Windows 8 ÄR oanvändbart, på riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Har bara hittat fördelar med win8 jämfört med win7, installerar man Start8 så man får tillbaka startmenyn så är det precis som windows 7 fast förbättrat.

Skrivet av karjix:

Win 8 är ju ett helt nytt operativsystem och vad ska man förvänta sig ? "Let's copy the old version and put a new name on it" Nej nej det ska va nytt och krångligt <-- det ÄR inte krångligt. Tog mig 30 min så kunde man ju lista ut det mesta och enklare har det aldrig varit i min mening att hantera ett OS som win 8.

Kollade hela videon och jag tycker han dumförklara sig själv totalt och borde kanske gå tillbaka till win 95 för det verkar som det var det enda han kunde använda.

Höhö, ni två är väldigt motsägelsefulla

Men det är just det han tar upp i videon: nytt är inte dåligt, så länge det följer de 4 C'na för att UI ska vara användarvänligt (återanvänder hans egna ord). Nu kan inte jag ett skit om design, men det borde ju inte vara så svårt att använda lite sunt förnuft för att räkna ut att Greta, 62, som aldrig läst en teknik-relaterad nyhet eller ens vet vad "kort-kommando" är, inte kommer veta hur man styr operativet direkt.

Den här inställningen har jag personligen haft till WP redan sen första gången jag såg det. Sen tror jag inte att det han säger om "oanvändbart" stämmer - uppenbarligen finns det ju de som gillar det. Men de puckon på Microsoft som gjorde att Metro och tillhörande pek-relaterade funktioner inte är valbart borde sparkas.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Snusfri

Haha, vilken mupp.

Windows 8 är förbannat bra och underbart.
Visst är det endel saker som man måste lära sig och googla på för att ta reda på hur det fungerar nu, svårare än så är det inte.
Jag gillar MUI riktigt mycket, men kan förstå att folk som inte vet hur man unpinnar saker samt inte vet att man kan söka snabbt och enkelt tycker att det är mindre bra.

Kör Windows 8 både på min stationär och min laptop, köper jag en tablet så blir det en med Windows 8 med, förmodligen blir min nästa telefon en Win 8 lur med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Liksom 9/10 som säger att Windows 8 är "värdelöst" är såna som bestämt sig för att det ska vara värdelöst från början, oavsett. "De" skulle aldrig kunna erkänna att de ändrat sin uppfattning.

Det brukar vara så.... Lite som att man är rädd för en förändring

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Rekordmedlem

När man installerar program som tar bort/gör om interfacet så kör man inte längre Microsofts vision om win 8, man använder inte det som ska vara så fantastiskt bra utan man väljer bort det, de flesta som är positiva skippar interfacet och gör om 8 till en uppdaterad 7a.

Att så många verkar göra om interfacet tyder bara på att 8an i MS version är en rejäl flopp, den är verkligen hemsk i originalversion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Jag använder windows 8 som det är. Använder dock inte metro apparna så mycket på min 27" skärm då jag nästan aldrig kör saker i fullscreen.

Jag gillar alla ändringar de gjort, verkar mest vara bakåtsträvare och Windows hatare som inte gillar det nya, precis som vanligt. Alla som är "fanatiska" för det behöver inte oroa sig, kidsen gick ifrån milennium och xp för Windows 7, som var vista med nytt skin.

Permalänk
Medlem

Jag orkade 2minuters rant, ganska klart att inget gott kan komma av att spendera 20extra minuter med den jobbiga berättarrösten.

Har dock själv använt w8 i en månad och visst finns det några irritationsmoment (en gammal hund vill ju helst inte sitta), men i grund och botten är det W7 med en större startmeny och förbättrad prestanda.
Till och med farsan som normalt sett behöver spendera en stund för att hitta vart "Internet läsarn' " hamnat är nöjd.
Så helt fel ute är ju inte Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

och jag har 108 ig ,och konstaterar att win 8 är skärp för stationära datorer tar den inte ,även skulle få betalt

Det låter inte bra, själv så hade jag inte ett enda utan mest VG och MVG

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Kort och gott summeras det väldigt

Windows 8 är designat för att konsumera innehåll, inte skapa eller producera

Skitbra för facebook och icanhazcheeseburger, katastrof för att vara multitaskande produktiv.

Vi har inte längre tid att köra en fet RTFM för att använda en digital enhet, om det inte är självklart out of the box hur man använder den så är det ointressant. En väldigt stor anledning till iOS och OSX framgångar, lättanvänt utan krångel och intuitivt interface. Det var väll främst det han dissade, att Win8 inte är särskilt intuitiv alls.

Underhållande summering.

