WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Köpte nyss Wildstar, ska bli kul att testa

Spelar det någon större roll om man väljer Exile eller Dominion?

Och sedan finns det ju 4 "inriktningar" att ta eller vad det är, typ explorer, soldat och forskare eller något. Har det bara med questen att göra, eller får man olika skills av det valet också?

Soldier, Settler, Explorer och något mer. Har själv testat Soldier och Explorer och måste säga att Soldier var lättare än Explorer eftersom Explorer missions bland annat är att man skall upptäcka hela kartan, slänga ut vimplar på vissa ställen, hitta flaggor (jumping puzzles a la GW2) och annat som kräver massa tid och tålamod. Settler antar jag är att man kan slänga ut boost depåer lite här och var men mer vet jag inte. Den sista minns jag inget om, tror det var Botanist?

PS. Jag har inga guestpasses kvar så snälla PMa inte

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Soldier, Settler, Explorer och något mer. Har själv testat Soldier och Explorer och måste säga att Soldier var lättare än Explorer eftersom Explorer missions bland annat är att man skall upptäcka hela kartan, slänga ut vimplar på vissa ställen, hitta flaggor (jumping puzzles a la GW2) och annat som kräver massa tid och tålamod. Settler antar jag är att man kan slänga ut boost depåer lite här och var men mer vet jag inte. Den sista minns jag inget om, tror det var Botanist?

PS. Jag har inga guestpasses kvar så snälla PMa inte

Just Explorer tyckte jag var riktigt roligt, antagligen för att jag älskar att hoppa runt och bugga mig upp på saker osv. Kul att man äntligen får användning för det.

Scientist är väl fjärde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu när jag kört lite mer så märker jag att jag får mer FPS drops ju mer jag spelar, kanske någon minnesläcka? Sen är FPSen i Thayd riktigt låg (25-35fps) om det är mycket PC:er runtomkring men det var väntat. Rör man sig bort från allt folk så ökar den till 50ish.

Hela WildStars UI är baserat på Addons. De flesta i nuläget utvecklade av Carbine själva. Alla är inte perfekta och de kan orsaka minnesläckor ja. Använder du BijiPlates addon kan du räkna med stora minnesläckor. Detta löses dock med /reloadui vid jämna mellanrum(någon gång i timmen).

Sedan har jag själv märkt att olika platser flyter på lika bra. Har ingen racerburk direkt så sitter väl som maximalt på 40-ish fps på fältet och 20 i Thayd. Däremot finns det särskilda platser som är mycket dåligt optimerade, ett tydligt exempel(i alla fall för mig) är att om du gör storyline-questet i Corrupted Installation. Sista delen där teleporteras man till ett litet rum där du ska banka en questboss. Stillståendes har jag 15-18 fps i detta rum. Rör jag mig får jag 2-3. Sänka en boss med 2-3 fps var inte roligt. Kan självklart inte räkna med att ett nylanserat spel ska vara perfekt så inget jag blir direkt sur på men det visar på att vissa platser är bättre optimerade än andra.

Permalänk
Medlem

Hallå folket! Var och spelade på zhur till 26 eller så. Spelade dock som dominion, och det är otroligt mycket fler exile. Så tänkte köra om på en pve istället, bryr mig inte så mycket om open world pvp. Tänkte ta archon, någon som vet om den är värd eller om man ska ta en med high istället?

Visa signatur

• Corsair Carbide 330R • i7 4770k @ 3.5 Ghz • Cooler Master HYPER 212 • EVO Intel 530 Series 180GB SSD • Sapphire Radeon R9 290 Tri-X • MSI Z87-G45 Gaming • Crucial DDR3 BallistiX Tactical 2x8 GB • Fractal Integra R2 750W • Windows 10 •

Permalänk
Skrivet av MoraCS:

Hallå folket! Var och spelade på zhur till 26 eller så. Spelade dock som dominion, och det är otroligt mycket fler exile. Så tänkte köra om på en pve istället, bryr mig inte så mycket om open world pvp. Tänkte ta archon, någon som vet om den är värd eller om man ska ta en med high istället?

