The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Måste bara höra efter; Är det bara jag som har problem med ragdollsen när Geralt eller vissa fiender dör? De flesta verkar göra någon sorts hip thrust när de dör, där de mest överdrivna är hos Geralt själv...https://www.youtube.com/watch?v=ep-u4kPH1CE&feature=youtu.be
Sista klippet är hur jag antar att det är tänkt att det ska se ut.

Haha, underhållande fult! Jag har faktiskt inte tänkt på det, men ska definitivt prova.

Permalänk
Medlem

Patch 1.03
Fungerar den med gamla saves. Vill minnas att det står något när man sparar att de inte är kompatibla med äldre versioner. Vad gäller?

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Patch 1.03
Fungerar den med gamla saves. Vill minnas att det står något när man sparar att de inte är kompatibla med äldre versioner. Vad gäller?

Äldre versioner, inte nyare. Inte prövat än men känns väl galet korkat att göra att spel som man inte kan uppdatera utan att starta nytt spel? o.O

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Patch 1.03
Fungerar den med gamla saves. Vill minnas att det står något när man sparar att de inte är kompatibla med äldre versioner. Vad gäller?

Dina 1.02 saves är inte kompatibla med 1.0 eller 1.01 (fanns den versionen ens?) på samma sätt som 1.03 saves inte lär vara kompatibla med 1.02 om du av någon anledning vill gå tillbaka till den versionen.
Dvs du kan inte gå nedåt i spelversion och förvänta dig att dina saves fortfarande skall fungera.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Dah... såklart.
Det är ju bara det att det är nog första gången jag sett en sån ruta i ett spel. Det gjorde mig lite nervös bara att man skulle behöva börja om varje gång spelet patchas

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Dah... såklart.
Det är ju bara det att det är nog första gången jag sett en sån ruta i ett spel. Det gjorde mig lite nervös bara att man skulle behöva börja om varje gång spelet patchas

haha, hade ju varit fint om det hade varit så

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt bra det här. Spelat 14h änsålänge och känns knappt som jag börjat.

Har inga problem med spelet alls, inte upplevt en enda krash.

Kör 1080p allt på Ultra, 60fps adaptive vsync. Utan Hairworks såklart.
Fantasiskt nöjd!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Dina 1.02 saves är inte kompatibla med 1.0 eller 1.01 (fanns den versionen ens?) på samma sätt som 1.03 saves inte lär vara kompatibla med 1.02 om du av någon anledning vill gå tillbaka till den versionen.
Dvs du kan inte gå nedåt i spelversion och förvänta dig att dina saves fortfarande skall fungera.

1.01 fanns, fick köra med den patchen under helgen innan release

Trevligt med en ny patch, ska se om den kommit till konsol också.
Edit: Nope.. Inte än.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Haha, underhållande fult! Jag har faktiskt inte tänkt på det, men ska definitivt prova.

Jo, det drog helt klart tankarna till något annat...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

GTA är, till skillnad från witcher, riktigt bra optimerat och skalbart med hänsyn till hårdvara.

Witcher är omotiverat tungdrivet. Grafiken är tekniskt sett allt annat än imponerande.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske den är om man ser rent objektivt - men funktionsmässigt så har GTA V och The Witcher mer problem hos mig än vad BF4 har haft hittils... Kanske bara har ren otur :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vart är det dålig kvalité menar du? Jag tycker överlag att det verkar vara väldigt hög kvalité.

Agreed!

Återigen så tror jag det har att göra med det som visades av CPDR förut och hur det ser ut nu.
De har ju till och med erkänt i en intervju att de drog tillbaks på grafiken till förmån för konsolerna.

Grafiken är ju inte ful som det ser ut, verkligen inte. Men det kunde och skulle ju ha varit ännu snyggare.

Med det sagt så älskar jag spelet! Gillade inte ettan och tvåan men det här är ett riktigt RPG!
Sorry DA:I, men we have a winner. Dock är Mass Effect serien fortfarande ohotad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Återigen så tror jag det har att göra med det som visades av CPDR förut och hur det ser ut nu.
De har ju till och med erkänt i en intervju att de drog tillbaks på grafiken till förmån för konsolerna.