På vilket sätt påverkar Windows 8 dig så att din produktivitet faktiskt blir påverkad negativt?
Ge gärna ett exempel på hur en normal arbetsdag ser ut och varför start-skärmen skulle vara katastrof jämfört med startknappen.

I grund och botten tror jag detta handlar om att man inte gillar utseendet på Windows 8 i allmänhet och start-skärmen i synnerhet, men säg då detta istället för att använda o underbyggda svep-skäl såsom katastrof för produktivitet.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

På vilket sätt påverkar Windows 8 dig så att din produktivitet faktiskt blir påverkad negativt?
Ge gärna ett exempel på hur en normal arbetsdag ser ut och varför start-skärmen skulle vara katastrof jämfört med startknappen.

I grund och botten tror jag detta handlar om att man inte gillar utseendet på Windows 8 i allmänhet och start-skärmen i synnerhet, men säg då detta istället för att använda o underbyggda svep-skäl såsom katastrof för produktivitet.

Har du ens tittat på videon som länkas?! :S

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

http://www.youtube.com/watch?v=WTYet-qf1jo

Brian Boyko förklarar i en video varför Windows 8 är oanvändbart i längden och borde återkallas.

Hur kan du läsa en artikel från en applewannabe?

Det är oanvändbart om du inte kan lära dig saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Kör man Start 8 / Classic Shell så har man förlorat hela poängen med Windows 8....och kan stanna med Vista/Win7. Jag har en Windows 8 Professional licens som jag testat ett par gånger, men jag kan inte behärska mig när jag försöker lära mig skräpet. Det är så urbotat korkat upplagt för en desktop-användare - som inte har 'touchskärm'.

Dumheter. Det finns massa förbättringar "under huven" på Windows 8 som man har tillgång till även om man väljer att använda Start8.

Visa signatur
Permalänk

Kan vara intressant att titta på!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

MIT professor: Windows 8 is a Christmas gift for 'someone you hate'
http://www.zdnet.com/mit-professor-windows-8-is-a-christmas-g...

Även med classic shell så slapp jag inte metro helt, och den vill jag inte ha något att göra med överhuvudtaget. När den finns kvar så får man känslan att man det är två system i ett. Win8 ser ut som vad hänt spelen de senaste åren, det ska passa till alltför många olika system/styrningssätt och då blir desktop upplevelsen lidande.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Har du ens tittat på videon som länkas?! :S

Evangelisterna för Win 8 gör inte detta samt att de inte läser kritiken som kommer fram. Det finns obefogade kommentarer javisst, men börjar man granska finns otroligt mycket befogad kritik. Bara att gå till Swec's win 8 del så finns gott om exempel på det här beteendet. Oftast försöker evangelisterna vända problemet till att det är användarna som är dumma och inte begriper. Då går man bara runt faktumet att Microsofts nya UI är ogenomtänkt på traditionella datorer. Bara att läsa igenom Microsofts egna Win 8 sida så står det klart att tablets är vad det gjordes för.

Det tragikomiska är att om Microsoft kört Win8 eller t.o.m. bara Modern UI som ett uteslutande surfplatte-OS så hade det nog inte framgången uteblivit.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Jag har inte Win8 och brukar vara rätt kritisk mot det generellt...
Iaf, jag kände att han kanske har något att komma med, fram till 21:30 eller nåt, när han plötsligt förklarar att detta var hans slutsatser efter 30 minuter av klickande. Jag hade nog mer problem än honom första 30 minuterna jag testade OSX för första gången... jag hade massiva problem med ändringarna i Vista/7 från XP första dagarna man höll på med det.
Rätt oseriöst att säga att han skulle testa win8 i 30 dagar, och sen förklara alla brister och problem med det...sen i slutet så kläcker han ur sig att han ändå bara satt 30 minuter på ett café och testade.

Permalänk
Medlem

Lustig herre den där Brian. Jag slutade titta när jag insåg att han aldrig någonsin använd Alt + F4...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Även om snubben spårar ur en del i videon, han har rätt på så otroligt många punkter. Microsoft har misslyckats med Win 8. Att så ofantligt många förändrar tillbaka till gammalt med start8 m.m. visar det. Sen har ju försäljningen inte precis exploderat, snarare tvärt om.

Jag kollade på hela videon. Och seriöst kom han med inga konkreta poäng varför han tycker att det inte går att använda. Stänga av appar var tydligen ett stort problem, det säger mycket om honom och inte OS:et.

