Permalänk
Medlem

Steelseries 6Gv2 moddat

gick nyligen över till mekaniskt tangentbord när jag köpte en polares 6Gv2.
allting var dock inte optimalt med detta tangentbord.
steelseries har valt att ta bort väster windows tangenten om ersatt den med en typ av FN knapp.

så efter att jag googlat runt lite fick jag uppfatningen att det inte är något som går att remappa med mjukvara utan det krävs en hårdvarå mod.

Steelseries 6Gv2 moddat

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk

Ser trevlig ut. Trodde faktiskt fn knappen fanns. Men verkar rejält jobbigt att ha fn knappen som windows. Fin av dig att dela med dig

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Ser trevlig ut. Trodde faktiskt fn knappen fanns. Men verkar rejält jobbigt att ha fn knappen som windows. Fin av dig att dela med dig

finns ett galleri här på swec som är mera ingående på hur detta görs. annars finns det än ännu mera invälkad historia om hur man gör det på ett das model s på en annan sida

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem

but why? Win-L må ju vara bland det mer irriterande knapparna på tangentbodet. Vad behöver man egentligen 2 windows knappar till? Har aldrig förstått funktionen.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

but why? Win-L må ju vara bland det mer irriterande knapparna på tangentbodet. Vad behöver man egentligen 2 windows knappar till? Har aldrig förstått funktionen.

Jag använder Win-L hela tiden. Win+tab klarar jag mig inte utan Aldrig haft problem med att hålla mig undan knappen ingame.

Simpel mod men den gör sitt jobb. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Jag använder Win-L hela tiden. Win+tab klarar jag mig inte utan Aldrig haft problem med att hålla mig undan knappen ingame.

Simpel mod men den gör sitt jobb. ^^

antar att jag själv aldrig vuxit ifrån alt+tab för den funktionen

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse86:

but why? Win-L må ju vara bland det mer irriterande knapparna på tangentbodet. Vad behöver man egentligen 2 windows knappar till? Har aldrig förstått funktionen.

win+"valfritt sökord" måste väl vara det som sliter mest på mina windows knapps. Gör nog en 4-5 sökningar varje dag
win+D används också en hel del. gillar inte att ha en massa fönster öppet i bakgrunden.

Kul att folk delar med sig av sina mer eller mindre kända mods här. Bordet nästan finnas ett eget galleri för mods och DYI

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

win+"valfritt sökord" måste väl vara det som sliter mest på mina windows knapps. Gör nog en 4-5 sökningar varje dag
win+D används också en hel del. gillar inte att ha en massa fönster öppet i bakgrunden.

Kul att folk delar med sig av sina mer eller mindre kända mods här. Bordet nästan finnas ett eget galleri för mods och DYI

ja det här galleriet ligger under kategorin "modifikationer" så det finns redan

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Janzzze:

finns ett galleri här på swec som är mera ingående på hur detta görs.

Jag antar att detta är galleriet du snackar om: http://www.sweclockers.com/galleri/8138-remapping-pa-steelser...

Det var iaf det jag tog inspiration från när jag gjorde min version av samma mod, fast jag har kvar FN-funktionaliteten också http://www.sweclockers.com/galleri/8400-steelseries-6g-v2-for...

Permalänk
Medlem

Gjorde precis samma mod på mitt red-edition med framgång! Slängde runt alt och "windows"-knapparna så att de har samma layout som ett mac-tangentbord.

Sjuktnöjd!

Visa signatur

| MacBook Pro Mid-2010 | i7 2.66 Ghz | 8GB RAM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Jag antar att detta är galleriet du snackar om: http://www.sweclockers.com/galleri/8138-remapping-pa-steelser...

Det var iaf det jag tog inspiration från när jag gjorde min version av samma mod, fast jag har kvar FN-funktionaliteten också http://www.sweclockers.com/galleri/8400-steelseries-6g-v2-for...

vart sjukt inspirerad av din mod och tänkte göra samma sak men ångrade mig och tog helt bort FN

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4