Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Ja det är ju bättre att köpa ett ofärdigt spel, för att pugna ut mer pengar för DLC..

Ofärdigt och ofärdigt. Ofta så är dlc saker som ändå inte skulle varit med i spelet. Så hade det inte varit för dlc så hade sakerna bara inte funnits.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Har suttit och spelat nu i ca 5 timmar. Det är ett fantastiskt mysikt och roligt spel. Jag var mycket orolig att det inte skulle vara lika "seriöst" som föregångarna.

Det blir ju lite djupare ned handel och så. Det är ju lite trixit att bygga flera städer som är beroende av varandra.
Det enda som retar mig lite är att banorna är små, man skulle kunnat bygga på en hel region.

Fråga - Jag har en stad som är utbyggd till dess gränser, börjat få skyskrapor och andra häftiga byggnader.
Men jag behöver mer plats till bostäder! Kan jag flytta de lilla med industrier jag har kvar till en annan stad utan att de går åt pipan? Kommer folk pendla dit från min storstad? Så fall tänkte jag bara bygga industrier i den lilla staden jag bryter kol i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dwightschrute:

Ja det är ju bättre att köpa ett ofärdigt spel, för att pugna ut mer pengar för DLC..

Verkar som att du vill köpa det lika mycket som alla andra som köpt det, men det kan du inte för du är fast i din korkade dogma.

Bara för att spel inte fick patcher förut betyder inte att de var mer färdiga än något spel som tillverkats idag. Inget spel är någonsin FÄRDIGT - det konceptet finns inte inom mjukvarudesign. DLC & microtransactions är nutiden och framtiden. Lev med det eller dö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Lev med det eller dö.

Måste han verkligen dö om han inte kan leva med det? 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min fråga kvarstår.. Jag har laggt in min kod i origin som jag fick av GMG, och självklart står det att jag inte kan installera det förens 7/3, Har provat VPN, men utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Lite svårt att inte dö om man inte vill leva xDDDDDDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Min fråga kvarstår.. Jag har laggt in min kod i origin som jag fick av GMG, och självklart står det att jag inte kan installera det förens 7/3, Har provat VPN, men utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Vänta 1 timme bara tills servarna öppnas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Vänta 1 timme bara tills servarna öppnas

Vill inte vänta, har redan väntat tillräckligt! Please! :S

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

Verkar som att du vill köpa det lika mycket som alla andra som köpt det, men det kan du inte för du är fast i din korkade dogma.

Bara för att spel inte fick patcher förut betyder inte att de var mer färdiga än något spel som tillverkats idag. Inget spel är någonsin FÄRDIGT - det konceptet finns inte inom mjukvarudesign. DLC & microtransactions är nutiden och framtiden. Lev med det eller dö.

Spel fick inte patchar förr? Sluta snacka strunt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Vill inte vänta, har redan väntat tillräckligt! Please! :S

Du måste stänga av orgin och sett till så VIP är aktiverad och du surfar från den sen starta orgin (börjar ladda ner släck VIP) och starta den igen när du ska starta spelet (denna gången kan orgin vara på). Sen stänger du av VIP. Är rätt stora filer att tanka hem (så räkna med ca 20/40 minuter) på andra tankningen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Min fråga kvarstår.. Jag har laggt in min kod i origin som jag fick av GMG, och självklart står det att jag inte kan installera det förens 7/3, Har provat VPN, men utan framgång. Någon som kan hjälpa mig?

Har du Origin avstängt när du connectar till din vpn? Har du valt usa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Någon mer som köpte spelet hos GMG och kan bekräfta att det är på svenska?

Spelspråket beror på vilket språk du satt i Origin när du installerar spelet, har du Svenska där så blir spelet på Svenska, har du Engelska i Origin så blir spelspråket Engelska.
Fick själv avinstallera spelet och ändra språk för att få Engelska istället för Svenska ingame.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har suttit och spelat nu i ca 5 timmar. Det är ett fantastiskt mysikt och roligt spel. Jag var mycket orolig att det inte skulle vara lika "seriöst" som föregångarna.

Det blir ju lite djupare ned handel och så. Det är ju lite trixit att bygga flera städer som är beroende av varandra.
Det enda som retar mig lite är att banorna är små, man skulle kunnat bygga på en hel region.

Fråga - Jag har en stad som är utbyggd till dess gränser, börjat få skyskrapor och andra häftiga byggnader.
Men jag behöver mer plats till bostäder! Kan jag flytta de lilla med industrier jag har kvar till en annan stad utan att de går åt pipan? Kommer folk pendla dit från min storstad? Så fall tänkte jag bara bygga industrier i den lilla staden jag bryter kol i.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk kommer pendla mellan städerna för jobb ja.
Redan i betan så provade jag att bygga städer helt utan industri och det fungerade perfekt, nu i retail så har jag även här byggt en stad utan industri och då pendlar de flitigt till min andra stad där det finns massa jobb.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Folk kommer pendla mellan städerna för jobb ja.
Redan i betan så provade jag att bygga städer helt utan industri och det fungerade perfekt, nu i retail så har jag även här byggt en stad utan industri och då pendlar de flitigt till min andra stad där det finns massa jobb.

Precis såhär man får tänka i detta sim city!

Permalänk
Medlem

45 min kvar för releasen här och vi har blivit ett par stycken på sweclockers mumble och snackat närmare 30-40 min och givit lite tips och trix etc.

Vi kommer vara några i en region då en region inom sweclockers är full så kom in lägg till varann och ha en trevlig spel natt allihopa

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Lycka till att spela haha. Funkade skitbra igår och imorse, nu tror jag det har släppts i delar av europe, for jag kan inte komma in öht. Skitkul när det funkar dock!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk

Det funkade alldes nyss för mig..
Och trevligt är det på mumble servern också.

Visa signatur

PapaSmurf

Permalänk
Medlem

Vilken server sitter de flesta på? EU West 1 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syret:

Vilken server sitter de flesta på? EU West 1 eller?

Jag är på EU West 2

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Om spelet skickas med den tidiga posten imorgon bitti, tror ni jag hinna få det innan helgen då?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-DP:

Om spelet skickas med den tidiga posten imorgon bitti, tror ni jag hinna få det innan helgen då?

Tack på förhand!

Tog ca 2dagar för mig, så ja

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Sådär nu är vi ett par stycken som kommer sitta å lira sim city, slänger upp en livestream så ni kan kolla på när ja spelar och hör alla på mumble när vi tjötar å har kul!

Här är mumble för er som inte har det
http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1143597-m...

Sedan har vi twitch tv kanalen:
http://sv.twitch.tv/qwalen/new

Väldigt basic kanal, inget avancerat alls, jag får inga pengar för att visa den å inga planer för.

Kommer gå live när jag har spelet installerat om ca 30 min.

Permalänk

Äntligen kan man börja ladda ner

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Verkar som att du vill köpa det lika mycket som alla andra som köpt det, men det kan du inte för du är fast i din korkade dogma.

Bara för att spel inte fick patcher förut betyder inte att de var mer färdiga än något spel som tillverkats idag. Inget spel är någonsin FÄRDIGT - det konceptet finns inte inom mjukvarudesign. DLC & microtransactions är nutiden och framtiden. Lev med det eller dö.

Verkar drastiskt att man ska behöva dö ut p.g.a att man inte råkar gilla dlc/microtransactions....:P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Vilken server?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

Klockan är såvitt jag vet 00:06, men står fortfarande på Origin att man bara kan förboka spelet!!! Varför skulle jag INTE vilja förboka det undrar ni, jo för att jag har en kod som ger mig 50% off på spel (fungerar ej på förbokningar). Men nu vägrar Origin att samarbeta igen... Jävla sketprogram!

Sicken otur.

*Laddar ner*

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Någon som har en öppen region man kan hoppa in i?
Kör Östeuropa 1 servern

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Sitter o tankar ner nån uppdatering, "behandlar stor fil... Vänta" står det, tar det lång tid? Har egentligen inte bråttom men man är ju bra taggad efter alla dom här åren

Permalänk
Medlem

City Log verkar inte funka, jag och en polare tänkte lira men det står bara att det inte finns någon data...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fagballs:

Sitter o tankar ner nån uppdatering, "behandlar stor fil... Vänta" står det, tar det lång tid? Har egentligen inte bråttom men man är ju bra taggad efter alla dom här åren

Näe, det tog väl någon minut, högst.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||