Grafiken är ju inte ful som det ser ut, verkligen inte. Men det kunde och skulle ju ha varit ännu snyggare.

Med det sagt så älskar jag spelet! Gillade inte ettan och tvåan men det här är ett riktigt RPG!
Sorry DA:I, men we have a winner. Dock är Mass Effect serien fortfarande ohotad.

Vilken intervju har de sagt det? Jag tror du blandar ihop rykten och den senaste intervjun! Nej, det ser absolut inte ut som det gjorde för två år sedan, men de har ju förklarat varför och ser som sagt absolut inte fult ut sett till helheten men det finns givetvis saker som är bra och andra mindre bra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vilken intervju har de sagt det? Jag tror du blandar ihop rykten och den senaste intervjun! Nej, det ser absolut inte ut som det gjorde för två år sedan, men de har ju förklarat varför och ser som sagt absolut inte fult ut sett till helheten men det finns givetvis saker som är bra och andra mindre bra.

Kolla nyheten Sweclockers lagt upp

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Fruktansvärt bra det här. Spelat 14h änsålänge och känns knappt som jag börjat.

Har inga problem med spelet alls, inte upplevt en enda krash.

Kör 1080p allt på Ultra, 60fps adaptive vsync. Utan Hairworks såklart.
Fantasiskt nöjd!

Kanske värt att testa Hairworks nu när de optimerat den biten i och med 1.03 patchen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske värt att testa Hairworks nu när de optimerat den biten i och med 1.03 patchen?

Hittade ett test som en på reddit gjorde nu efter 1.03 och skillnaden var runt 3-4fps extra nu efter patchen. Så fortfarande inte värt.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hittade ett test som en på reddit gjorde nu efter 1.03 och skillnaden var runt 3-4fps extra nu efter patchen. Så fortfarande inte värt.

Vet du hur många FPS det tar från början att köra Hairwörks "All"?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NordhNet:

Detta är säkert postat tidigare men förhoppningsvis hjälper det någon
http://forums.cdprojektred.com/threads/36088-A-compendium-of-...
En massa tips om inställningar

sidan nere?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Vilken intervju har de sagt det? Jag tror du blandar ihop rykten och den senaste intervjun! Nej, det ser absolut inte ut som det gjorde för två år sedan, men de har ju förklarat varför och ser som sagt absolut inte fult ut sett till helheten men det finns givetvis saker som är bra och andra mindre bra.

De har erkänt att det delvis haft med konsolerna att göra, men antar att de då menar att de inte kan lägga lika mycket tid på PC och att optimera för den, då de har 2 andra konsoler också att fixa för, och därmed måste dra ner grafiken, samtidigt som de lägger till att utan konsolerna hade det inte blivit något spel alls.

Jag har faktiskt börjat gilla CD Projekt Red, gör mig inte speciellt mycket att de inte kunde leva upp till gameplayet, eftersom jag fortfarande tycker helheten är snygg, även om grafiken på flera enstaka ställen är under vad man skulle vänta sig för en stor titel släppt 2015, fast de kunde ju ha kommit med erkännandet innan de släppte spelet, istället för efter de har fått sina första spel sålda.

Fast å andra sidan, de som köpte dag 1 hade förhoppningsvis mer anledning till köpet än bara grafiken, är det grafiken man bryr sig mest om väntar man väl tills reviews har släppts, är ju inte direkt en nyhet att spelen sällan eller aldrig ser ut som på E3 trailers/gameplay.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

sidan nere?

Kan tänka mig att CDPRs servers är överbelastade nu när alla laddar ner patchen direkt från sidan istället för via GOG Galaxy. Tydligen gick det att få maxfart från hemsidan varför rätt många började göra det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Hittade ett test som en på reddit gjorde nu efter 1.03 och skillnaden var runt 3-4fps extra nu efter patchen. Så fortfarande inte värt.

Drar man ner MSAAn på håret till 2x funkar det utan problem att använda "All", har gjort det i några dagar nu.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som får igång spelet efter patchen? Mitt startar inte längre. Play-knappen i GOG-klienten skiftar från grön till grå när man klickar på den. Men inget händer.....
Startar man om GOG och provar igen så säger den att "witcher 3 is already running"!
Men jag kan inte tabba in i spelet eller ens hitta det i aktivitetshanteraren under program. Letar man däremot bland processerna hittar man att det är igång. Men inte mer än så.

Vad göra? Omstart av dator och eller GOG har inte hjälpt!

UPDATE: Fick gå in mapparna och välja kör som administratör samt köra det från exe-filen direkt och inte via GOG. Nu startade det i alla fall. Få se om jag stöter på fler buggar. Återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kolla nyheten Sweclockers lagt upp

Ja, har du ens läst intervjun? Det har jag iaf

Skrivet av Lasergurka:

De har erkänt att det delvis haft med konsolerna att göra, men antar att de då menar att de inte kan lägga lika mycket tid på PC och att optimera för den, då de har 2 andra konsoler också att fixa för, och därmed måste dra ner grafiken, samtidigt som de lägger till att utan konsolerna hade det inte blivit något spel alls.

Jag har faktiskt börjat gilla CD Projekt Red, gör mig inte speciellt mycket att de inte kunde leva upp till gameplayet, eftersom jag fortfarande tycker helheten är snygg, även om grafiken på flera enstaka ställen är under vad man skulle vänta sig för en stor titel släppt 2015, fast de kunde ju ha kommit med erkännandet innan de släppte spelet, istället för efter de har fått sina första spel sålda.

Fast å andra sidan, de som köpte dag 1 hade förhoppningsvis mer anledning till köpet än bara grafiken, är det grafiken man bryr sig mest om väntar man väl tills reviews har släppts, är ju inte direkt en nyhet att spelen sällan eller aldrig ser ut som på E3 trailers/gameplay.

Nej, de sa i intervjun att det inte hade varit ens möjligt att få spelet som det är om de inte hade utvecklat det tills konsol också eftersom marginalen är så pass bra där, inte att att de var tvingade av någon/några att strypa det till PC för att det inte skulle skilja sig nämnvärt mellan versionerna, lite skillnad tycker jag

"If the consoles are not involved there is no Witcher 3 as it is," answers Marcin Iwinski, definitively. "We can lay it out that simply. We just cannot afford it, because consoles allow us to go higher in terms of the possible or achievable sales; have a higher budget for the game, and invest it all into developing this huge, gigantic world.

"Developing only for the PC: yes, probably we could get more [in terms of graphics] as there would be nothing else - they would be so focused, like if we would develop only on Xbox One or PlayStation 4. But then we cannot afford such a game."

Nu vet jag inte om man kan säga att de mörkat direkt, de har ju gått ut med en rätt utförlig intervju två dagar efter att spelet har släppts och jag tror nog på att de faktiskt inte såg det som ett problem eller att det skulle skapa jätteproblem för dom. Men håller med dig annars

Tycker också folk verkar fokusera mest på att kritisera att det ser något sämre ut än i trailers utan att ge spelet i sig någon form av kritik. Att folk gnäller över dålig FPS däremot har jag full förståelse för, det förtar hela spelupplevelsen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hej, Hur i *** spenderar man skill points? Har tre st, men jag förstår inte hur jag använder dem. jag väljer en skill, och har provat att klicka, högerklicka , dra mm men hur jag än gör så händer inget. hur gör man?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Moderator
Forumledare

@morganF: Står det inte längst ner till höger på skärmen i Character-menyn?
Spelar med kontroll och då använder man X-knappen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vet du hur många FPS det tar från början att köra Hairwörks "All"?

För mig så runt 20-25FPS skillnad.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

För mig så runt 20-25FPS skillnad.

Oj, det var en massiv skillnad. Trist för det är en riktigt cool feature.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag fick en quest av en gammal kärring, the old frying pan.
http://www.vg247.com/2015/05/03/the-witcher-3-a-frying-pan-sp...

Men hur i helsike slår jag in dörren, tycker jag har provat allt.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Jag fick en quest av en gammal kärring, the old frying pan.
http://www.vg247.com/2015/05/03/the-witcher-3-a-frying-pan-sp...

Men hur i helsike slår jag in dörren, tycker jag har provat allt.

Men hallå.. Använd telekinetic blast sign.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa spelet på OnePLay? Någon som gjort det här och det funkat felfritt?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Men hallå.. Använd telekinetic blast sign.

så lätt var det ja, tack

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1