WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Jag plockade hem Wildstar betan från http://giveaways.tentonhammer.com/giveaway/19 . Skulle aldrig tänka mig att pre-order före jag har provat betan. Lycka till

Tackar för länken Nu så kan man prova på det och se vad det är för någe.

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allecc:

Beta nyckel finns att hämta här för dom som ännu inte fått tag på någon. Ingen registrering krävs!
http://www.gamereactor.se/nyheter/155044/Vi+bjuder+p%E5+betan...

tack, fick tag på en nyckel i natt, men kommer inte in, antingen: "network error connection closed" eller "No Valid Game Account"

Älskade wow, så hade gärna provat detta

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Avstängd

Jag har hållt mig borta från betan de senaste månaderna...började bli lite trött på spelet efter att ha levlat upp tre gubbar till 50.
Börjar bli sugen nu igen iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Jag har hållt mig borta från betan de senaste månaderna...började bli lite trött på spelet efter att ha levlat upp tre gubbar till 50.
Börjar bli sugen nu igen iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Hur palla du spela 3 gubbar till 50 på en BETA...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Hur palla du spela 3 gubbar till 50 på en BETA...

Jag har spelat sen i fjol, och det är ju att testa spelet en betatest går ut på. Om man är med i en riktig closed beta och tror att det är en demo så kan ska kunna prova speletinnan det släpps, så har man inget där att göra.
Vet inte hur många bugreports jag skrivit. Lätt upp emot 100st iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Belsebub(1):

tack, fick tag på en nyckel i natt, men kommer inte in, antingen: "network error connection closed" eller "No Valid Game Account"

Älskade wow, så hade gärna provat detta

Jag får samma, jag vill också prova detta

Permalänk
Medlem

Får också samma. Har testat att avinstallera hela spelet med men funkar inte.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Yo!

Är det någon som upplever ganska låg fps en en relativt "högpresterande" dator?

EVGA GTX 780 AC ACX
AMD FX 8350 4GHz
8GB RAM 1600 MHz

Landade precis på Nexus och står dryga 35-40 fps vid rörelse. Är det någon inställning på min dator som drar ner min prestanda, eller är det min prolle som flaskar? Eller är detta relativt normal fps för er som har liknande burk?

Och detta är inte ens maxinställningar :/

Permalänk
Skrivet av Densetsu:

Yo!

Är det någon som upplever ganska låg fps en en relativt "högpresterande" dator?

EVGA GTX 780 AC ACX
AMD FX 8350 4GHz
8GB RAM 1600 MHz

Landade precis på Nexus och står dryga 35-40 fps vid rörelse. Är det någon inställning på min dator som drar ner min prestanda, eller är det min prolle som flaskar? Eller är detta relativt normal fps för er som har liknande burk?

Och detta är inte ens maxinställningar :/

Hur ser jag vilken fps man har i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Hur ser jag vilken fps man har i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Ctrl+F ingame

Permalänk

Ok. Nu har jag spelat till lvl 20 i denna beta helg och jag har lite info för den som vill veta.

Overall så tycker jag att spelet är riktigt bra, visst fanns de buggar men combat är extremt roligt och jag har precis kört en 5man dungeon (Volreth) och de tog 2 timmar (vi wipade lite) och hela instansen kändes som en raid med bossfighter som var speciella och svåra. Riktigt skoj helt enkelt!

Jag är lite lyrisk då jag har testat flera mmos efter WOW och ingen kändes rätt men jag måste säga att Wildstar är riktigt roligt på flera nivåer.

Vi har har även lekt lite med housing och missade ett blått drop för ett recept på en extra grej till huset från sista bossen men kul att se att de finns massor med sådant till sitt hus.

+ Combat
+ PVE Content
+ Alla små system (hacka saker mm)
+ Questing
+ Stabil fps och snygg grafik

- Känns som kartan och personer på den behöver förstoras och fixas för bättre "overlook"
- För mycket på skärmen (stänger man av lite nameplates blir de bra)
- Lite små buggar kvar i quests etc

Overall: Ett riktigt bra spel som jag tänker spela med polare för första gången på länge. Bästa klasserna enligt mig Engineer och Spellslinger.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd

Vart tror ni man kommer kunna få spelet billigast? Tänkte på om det vore möjligt att på något vis betala den månatliga kostnaden i amerikansk dollar...

Skrivet av Densetsu:

Yo!

Är det någon som upplever ganska låg fps en en relativt "högpresterande" dator?

EVGA GTX 780 AC ACX
AMD FX 8350 4GHz
8GB RAM 1600 MHz

Landade precis på Nexus och står dryga 35-40 fps vid rörelse. Är det någon inställning på min dator som drar ner min prestanda, eller är det min prolle som flaskar? Eller är detta relativt normal fps för er som har liknande burk?

Och detta är inte ens maxinställningar :/

1. Prova att slå av diverse UI addons som TargetFrame som är känt för att ha Memory Leak. Feel free för att slå av andra också. Kan inte skada så länge du vet vilka som är vilka.

2. Klocka din processor. I nuläget är WildStar otroligt CPU-krävande, mer så än vad GW2 var i början. Antingen så klockar du så mycket det går eller så köper du Intel pga deras överlägsna IPC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Densetsu:

Yo!

Är det någon som upplever ganska låg fps en en relativt "högpresterande" dator?

EVGA GTX 780 AC ACX
AMD FX 8350 4GHz
8GB RAM 1600 MHz

Landade precis på Nexus och står dryga 35-40 fps vid rörelse. Är det någon inställning på min dator som drar ner min prestanda, eller är det min prolle som flaskar? Eller är detta relativt normal fps för er som har liknande burk?

Och detta är inte ens maxinställningar :/

Jag körde flitigt i helgen och FPSen går verkligen upp och ner som en jojo.

Oftast ligger jag på 60fps men i städer dimper den snabbt ned till 35. På vissa ställen på kartan så kan den också sjunka drastiskt för att sedan hoppa upp till 60 när jag rör mig lite åt ett eller annat håll. Testade lite grafikinställningar och det är egentligen bara två som direkt påverkar FPSen, "Draw Distance" och "Screen Detail". Shadows kanske påverkar en smula också. Draw Distance är lätt den största boven med så mycket som 10-12fps skillnad. Sänker man till minimum ser landskapet extremt fattigt ut så det är inte ett alternativ. Helst vill man ju ha på max men antar att medium är bra. "Screen Detail" är en inställning för småobjekt som krukor, lådor osv och ironiskt nog så visas flest när man sänker reglaget till 3 och minst när man ökar det till 12. Shadows såg jag inte mycket skillnad på mellan High och Medium så man kan lika gärna ta Medium. Textures osv påverkade inte min FPS nämnvärt.

Det absolut värsta problemet jag hade var Triple Buffering. Vet inte om det är implementerat eller om det bara är totalt paj för ibland hade jag Double Buffering och ibland Triple Buffering. Min FPS kunde stundstals ligga på 50 men sen stanna på exakt 30 vilket är skitjobbigt eftersom det "hackar" till så mycket då. Detta märktes inte direkt när jag loggade in utan dök upp efter 15-45min gameplay. Folk rekommenderade /reloadui men det hjälpte inte. Fick starta om skiten istället när det blev riktigt jobbigt. Spelar självfallet med Vsync om det inte framgick Dock testade jag inte att stänga av Vsync i spelet och tvinga det via NVCPL, borde nog gjort det.

Spelet är i Beta och jag hoppas att de nu jobbar på optimering samt alla UI buggar (fanns riktigt många). Faktum är att jag måste rapporterat över 10 buggar totalt. Dock känns spelet mycket bättre än det gjorde under CBT även om allt inte fungerade som det ska. Vissa quester gick inte att slutföra, vissa Adventures problems var buggade, UIt hade stora problem (Datachron som hela tiden maximerades, "Bind to X" syntes bara delvis, vissa popuptexter gick inte att klicka bort, Salvage fungerade sådär bra, Enemy healthbars syntes bara ibland osv osv).

Men det där om att spelet är CPU intensivt måste stämma för jag tyckte verkligen inte att grafikkortet svettades överhuvudtaget. Lika lite om WoW typ.

På plussidan måste jag fortfarande säga att spelet är riktigt mysigt och trevligt. Det finns tonvis att göra och det händer alltid något runtomkring en. Man tjänar på att hjälpa varandra eftersom man inte "taggar" mobs på samma sätt som i WoW. Det finns quests där du skall döda t ex spindlar men istället för ett visst antal spindlar så är det en procent. Dödar du dem solo så blir det ett fast antal men slår du på andras spindlar så dras procenten baserat på hur mycket skada du gjorde. Finurligt! Kartan är dock kass och borde göras om lite, Minimapen likaså. Sen är det fortfarande svårt att hitta och förstå allt men det handlar väl mest om vana.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag körde flitigt i helgen och FPSen går verkligen upp och ner som en jojo.

Oftast ligger jag på 60fps men i städer dimper den snabbt ned till 35. På vissa ställen på kartan så kan den också sjunka drastiskt för att sedan hoppa upp till 60 när jag rör mig lite åt ett eller annat håll. Testade lite grafikinställningar och det är egentligen bara två som direkt påverkar FPSen, "Draw Distance" och "Screen Detail". Shadows kanske påverkar en smula också. Draw Distance är lätt den största boven med så mycket som 10-12fps skillnad. Sänker man till minimum ser landskapet extremt fattigt ut så det är inte ett alternativ. Helst vill man ju ha på max men antar att medium är bra. "Screen Detail" är en inställning för småobjekt som krukor, lådor osv och ironiskt nog så visas flest när man sänker reglaget till 3 och minst när man ökar det till 12. Shadows såg jag inte mycket skillnad på mellan High och Medium så man kan lika gärna ta Medium. Textures osv påverkade inte min FPS nämnvärt.

Det absolut värsta problemet jag hade var Triple Buffering. Vet inte om det är implementerat eller om det bara är totalt paj för ibland hade jag Double Buffering och ibland Triple Buffering. Min FPS kunde stundstals ligga på 50 men sen stanna på exakt 30 vilket är skitjobbigt eftersom det "hackar" till så mycket då. Detta märktes inte direkt när jag loggade in utan dök upp efter 15-45min gameplay. Folk rekommenderade /reloadui men det hjälpte inte. Fick starta om skiten istället när det blev riktigt jobbigt. Spelar självfallet med Vsync om det inte framgick Dock testade jag inte att stänga av Vsync i spelet och tvinga det via NVCPL, borde nog gjort det.

Spelet är i Beta och jag hoppas att de nu jobbar på optimering samt alla UI buggar (fanns riktigt många). Faktum är att jag måste rapporterat över 10 buggar totalt. Dock känns spelet mycket bättre än det gjorde under CBT även om allt inte fungerade som det ska. Vissa quester gick inte att slutföra, vissa Adventures problems var buggade, UIt hade stora problem (Datachron som hela tiden maximerades, "Bind to X" syntes bara delvis, vissa popuptexter gick inte att klicka bort, Salvage fungerade sådär bra, Enemy healthbars syntes bara ibland osv osv).

Men det där om att spelet är CPU intensivt måste stämma för jag tyckte verkligen inte att grafikkortet svettades överhuvudtaget. Lika lite om WoW typ.

På plussidan måste jag fortfarande säga att spelet är riktigt mysigt och trevligt. Det finns tonvis att göra och det händer alltid något runtomkring en. Man tjänar på att hjälpa varandra eftersom man inte "taggar" mobs på samma sätt som i WoW. Det finns quests där du skall döda t ex spindlar men istället för ett visst antal spindlar så är det en procent. Dödar du dem solo så blir det ett fast antal men slår du på andras spindlar så dras procenten baserat på hur mycket skada du gjorde. Finurligt! Kartan är dock kass och borde göras om lite, Minimapen likaså. Sen är det fortfarande svårt att hitta och förstå allt men det handlar väl mest om vana.

Håller med om kartan och så, svårt att hitta ibland och mycket på skärmen och kartan mm.

Men överlag är spelet riktigt bra och skoj. Länge sen man kände detta. Iallafall för mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Vart tror ni man kommer kunna få spelet billigast? Tänkte på om det vore möjligt att på något vis betala den månatliga kostnaden i amerikansk dollar....

G2A.com har det för 35€ vilket är runt 312kr och det billigaste jag kunde hitta. Tror dock inte du kommer lyckas betala i Dollar pga regionsrestriktioner.

Skrivet av ericsundell2:

Håller med om kartan och så, svårt att hitta ibland och mycket på skärmen och kartan mm.

Men överlag är spelet riktigt bra och skoj. Länge sen man kände detta. Iallafall för mig.

Håller med

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Blir nog att satsa på att köpa från Greenmangaming. Om dom kör någon procentrabatt i framtiden så brukar den ligga på 20/25% vilket på Wildstar blir cirka 25 pund. Mycket billigt.

Permalänk

någon har har tips på Guild?
Ligger väl mitt mellan casual och Hardcore gamer och det e ju alltid kul att lira med likasinnade!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av capkekken:

någon har har tips på Guild?
Ligger väl mitt mellan casual och Hardcore gamer och det e ju alltid kul att lira med likasinnade!

Vet inte faktist. Kör samma som dig, casual men med lite endgame raiding.

Får se vad man hittar, snackade med en kille i betan som var med i nått EU guild "Angels" nånting men får se, lite äldre moget guild ala Friskyttarna är nog bäst. Men vi får se vad som händer närmare release.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Vet inte faktist. Kör samma som dig, casual men med lite endgame raiding.

Får se vad man hittar, snackade med en kille i betan som var med i nått EU guild "Angels" nånting men får se, lite äldre moget guild ala Friskyttarna är nog bäst. Men vi får se vad som händer närmare release.

Vet inte om det är en stor organisation? med de brukar jag undvika, roligare med en lite härlig grupp tycker jag. Vi e 5 st just nu så kommer väl leta runt lite när man e uppe i lvls..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Har en extra EU-nyckel till helgens betatest. Droppa mig ett PM om du önskar få nyckeln.

Jag ändrar mitt inlägg när nyckeln är borta!

Edit: Fått PM men jag svarade väldigt sent på det, har frågat om nyckeln fortfarande är av intresse. Med all sannolikhet så är den borta.

Edit2: Nyckeln är numera borta!

Permalänk
Medlem

Lite nycklar till helgens beta.

US: 5PQV-E8BJ-UV6R-W3CV-LXGW
EU: M3Y5-PUCR-QKTQ-D3B8-4R2Y

edit: nya nycklar.

US: 5HXL-R32M-Y637-U4SZ-F2FX
EU: LY4J-RLW5-QUNB-E6UU-PMXT

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Försökte använda en av ovanstående nycklar men fick felmeddelandet:

Citat:

You can't use the supplied serial code.

The supplied serial code is valid, but it can not be used to create a new account and it can not be applied to any accounts you already have.

Körde ju förra helgens beta men trodde bara det var en nyckel för just den betan. Gäller en betanyckel för alla Beta Weekends?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Beta Keys for U.S. Servers:
9PQ5-NANH-75LM-7XS7-TJV6

ARYW-MEUK-TTXG-XCAF-3UKY

Beta Keys for European Servers:
PSBZ-DML9-XTKJ-A6ES-FJYM

QHHW-W7XJ-4B4J-5E7W-JST8

Redeeming Your WildStar Beta Key
Log into your account
Click "Apply A Code" on the red banner near the top of the page
Paste in the serial key you received
Click Apply

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Beta Keys for U.S. Servers:
9PQ5-NANH-75LM-7XS7-TJV6

ARYW-MEUK-TTXG-XCAF-3UKY

Beta Keys for European Servers:
PSBZ-DML9-XTKJ-A6ES-FJYM

QHHW-W7XJ-4B4J-5E7W-JST8

Redeeming Your WildStar Beta Key
Log into your account
Click "Apply A Code" on the red banner near the top of the page
Paste in the serial key you received
Click Apply

Tackar!
Tog nyckel: QHHW-W7XJ-4B4J-5E7W-JST8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beta Key for U.S. Servers:
52H3-YN7C-DD26-3JT5-U2MQ

Permalänk

Beta Key for European Servers:
LMKC-2CEX-CHL2-DQAM-QWGH[/QUOTE]

Tog den key:n, man tackar så hjärtligast!

Permalänk
Medlem

Har nyckel till NA och EU ifall någon är intresserad. Den som först skickar PM får

Permalänk
Medlem

Söker en beta key för EU väldigt tacksam om nån har en att dela med sig! btw, är det beta 24/7 nu eller fortfarande bara på helger?

Edit: Pma gärna om ni har en EU beta key <3

Tack på förhand

JontanS, Wildstar sugen grabb

Permalänk
Skrivet av jontanS:

Söker en beta key för EU väldigt tacksam om nån har en att dela med sig! btw, är det beta 24/7 nu eller fortfarande bara på helger?

utsatta helger enbart!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem

Om någon vänlig själ skulle vilja skänka en EU beta nyckel till helgen så att jag kan få spela med en polare så skulle vi båda bli väldigt tacksamma

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+