Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Helgsnack: Julklappstips för SweClockers-medlemmar!

Permalänk
Medlem

Fet jul

För min del blir det en jul med många hårda klappar. Damen får Galaxy Note med plånbokscase och själv plockade jag ihop en gaming rig. Det blev en mix av budget och prestanda vinterdatorn. Man får tacka Sweclockers för alla tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Fått en son, bästa julklappen någonsin.
Vi kommer hem från sjukhuset idag och då väntar ännu en julklapp från mig själv i form av ny dator från inet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Fått en son, bästa julklappen någonsin.
Vi kommer hem från sjukhuset idag och då väntar ännu en julklapp från mig själv i form av ny dator från inet

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis!!!
Och en till grattis ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Visa signatur

I5 3570k @4.0, Corsair 8GB, ASRock Z77, ASUS GTX 780, Samsung 830 128GB, Samsung 840 240GB,BenQ XL2411T 144hz, Steelseries Siberia Elite, Steelseries Rival, QPAD MK-85, Steelseries Qck+ NIP.

Permalänk
Medlem

Köpte en WD 3TB red hårddisk i julklapp till mig själv och min WHS, tyvärr visade det sig att den bara klara av att hantera hårddisk upp till 2TB.

Visa signatur

Dator 4 Amd 1100T 16gb ram 250GB SSD + 2TB hd 7770
WHS 6TB

Permalänk
Medlem

Jag fick en Android tv sticka (mx1) med en RC11 air Mouse av min bror, det skall bli sjukt kul att sätta tänderna i mellandagarna när den kommer! Han fick för övrigt samma sak av mej

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dentoid:

32GB 2133MHz ram och en större SSD åt mig själv, för att jag kan!
kanske ger överloppsgrejerna åt brorsan

Oh yeah boss på lanet i år igen!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolle H:

Köpte en WD 3TB red hårddisk i julklapp till mig själv och min WHS, tyvärr visade det sig att den bara klara av att hantera hårddisk upp till 2TB.

är de whs som sätter gränsen eller din hårdvara ? om de är whs kanske det finns nån fix för de ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle H:

Köpte en WD 3TB red hårddisk i julklapp till mig själv och min WHS, tyvärr visade det sig att den bara klara av att hantera hårddisk upp till 2TB.

vad är skillnad på röd och dom andra?

Permalänk
Medlem

Jag har skruvat ihop en nu dator till mina föräldrar. Jag stod inte ut längre att sitta vid deras gamla när jag är där Det blev en i3 Ivy bridge tillsammans med en Samsung 830.

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

vad är skillnad på röd och dom andra?

Dom röda är speciellt framtagna för serverlösningar, nas mm.

Dom är väl framförallt större, bättre livslängd och strömsnålare.

On:
Till mig själv blev det en benq gl2450 så nu har man eyefinity, ett trådlöst headset som man kan lyssna på hög musik utan att störa de runtomkring.

Permalänk

Blir möjligtvis en ny CPU-kylare till mig själv, men det inhandlas i mellandagarna istället. Vill klocka upp min i5 2500K till omkring 4,3 - 4,5Ghz. Blir då en Cooler Master Hyper 212 EVO, en favorit av många av vad jag läst genom året. God Jul på er alla!

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Fått en son, bästa julklappen någonsin.
Vi kommer hem från sjukhuset idag och då väntar ännu en julklapp från mig själv i form av ny dator från inet

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis grattis! och sen vill jag bara säga... HAHAHAHA och du tror nu att du ska få sitta vid datorn

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

är de whs som sätter gränsen eller din hårdvara ? om de är whs kanske det finns nån fix för de ?

WHS baseras på windows server 2003 och det är där problem ligger! dom trodde väl inte att det behövdes större hårddiskar än 2TB. WHS 2011 är baserad på windows server 2008 så där skall det inte vara nårga problem, vad jag vet.

WDs red hårddiskar skall väl vara gjorda fö 24/7 drift
http://www.inet.se/produkt/4304283/3tb-western-digital-red

Visa signatur

Dator 4 Amd 1100T 16gb ram 250GB SSD + 2TB hd 7770
WHS 6TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Grattis grattis! och sen vill jag bara säga... HAHAHAHA och du tror nu att du ska få sitta vid datorn

Själv satt jag väldigt mycket vid datorn de 2-3 första veckorna när vi fick vår första för fem år sedan. Nattetid. Han var gärna vaken ett par timmar mitt i natten och ville då bara ligga i knät alternativt sova i knät/famnen. Han låg i knät och jag satt vid datorn och surfade eller spelade AoE... Och mamma fick sova.

Tillbaka till topic: Köpte en Seagate Barracuda Green 2TB till mig själv vid Cdons mässa. Behövde ny lagringsdisk. Annars blir det inte så mycket teknik. Ser dock fram emot blurayboxen med Sagan om ringen som jag fick beställa som julklapp till mig själv...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13025009']Själv satt jag väldigt mycket vid datorn de 2-3 första veckorna när vi fick vår första för fem år sedan. Nattetid. Han var gärna vaken ett par timmar mitt i natten och ville då bara ligga i knät alternativt sova i knät/famnen. Han låg i knät och jag satt vid datorn och surfade eller spelade AoE... Och mamma fick sova.