Skrivet av scienta:

Har du ens tittat på videon som länkas?! :S

Det gjorde jag och personen verkar faktiskt inte ha koll så mycket på Human interface design eller människa dator interaktion.Pratade mest strunt om goblins och andra figurer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nikce:

Dumheter. Det finns massa förbättringar "under huven" på Windows 8 som man har tillgång till även om man väljer att använda Start8.

Jag är medveten om det, men det är fortfarande ett placera tummen mitt i handen när man ska navigera sig optimalt i Windows 8 med tangentbord och mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Jag har inte Win8 och brukar vara rätt kritisk mot det generellt...
Iaf, jag kände att han kanske har något att komma med, fram till 21:30 eller nåt, när han plötsligt förklarar att detta var hans slutsatser efter 30 minuter av klickande. Jag hade nog mer problem än honom första 30 minuterna jag testade OSX för första gången... jag hade massiva problem med ändringarna i Vista/7 från XP första dagarna man höll på med det.
Rätt oseriöst att säga att han skulle testa win8 i 30 dagar, och sen förklara alla brister och problem med det...sen i slutet så kläcker han ur sig att han ändå bara satt 30 minuter på ett café och testade.

Då är det bättre att lyssna på mig i så fall. Jag har suttit med det 2h om dagen sedan consumer preview och fattar fortfarande inte hur Modern UI är ett smidigare gränssnitt på Desktops än det som var i Windows 7. Jag försår att det finns de som tycker att det är smidigt, men de flesta som tycker så verkar ju anse att alla som inte håller med dem är dumma i huvudet, och då är det svårt att ta dem seriöst.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag är medveten om det, men det är fortfarande ett placera tummen mitt i handen när man ska navigera sig optimalt i Windows 8 med tangentbord och mus.

Ok, inget jag märkt av. Använder iofs bara skrivbordsläget, som jag anser har blivit litet bättre sedan 7:an.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

Det är ingen som tvingar er att byta till 8an om ni inte vill. Kör det ni tycker känns bäst, sen är det bra med det./thread

Fel.

Då det knappt säljs nya pc utan Windows 8 så tvingas majoriteten till eländet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

"Windows 8 ÄR oanvändbart, på riktigt"

Jag måste vara sjukt grym då jag inte har några problem alls att använda Windows 8.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nikce:

Ok, inget jag märkt av. Använder iofs bara skrivbordsläget, som jag anser har blivit litet bättre sedan 7:an.

Finns en del fördelar med skrivbordet faktiskt (och utforskaren, framför allt), men att varje kant och hörn av skärmen är associerad med Metro/Modern stör mig otroligt mycket (och Start 8 gör bara ett halvfärdigt jobb gällande samma sak). Vad mig beträffar...använder man inte Metro, finns det ju få anledningar till att faktiskt börja använda Windows 8. (men, det är en smaksak, som jag hoppas jag får behålla utan att bli påhoppad).

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av havoc:

På vilket sätt påverkar Windows 8 dig så att din produktivitet faktiskt blir påverkad negativt?
Ge gärna ett exempel på hur en normal arbetsdag ser ut och varför start-skärmen skulle vara katastrof jämfört med startknappen.

I grund och botten tror jag detta handlar om att man inte gillar utseendet på Windows 8 i allmänhet och start-skärmen i synnerhet, men säg då detta istället för att använda o underbyggda svep-skäl såsom katastrof för produktivitet.

Om man bortser att man kan ignorera allt nytt i Windows 8 och få en snarlik Win7 upplevelse om man vet vad man gör, hur man hittar tillbaks till skrivbordet, vilka 3e partsprogram man skall installera för att få till det som man vill. Utan kör Win8 out of the box för vad det är med ModernUI och pekar sig runt kring dv appar för att kolla vad som hänt på FB, skriva några mail och surfa runt. Sure.

När jag sitter hemma eller på kontoret och är produktiv så ser min miljö ut som såhär;

(faktiska fönster och program som används är andra än de som syns på bilden)

För att få till det i Win8 behöver man veta vad man gör ganska väl. Ta en random person som inte är intresserad av OS utan bara att använda sina program på ett effektivt sätt, hur många timmar behövs det för den personen att komma till sans med Win8 och återfå sin produktionsnivå? Och i hur många år behöver den sekund eller två snabbare starttid som Win8 kan vara snabbare för att tjäna in den tiden?

Tid är tid, jag har annat att lägga den på än att konfigga om något nytt så det är som något gammalt så jag kan behålla min effektivitet.

För pekskärm och platta är det awesome, men inte för mig när jag arbetar med datorn (oavsett om det är för hobby hemma eller arbetar på kontoret).

