WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

Network error när jag försöker logga in nu...gah!

Auth servern är nere så logga inte ut för guds skull.

http://wsstatus.com/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Tja vill ni ha bättre flyt och inte bryr er om CombatLog tabben i chatten kan ni disabla CombatLog addonet, det ger runt 5-10 FPS bara det beroende på din CPU.

Själv har jag nu äntligen tvingat mig upp till level 20, quest grindng biten i spelet är bara so horribelt trist, inget nytt eller fräscht med det i huvud taget och bara känns segt, men hade tvingat mig själv att nå level 20 för att faktiskt se vad spelet kan erbjuda i instanser, och ganska glad att jag gjorde, trevlig utmaning och otroligt kul att spela som healer.

Men med det sagt så bör de kolla över sina första 20 levlar då de var något ofantligt tråkigt att spela, de borde erbjuda instanser betydligt tidigare för att visa vad spelet gör bra. Får se om jag orkar spela till 50 på grund av detta då jag tvivlar på att det blir roligare att göra dessa trista quests.

Själv har jag stängt av nästan alla addons som finns i spelet förutom dom som är kritiska till gameplay. Fick en otrolig prestandaboost bara från det och en låg minnesanvänding flera timmer efteråt (fast jag kör reloadui rätt ofta också).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Själv har jag stängt av nästan alla addons som finns i spelet förutom dom som är kritiska till gameplay. Fick en otrolig prestandaboost bara från det och en låg minnesanvänding flera timmer efteråt (fast jag kör reloadui rätt ofta också).

Körde du efter någon guide, eller stängde du bara av de som du inte behövdes efter beskrivningen?

Permalänk
Medlem

Har varit och köpt spelet nu, ska lira med min sambo. Håller på att installera just nu. Vilken server bör man välja om man inte diggar köer och annat halvsegt? Och vilken sida spelar folk på, exile eller dominion?

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Zuhr är en bra server, är high/full. Varit med om 1 kö och var då i plats 42, tog väl 2min att komma in jämfört med Hazzak's 3h.
Lirar dominion där iaf

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Zuhr är en bra server, är high/full. Varit med om 1 kö och var då i plats 42, tog väl 2min att komma in jämfört med Hazzak's 3h.
Lirar dominion där iaf

Är det en pvp- eller pve-server? Vet inte om vi orkar bråka med elakingar medan vi myser runt. Har inte installerat klart än så kan inte kika efter själv.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largoplz:

Är det en pvp- eller pve-server? Vet inte om vi orkar bråka med elakingar medan vi myser runt. Har inte installerat klart än så kan inte kika efter själv.

Zhur är en PvP server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Själv har jag stängt av nästan alla addons som finns i spelet förutom dom som är kritiska till gameplay. Fick en otrolig prestandaboost bara från det och en låg minnesanvänding flera timmer efteråt (fast jag kör reloadui rätt ofta också).

Vad hade du för FPS innan? Vi har typ samma dator varför jag frågar. Jag hade stundtals extrema problem med FPS under WB och CBT men förvånades över hur lättdrivet det var nu. Tycker jag ligger på 60fps hela tiden även i små städer utan att ha gjort något speciellt med addons och kör aldrig reloadui. Har iofs inte kommit till Thayd där men räknar med lägre FPS där. Minns inte exakt vilka inställningar jag har dock, får kolla hemma.

Edit - Såg nu att du körde SLI, har du tankat ned senaste drivisen? 337.88 heter den och innehåller bland annat SLI profil för Wildstar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largoplz:

Har varit och köpt spelet nu, ska lira med min sambo. Håller på att installera just nu. Vilken server bör man välja om man inte diggar köer och annat halvsegt? Och vilken sida spelar folk på, exile eller dominion?

Jag satte mig på Archon. Det är en PvE-server och jag har inte behövt köa en enda gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LowFlow:

Jag satte mig på Archon. Det är en PvE-server och jag har inte behövt köa en enda gång.

Vi hamnade också på Archon, lirar Exile.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället en Aurin Esper, gillar spelet än så länge, men är bara level 13. Det kanske blir ett köp efter mitt guest pass har tagit slut.
Måste ha något att spela tills Warlords of Draenor kommer ut.

Permalänk
Medlem

Jag verkligen älskar detta spel. Älskar path-systemet, springer runt som explorer och försöker att bestiga varenda berg eller byggnad jag ser. Även om det har många likheter med andra MMO's så känns det ändå väldigt fräscht och personligen tycker jag att utmaningen som ges från bara lvlandet är en väldigt trevlig nyhet!

Nu hade jag även en fråga till er andra WS-spelare. Hur verkar de tradeskills som tillverkar gear stå sig under lvlandet men även i max lvl? Valde Tailoring + Mining då jag utgick från att marknaden är full med gathering mats redan och att priserna inte kan ligga mycket högre än vendor-pris. Har ännu inte kommit till ett AH så detta är enbart spekulationer. Men i alla fall, hur ser det gear man kan tillverka ut? Är det på samma nivå eller är det bättre/sämre än det man får från quests? Har ni lyckats sälja något och gått med vinst, alternativt fått tailoring självförsörjande? Upptäckte att det kostade en hel del silver med bara vendor-mats nu i början och ifall tailoring kan betala för sig själv ett par lvlar upp är det ju inget problem, men kommer det kosta en massa guld hela vägen och sedan inte betalar för sig i lvl 50 så är det ju ett rent slöseri. Har googlat men ännu inte hittat något bra att utgå från. Vad är era erfarenheter?

Permalänk
Avstängd

Nu har jag varit på stan och köpt Wildstar och tankar det nu! Hoppas det går fort Spelade lite på betan och älskade det verkligen!

Inte en aning om vilken server eller vilken sida jag ska välja. Skulle vara trevligt om man hamnar på en server med många svenskar och kan komma med i en svensk guild

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Nu har jag varit på stan och köpt Wildstar och tankar det nu! Hoppas det går fort Spelade lite på betan och älskade det verkligen!

Inte en aning om vilken server eller vilken sida jag ska välja. Skulle vara trevligt om man hamnar på en server med många svenskar och kan komma med i en svensk guild

Hej!

Det finns 2st Svenska Guilds som ska vara rätt så stora om jag förstått det rätt funderar själv på skicka en ansökan till Ruthless då jag är Exile medans Friskyttarna kär Dominion och båda är på samma server
http://ruthless.se/index.php?page=ruthlesswildstar
http://friskyttarna.eu/wildstar/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Hej!

Det finns 2st Svenska Guilds som ska vara rätt så stora om jag förstått det rätt funderar själv på skicka en ansökan till Ruthless då jag är Exile medans Friskyttarna kär Dominion och båda är på samma server
http://ruthless.se/index.php?page=ruthlesswildstar
http://friskyttarna.eu/wildstar/

Tack! Ska kolla in dom!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde en gubbe på Zhur (Pvp) några andra som spelar där? Spelar Exile.

Så adda mig gärna: Pretta

Eller tycker ni jag ska välja en annan server? Den här var Medium och PvP

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Jag gjorde en gubbe på Zhur (Pvp) några andra som spelar där? Spelar domination eller va det heter.

Så adda mig gärna: bombaii (tror jag det ska vara iaf, det är mitt namn på min gubbe)

Eller tycker ni jag ska välja en annan server? Den här var Medium och PvP

Spela där du. Som tidigare nämnts i denna tråd så var Hazak den enda PvP realm de utgav sig för att släppa innan head-starten. Det tog bara ett par timmar innan de slängde upp fler PvP-servrar. Det talas mycket om att Hazak ska komma att bli den starkaste servern då guilds bestämde innan release att det var dit de skulle då det var det enda alternativet. Men jag spelar personligen på Ravenous vilket var den andra PvP-servern att ploppa upp och där är det massor av aktivitet och guilder och PvP/PvE-guilds som försöker håva in folk för jämnan. Även den blev full inom bara ett par timmar. Det beror såklart på vad du vill göra men jag anser att man ännu inte kan säga vilka servrar kommer bli bra eller dåliga och vill du t.ex. raida/PvP:a eller bara ha en tajt social grupp så är det ju bara att fånga in en guild nu i de tidiga dagarna då de ännu inte ställer några krav så bör du ju inte ha några problem att få ditt end-game, oavsett om det inte är den första eller mest fyllda servern! Det hela handlar väl också om hur mycket folk du vill ha omkring dig när du spelar, men spelarbasen lär fortsätta att växa ett tag till då spelet trots allt bara varit ute i några dagar!

Permalänk
Skrivet av Raza:

men spelarbasen lär fortsätta att växa ett tag till då spelet trots allt bara varit ute i några dagar!

Så sant så.

Kan även tillägga att köerna på Hazak börjar så sakteliga att minska. Det finns m.a.o ljus i tunneln även för dem av oss som valt att spela på den servern.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raza:

Spela där du. Som tidigare nämnts i denna tråd så var Hazak den enda PvP realm de utgav sig för att släppa innan head-starten. Det tog bara ett par timmar innan de slängde upp fler PvP-servrar. Det talas mycket om att Hazak ska komma att bli den starkaste servern då guilds bestämde innan release att det var dit de skulle då det var det enda alternativet. Men jag spelar personligen på Ravenous vilket var den andra PvP-servern att ploppa upp och där är det massor av aktivitet och guilder och PvP/PvE-guilds som försöker håva in folk för jämnan. Även den blev full inom bara ett par timmar. Det beror såklart på vad du vill göra men jag anser att man ännu inte kan säga vilka servrar kommer bli bra eller dåliga och vill du t.ex. raida/PvP:a eller bara ha en tajt social grupp så är det ju bara att fånga in en guild nu i de tidiga dagarna då de ännu inte ställer några krav så bör du ju inte ha några problem att få ditt end-game, oavsett om det inte är den första eller mest fyllda servern! Det hela handlar väl också om hur mycket folk du vill ha omkring dig när du spelar, men spelarbasen lär fortsätta att växa ett tag till då spelet trots allt bara varit ute i några dagar!

Låter bra det! Tack för svaret!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Körde du efter någon guide, eller stängde du bara av de som du inte behövdes efter beskrivningen?

Det är bara att läsa av namnen så förstår du deras funktion i spelet.

Skrivet av Mocka:

Vad hade du för FPS innan? Vi har typ samma dator varför jag frågar. Jag hade stundtals extrema problem med FPS under WB och CBT men förvånades över hur lättdrivet det var nu. Tycker jag ligger på 60fps hela tiden även i små städer utan att ha gjort något speciellt med addons och kör aldrig reloadui. Har iofs inte kommit till Thayd där men räknar med lägre FPS där. Minns inte exakt vilka inställningar jag har dock, får kolla hemma.

Edit - Såg nu att du körde SLI, har du tankat ned senaste drivisen? 337.88 heter den och innehåller bland annat SLI profil för Wildstar.

20-30. Översteg aldrig men sjunk aldrig heller. Har senaste drivrutiner och ändrat några flera inställningar. Ligger runt 100-120 FPS. Kanonnöjd.

Permalänk
Medlem

Så vad tycker ni so far om spelet?
Funderar på köpa det, nämligen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Är det någon som har lyckats med att kopiera över spelfilerna till en annan dator och kunnat spela utan att köra installationshjälpen? Jag vill kunna köra spelet från en av mina datorer där jag saknar admin-rättigheter.

Finns det någon som har koll på läget, ber jag dig stort om hjälp.

Permalänk
Skrivet av BOMBAii:

Jag gjorde en gubbe på Zhur (Pvp) några andra som spelar där? Spelar Exile.

Så adda mig gärna: Pretta

Eller tycker ni jag ska välja en annan server? Den här var Medium och PvP

Spelar där, skulle först på Hazzak men köerna på 3-4h skrämde iväg mej. Och vem ids börja levla om nu?
Dock lirar jag dominion..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ah! Bubble gum:

Är det någon som har lyckats med att kopiera över spelfilerna till en annan dator och kunnat spela utan att köra installationshjälpen? Jag vill kunna köra spelet från en av mina datorer där jag saknar admin-rättigheter.

Finns det någon som har koll på läget, ber jag dig stort om hjälp.

Skoldator?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte nyss Wildstar, ska bli kul att testa

Spelar det någon större roll om man väljer Exile eller Dominion?

Och sedan finns det ju 4 "inriktningar" att ta eller vad det är, typ explorer, soldat och forskare eller något. Har det bara med questen att göra, eller får man olika skills av det valet också?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Köpte nyss Wildstar, ska bli kul att testa

Spelar det någon större roll om man väljer Exile eller Dominion?

Och sedan finns det ju 4 "inriktningar" att ta eller vad det är, typ explorer, soldat och forskare eller något. Har det bara med questen att göra, eller får man olika skills av det valet också?

Spelar ingen roll om du väljer Exile eller Dominion, grovt kan man väl säga att Exile är dom snälla grabbarna och Dominion är mer ska-ha-allt-till-varje-pris.

Inriktningarna ger dig i stort sett mer att göra av det du tycker om. Gillar du slåss kör soldier, vill du utforska välj explorer osv. Du kommer få en handfull skills från din inriktning men det är mer kul saker. Inget game breaking som påverkar striderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danzle:

Spelar ingen roll om du väljer Exile eller Dominion, grovt kan man väl säga att Exile är dom snälla grabbarna och Dominion är mer ska-ha-allt-till-varje-pris.

Fel. Båda två är like neutrala som dom är goda/onda.

Permalänk

[QUOTE="Danzle;14656139"]Spelar ingen roll om du väljer Exile eller Dominion, grovt kan man väl säga att Exile är dom snälla grabbarna och Dominion är mer ska-ha-allt-till-varje-pris.

Precis!

Skrivet av Mars SSX:

Fel. Båda två är like neutrala som dom är goda/onda.

Fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Fel. Båda två är like neutrala som dom är goda/onda.

Tja det är väl möjligt men Exile är ju precis vad dom heter. Alla de raserna har ju flytt sina planetar tack vare Dominion. När man startar en Exile karaktär så får man ju berättat för sig att allt dom söker är ett nytt hem och den känslan får man också tycker jag. Startar man en Dominion karaktär känns det mer som man är en del av emperiet i Star Wars, dom ska bara ha planeten därför att. Att man börjar med att tortera folk verkar inte så neutralt.

Kan ju vara värt att nämna att man börjar på olika ställen dels beroende vilken sida du väljer och dels beroende av ras, kan ju vara nått att tänka på om du ska spela med någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

20-30. Översteg aldrig men sjunk aldrig heller. Har senaste drivrutiner och ändrat några flera inställningar. Ligger runt 100-120 FPS. Kanonnöjd.

Nu när jag kört lite mer så märker jag att jag får mer FPS drops ju mer jag spelar, kanske någon minnesläcka? Sen är FPSen i Thayd riktigt låg (25-35fps) om det är mycket PC:er runtomkring men det var väntat. Rör man sig bort från allt folk så ökar den till 50ish.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9