går att köa in nu alla fal

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Det tog typ 30 minuter att ladda ner hela simcity, jag har endast 20Mbit/s hemma. Hur litet är det här spelet?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hur litet är det här spelet?!

Allt är relativt, en DVD har samma fysiska storlek som en CD, med diametern 12 centimeter.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Medlem

Kan man spela med alla vänner oberoende server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Kan man spela med alla vänner oberoende server?

Verkar inte vara så. Jag hittar inte mina vänners regioner när jag väljer en annan server. Ganska logiskt dock imo.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av c0rn:

Allt är relativt, en DVD har samma fysiska storlek som en CD, med diametern 12 centimeter.

Spelet är lika stort som gränsen för varje stad då alltså, väldigt litet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon141556:

Hade gärna spelat nu men jag kommer inte in :/ Ni som spelar i SweClockers #1 kolla gärna in min stad

Jag diggar din stad! Vi gör ett hästjobb i regionen

Dock så behöver vi fler spelare! Vi spelar på Europe West 2, regionnamn: SweClockers#1

EDIT: Jag har inte haft några problem alls med spelet, so far. Riktigt nöjd!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Jag diggar din stad! Vi gör ett hästjobb i regionen

Dock så behöver vi fler spelare! Vi spelar på Europe West 2, regionnamn: SweClockers#1

EDIT: Jag har inte haft några problem alls med spelet, so far. Riktigt nöjd!

Hur söker man efter servrar?

Sen kan jag inte ens skapa en stad, står typ försök igen. Irreterande..

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju vara en katastrof. Köa för ett singelplayerspel, nevaah! Kan förstå WoW och andra MMO men SimCity?!?
Aja blir väl bättre med tiden, men tur att man inte förboka skiten och sitter och sliter håret just nu.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Kan inte ens köra tutorial

Permalänk
Medlem

så fort jag bytte till europe west 2 kom jag in

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Skrivet av vajjan:

Kan inte ens köra tutorial

Samma här, inga knappar eller någonting att trycka på?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Samma här, inga knappar eller någonting att trycka på?

precis

Permalänk
Medlem

Kan logga in och ladda tutorialen men sen kan jag inte göra något? alla knappar är gråa osv. Någon med samma problem?

*edit* får server nere på "Ocean 1"
*edit2* Nu kom jag in men då hängde sig hela skiten
*edit3* Nu blir det bara en svart skärm när jag försöker starta spelet
*edit4* Nu kan jag inte ens starta spelet, nätverksfel :/
*edit5* WOW nu har jag 2 timmars speltid på ett spel jag inte ens spelat!!

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Skrivet av KlockreN:

Kan logga in och ladda tutorialen men sen kan jag inte göra något? alla knappar är gråa osv. Någon med samma problem?

Kolla de två inläggen före dig.

*Edit* Jag fixade det genom att byta till "Ocean 1", nu funkar tutoriolen.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Samma här med den jäkla tutorialen, och då har jag ändå spelat hela natten, jag vill INTE GÖRA OM FÖRSTA JÄKLA SKITVÄLKOMMENTILLENFULLITENSTAD grejjen.