Lirar där som dominion.. Träffat många svenskar, och server med high. Slippa kötider. Sen vet jag ej om de är med Exile eller inte, men har då inte behövt vänta på varken bg´s, dungeons eller grupp-quest. Man hittar ju folk direkt

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Lirar på Zuhr. Var lite otydlig

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Småkul den korta stund jag testade men..... Några frågor har jag ju.

Ingen latencymätare? Pinsamt men är så van att snegla på den i wow och swtor.

Fick ingen loot alls utöver tutoriallooten med att trycka "V" för att dammsuga till sig loot. Zipp, nada på mobs. (Är baralevel tre och ska precis till att lämna nybörjarstället). Något fel på lootesystemet eller får man inget på första stället.

Kollade in skills och så och det blir som att hoppa i en tunna med isvatten. *huvva*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Småkul den korta stund jag testade men..... Några frågor har jag ju.

Ingen latencymätare? Pinsamt men är så van att snegla på den i wow och swtor.

Fick ingen loot alls utöver tutoriallooten med att trycka "V" för att dammsuga till sig loot. Zipp, nada på mobs. (Är baralevel tre och ska precis till att lämna nybörjarstället). Något fel på lootesystemet eller får man inget på första stället.

Kollade in skills och så och det blir som att hoppa i en tunna med isvatten. *huvva*

Tryck alt+f1 för att se ms och fps!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwaniiz:

Tryck alt+f1 för att se ms och fps!

Den visar dock bara den ping din dator skickar till servern. ladda ner LatencyMonitor så ser du ordentligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Tryck alt+f1 för att se ms och fps!

Skrivet av Mars SSX:

Den visar dock bara den ping din dator skickar till servern. ladda ner LatencyMonitor så ser du ordentligt!

Tack för svar. Ska testa både och.

Tvåstegs verification. Sitter med windowsmobil. Hur gör jag då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Någon annan som får Network Error : Unable to Connect?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Alla buggar åt sidan så är spelet fruktansvärt kul på maxlevel. Dungeonsen känns som raids både till svårighetsgrad och mechanics.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Går det att öka storleken på ikoner/UI? Spelar nämligen tre meter ifrån en 50" TV.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Går det att öka storleken på ikoner/UI? Spelar nämligen tre meter ifrån en 50" TV.

Ja. Det finns i settings. Scale UI. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då har man inhandlat WS!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen respektera reglerna, inget tiggeri i tråden tack.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Då har man inhandlat WS!

Bra köp! Har hur kul som helst en så länge iaf. Och har precis nått lvl 31

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hur man levlar snabbare? Tuggat mellan lvl 16&17 i typ 2 timmar känns som att all tid går åt att åka mellan quester >_<

Permalänk
Skrivet av tompanhuhu:

Någon som har tips på hur man levlar snabbare? Tuggat mellan lvl 16&17 i typ 2 timmar känns som att all tid går åt att åka mellan quester >_<

Försök samla ihop så du har några på samma ställe och gör klart alla innan du far tillbaka och lämnar in (det vill säga dom som inte går genom "telefonen)
"C".

Annars hjälper ju mount lite, då de går snabbare springa mellan. Pvp ger bra med xp, speciellt vid vinst. Finns ju även daily-buffar att hämta i ditt hus, tex för pvp, xp för att döda/questa etc. Hjälper ju lite på traven iaf

Tyckte att från ungefär din lvl till 25 gick de ganska trögt, men har börjat lossna nu igen. (lvl 31 atm). Bara kämpa vidare

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Tappade suget för Wildstar efter första dungeon. Tror inte MMO är något för mig längre och det har nog med åldern att göra Man är inte lika tålmodig i äldre dar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vilka addons rekommenderar ni?

LatencyMonitor är en, fler?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vilka addons rekommenderar ni?

LatencyMonitor är en, fler?

Jag använder PotatoUI (target frames), Razorplates för bättre overhead nameplates, improved itempreview (för att kunna snegla på geardelar som är på AH etc) och betterquestlog för en lite mer "Wow-aktig" questlog

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för svar. Ska testa både och.

Tvåstegs verification. Sitter med windowsmobil. Hur gör jag då?

Det är tyvärr bara att vänta på att Wildstar fixar så att det fungerar på WP också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Jag använder PotatoUI (target frames), Razorplates för bättre overhead nameplates, improved itempreview (för att kunna snegla på geardelar som är på AH etc) och betterquestlog för en lite mer "Wow-aktig" questlog

Tack för tips!

Skrivet av Larre77:

Det är tyvärr bara att vänta på att Wildstar fixar så att det fungerar på WP också.

Oooops. Glömde min fråga! Windows egna app i mobilen fungerar med Google på deras hemsida så jag har det igång nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Oooops. Glömde min fråga! Windows egna app i mobilen fungerar med Google på deras hemsida så jag har det igång nu.

Trevligt, bra att veta.

Permalänk
Medlem

Har Problem.

Utrustning som i signaturen.

Allt flyter på bra, max på allt.

Kom till staden Thayd (????), Exile och vilket laggparty jag fick, grafiklagg-dpsdrops.

I staden få jag dropps ner till 1-3 fps som sen hoppar tillbaks till 20isch och sen 1-3 igen. Perioderna med 20isch fps är längre än de rejäla dropsen.

Provat sänka grafiken till medium = samma drops. Dra ner allt med viewing i olika combos i grafiken = drops.

Frågade i chatten om jag var ensam och fick bara ett svar, "i have no problems". Vet iofs inget om han inställningar eller datorutrustning.

Kutade eller snarare grafiklaggade ur staden för att questa och då fortsatte dropsen utanför staden med. Inte alls i samma kaliber som i staden men ändå så att det blev rejäla stutter emellanåt.

Åkte ur spelet ett tag då servern dök och när jag kom igen igen efter att ha startat om spelet flöt det på bra igen där jag var, utanför staden när servern dök.

Tips?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag laggar inget och sitter med 3st 1080p skärmar när jag lirar, så borde ju inte vara några problem med ditt titan.

jag har dock 100/100 lina om de kunde vara linan som flaskar när mkt information ska in?

Har inte ändrat några inställningar förutom upplösningen så vet tyvärr inte vad jag kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompanhuhu:

Jag laggar inget och sitter med 3st 1080p skärmar när jag lirar, så borde ju inte vara några problem med ditt titan.

jag har dock 100/100 lina om de kunde vara linan som flaskar när mkt information ska in?

Har inte ändrat några inställningar förutom upplösningen så vet tyvärr inte vad jag kör med.

Kan ju vara det men ser på fpsmätaren att den dyker och sen hoppar upp och ner. (Alt+F1) Mäkta irriterande är det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har Problem.

Utrustning som i signaturen.

Allt flyter på bra, max på allt.

Kom till staden Thayd (????), Exile och vilket laggparty jag fick, grafiklagg-dpsdrops.

I staden få jag dropps ner till 1-3 fps som sen hoppar tillbaks till 20isch och sen 1-3 igen. Perioderna med 20isch fps är längre än de rejäla dropsen.

Provat sänka grafiken till medium = samma drops. Dra ner allt med viewing i olika combos i grafiken = drops.

Frågade i chatten om jag var ensam och fick bara ett svar, "i have no problems". Vet iofs inget om han inställningar eller datorutrustning.

Kutade eller snarare grafiklaggade ur staden för att questa och då fortsatte dropsen utanför staden med. Inte alls i samma kaliber som i staden men ändå så att det blev rejäla stutter emellanåt.

Åkte ur spelet ett tag då servern dök och när jag kom igen igen efter att ha startat om spelet flöt det på bra igen där jag var, utanför staden när servern dök.

Tips?

Känt fel om man spelar på en full server. Thayd är helt hopplöst. Det laggar för alla i min guild och kan tänka mig att alla kör på olika system. Själv kör jag på en 780 på singelskärm.
Får hoppas det lokaliserar vad som orsakar det och optimera spelet.

Permalänk
Medlem

Lider detta mmo också av guldsäljare?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |