Xbox 360 grafik vs. PC?

Permalänk
Avstängd

ska vi tala om snygga spel så är Epsilons Remake på Quake 1 snygg. och PC Only

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Maxa är väl rätt väl definierat vid det här laget. minst 1920x1080, alla inställningar på max, minst 60 FPS.

Är det BO2 vi snackar om så har jag svårt att tro att man kan maxa det med ett 650Ti. Även om det är CoD.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Är det BO2 vi snackar om så har jag svårt att tro att man kan maxa det med ett 650Ti. Även om det är CoD.

650 Ti lär maxa det utan större problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Det går inte att jämföra. PC har underbar grafik om man lägger pengar på den. Om du är ute efter bra grafik, så lägg pengarna på nytt grafikkort istället.

Xbox är i min åsikt värdelöst, går inte att göra så bra grafik till 6 år gammal hårdvara.

Uppenbarligen så har du aldrig spelat på en 360. Det finns en hel del snygga spel till 360

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

det är STOR skillnad mellan grafiken på en konsol och en dator.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Uppenbarligen så har du aldrig spelat på en 360. Det finns en hel del snygga spel till 360

De är snygga om man jämför med Gamecube och PS2, ja Bara de extremt kantiga konturerna runt objekt gör att det i mina ögon blir fulare än nästan alla PC spel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ställer man konsolunika titlar mot de som finns både till konsol och PC så skulle jag säga att konsollerna vinner på det konstnärliga mer. Många här gnäller över att PC spelen börjar bli som konsolspel. Jag skulle vilja hävda att det är precis tvärtom... Konsollspelen börjar gå åt PC hållet. PC spel på konsol har aldrig varit ett vinnande koncept i min värld. Att spela spel som call of duty på konsol är nästan lika illa som att spela quake 3 på dreamcast. Tyvärr är det den typen av spel som säljer mest av någon outgrundlig anledning...
Men rent tekniskt så klarar såklart en speldator "mer" i teorin. Men RPG spel på PC har aldrig varit speciellt snygga. Hur man jobbar med kameror i spel som oblivion och skyrim är ett totalt skämt i min värld. Se inifrån rakt i någons ansikte känns inte som ett speciellt proffigt sätt att berätta en gripande story på direkt.

Men visst... konsolspel är ju snyggare på PC också förutsatt att man kör t.ex. PS2 emulator och drar på kantutjämning osv.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

Hej.

Har alltid spelat mina spel på PC, trott att Xbox inte varit min grej. Men du står de så lågt i pris, att jag skulle kunna ge den en chans.

Men är mest orolig för att jag kommer tycka att grafiken är kass, om man jämför med min PC.

Hur är grafiken dess emellan?
Vad anser ni?

För att inte hoppa in i debatten om CoD och maxningar, bäst grafik osv osv så kan jag försöka svara dig utifrån min egna åsikt.
Boxens plussidor
* Spela med vänner i soffan någon helg med split screen, racing, fighting, fps, dance.
* Nyttja en väligt smidig partychatt
* Spela med handkontroll utan att mecka med datorns syncnignar osv.
* Exklusiva titlar som Gears of War och Halo
* Kostar som någon/några helger på krogen.

Datorns plussidor
* Bättre grafik
* Spela FPS med mus och tangentbord (även om jag förmodligen är bättre med handkontroll efter all tid framför boxen, man vänjer sig fort)
* Snabbare laddtider på en del spel
* Billigare spel
* Ingen extrakostnad för onlinefunktion

Några snabba punkter. Tänk på att 720 kommer nästa höst och att grafiken är sämre. Inte så kass att man mår dåligt. Är väl mest vad man har för krav på grafiken sedan innan. Konsollens fördelar är att du inte behöver tänka på hårdvara och operativsystem, dessutom är det mycket mer socialt enligt mig med konsoll.

Jag har haft många roliga kvällar med X-boxen som jag aldrig skulle kunna ha framför en dator. Datorn känns för mig som en ensam mans leksak och konsollen är för social lek.
Som sagt, du oroar dig för grafiken och den är givetvis sämre på en 6 år gammal konsoll än vad den är på en top of the line PC, men enligt mig duger den. Dessutom så blir det roligare att spela på en 46" istället för på en 24" som är fallet för mig.

Permalänk
Avstängd

Mycket liten om man jämför multiplat titlar.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad är det med dig? Du kommer med anklagelser om att han skulle ljugit om att hans kort klarade att maxa BF3 när han inte ens nämnt spelet, och säger sen något så dumt som att det låter konstigt att ett 650Ti skulle kunna maxa något spel bara för att det inte kan maxa BF3? Det är ett bra kort även om det är ett budgetkort, och klarar att maxa många spel, där ibland CoD.

Ett 650 Ti kostar 1300 och ett xbox 360 kostar 1700 (men då med två spel inklusive)...

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk

Problemet är att konsollerna ÄR för gamla.
Går inte att pressa ut mer prestande ur dom.
Borde komma ut nya konsoller i 5000kr klassen.
Borde vara minst 1080p med 60 fps på konsollerna.

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Ett 650 Ti kostar 1300 och ett xbox 360 kostar 1700 (men då med två spel inklusive)...

Varför konsoller är billiga är för att de tjänar pengar på de spel som säljs. Är inte exakt som om Nvidia tjänar pengar på att du köpte CoD att spela på din gtx 650Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hur gammal är xbox360? 6 år? Där har du svaret. Läste nånstans att ett GTX580 motsvarar 12 st xbox360. Vet inte sanningen i detta påstående men det låter troligt.

7 år

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Ett 650 Ti kostar 1300 och ett xbox 360 kostar 1700 (men då med två spel inklusive)...

Hur det de minsta relevant till det jag skrev, eller något jag någonsin skrivit i tråden?

Har skrivit flera gånger att om man har ont om pengar ska man köpa en konsol, har man pengar och är ute efter en njutbart upplevelse ska man köpa PC.

Xbox 360 är 7 år gammalt, 650Ti inte ens två månader gammalt, Microsoft kan ha lågt pris på konsoler då de får pengar för varje spel som säljs till Xbox, Nvidia får inte ett korvöre för att någon köper PC spel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hur det de minsta relevant till det jag skrev, eller något jag någonsin skrivit i tråden?

Har skrivit flera gånger att om man har ont om pengar ska man köpa en konsol, har man pengar och är ute efter en njutbart upplevelse ska man köpa PC.

Xbox 360 är 7 år gammalt, 650Ti inte ens två månader gammalt, Microsoft kan ha lågt pris på konsoler då de får pengar för varje spel som säljs till Xbox, Nvidia får inte ett korvöre för att någon köper PC spel.

Helt rätt!

Dessutom är multiplayer enligt mig på Xbox riktigt roligt!
Grafiken är ju inte dålig men den är inte bäst.

Men det bryr man sig inte om när man spelar på konsol, iallafall inte jag.
Men grafiken är inte att klaga på. Du får helt enkelt det du betalar för.

Det hela handlar om spelkänsla. Jag sålde min iMac där jag körde Max grafik på alla spel men jobbar 12 timmar om dagen så jag har knappast tid för min dator så jag sålde den och köpte en Xbox 360 arcade vilket var dumt för den har inget minne, jo 256 mb men det räknas inte som minne..(kunde inget om Xbox då).

Men jag är supernöjd!!! MP känslan är superb till skillnad från pc enligt min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinggonewild:

iMac Max grafik alla spel

öhh..noot

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av Kinggonewild:

Helt rätt!

Dessutom är multiplayer enligt mig på Xbox riktigt roligt!
Grafiken är ju inte dålig men den är inte bäst.

Men det bryr man sig inte om när man spelar på konsol, iallafall inte jag.
Men grafiken är inte att klaga på. Du får helt enkelt det du betalar för.

Det hela handlar om spelkänsla. Jag sålde min iMac där jag körde Max grafik på alla spel men jobbar 12 timmar om dagen så jag har knappast tid för min dator så jag sålde den och köpte en Xbox 360 arcade vilket var dumt för den har inget minne, jo 256 mb men det räknas inte som minne..(kunde inget om Xbox då).

Men jag är supernöjd!!! MP känslan är superb till skillnad från pc enligt min åsikt.

Inte alls det jag försökte få fram, eller sa någonting om, men visst. Tycker för övrigt att grafiken på både Xbox 360 och PS3 är rätt kass, förutom några av PS3s exclusiva titlar, och Halo 4, där den är helt okej. Det som förstör det mest för mig är att de inte kan leverera okej frame rate, utan blir drops lite när som helst och att den är låg konstant, något jag dock inte märkte innan jag köpt en ordentlig speldator, och sen provade konsolerna igen, dvs efter jag fått smak på riktigt flyt.

