Datorn går ner i viloläge hela tiden

Permalänk
Medlem

Datorn går ner i viloläge hela tiden

Hej
har ett väldigt störigt problem sedan jag uppgraderade till Windows 8, min dator går hela tiden ner i viloläge. Oftast tar det bara ett par minuter från det att jag lämnat den orörd. Någon som vet vad som kan vara problemet och hur man löser det?

Jag har gått igenom energispar-inställningarna men utan resultat.

Permalänk
Medlem

Du jobbar helt enkelt för långsamt.

Kolla skärmsläckaren....

Snabb googling: http://www.computerperformance.co.uk/win8/windows8-sleep-mode...

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Har du bockat i "aldrig" på strömsparläge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Har du bockat i "aldrig" på strömsparläge?

Jag hade inställningen på "1 timma" och då gick den i viloläge efter några minuter men med "Aldrig" verkar det fungera. Tack för tipset.

Permalänk

Samma problem

@Laban80: Jag har samma problem! har också gått igenom alla inställningarna för att se om det ligger där men ingenting. Har även funderat på om det kan vara nån knapp på tangentbordet som ställer in det men ingen tur där heller än så länge.
Har du fått reda på något som kan hjälpa?? :S