Den stora tråden om HTC One

Permalänk
Medlem

Jag fick Android 4.4 KitKat idag. Jag märkte 3 nya saker med uppdateringen.

1. Telefonen flyter bättre
2. Notifikation fältet är transparent
3. Man ser en Google logga när man håller inne hem knappen och drar med fingret uppåt.

Har andra märkt av något mer än vad jag har nämt? Är nyfiken

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag fick Android 4.4 KitKat idag. Jag märkte 3 nya saker med uppdateringen.

1. Telefonen flyter bättre
2. Notifikation fältet är transparent
3. Man ser en Google logga när man håller inne hem knappen och drar med fingret uppåt.

Har andra märkt av något mer än vad jag har nämt? Är nyfiken

Håller med dig angående flytet, känns även som att täckningen till 4G har blivit bättre alternativt att de har kalibrerat. Tidigare har jag får 1/5 när jag vart hemma, nu är det mellan 2/5 och 3/5. Även batteriikonen har man gjort vit, vilket jag tycker är självklart egentligen.

Sen har jag ett litet problem med SIM-kort. Varje gång telefonen startar så frågar den om PIN-koden, några sekunder efter att man fyllt i och kommit in så blir jag utkastad och behöver slå in PIN-koden på nytt, och en notifikation om att SIM-kort har blivit insatt kommer fram. Kan dock vara annat som är fel då jag kör på ROM, InsertCoin, får prova installera om allt osv imorgon.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Hejhej

Alltså var kan man köpa en HTC One med 64 GB internminne?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hejhej

Alltså var kan man köpa en HTC One med 64 GB internminne?

Sådan version existerar tyvärr inte, 32GB som gäller.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Sådan version existerar tyvärr inte, 32GB som gäller.

Jaha ojdå :< , hur visste du det?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jaha ojdå :< , hur visste du det?

Google är din kompis.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Google är din kompis.

Jaha

För här finns det kanske en på 64 GB: http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-Nordic-Ce...
(Jag mejlade men ingen har svarat, får nog gå dit idag på eftermiddagen)

Så då undrar jag hur han visste att det absolut inte finns någon 64 GB någonstans :>

Sen fanns det HTC One 64 GB för AT&T:
https://www.google.se/search?num=30&espv=210&es_sm=93&q=64+gt...

Men den kanske inte funkar i norden t ex. Så då kan man ju undra om någon expert här kanske vet lite mer kring var man hittar någon HTC One 64 GB som funkar i sverige t ex !

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk

Hejhej

Äsch, PhoneHouse hade ingen 64GB-variant.

Så när jag googlade lite till kallas 64GB-varianten för HTC One Developer Edition. Så jag sökte på Ebay

Vad säger ni? Kan man köpa en mobil på eBay egentligen? Känns det stabilt? :S

Verkar finnas en hel del:

HTC One Developer Edition - 64GB - Silver (Unlocked) Smartphone

**PERFECT Condition**HTC One - 64GB - Silver (Unlocked)(FREE GIFT)

HTC One Developer Edition - 64GB - Silver (Unlocked) +LOTS OF EXTRAS+EXTRA BAT

HTC ONE Developer Edition 64gb Factory Unlocked Worldwide GSM Quad Core

Någon som har erfarenhet av att köpa mobiler på eBay?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jaha

För här finns det kanske en på 64 GB: http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/HTC/HTC-One-Nordic-Ce...
(Jag mejlade men ingen har svarat, får nog gå dit idag på eftermiddagen)

Så då undrar jag hur han visste att det absolut inte finns någon 64 GB någonstans :>

Sen fanns det HTC One 64 GB för AT&T:
https://www.google.se/search?num=30&espv=210&es_sm=93&q=64+gt...

Men den kanske inte funkar i norden t ex. Så då kan man ju undra om någon expert här kanske vet lite mer kring var man hittar någon HTC One 64 GB som funkar i sverige t ex !

Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hejhej

Äsch, PhoneHouse hade ingen 64GB-variant.

Så när jag googlade lite till kallas 64GB-varianten för HTC One Developer Edition. Så jag sökte på Ebay

Vad säger ni? Kan man köpa en mobil på eBay egentligen? Känns det stabilt? :S

Verkar finnas en hel del:

HTC One Developer Edition - 64GB - Silver (Unlocked) Smartphone

**PERFECT Condition**HTC One - 64GB - Silver (Unlocked)(FREE GIFT)

HTC One Developer Edition - 64GB - Silver (Unlocked) +LOTS OF EXTRAS+EXTRA BAT

HTC ONE Developer Edition 64gb Factory Unlocked Worldwide GSM Quad Core

Någon som har erfarenhet av att köpa mobiler på eBay?

Har ingen erfarenhet överhuvudtaget när det gäller eBay, däremot så stödjer inte Developer Edition de svenska 4G-frekvenserna.

Är du verkligen i behov av en 64GB-variant? Du får en hel del extra utrymme på både Dropbox och Google Drive med HTC One.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Har ingen erfarenhet överhuvudtaget när det gäller eBay, däremot så stödjer inte Developer Edition de svenska 4G-frekvenserna.

Jaha ojdå. Vilka frekvenser är det nu igen?
Kanske 800 och 2600 MHz enligt Telia - Fakta om 4G?
Kan det vara någon mer frekvens?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jaha ojdå. Vilka frekvenser är det nu igen?
Kanske 800 och 2600 MHz enligt Telia - Fakta om 4G?
Kan det vara någon mer frekvens?

EDIT:
Här verkar det finnas en HTC One 801s 64 GB:
Negri Electronics
Den verkar kunna köra "4G Network LTE 800 / 1800 / 2600"

Hmm, kanske detdär är andra 800MHz-band osv?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd

Hmm, jo nu vet jag inte varför 64GB är något att eftersträva när man kan fylla jackfickan med hundratals GB i form av USB-pinnar och sedan en USB-OTG kabel...

En sån här:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

(en USB-disk är oftast för tungdriven om någon funderar över det)

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jaha ojdå. Vilka frekvenser är det nu igen?
Kanske 800 och 2600 MHz enligt Telia - Fakta om 4G?
Kan det vara någon mer frekvens?

Om du vill ha koll på våra frekvenser: http://prylkoll.se/frekvenser-for-4g-och-lte-i-sverige/

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Aha, jag kikade lite där bland frekvenserna. Sen när jag googlar så verkar det bara vara HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Black) och HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Silver) som stödjer LTE 800 / 1800 / 2600
Det verkar mest vara dom 3 frekvenserna vad jag sett på mobiler. Någon som också fått för sig att det bara rör sig om dessa 3 frekvenser??

Sen när jag kollar på Tele2:s HTC One 32 GB så stödjer deras också bara LTE 800 / 1800 / 2600.

Jag fick tidigare för mig att HTC One 64GB Developer Edition var något att ha. Men den verkar ju helt enkelt bara stödja LTE 700 / 850 / 1700 / 1900 / 2100. Och sånt kommer ju då tydligen inte alls fungera i sverige som sskludde sa förut.

Men det mystiska är ändå t ex denna HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Black) stödjer LTE 800 / 1800 / 2600. Men är det något jag missat tro? För på HTC:s hemsida har dom mest rört ihop allt kring HTC One och alla olika modeller.

För det tokiga är väl att när (om) jag köpt min 32GB-modell kommer jag hitta en 64GB-modell som fungerar i Sverige. Så då vill man ju vara 100% säker, innan man köper en 32GB-modell, på att det inte finns någon 64GB-modell med 4G som funkar i sverige, annars blir det ju lite mini-ångest.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Skrivet av plunn:

Hmm, jo nu vet jag inte varför 64GB är något att eftersträva när man kan fylla jackfickan med hundratals GB i form av USB-pinnar och sedan en USB-OTG kabel...

En sån här:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

(en USB-disk är oftast för tungdriven om någon funderar över det)

Hmm... de där är ju ganska smart, drar det mer batteri med en sån?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

VA ?? när jag kör Inställningar - Om - Programuppdateringar, så får jag inte fram något och jag sitter fortfarande med 4.2.2

Citerar mig själv för att klargöra vad som var fel, efter många om och men med att provat byta simkort och återställt telefonen så fick jag tag på HTC-suport och efter att dom fått mitt IMEI-nr så var hans första fråga (vilket land befinner du dig i) jag som ett frågetecken svarar Sverige.. och hans svar vart då följande.. Men din telefon är ju gjort för det spanska nätet du kommer inte kunna hämta dom nyaste uppdateringarna förutom om du sätter dig på ett plan och far dit.
Så nu är telefonen inlämnad på Netonnet.. och jag hoppas bara jag får en ny snart så jag slipper leka med min gammla :S den känns som så slö

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Hmm... de där är ju ganska smart, drar det mer batteri med en sån?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

Jo det är en perfekt lösning tex om man ska ut och resa, sedan måste då en lur stödja USB-OTG som HTC One gör.
Eftersom det är en USB-sticka man ansluter så är batteriförbrukningen marginell.

Ser ut så här i Lagrings-inställningarna när jag monterat en 32GB sticka, snabbt en 64GB lur, osv med hur många stickor som helst!

http://imgur.com/IruZNJ9

Nackdelen är det här med att hålla reda på sladden och stickor men det klarar ju många ändå

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Aha, jag kikade lite där bland frekvenserna. Sen när jag googlar så verkar det bara vara HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Black) och HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Silver) som stödjer LTE 800 / 1800 / 2600
Det verkar mest vara dom 3 frekvenserna vad jag sett på mobiler. Någon som också fått för sig att det bara rör sig om dessa 3 frekvenser??

Sen när jag kollar på Tele2:s HTC One 32 GB så stödjer deras också bara LTE 800 / 1800 / 2600.

Jag fick tidigare för mig att HTC One 64GB Developer Edition var något att ha. Men den verkar ju helt enkelt bara stödja LTE 700 / 850 / 1700 / 1900 / 2100. Och sånt kommer ju då tydligen inte alls fungera i sverige som sskludde sa förut.

Men det mystiska är ändå t ex denna HTC One 801S 64GB OEM (Unlocked) (Black) stödjer LTE 800 / 1800 / 2600. Men är det något jag missat tro? För på HTC:s hemsida har dom mest rört ihop allt kring HTC One och alla olika modeller.

För det tokiga är väl att när (om) jag köpt min 32GB-modell kommer jag hitta en 64GB-modell som fungerar i Sverige. Så då vill man ju vara 100% säker, innan man köper en 32GB-modell, på att det inte finns någon 64GB-modell med 4G som funkar i sverige, annars blir det ju lite mini-ångest.

Ja det är ofta dessa 3 frekvenser man pratar om i Sverige, vad menar du med att HTC har rört ihop det på sin sida? Det som gäller på HTC Ones produktsida gäller för HTC One. Vore jag dig skulle jag kört på en 32GB-version från en butik du vet att du kan lita på till 100%, 32GB räcker långt på en mobiltelefon så länge du inte ska lagra massa HD-material, men då har du plunns lösning till hands.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har 32Gb modellen och använder bara 1/4 av utrymmet som finns. Jag har svårt och förstå varför vissa vill ha 64Gb

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Okej jag kanske får ge mig?

För från början tänkte jag att jag kunde använda mobilen som ett 64GB USB-minne också. Men det kanske blir väldigt långsamt att föra över filer från Windows till HTC One. Så om det är långsamt behöver jag ju inte använda mobilen som ett USB-minne utan då kan jag väl köra med en sånhär: SanDisk Cruzer Extreme 64 GB

Kanske någon kan testa sin HTC One och se vad man kommer upp i för hastighet? T ex med CrystalDiskMark eller vanliga windows-filöverföraren (man kopierar en 8GB film eller liknande)

Om det är långsamma hastigheter så blir nog 32GB-modellen det man väljer.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Ni som inte har något speciellt för er, prova HTCs app Power To Give från Google Play! Tillsammans med andra HTC-ägare kan du göra stor skillnad i forskningen! Du hjälper till att lösa sjukdomar, forskning inom fysik, liv i rymden osv.

Den drar inte på nödvändig batteritid eller data, då den endast kör när den laddas samtidigt som den är uppkopplad mot WiFi. Möjligtvis att det tar längre tid att ladda, men det kan det vara värt! Samtidigt så kan ni ställa in appen på att bara jobba på en viss batterinivå, där 90% är standard och 50% är lägsta alternativet, så ni väljer själva hur mycket appen ska lämna kvar åt er.

Den här appen kommer även bli tillgänglig för andra telefoner men idag är betan bara kompatibel med HTC-enheter.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Tycker väldigt mycket om min HTC One, men jag har märkt av ett problem, och är inte helt ensam om det. När telefonen blir varm(kanske närmare 50-55°c) av t.ex mycket spelande, Twitch, emulator eller liknande så får kameran verkligen råspunk. Alla bilder täcks av en lila/röd dimma, och vid väldigt starkt ljus blir bilderna blåa i kanten. Har lämnat in den på service, och tyvärr hoppas jag på att få byta bort den mot en S4a eller Note 3.

Har någon annan märkt av detta?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Någon mer som har problem med att telefonen tappar sim-kortet ibland? Händer bara när telefonen är i stand-by läge. Det händer emellanåt när man tar upp telefonen och slår på skärmen så har den tappat sim-kortet och det brukar ta en stund innan den hittar det igen. Väldigt irriterande då man inte vet om man missat samtal eller inte och inte vet hur länge det har varit så.
Har också problem med att telefonen tappar wi-fi ibland även om man inte lämnat rummet som routern finns i. Mao man har inte lämnat zonen och telefonen missat att återansluta. Lite irriterande men det kan man väl leva med.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Hur många revisioner finns det av HTC One? T ex vilken revision finns dessa SIM-kortsfel och WiFi-problem osv? Så man inte är för spontan och köper sig en sån.

Någon som vet något?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hur många revisioner finns det av HTC One? T ex vilken revision finns dessa SIM-kortsfel och WiFi-problem osv? Så man inte är för spontan och köper sig en sån.

Någon som vet något?

Sim-kortsfel ser jag inte särskilt ofta och troligen beror det mer på fel hos sin operatör alternativt gammalt simkort. Följer även XDA.

WiFi-trubbel som man haft beror på firmware/romen dvs buggar i mjukvaran som man jobbat bort.

Utstickarna som figurerat mer är dålig byggkvalite (tidiga batchar) samt kameran där allting blir rött/lila, man gjorde ett försök att via fimware få bort felet (omkalibrering av sensorn) men det verkar som att man blivit tvungen att byta en större mängd kamerachip.

Kollar man in XDA så ser man lättare utstickarfelen för de har värdsomspännande medlemmar samt är många fler.

HTC Ones olika forum:
http://forum.xda-developers.com/htc-one

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Ni som inte har något speciellt för er, prova HTCs app Power To Give från Google Play! Tillsammans med andra HTC-ägare kan du göra stor skillnad i forskningen! Du hjälper till att lösa sjukdomar, forskning inom fysik, liv i rymden osv.

Den drar inte på nödvändig batteritid eller data, då den endast kör när den laddas samtidigt som den är uppkopplad mot WiFi. Möjligtvis att det tar längre tid att ladda, men det kan det vara värt! Samtidigt så kan ni ställa in appen på att bara jobba på en viss batterinivå, där 90% är standard och 50% är lägsta alternativet, så ni väljer själva hur mycket appen ska lämna kvar åt er.

Den här appen kommer även bli tillgänglig för andra telefoner men idag är betan bara kompatibel med HTC-enheter.

Laddade ner det nyss och det verkar ju vara en rätt cool app. Antar att det är precis samma sak som Folding@Home.
Ska testa så fort jag kommer hem från jobbet och har tillgång till wifi.
Reggade mig på SIMAP som drivs av Wiens universitet. Verkade vara det mest seriösa alternativet och det var inriktning mot medicin och biologi.
Såg att man kunde fylla i lag. Ska vi starta ett Sweclockers lag?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tjo gubbs, funderar på att skaffa en HTC one nu när abonnemanget gått ut. Undar om det forfarande är värt då den är rätt gammal, vad tycker ni? Jag diggar den som fan iallafall, därf jag vill ha den! Känner inte att M8an är lika lockande som den "gammla" på nåt vänster

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnke:

Tjo gubbs, funderar på att skaffa en HTC one nu när abonnemanget gått ut. Undar om det forfarande är värt då den är rätt gammal, vad tycker ni? Jag diggar den som fan iallafall, därf jag vill ha den! Känner inte att M8an är lika lockande som den "gammla" på nåt vänster

Det kan du absolut göra, älskar fortfarande min! Tänk däremot på att priset på den kanske sjunker när M8 väl kommer.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

htc one levererar på topp för mig.. Kan knappt låta den vara om dagarna Sen tycker jag att den inte är alls är gammal. Knappt ett år gammal än

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Det enda negativa med one just nu är väl hoten om att den inte kommer uppdateras så mycket längre. I övrigt är det en kanontelefon. Visst, den är inte snabbast på marknaden men hur mycket kraft behövs egentligen? Tycker min one x är tillräckligt bestyckad processormässigt till och med, ändå är den bara drygt hälften så snabb som one.

O/T
Det blir lite väl mycket show off med toppmodeller. Vem behöver alla finesser som fingeravtrycksläsare, ögonskanner mm mm. Bara en massa tramsfunktioner och bling bling. Lägg hellre kraft och energi på att ta fram batterier som håller länge eller skärmar som drar betydligt mindre. Det tycker jag är viktigare än att kunna styra skärmen med ögonen.

Visa signatur

///Arch