Tillbaka till topic: Köpte en Seagate Barracuda Green 2TB till mig själv vid Cdons mässa. Behövde ny lagringsdisk. Annars blir det inte så mycket teknik. Ser dock fram emot blurayboxen med Sagan om ringen som jag fick beställa som julklapp till mig själv...

Ja funkar det så är det bara att gratulera

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jag köper klappar till mig själv lite då och då. Har nyligen köpt en ny lur, Huawei Honor 2 U9508 2GB. Riktigt prisvärd lur med HD skärm, quad-core, etc.
Men lutar mot att jag köper mig en Nexus 10 också, vill ha lite mer kräm än min nuvarande Nexus 7.
På datorfronten har jag rätt nyligen köpt mig en ny SSD på 256GB.
Sen har mina barn fått några PS3 spel, skidor, billeksaker, en liten klätterställning med rutschbana.
Och min systerdotter får en riktig walkietalkie så hon kan prata med sin bästis hela tiden

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Ger mig själv en ny skärm till mediadatorn; 58"Cinemascope.
http://www.philips.se/c/cinema-21-9/17318/cat/sv/
46"Plasman får nog flytta hem till sonen.

Verkar vara en sjukt grymm tv /dregel

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Tänkte handla mina på måndag. Gillar att vara ute i god tid (^^,)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle H:

Köpte en WD 3TB red hårddisk i julklapp till mig själv och min WHS, tyvärr visade det sig att den bara klara av att hantera hårddisk upp till 2TB.

WD red ska vara sjukt tyst vill gärna höra va du tycker om hårdisken, funderar själv på en sånn.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

gav mig själv skyrim, flyttbar hårddisk till farsan, ett billigt laptopfodral till brorsan (har redan skämt bort honom med gamla datordelar tidigare så) som de säljer ut på teknikmagasinet, ett iphone-fodral till morsan och diverse glas grejer typ. förstår mig inte på prylar som inte är teknik särskilt väl...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

vad är skillnad på röd och dom andra?

röda e en "NAS" disk ska klara av stå på 24/7 och ska va sjukt tyst har jag hört, vilket skulle sitta fint som lagrinsdisk i en "tyst" dator.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Datorn i min nya signatur, en tidig julklapp ihopsmäckt förra lördagen!

Väldigt tyst får jag säga med H60:n, och chassit är ung 60% så stort i volym som ett standard entusiastchassi ungefär, trevligt med rapp SSD också.
http://imageshack.us/m/339/6937/img10693.jpg
/\
|
Inte min dator men man får en uppfattning om storleken ungefär.

I mellandagarna blir det några filmer om jag känner mig själv rätt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Datorn i min nya signatur, en tidig julklapp ihopsmäckt förra lördagen!

Väldigt tyst får jag säga med H60:n, och chassit är ung 60% så stort i volym som ett standard entusiastchassi ungefär, trevligt med rapp SSD också.
http://imageshack.us/m/339/6937/img10693.jpg
/\
|
Inte min dator men man får en uppfattning om storleken ungefär.

I mellandagarna blir det några filmer om jag känner mig själv rätt.

Inte för att vara sådan, men Define mini är extremt stort för mATX:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Fick min julklapp i brevlådan, kan få 1000Mbit 2013, men jag tror jag nöjer mig med 250/100 har 100/10 nu så det är ju alltid något;-)

Få bli en Pfsense router, ett hembygge som pallar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Här har ni iaf min önskelista, så finns det nån barmhärtig samarit där ute så det bara att höra av er om inte annat kanske lite julklappstips : http://www.alina.se/ShopCart.aspx?payment=hb&delway=hb_os&210...

Jag har skrivit till Tomten själv nu och personligen räckt fram din ödmjuka lista. Så det bör komma

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det som känns hetast i datorväg är ju en SSD. Dom är relativt billiga idag och det gör stor skillnad. I lite billigare prisklasser så finns det ju gott om skojiga USB-tillbehör som skulle kunna funka som julklapp.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Grabbarna ska få en WII U.. Vi har ingen konsol sen innan, detta blir första..

Den enda vettiga nuvarande konsolen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Tänkte handla mina på måndag. Gillar att vara ute i god tid (^^,)

Jag har aldrig vågat mig ut och julhandla på julafton Men det känns som att det ändå inte är värre än på lönedagen, i det här fallet igår. Usch, jag var illa tvungen att åka in på stan och köpa dom sista julklapparna igår. Det var hemskt!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolle H:

WHS baseras på windows server 2003 och det är där problem ligger! dom trodde väl inte att det behövdes större hårddiskar än 2TB. WHS 2011 är baserad på windows server 2008 så där skall det inte vara nårga problem, vad jag vet.

WDs red hårddiskar skall väl vara gjorda fö 24/7 drift
http://www.inet.se/produkt/4304283/3tb-western-digital-red

Är inte nyaste whs baserat på 2008 ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag