Permalänk
Medlem

Mega vs Dropbox

Vore roligt att veta vilka av alternativen Sweclockers medlemmarna skulle välja?! (Berätta gärna varför, och om det finns någon annan cloud-service tjänst som slår alternativen under.)

Dropbox erbjuder: 2 gb gratis

Mega erbjuder: 50 gb gratis

Själv står jag i dilemmat att välja en av dessa som jag kan lita på samt vet att mina filer är skyddade. Har använt Dropbox ett tag nu, bästa cloud tjänst jag använt men nu när Mega erbjuder 50 gb, lät det inte helt fel!

Är medveten om tidigare event, Megaupload stängdes ner. Samma grundare till Megaupload ligger bakom Mega.

Permalänk
Medlem

Använder Dropbox men även Microsoft Skydrive. 7gig gratis, men är du en tidigare användare av hotmail/msn kunde man under ett tag får 25gig gratis. Ganska generöst med utrymme och välfungerande appar, applikation samt via websida fungerar toppen.

Permalänk
Medlem

Har tidigare använt Megaupload, och det lutar helt klart mot att jag kommer använda Mega nu istället. Dels för gratis 50 GB, och dels för att Mega har bättre säkerhet (kryptering) jämfört med t ex Dropbox.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4

Permalänk

Har 22,4 GB gratis från dropbox då jag referat lite, Space race m.m. Så stannar med Dropbox ja funkar bra.
Man behöver ju inte använda Mega som ett substitut till Dropbox, utan ett komplement och därmed ha 52GB gratis

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag har 50GG på Mega, 50GB på Mediafire, 50GB på Box och 5GB på Google Drive. Använder nästan inget

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Moderator
Moderator

Med tanke på all historik kring skaparen och så vidare så kommer jag nog inte välja att lita fullt ut på tillförlitligheten hos Mega.
Men att använda det som ett komplement till Dropbox och andra lagringsplatser så länge man ser till att ha redundans, visst.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Om Mega släpper en app för mobiler så är jag på! Hoppas det kommer fungera på samma sätt som Dropbox... Alltså ladda ner ett program och sedan synkar den själv mellan olika enheter.

Just nu kommer jag fortsätta använda mina 8 Gb jag har gratis på Dropbox men lär byta i framtiden.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Med tanke på all historik kring skaparen och så vidare så kommer jag nog inte välja att lita fullt ut på tillförlitligheten hos Mega.
Men att använda det som ett komplement till Dropbox och andra lagringsplatser så länge man ser till att ha redundans, visst.

Det är just därför jag skulle lita på Mega dock så litar jag inte på att de kommer finnas kvar så värst länge, jag antar att Amerikas regering försöker hitta massa med skit för att ta ned den sidan med. Får väll hoppas att det inte händer.

Permalänk
Medlem

Fick 50Gb gratis när jag köpte Samsung Galaxy S3 och tycker det fungerar oerhört bra

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Den stora utmaningen för Mega är att skapa ett förtroende. Just nu känns det inte som att jag skulle lägga något kritiskt på deras servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qw3rty:

Har tidigare använt Megaupload, och det lutar helt klart mot att jag kommer använda Mega nu istället. Dels för gratis 50 GB, och dels för att Mega har bättre säkerhet (kryptering) jämfört med t ex Dropbox.

Inte för att hugga nu, men med tanke på detta, så verkar Mega inte ha så jättesmart kryptering.

Menar du att Dropbox är ännu sämre, eller hur tänkte du?

Visa signatur

- none -

Permalänk
Entusiast

Dem två viktigaste punkterna för mig är: Linux och Android -support.
Själv hade jag använd Google Drive om dem bara haft en Linux-klient.

Sitter idag på Dropbox.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Dem två viktigaste punkterna för mig är: Linux och Android -support.
Själv hade jag använd Google Drive om dem bara haft en Linux-klient.

Sitter idag på Dropbox.

Ja hur länge har inte Google lovat den där Linux-klienten nu?

Permalänk
Medlem

ubuntu one, funkar på alla enheter, och smidigt,

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5