Tror inte en sekund på att du kunde köra max grafik på alla spel med något som ens liknar en okej frame rate på en iMac, men vore kul att veta vad du hade för grafikkort i så fall. Förstår inte alls varför du fick mer tid av att spela på ett Xbox 360 än en dator, tar ju inte längre tid på någon av dem, och skillnaden i multiplayer är ju bara att man sitter med en kontroll på ena och inte kan sikta ordentligt, och mus och tangentbord på andra.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av infexis:

öhh..noot

Vadå ööh not? Har du provat iMac ? Det är inga dåliga datorer.
Vad får dig tro att man inte kan maxa spel på en iMac ?
Är du så retarderad? Eller bara pc fanboi?

Kör iMac med bootcamp Windows och clocka det underclockade grafikkortet.
iMac köpt september 2012.
http://www.dustinhome.se/product/5010660962/apple-imac-27-ci7...

Ta reda på saker och ting innan du öppnar din trut:).

Har inte spelat crysis då jag tycker spelet är riktigt tråkigt.

Permalänk
Skrivet av Martinus:

Nej det är fortfarande väldigt fula spel. När vi har spel som ser ut som Avatar så kanske vi är på någorlunda rätt väg, men det kräver också en riktigt bra fysik motor och AI, annars kommer det se på tok för stelt ut.

okej stackars dig då, tillbaka till grottan nu

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Räcker med att man tittar på skillnaden mellan Xbox 360 och PC i Far Cry 3.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Inte alls det jag försökte få fram, eller sa någonting om, men visst. Tycker för övrigt att grafiken på både Xbox 360 och PS3 är rätt kass, förutom några av PS3s exclusiva titlar, och Halo 4, där den är helt okej. Det som förstör det mest för mig är att de inte kan leverera okej frame rate, utan blir drops lite när som helst och att den är låg konstant, något jag dock inte märkte innan jag köpt en ordentlig speldator, och sen provade konsolerna igen, dvs efter jag fått smak på riktigt flyt.

Tror inte en sekund på att du kunde köra max grafik på alla spel med något som ens liknar en okej frame rate på en iMac, men vore kul att veta vad du hade för grafikkort i så fall. Förstår inte alls varför du fick mer tid av att spela på ett Xbox 360 än en dator, tar ju inte längre tid på någon av dem, och skillnaden i multiplayer är ju bara att man sitter med en kontroll på ena och inte kan sikta ordentligt, och mus och tangentbord på andra.

För när jag hade dator skulle jag pilla på allt annat. Sen också att avbetalningsplanen var jobbig så jag sålde den och betalade av skulden då jag bara spelade 1-2 timmar på kvällen när jag kommer hem. Dessutom är det din åsikt om hur du tycker mp skiljer från pc till Xbox. Personligen gillar jag Xbox mer när det gäller spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinggonewild:

Vadå ööh not? Har du provat iMac ? Det är inga dåliga datorer.
Vad får dig tro att man inte kan maxa spel på en iMac ?
Är du så retarderad? Eller bara pc fanboi?

Kör iMac med bootcamp Windows och clocka det underclockade grafikkortet.
iMac köpt september 2012.
http://www.dustinhome.se/product/5010660962/apple-imac-27-ci7...

Ta reda på saker och ting innan du öppnar din trut:).

Har inte spelat crysis då jag tycker spelet är riktigt tråkigt.

Och inte en chans att ett 675m som är långsammare än ett 560 (Inte Ti) kan maxa alla spel i 2560x1440. Du kan säkert maxa något spel, men inte mycket splitter nya i 60FPS, absolut inte BF3 och långt ifrån alla andra med för den delen.

Permalänk
Skrivet av Kinggonewild:

För när jag hade dator skulle jag pilla på allt annat. Sen också att avbetalningsplanen var jobbig så jag sålde den och betalade av skulden då jag bara spelade 1-2 timmar på kvällen när jag kommer hem. Dessutom är det din åsikt om hur du tycker mp skiljer från pc till Xbox. Personligen gillar jag Xbox mer när det gäller spelande.

Ja man kan ju nämna skillnader som i t.ex BF3, förutom grafiken så blir det annorlunda då konsol bara kan ha 24 spelare per bana då PC kan ha upp till 64 spelare, sen är det svårare att sikta med handkontroll så man kan vara mycket oförsiktigare, och springa mer öppet, då folk ändå inte kan sikta in sig lika snabbt, vilka andra skillnader menar du att det finns?

Sen köper man inte en iMac för att spela på, för 25k får kommer man knappt upp i spelprestandan av en PC på runt 6-7k. Det grafikkortet som satt i iMacen, GTX675MX, matchar förra generationens budget kort i prestanda, och klarar inte att leverera okej frame rate på alla spel på max, det handlar inte om åsikter utan om fakta, köper man en iMac för att spela så har man slängt pengarna i sjön.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Och inte en chans att ett 675m som är långsammare än ett 560 (Inte Ti) kan maxa alla spel i 2560x1440. Du kan säkert maxa något spel, men inte mycket splitter nya i 60FPS, absolut inte BF3 och långt ifrån alla andra med för den delen.

675mx och inte 675m.
1000 kr skillnad där.

Och visst fan kan jag maxa bf3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hur kan du säga att det har bättre flyt på konsoler? Fpsen går i princip aldrig över 30, och är ojämn som tusan, spelar man sen inte på högst inställningarna på PC, kommer man inte få några såna drops, och speciellt inte om man kör på low som konsolerna gör. Håller för övrigt inte alls med om att RPG skulle vara bättre att spela på konsol. Köpte Skyrim till PS3 för att sambon ville kunna spela i soffan, hon stod ut i ungefär 20 minuter innan hon stängde av och den har legat oanvänd sen dess. Laddningstider på 30-40 sekunder när det tar 4 sekunder för PCn, om ens det, för att inte snacka om skillnaden i flyt, hur jobbigt det är att spela med handkontroll, och dessutom PCns mods.

Jag håller med om att många spel funkar bättre med handkontroll, och tycker det är synd att många av dem endast släpps till konsol, de skulle varit trevligare att spela på PC med kontroll till, men det kanske bara är jag som inte står ut med så dåligt flyt som man får på konsolerna. Spelade förut enbart på mitt PS3, och köpte sen Xbox 360, men köper nu aldrig spel dit om det inte är exclusiva titlar, och ska sälja alla mina andra spel till konsolerna.

Enda anledningen till att jag skulle rekommendera en konsol är om man har ont om pengar men ändå vill kunna spela, alternativt om man redan har en gaming PC och vill åt de exclusiva titlarna, alternativt flerspelar spel till någon kväll man bjuder över kompisar.

Att säga att han bryr sig mer om grafik än om spelglädje verkar vara konsolspelarnas starkaste argument (även om du spelar på båda), självklart vill man ha spelglädje, och lika självklart är det att grafik och flyt i spelet bidrar lika mycket till detta som andra faktorer.

Det är lite som man vill ha sin tjej, det är viktigt att hon är snäll, men man vill ju gärna kunna titta på henne också

Permalänk
Skrivet av Kinggonewild:

Har inte spelat crysis då jag tycker spelet är riktigt tråkigt.

OJ.

Du tycker alltså att ett spel är tråkigt utan att ens testat det. Grattis.

Sedan kan man INTE maxa så särskilt många spel med en iMac, oavsett vilken modell.
Om man köper en iMac och förväntar sig att kunna maxa något så har man gjort fel.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

OJ.

Du tycker alltså att ett spel är tråkigt utan att ens testat det. Grattis.

Sedan kan man INTE maxa så särskilt många spel med en iMac, oavsett vilken modell.
Om man köper en iMac och förväntar sig att kunna maxa något så har man gjort fel.

Klart som fan jag har lirat crysis ? Varför skulle jag säga att spelet är tråkigt om jag inte har spelat det? Det är fortfarande min åsikt och inte din? Tycker jag det är tråkigt att sitta i en buss så är det väl upp till mig och inte dig?

Lär dig argumentera.

Permalänk
Skrivet av Kinggonewild:

Klart som fan jag har lirat crysis ? Varför skulle jag säga att spelet är tråkigt om jag inte har spelat det? Det är fortfarande min åsikt och inte din? Tycker jag det är tråkigt att sitta i en buss så är det väl upp till mig och inte dig?

Lär dig argumentera.

Lär dig att läsa det du skriver innan du postar det.

Skrivet av Kinggonewild:

Har inte spelat crysis då jag tycker spelet är riktigt tråkigt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinggonewild:

675mx och inte 675m.
1000 kr skillnad där.

Och visst fan kan jag maxa bf3.

Din länk visade 675m, men det spelar ingen roll, 675m klarar det inte heller. Tror du på allvar att du kan ljuga så förbannat om sådana saker på ett hårdvaruforum och komma undan med det?

660 (icke Ti) är snabbare än ett 675mx. Och hur går det för det? Inte fan klarar det BF3 i 1080P, än mindre i 2560x1440!
http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-geforce-g...

EDIT: Vid närmare undersökning skulle jag nog förpassa 675MX under 650Ti, ännu värre med andra ord!