EDIT;
För att summera, jag kan se hur man kan få Win8 lika effektivt som Win7, men inte hur man kan få Win8 mer effektivt jämfört med Win7. Om det i slutändan inte blir bättre för mig, varför skall jag då lägga energi på det?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av celoz:

Ja, har man mindre än 70 iq är det inte lätt att lära sig saker. För oss med lite högre IQ är det dock inga problem att köra Win8

Jag hade 138 senaste gången jag testade mig och jag avskyr W8 på stationära datorer. Vad var din poäng igen?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fluf:

Om man bortser att man kan ignorera allt nytt i Windows 8 och få en snarlik Win7 upplevelse om man vet vad man gör, hur man hittar tillbaks till skrivbordet, vilka 3e partsprogram man skall installera för att få till det som man vill. Utan kör Win8 out of the box för vad det är med ModernUI och pekar sig runt kring dv appar för att kolla vad som hänt på FB, skriva några mail och surfa runt. Sure.

När jag sitter hemma eller på kontoret och är produktiv så ser min miljö ut som såhär;
http://img39.imageshack.us/img39/4373/multimonitor.jpg

(faktiska fönster och program som används är andra än de som syns på bilden)

För att få till det i Win8 behöver man veta vad man gör ganska väl. Ta en random person som inte är intresserad av OS utan bara att använda sina program på ett effektivt sätt, hur många timmar behövs det för den personen att komma till sans med Win8 och återfå sin produktionsnivå? Och i hur många år behöver den sekund eller två snabbare starttid som Win8 kan vara snabbare för att tjäna in den tiden?

Tid är tid, jag har annat att lägga den på än att konfigga om något nytt så det är som något gammalt så jag kan behålla min effektivitet.

För pekskärm och platta är det awesome, men inte för mig när jag arbetar med datorn (oavsett om det är för hobby hemma eller arbetar på kontoret).

Du får ursäkta, men jag förstår verkligen inte ditt inlägg. Vad är det som hindrar dig att ha tre olika program på tre olika skärmar, samt aktivitetsfältet till vänster i Win8? Jag provade nyss på datorn hemma via Teamviewer och det såg ut precis som du har det. Processen var exakt likadan som på Win7-datorn på jobb. Wat?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag körde Start8 i 2 timmar, sedan avinstallerade jag det för att jag tycker att Modern UI är mycket bättre och snabbare än den gamla startmenyn. Det tog en liten stund att konfigurera och ställa in det som jag vill ha det, men efter det blev det perfekt.

Citerar vad jag skrivit tidigare i annan tråd:

Citat:

Efter några timmar med Windows 8 har jag kommit fram till följande:
Metro är ersättaren till startmenyn. Meningen med metro är inte att man bara skall använda sig av metro-appar utan metro är som en levande startmeny där man snabbt kan hämta information med hjälp av apparna.

Ta Messenger-appen som ett exempel, Den ligger alltid på i bakgrunden så om någon skriver något till dig på facebook så kommer du bli notifierad, och under dom stunderna du chattar väldigt mycket kan du docka den till sidan på skärmen.

Prisjakt-appen är ett snabbare sätt att hämta information än att gå in på hemsidan, men sedan om du skall kolla något mer avancerat kan du gå in på hemsidan. Med Wikipedia-appen gäller samma sak.

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Shudnawz:

Du får ursäkta, men jag förstår verkligen inte ditt inlägg. Vad är det som hindrar dig att ha tre olika program på tre olika skärmar, samt aktivitetsfältet till vänster i Win8? Jag provade nyss på datorn hemma via Teamviewer och det såg ut precis som du har det. Processen var exakt likadan som på Win7-datorn på jobb. Wat?

Under bilden står: (faktiska fönster och program som används är andra än de som syns på bilden)

För att summera, jag kan se hur man kan få Win8 lika effektivt som Win7, men inte hur man kan få Win8 mer effektivt jämfört med Win7. Om det i slutändan inte blir bättre för mig, varför skall jag då lägga energi på det?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hade 138 senaste gången jag testade mig och jag avskyr W8 på stationära datorer. Vad var din poäng igen?

Det var inte ett "genuint IQ test från Microsoft" och därför räknas det inte

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Under bilden står: (faktiska fönster och program som används är andra än de som syns på bilden)

För att summera, jag kan se hur man kan få Win8 lika effektivt som Win7, men inte hur man kan få Win8 mer effektivt jämfört med Win7. Om det i slutändan inte blir bättre för mig, varför skall jag då lägga energi på det?

Av egen erfarenhet kan jag säga det alltid svårare att få med IT-adelningen på förändringar. Som teknik intresserad brukar folk tycka att dom är nytänkare, fast i verkligheten är dom väldigt konservativa till förändringar i arbetsmiljön.