Permalänk
Medlem

Antibumbknapp

Hej Swec!
Jag kollade gamla inlägg och annonser och blev sugen på att komplettera information så som "varan såld" eller annan kompletterande information som exempelvis fortsättning på listor. Jag gjorde nu inte det pga att trådarna då skulle bumpas och mina nya inlägg var inte av sådan vikt att alla behöver se denna på sidan ett.
Jag eftersöker en antibumpknapp, en man kan kryssa i för att ens inlägg inte ska bumpa tråden. Bra för framförallt annonser, där säljaren ibland glömmer skriva om en vara blev såld eller ej men där köparen istället kan skriva utan att bumpa. Även praktiskt för de gånger man känner sig manad att skriva flera inlägg på raken pga multicitering och långa inlägg.
Ja, det går att redigera tidigare inlägg man gjort, men det blir ibland ostrukturerat, långa inlägg eller så har man inte något inlägg att redigera.

Vad tror ni, är det möjligt, får det plats och är det en idé att ta i beaktande?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Alakai,

Jag tycker att en sådan funktion är feature creep och bidrar inte tilll hur forumet är avsett att fungera. Sålda varor bör dessutom raderas från marknad.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hej Andreas D och tack för snabbt svar.

Jag förstår nu att en sådan funktion tillför mycket lite, är allmänt inte i linje med Swecs bild av forumet och har förmågan att mest ställa till det, inte enbart när saker ska behöva avbuggas eller kodas om. Och ja, sålda varor ska raderas men ibland tar det tid och säljaren är kanske borta eller inte bryr sig om att svara, men det är såklart upp till säljaren och ingen annan användare.

vh
/Alakai

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.