AMD Radeon plågas av ojämna renderingstider

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jonathanknet:

Testa o gör som jag skrev i den tråden bara och testa sedan bf3 om du slipper alla små lagg.
Sedan kan du ju testa radeon pro o göra så här #12905547

Det låter ju helt galet, hur blir det om du kör med tripple buffering ? Har du någon annan mus o testa med ? Haha låter sjukt men musen kanske kan påverka input lagget, har varit med om det.

Har 6 olika möss, Steelsries sensai och MLG, MX518. 2 olika Deathadders, och en annan microsoft mus.

Jag har testat med tripple buffering men jag kör oftast på 100Hz och sätter grafiken så att jag alldrig droppar under och säter frame lock på 101.

Funkar bra för mig är som att spela CS1.6 det flytet då på en 120Hz

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Meh, gammal skåpmat
Och, nä, det är inte bara AMD som har problem med MS på singelkort, ser det ständigt med mitt kort också, och olika spelmotorer är olika usla, "värst" hittills är nog UE3, tror inte jag har hittat ett spel på den motorn som är helt "smooth", ständiga spikar upp över 30-40ms vid en cap på 16ms(jag benchar den motorn mycket).
Skyrim å andra sidan var rätt bra i dom benchmarks jag kört, även om FPS är generellt lägre än motsvarande inställningar i UE3 spel.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Haha, fyfan. Sådant här gör så att AMD's popularitet i hive-mindet på SweClockers sänks totalt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Det finns beskrivning för såna människor.. hypokriter.

Hypokriter? Jag tror ordet du letar efter är "hycklare".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Nu passar alla AMD haters och nVidia/intel-fanboys på att få ut det här till alla tveksamma nybörjare som inte vet var det ska välja och AMD har inte ens chans då nästan alla börjar bli intalade i att de är kassa.

Men det är ju sant, det är ju inte utan anledning som AMD har kris och varslar tusentals medarbetare. Tyvärr kommer det drabba alla oss som använder Nvidia oxå genom högre priser. Fast sist var det ju trots allt AMD som satte överpris för sitt 7970 och Nvidia la sig $50 USD under det med sitt 680.

Oavsett det så hoppas jag att det löser sig, det är aldrig kul när slutanvändarna drabbas av utvecklarnas klantighet, vare sig det gäller Nvidia eller AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Vänta lite nu? det finns ingen anledning till att köra med AMD pga Radeonpro?

vet inte om allt blev rätt där men jag tror att jag förstår vad du menar.. hursomhelst så var debatten omvänd förra året när alla trogna "AMD-krigare"
sa att "hd 6970 är bättre för att: det kommer bättre drivers och den drar mindre ström och vem behöver gpgpu prestanda egentligen"

Det finns beskrivning för såna människor.. hypokriter. Sen till RadeonPro... finns garanterat problem som ingen vill erkänna som använder det. Tar bort alla problem med CF-lösningar sådär bara "jo tjena" om något låter för bra för att vara sant då är det det.

Tack för rättelsen, ändrade nu
Jag har själv inte upplevt något negativt varken gällande prestanda eller input-lag med RadeonPRO och DFC aktiverat.
Detta gäller samtliga titlar jag testat.
Det är inte för bra för att vara sant i mitt fall i alla fall. Faktiskt så bra att jag numer i förväg aktiverar detta på alla nya spel jag kör för att få den bästa upplevelsen. Rekommenderar alla att testa detta som ej gjort det. Speciellt ni mer CF-rigg kommer märka skillnad.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag inte upplevt microstuttering som ett stort problem men vill ändå säga ett STORT tack till de som talat varmt om RadeonPro vilket fick mig att testa det. Testade nyss och visst gick det mjukare, helt sjukt mjukt. Minimum FPS fick sig en ordentlig skjuts i min testslinga. De smårycken som kom då och då trodde jag var tillfälliga laddningslagg... åh så fel jag hade.

FC2 MAX settings 8xAA
Min FPS är per frame, alltså 1000/max_frame_time. Inte ett snitt över 1 sekund.

Single
AVG frame time diff: 20,71%
MAX frame time diff: 383,01%
Min FPS: 12,57 - Blä!

Single + RadeonPro
AVG frame time diff: 0,11%
MAX frame time diff: 45,87%
Min FPS: 41,12 - OK

CF
AVG frame time diff: 2,78%
MAX frame time diff: 118,65%
Min FPS: 38,86 - OK

CF + RadeonPro
AVG frame time diff: 0,05%
MAX frame time diff: 6,89%
Min FPS: 56,13 - Kanon

Vill passa på och ge AMD en känga. Hur *** kan de inte ha implementerat detta när en privatperson lyckats? AMD, snälla. För er och alla de kunder som inte hittat RadeonPro.

Lade till data för ett kort med RadeonPro + avrundningsrättning
Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dentoid:

Det här upplevde jag på mitt gamla 6970 med men ingen trodde på mig. Eat it suckers!

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar det jag köpte ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Gärna ett svar tack, det där säger mig tyvärr ingenting;S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Räkna gärna inläggen som säger något i stil med:

Puh tur att man då har INTEL och nvidia! Amd är trams! eller liknande.

Varför nämner då dessa att de har en intelprocessor?

Varför tar du ens upp det med mig då det inte har med det jag skrev över huvud taget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

A fast input lagg vill vi ju inte ha.

nu är det väll inte riktigt så det funkar.

utan vsync så uppdateras skärmen så fort som något nytt händer hela tiden. det kommer istället ge dig hack eller "artefakter" i grafiken
det syns tydligt här:
https://www.youtube.com/watch?v=YtO2df4bvrA

med vsync så funkar det så att datorn ritar klar bilden helt INNAN den skickas ut till skärmen, så att du alltid har en hel bild utan "fel"
det enda delay du får är minimalt. det är samma med 16ping eller 16ms. eftersom tekniken är lite gammal så är den låst till 120/60/30/15 fps. detta är i stort sett det största problemet.

DOCK!!!!!
så är det även delay utan vsync, då datorn måste hinna rita den aktiva bilden med vilket kommer ge delay även det. om spelet ändå ligger runt 60fps så har du ungefär samma delay med och utan vsync.
då datorn fortfarande måste rita bilden som visas på skärmen någorlunda så fort som den klarar det ändå.

det bästa är "adeptive" vsync som kastar ut bilderna i den hastigheten dem blir klara, oberoende på vilken fps den ska hålla.
den kastar ut bilder på samma sätt som att inte ha vsync på, men bilderna är alltid klara vilket leder till att det inte kommer vara några artefakter.

det är vad jag kan om detta efter div datorgrafiska kurser på högskolan och eget intresse av ämnet.
det finns säkert mer att ta upp men det gör säkert någon annan.

detta kommer säkert starta en längre diskussion vilket jag inte orkar vara med i. jag har sagt min åsikt och mina tankar. take it or leave it

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Gärna ett svar tack, det där säger mig tyvärr ingenting;S

Trodde inte du var seriös med ditt svar. Ja det blir inputlag, RadeonPRO är inte så felfritt som folk får det att låta som.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

AMD är katastrofalt, Nvidia gör allt bättre

Håller helt med, har både kört med Ati och Nvidia, tycker Nvidia sköter sig bättre rent allmänt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Alltså båda 2 såg ju helt värdelösa ut, det där löses enkelt med en knapptrycking. VSYNC

Microstuttering vs att dra musen genom sirap?

Roligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Hypokriter? Jag tror ordet du letar efter är "hycklare".

Hypokrit är exakt samma sak, även skrymtare, alla tre finns med i det svenska språket så din s.k. rättelse är helt meningslös

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Nivius:

nu är det väll inte riktigt så det funkar.

utan vsync så uppdateras skärmen så fort som något nytt händer hela tiden. det kommer istället ge dig hack eller "artefakter" i grafiken
det syns tydligt här:
https://www.youtube.com/watch?v=YtO2df4bvrA

med vsync så funkar det så att datorn ritar klar bilden helt INNAN den skickas ut till skärmen, så att du alltid har en hel bild utan "fel"
det enda delay du får är minimalt. det är samma med 16ping eller 16ms. eftersom tekniken är lite gammal så är den låst till 120/60/30/15 fps. detta är i stort sett det största problemet.

DOCK!!!!!
så är det även delay utan vsync, då datorn måste hinna rita den aktiva bilden med vilket kommer ge delay även det. om spelet ändå ligger runt 60fps så har du ungefär samma delay med och utan vsync.
då datorn fortfarande måste rita bilden som visas på skärmen någorlunda så fort som den klarar det ändå.

det bästa är "adeptive" vsync som kastar ut bilderna i den hastigheten dem blir klara, oberoende på vilken fps den ska hålla.
den kastar ut bilder på samma sätt som att inte ha vsync på, men bilderna är alltid klara vilket leder till att det inte kommer vara några artefakter.

det är vad jag kan om detta efter div datorgrafiska kurser på högskolan och eget intresse av ämnet.
det finns säkert mer att ta upp men det gör säkert någon annan.

detta kommer säkert starta en längre diskussion vilket jag inte orkar vara med i. jag har sagt min åsikt och mina tankar. take it or leave it

Det är inte lite input lagg jag vet vad jag pratar om, jag tycker bara det är segt att aldrig sånt man jobbar på bara FPS FPS FPS FPS hela tiden bara för att det säljer är så sjukt segt, kan dom inte sätta lite krut på det stället

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Kanske ska satsa på ett dcii 670 4gb ändå..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivius:

utan vsync så uppdateras skärmen så fort som något nytt händer hela tiden. det kommer istället ge dig hack eller "artefakter" i grafiken
det syns tydligt här:
https://www.youtube.com/watch?v=YtO2df4bvrA

med vsync så funkar det så att datorn ritar klar bilden helt INNAN den skickas ut till skärmen, så att du alltid har en hel bild utan "fel"
det enda delay du får är minimalt. det är samma med 16ping eller 16ms. eftersom tekniken är lite gammal så är den låst till 120/60/30/15 fps. detta är i stort sett det största problemet.

Snarare kommer väl, utan vsync, bildbufferten uppdateras så snabbt som möjligt (utan hänsyn till skärmens status) vilket ibland kan innebära att skärmen inte hinner rita upp allt innan ny information ersätter den gamla; halva bilden kan då visa föregående ruta medan resten visar den nya. Med vsync väntar man istället på att skärmen är färdig innan man uppdaterar bufferten, vilket eliminerar problemen ovan men låser uppdateringsfrekvensen till skärmens (eller multiplar/delare av denna genom att hoppa över rutor eller visa samma flera gånger).
(Så var det väl för crt-skärmar i alla fall; jag vet inte hur moderna beter sig.)

Permalänk
Avstängd

Hade inte AMD's kort varit så långa, hade jag kört på ett 7950.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Jag har alltid kört med Nvidia, men vid senaste datorköpet för nån månad sen la jag en order på komplett på en pc innehållande en 7950. Dagen efter ändrade komplett priset vilket gjorde mig irriterad.

Jag avbeställde och dagen därpå satt jag med ett ännu dyrare paket med en GTX670.

Det är jag väldigt glad för idag. Fasen vad allt flyter på bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM Storm Trooper | Asus P8Z77-V LX
Intel Core i7 3770 stock@4,1GHz | Gainward GTX 670 ref@1200MHz | Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb
PSU Corsair TX 750W | Crucial M4 SSD 128Gb + 500Gb HD
Asus VE278Q 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Med ett sprillans nytt 7950 är denna nyheten en extrem humörsänkare :/

Så ditt grafikkort blev helt plötsligt sämre nu?

Skrivet av zhrooms:

AMD är katastrofalt, Nvidia gör allt bättre

Ovanligt att höra något sådant från dig.....

Skrivet av Explorer45:

Kul också att de måste köra det i slowmotion för att folk ska se det..

Ja, vad är poängen egentligen, har dem inget vettigare att göra?
"- Nästa vecka ska vi prova vilken bil som går fortast i tomgång på tvåans växel, snabbaste bilen är bäst!"

Skrivet av Silldro:

Är väl enklare att uttrycka problemet som den lägsta framraten mellan två bilder under testet. 60 millisekunder skulle då motsvara en uppdateringsfrekvens mellan två frames som motsvarar en framerate på 60/1000=16.7 dvs 16.7fps. Dock enbart mellan två frames så problemet kommer ju vara mindre än en konstant framrate på 16.7fps. Tror inte att 60ms säger de flesta så mycket.

Men medelframerate är väl inte jätte intressant, bättre är att titta på min framerate per sekund (som redan finns i testerna). Samt att ge en graf på tiden mellan varje bildruta som i artikeln eller momentan fps (dvs faktisk framrate räknat mellan två frames) vilket blir samma kurva fast delat på 1000.

Det här var det bästa jag läst på länge. Jag har efterfrågat exakt samma sak i över 10år!
Minns när jag lade ut 3000kr på ett nVidia 7800GTX. Fick fint flyt i Half-Life 2, men ungefär vart 5:e sekund laggade det. Man blev så jäkla arg! Vad är poängen med en framerate på mer än 60hz, eller ens 30hz? En biograf visar filmen i 24hz och det duger fint. Men ett spel som får i 80fps kan se ut som skit. Allt detta pga att tillverkarna inte bryr sig om lägsta fps. Varför kan ingen hårdvarusida anamma detta och verkligen såga ett grafikkort som visar under tex 30fps, oavsett hur hög max fps är?

Skrivet av Boombastic:

Tänk om de släpper en produkt där man slipper sitta ett år efter release och säga "hoppas det löser sig med nästa drivrutin".

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer aldrig hända, senaste tiden har ju utvecklingen av i princip allt gått bakåt. Det är numera slutanvändarna som agerar betatestare.

Skrivet av Granter:

de här problemet uppkommer endast om man använder högsta AAn som går att ha, vilket man inte behöver ha om man kör 1080p eller högre.

Kör x4. x8 så flyter de fint med ett 7950.

Uppmärksammade detta för typ 1månad sedan just i skyrim. problem kommer inte upp när AA'n in spel inte överskrider en för hög nivå.

För dem som nu undrar.

Har aldrig förstått vad man ska med AA till i höga upplösningar. Meningen med AA (iaf när det begav sig) är ju att kantutjämna vid låga upplösningar, vid upplösning på 1080 eller högre finns det ju ingen vits. Klart man kan ta en stillbild och analysera ihjäl sig, men vad är poängen? Tanken var ju att man ska spela spelet och inte jämföra en massa pixlar.

Skrivet av Oliver91:

då har ju amd ett par trogna kunder då, folk med fler skärmar än 1, men jag undrar hur många ni är jämfört med resten, kanske sådär 0.000000000001% kan förstå att nvidia inte lägger så mycket energi på just de lösningarna iofs är det bra PR att visa upp när man sitter och spelar något spel på 3 skärmar med 2 nvidia kort i SLI fast de överlever nog ändå

Det där stämmer inte alls. Det är betydligt fler än 0.0000000001% som har fler än 1 skärm. Själv har jag kört 3st skärmar i ca 5år nu, med 2st grafikkort från nVidia och jag kan säga att det var inte förrän i år som jag fick bukt på alla problem. Tidigare var det ett rent helvete och man vågade knappt starta om datorn utan att det strulade med skärmkonfigurationen.

Skrivet av Conditioned:

Det är inte krig när ena sidan redan vunnit :/

Har det varit krig? Vart då någonstans? Vem vann och vad vann dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det är väl ändå inte så att bara för att du sätter på vsync så får du garanterat input lagg? Jag har då alltid kört med vsync på och jag är extremt känslig för minsta lilla lagg, delay fps drop eller annat. Jag har spelat på både 60hz eller 120hz skärm, märker direkt när fpsen åker under eller om jag får ett litet hack som inte ska vara där eller om det är input lagg.
Jag har märkt av input lagg för några år sedan, kmr dock inte ihåg vilket spel det var. Det är enda gången. Att köra med vsync av känns ju helt skumt, känns som att bilden blir av med ett "filter", man får tearing.. Jag har alltid fått tearing när jag kört utan vsync.
Spelar verkligen alla här på sweclockers utan vsync? Ni borde ju bli helt galna på tearingen som uppstår.
Det löste mina smålagg, kanske gör det för dig också. Du kan väl testa och sedan återkomma om det löste sig för dig

Alltid mer input lag med vsync på. Går inte att kringgå.
(Inte meningen att det skulle rimma).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

istället for att anvand vsync sa las fpsn till 60 alt 58 via afterburner.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tekniksajten Techreport Jovisst. ROFL. Tilliten=0

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Många med 7950 som märker av detta fenomen? Skall inhandla 7950 boost i helgen är det tänkt..

Permalänk
Medlem

Det här har jag känt sedan tidernas begynnelse.. var en AMD fanboy många år sen, idag kör jag bara intel+nvidia och även om det är lite dyrare så flyter allt på fint och man har aldrig problem.

är väldigt imponerad av X79 plattformen också... förstår inte varför man ska snåla och köpa billig skit som inte fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har 6 olika möss, Steelsries sensai och MLG, MX518. 2 olika Deathadders, och en annan microsoft mus.

Jag har testat med tripple buffering men jag kör oftast på 100Hz och sätter grafiken så att jag alldrig droppar under och säter frame lock på 101.

Funkar bra för mig är som att spela CS1.6 det flytet då på en 120Hz

Med din rigg och spela cs 1.6? Jag kommer ihåg när jag satt på min thunderbird 1.2 ghz, överklockat Radeon 9700 och optimerat Windows 98 och körde CS 1.3-1.6 i 100 fps på en 17" CRT skärm. Men screen tearing blev ett stort problem och fick nöja mig med 85hz med vsync.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Folk missar att det är i catalyst 12.11 som är i beta. Det framförs bara en gång, vilket är i citatet så jag anklagar inte att någon missar det. dock tycker jag det är dumt att göra en nyhet på att en BETA-drivrutin inte är stabil i ETT spel... känns som artikeln skapades bara för diskussion i kommentarerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tekniksajten Techreport Jovisst. ROFL. Tilliten=0

ar inte den sidan bra? har anvant den som huvudsida ettbra tag

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Haha, vilket provocerande inlägg...

AMD har faktist världens snabbaste grafikkort med ensam GPU. 7970 GHZ EDITION. http://www.sweclockers.com/recension/15564-amd-radeon-hd-7970...

Nej, jag är ingen fanboy. Bara förbannat trött på inlägg som inte förklarar varför de tycker som de gör. Särskilt i sådana här sammanhang.

Om man ska köra lite ontopic:
Synd, hoppas detta löser sig med nya drivrutiner!

Vem bryr sig om det är snabbast på papperet när det känns som 40fps när man spelar?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU